• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Abarth 695 Biposto is ‘de snelste Abarth ooit’

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 maart 2014 om 11:11 – 32 Reacties

Afbeelding Abarth 695 Biposto is ‘de snelste Abarth ooit’Afbeelding Abarth 695 Biposto is ‘de snelste Abarth ooit’Afbeelding Abarth 695 Biposto is ‘de snelste Abarth ooit’Afbeelding Abarth 695 Biposto is ‘de snelste Abarth ooit’Afbeelding Abarth 695 Biposto is ‘de snelste Abarth ooit’Afbeelding Abarth 695 Biposto is ‘de snelste Abarth ooit’

Abarth 695 Biposto
Wat gebeurt er als je 190 pk in een Fiatje 500 van minder dan 1.000 kilo stopt?

Abarth geeft de term ‘fun car’ deze Autosalon van Genève nog eens een flinke schop onder de kont met de 695 Biposto: een gestript 500’je zonder achterbank maar mét 18 inch OZ-lichtmetaal en een lekkere diepe gorgel uit zijn tot 190 pk opgevoerde 1.4 T-jet.

Het model komt 50 jaar na de eerste Abarth 695, destijds goed voor 30 pk en een top van 130 km/u uit zijn 699.5 cc blokje. Deze Biposto, een halve eeuw later, is een 695 Assetto Corse maar dan straatlegaal. Veel dichter bij een racegevoel kom je waarschijnlijk niet.

Ik zou er niet in 1 dag mee naar Zuid-Frankrijk rijden, maar een uurtje keihard bochtjes aanvallen op verlaten landweggetjes moet een ware sensatie zijn in dit 997 kg lichte macho-Italiaantje dat in 5,9 seconden naar de 100 sprint. Ik vrees alleen wel dat je een beste zak met geld mee moet nemen, want dit ziet er niet goedkoop uit. Helemaal niet goedkoop…

Letten we ook even op de titanium rollbar en de exposed linkage versnellingsbak (een dog box met H-patroon)? Abarth don’t mess around… Dit moet zó leuk (en vermoeiend) rijden!

Ook interessant!

  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Koop de Abarth 500 met Novitec spul van een Autobloglezer
  • Abarth F595 heeft een Formule 4 motor
  • Gave Abarth 1000 SP one-off heeft maar één nadeel

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

500, 695, abarth, biposto, Fiat, geneve-2014, Video

Vorig bericht: « Alfa Romeo 4C Spider heeft die daklozenswagger
Volgend bericht: Jeep Renegade in de herkansing »

Lees Interacties

Reacties

  1. opabrutus zegt

    4 maart 2014 om 11:28

    Hebbonnnn

    Login om te reageren
  2. MrSkyline zegt

    4 maart 2014 om 11:37

    dit is waarschijnlijk een van de gaafste auto’s om mee op de openbare weg te rijden.
    Ik hoop op een test in Fifth Gear met een stuiterende Jason Plato achter het stuur.

    Login om te reageren
  3. gregorius zegt

    4 maart 2014 om 11:41

    |Leuk voor de personen die in een stad wonen met kleine parkeerplekjes.
    Maar goed: een standaard 500 met een deukje, ach. Je 35000 euro 500 695 met een deukje; kan me zomaar voorstellen dat Fiat de hoofdprijs rekent voor nieuwe 695-panelen!
    Nee, doe me dan maar een echte auto met 200 (300+) pk en ik parkeer m wel gewoon op een normale plek.

    Login om te reageren
    • FB_100003908191927 zegt

      4 maart 2014 om 15:26

      @gregorius: en wat is volgens jouw een (echte) auto met 200 PK plus die binnen 6 seconden naar 100 accelereert en voor 35000 te koop is?

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        4 maart 2014 om 15:46

        @Alex Blonk: Geen idee, maar 0-100 sprintjes zijn voor mensen met een petje. En dat soort mensen willen er voornamelijk cool uitzien voor hun sociale groep: dat gaat in een Fiat 500 niet lukken. Die kopen liever ene 2e hands Cupra nogwat of iets oudere Focus ST.
        En als je nu komt met: ja, maar het is handig voor het stoplicht als je even snel weg moet zijn in de stad –> heb je wel eens een Smart vol op zn staart getrapt voor het stoplicht: 0-50 gaat ie als een pijl. En zo’n normale 100 pk Abarth zal toch ook wel snel genoeg gaan voor als je de 500 echt wil gebruiken voor wat ie bedoeld is?

        Login om te reageren
        • FB_100003908191927 zegt

          4 maart 2014 om 16:53

          @gregorius: Ik heb weleens een smart op Z’n staart getrapt ja, en als je het gas zo ongeveer door de bodem trapt lijkt het wel ergens op tot het moment dat hij gaat schakelen.
          Als je een 500 wil gebruiken als hippe stadsauto koop je een Fiat 500 en geen Abarth 500. en al helemaal gaan uitgeklede op het circuit afgestemde uitvoering.
          Blijft mijn vraag staan wat jij een echte auto vind
          Overigens vallen de onderdeel prijzen bij Abarth (geen Fiat) best mee

          Login om te reageren
          • gregorius zegt

            4 maart 2014 om 17:12

            @Alex Blonk: ach ja, wat is een echte auto. Dat is voor iedereen anders. Voor is een echte auto een auto waar je op alle stoelen confortabel een persoon van 1m80 kan plaatsen. Niks mis met kleine auto, maar stop er dan geen 4 stoelen (2 stoelen + bank, hoe je t ook wil) in.
            En je moet confortabel van A naar B over ene afstand dat meer dan 2 uur duurt kunnen komen.

            Login om te reageren
            • tupperware zegt

              4 maart 2014 om 17:25

              @gregorius:
              Heb je het stukje tekst überhaupt gelezen?
              Heb je nog plaatjes gekeken?
              Nee dus, hier zitten namelijk maar 2 stoelen in en niks, nakkes, nada achterbank.

              Login om te reageren
  4. bastiaangt zegt

    4 maart 2014 om 11:44

    Ik ben bang dat deze versie zo duur wordt dat je voor die prijs beter met een normale Abarth 500 even langs Hamann kunt gaan? Die hebben opties voor 240 en zelfs 280 pk. Interieur eruit, rolkooi en 2 racezitjes erin en veel plezier gegarandeerd. Het blijven inderdaad wel geweldige scheurijzertjes.

    Login om te reageren
    • FB_100003908191927 zegt

      4 maart 2014 om 15:20

      @bastiaangt: ik weet niet wat Hamann voor de ombouw rekent maar ik weet dat G-Tech bijna 15000 euro van je verlangt om je 500 op te voeren naar 275 PK.
      Dan is alleen de motor opgevoerd en mis je alle aanpassingen aan onderstel, remmen en in het interieur

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        4 maart 2014 om 17:16

        @Alex Blonk:
        Dat zou best kunnen, maar voor 35K koop je ook een 500 van Motori Centrale. Dan ligt het blokje ook nog eens in het midden, dat lijkt mij de ultieme pret 500.
        Laat onverlet dat dit ook een leuk speeltje is en mensen die hier zeuren over de prijs?
        Ach, daar is dit ook niet voor bedoelt, dit is voor de man/vrouw die alles al heeft.

        Login om te reageren
        • bastiaangt zegt

          4 maart 2014 om 21:48

          @tupperware: Oh het was niet als zeuren bedoeld hoor, ik hoop alleen voor Abarth dat er wel een markt voor is, omdat je al zoveel leuks voor een Abarth 500 kunt krijgen voor minder geld. Maar zoals je zelf al zei: hier komen waarschijnlijk mensen op af die al heel veel hebben en dit wel mooi vinden voor erbij.

          Login om te reageren
  5. O plaat zegt

    4 maart 2014 om 12:02

    Indrukwekkend, maar welke geblondeerde makeup pop heeft nu 190PK nodig?

    Login om te reageren
  6. Kyanite zegt

    4 maart 2014 om 12:28

    Ah een nieuwe Fiat 500 KOMO-edition, nu een ultra snelle vuilniszak (komo…).

    Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      4 maart 2014 om 13:01

      @Kyanite: Komo grappen zijn zó 2013…

      Login om te reageren
      • jasperjvr zegt

        4 maart 2014 om 23:17

        @marikoelolo: misschien een beetje een domme vraag, maar wat is komo?
        googlen leverde bij mij niks op..

        Login om te reageren
        • marikoelolo zegt

          4 maart 2014 om 23:34

          @jasperjvr: Een vuilniszakkenproducent, en daarmee doelde hij natuurlijk niet op het materiaal maar op de kleur, maar dat begreep je waarschijnlijk al.

          Login om te reageren
          • jasperjvr zegt

            5 maart 2014 om 22:39

            @marikoelolo: vet kleurtje juist!

            Login om te reageren
  7. TheMaster zegt

    4 maart 2014 om 12:57

    [i]een dog box met H-patroon[/i]

    Weet je uberhaupt wat dat is? Waarschijnlijk niet…
    Denk dat dit gewoon een normale bak zal zijn, alleen met sequentiele pook.

    Login om te reageren
  8. woot zegt

    4 maart 2014 om 13:02

    Wat komt er een heerlijk geluid uit die 1.4!

    Login om te reageren
  9. guusboum zegt

    4 maart 2014 om 13:23

    Ongelofelijk mooi, ongelofelijk duur, ongelofelijk begeerlijk, en best hardcore!

    Login om te reageren
  10. pvs1 zegt

    4 maart 2014 om 13:29

    @themaster;

    Is volgens mij gewoon een schakeltoren voor een kabel geschakelde bak.
    Volgens mij zit er ook geen middenconsole in dat ding ?

    Login om te reageren
    • TheMaster zegt

      4 maart 2014 om 14:30

      @pvs1: Dat middenconsoleding maakt ook niet uit of er een H patroon of een sequentiele veersnellingspook gemonteerd is. Beide sturen gewoon een (normale) versnellingsbak aan.

      Login om te reageren
  11. supertjeduc zegt

    4 maart 2014 om 14:00

    Heb Abarth check
    Heb 190+ pk check
    Heb Akrapovic check
    Heb 18 inch oz check
    Heb verstelbare schokbrekers check
    Nu alleen de achterbank eruit , en de versnellingsbak ( dat is beetje grotere verbouwing vrees ik

    Login om te reageren
  12. mdemooistelettervanhetalfabet zegt

    4 maart 2014 om 14:36

    Over Abarth 695 gesproken: http://www.autojunk.nl/2014/03/abarth-695-2

    Login om te reageren
  13. bofkont zegt

    4 maart 2014 om 14:36

    De assetto corse is met zijn 200pk volgens mij toch echt de snelste.

    Login om te reageren
    • FB_100003908191927 zegt

      4 maart 2014 om 15:21

      @bofkont: inderdaad maar ze zullen waarschijnlijk snelste straatlegale Abarth bedoelen

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        4 maart 2014 om 15:56

        @FB_100003908191927: De Assetto corse is straat legaal.

        Login om te reageren
        • FB_100003908191927 zegt

          4 maart 2014 om 16:28

          @bofkont: de Asseto Corse is niet straat legaal
          Het is een Cupracer die voor iedereen te koop is

          http://www.autowereld.be/2013/04/10/circuittest-abarth-500-assetto-corse-2013/

          Login om te reageren
          • bofkont zegt

            4 maart 2014 om 23:25

            @Alex Blonk: De Assetto Corse tuningspakket was achteraf te bestellen en werd geinstalleerd door de dealer, is niet meer verkrijgbaar zie ik.
            Een minpuntje, de fabrieksgarantie werd gelijk ingetrokken.

            De gelimiteerde cupracer is idd niet straatlegaal.

            Login om te reageren
  14. thomcarspotter zegt

    4 maart 2014 om 17:00

    Dik!
    Maar toch vraag ik mij af waarom het gewicht (in vergelijking met de Cactus) zo hoog is.

    Login om te reageren
  15. loyalty zegt

    4 maart 2014 om 20:56

    Mensen,

    Ga met uw abarth naar MCC veghel dat zijn echte profis.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North