
Dat ze bij FIAT een uitstekend werkende marketingafdeling hebben hoef ik je hopelijk niet meer uit te leggen. Kijk bijvoorbeeld maar eens hoe ze in staat zijn geweest om een verbouwde Panda (lees FIAT 500) te hypen tot een hip en trendy karretje. En daarnaast hebben ze zelfs een hele FIAT Store met kleding, schoenen en andere rotzooi hebbedingen. En nu hebben de marketing boys & girls een nieuw product bedacht om de revival van Abarth verder te onderstrepen. Namelijk een energydrink met de toepasselijke naam: Horse Power. De introductie vond plaats op de autoshow in Bologna. Of het straks ook mogelijk is om je Abarth te laten rijden op energydrink of dat het alleen maar goed voor de bestuurder is nog niet bekend.
Het is natuurlijk allemaal wel leuk en aardig die gadgets rondom een merk, maar ik hoop wel dat FIAT niet uit het oog verliest dat het uiteindelijk gewoon draait om het verkopen van auto’s. Met alleen een imago kom je een heel eind, maar het is niet alles. (via)





Die bij Fiat kunnen er wat van met hun marketing (kijk maar naar Ferrari dat gigantisch veel inkomsten uit zn marketing haalt) en daar loopt alles ook gesmeerd. Ik zie dus (nog) geen rampscenario.
zou het ook een beetje te drinken zijn?
aan de marketing zou het niet liggen . . . maar ze mogen de afwerking van de auto’s nog wat omhoog doen
Denk dat zo’n drankje gewoon uit de Red Bull fabriek komt rollen.
@Sjon, ik denk uit de Fiat fabriek ;)
Abarth finetuned in op jongeren marketing, interessant, er is wel een inhaalbeweging nodig.
@als ik..
Je bedoelt toch niet dat de binnenbekleding bij een fiat ook loskomt, zoals bij mijn golf? Mijn god, had ik niet verwacht van ze.
Pretty dumbass kansloze opmerking van je, lijkt me.
“Met alleen een imago kom je een heel eind, maar het is niet alles”.
pfff, het moge duidelijk zijn dat Fiat dat meer dan goed beheerst.
@ Vonstroke
Ferrari inkomsten uit z’n markteting? Bedoel jij niet Merchandising?
kan best kloppen dat het redbull is
want Toro Rosso F1 is ook met ferrari motor en team is van redbull
en ferrari hoort weer bij Fiat Group
Dus ben benieuwd
Fiat zelf heeft toch juist een kutreputatie? Ten minste bij mij :P. Ik vind de huidige Punto iig niet echt leuk om te rijden.
@ Jellert
Hoe kun je nou op autoblog posten en de verandering van het fiat imago niet mee hebben gekregen? Fiat staat tegenwoordig voor trendy enzo en met de nieuwe Bravo en de 500 een mooi design…
Door af en toe de nieuwe Fiat Panda te hebben gereden ;).
bij ubuntu hadden ze ook cola gewoon als marketing, maar die cola was wel gratis… ik vind het best een goed idee, goed als afwisseling maar ze mogen inderdaad niet vergeten nu en dan ook nog eens wat autootjes te bouwen.
zoiets heeft BMW al lang…
@je oma (huh? mijn oma?)
Wat voor soort drankje heeft BMW dan? Weet je misschien ook waar het te koop is? Nou nou?
@YK
Ken je de M-Power-drink niet van BMW?
Geef mij maar de MINI. (Cooper S Works wel te verstaan)
@ robbie:
“Het is natuurlijk allemaal wel leuk en aardig die gadgets rondom een merk, maar ik hoop wel dat FIAT niet uit het oog verliest dat het uiteindelijk gewoon draait om het verkopen van auto’s.” Hoop ik ook niet, maar lijkt me wel érg stug dat dat zou gebeuren.
@ als ik het geld had . . .:
Onder een steen geleefd de laatste tijd?
@ Jellert:
“Door af en toe de nieuwe Fiat Panda te hebben gereden ;).” Dus? Het is één van de goedkoopste auot’s op de markt! Niet zeuren!
En waar kun je die nou kopen? Binnenkort bij het tankstation? Of bij de Aldi? ;) Of alleen bij de fabriek of zo?
@ DAT; LOL!
De afwerking lijkt me niks mis mee bij Fiat. Sterker nog, ik vind de afwerking vaak beter dan van vergelijkbare modellen van andere merken.
@ W1CK3D
geen enkel energiedrankje (behalve aquarius) is te zuipen.
haha DAT mooi is dat.
Voor Nederland doet Abarth er gewoon Heineken in en dan noemen ze het geen Horse Power maar Horse P…
HEEAA!!