• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fiat geeft je twee cent per kilometer als je in de 500e rijdt

Auteur: hayte, gepost 19 maart 2021 om 18:54 – 30 Reacties

Fiat 500e van de zijkant gezien

Iedereen die een 500e koopt en er in rijdt, krijgt van Fiat twee cent per kilometer.

Het kopen van een elektrische auto is een flinke investering, maar daarna levert het je een flinke kostenbesparing op. Je hoeft er immers geen dure benzine of diesel in te stoppen, betaalt (voorlopig) geen wegenbelasting én het onderhoud zal een stuk lager uitvallen. Volgens Fiat is dit echter niet genoeg. Zij willen dat je er geld op toe krijgt.

De Italianen zijn namelijk een samenwerking aangegaan met Kiri Technologies. Nee, wij kenden ze ook niet. Kiri maakt cryptogeld, vergelijkbaar met bitcoin. Kiri noemt hun mint KiriCoins. Fiat 500e-rijders kunnen nu hun auto koppelen aan die KiriCoins. Daarbij kijkt Kiri hoe netjes een bestuurder rijdt. Rijden ze een beetje zuinig? Dan krijgen ze KiriCoins. Rijdt iemand ‘normaal in de stad’, dan kan hij een KiriCoin per kilometer krijgen.

Denk nou niet dat je daar slapend rijk mee kan worden. Één zo’n KiriCoin is namelijk maar twee eurocent waard. Fiat geeft je dus straks twee cent per kilometer in je 500e. Die twee centen kan je niet besteden in je plaatselijke supermarkt, maar alleen op de Kiri Marketplace. Op die Kiri Marketplace kan je straks cadeaubonnen kopen voor bijvoorbeeld Amazon, Apple, Netflix, Spotify of Zalando. Als je lang genoeg blijft doorrijden, kan je dus gratis Spotify en Netflix kijken.

Fiat zegt dat de KiriCoins werken op basis van je snelheid en de afstand die je rijdt. Op basis daarvan berekent Kiri hoe ‘zuinig’ je rijdt en geven ze je een score tussen de nul en de honderd. Is je score hoog genoeg, dan kan je extra dingen kopen. De KiriCoins zijn beschikbaar in dertien landen, of Nederland daar ook tussen zit, is niet duidelijk.

Ook interessant!

  • Ook Fiat kondigt een switch naar volledig EV aan
  • Fiat 500X is er nu ook als 'cabrio'
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen

Nieuwste artikelen

  • Video: Auto ramt gebouw, rijdt weer weg
  • Maserati op de schopstoel? De geruchten worden hardnekkiger
  • Voor minder dan 13.000 euro koop je nu een Tesla Model 3
    Voor minder dan 13.000 euro koop je nu een Tesla Model 3
  • Zoveel miljoen euro heeft Robert Doornbos voor zijn huis in Amsterdam gekregen
FacebookTweetPinLinkedIn

500, 500e, Elektrisch, Fiat, geld, Video

Vorig bericht: « ‘Negen van de 10 grootste dealers doen aan btw-misleiding’
Volgend bericht: ‘Volvo-baas wil Tesla’s leven zuur maken met premium EV’s’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. tjorque zegt

    19 maart 2021 om 19:11

    Ik zou er waarschijnlijk bijzonder weinig verdienen 🤣.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      19 maart 2021 om 19:50

      @tjorque:
      Ja als je te hard rijdt moet je juist KiriCoins betalen.
      Dit schema is ook bedacht door die 2 typetjes uit Toren C denk ik.

      Login om te reageren
  2. faalhaas zegt

    19 maart 2021 om 19:45

    Op de rollenbank met de voorwieltjes.

    Login om te reageren
  3. koeckenbacker zegt

    19 maart 2021 om 19:53

    Ze zullen me toch meer moeten geven al willen ze me in zo’n ding hebben..

    Login om te reageren
  4. spidertje zegt

    19 maart 2021 om 19:57

    Innovatief id. Uit nood of niet, kan interessant zijn.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 maart 2021 om 20:43

      @spidertje: dit zijn toch gewoon benzine zegels voor elektrische auto’s?

      Login om te reageren
    • Richmond zegt

      19 maart 2021 om 23:07

      @spidertje: ANWB Heeft al zoiets met hun autoverzekering. Je laat een dongel plaatsen en als je netjes rijdt dan krijg je korting.

      Login om te reageren
      • kevindb zegt

        20 maart 2021 om 11:08

        Klopt alleen de ANWB normen van netjes is 60 op een 80 weg en in de eerste versnelling kruipend de bocht door. Anders gaat je premie juist omhoog. Leuk bedacht maar je moet al tussen de 80 en de schijndood zijn wil je ook echt die rijstijl hebben.

        Login om te reageren
        • Pieter zegt

          21 maart 2021 om 08:52

          @kevindb: en daardoor nemen alleen mensen met zo’n idiote rijstijl een anwb autoverzekering.
          Anwb verwacht denk ik minder schade door die groep, daardoor selectie van klanten en dus minder uitkeren en meer winst

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        21 maart 2021 om 14:09

        @benja01: was de ANWB daar al niet een tijdje weer mee gestopt, geen vraag naar en privacy bezwaren?

        Login om te reageren
  5. veloce zegt

    19 maart 2021 om 20:00

    Mja, ik zocht een nieuwe zakelijke auto voor mijn werk rond de 40 mille, keuze ging tussen een nieuwe 500e of nieuwe Abarth 595 Competizione/Esseesse. Ik rijveel stadsverkeer en N-weggetjes, nauwelijks snelweg en vaker korte stukken naar klanten of de zaak. Mag dis duidelijk zijn welke auto de slimste keuze was…het werd een Abarth 595 Esseesse met Performance Pack :-)

    Login om te reageren
    • dave09ham zegt

      19 maart 2021 om 20:07

      @veloce: Super gaaf, ik heb zelf 695 yamaha, maar vroeg me af wie er nog nieuw een abarth kocht in nl met de bpm. Het gebeurt dus nog gewoon:)

      Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      19 maart 2021 om 20:37

      @veloce: lekker karretje is dat.. heerlijke sound ook.. Veel plezier ermee!!

      Login om te reageren
    • iborisch zegt

      19 maart 2021 om 20:38

      @veloce: U bent kapper neem ik aan?

      Login om te reageren
      • supertjeduc zegt

        19 maart 2021 om 21:11

        @iborisch: jij rijdt geen leuke auto neem ik aan ?

        Login om te reageren
      • veloce zegt

        19 maart 2021 om 23:13

        @iborisch: ben je wellicht afkomstig uit 2008, het laatste jaar dat je grap nog origineel was? Kan me namelijk niet voorstellen dat een volwassen kerel zo’n sterke grap maakt….laat staan conclusies trekt aan de hand van één van de auto’s die ik in mijn bezit heb.

        Login om te reageren
        • lecomte zegt

          20 maart 2021 om 00:21

          @veloce: Ik vermoed dat iborisch jaloers is op alle kappers die allemaal sowieso een leukere auto hebben dan hij

          Login om te reageren
        • cloverleaf zegt

          20 maart 2021 om 06:46

          @veloce: duidelijk, maar ben je nou kapper? 💪🏼;)

          Login om te reageren
          • veloce zegt

            20 maart 2021 om 09:08

            @cloverleaf: nee hoor, haha. Ik ben fysio en de Abarth is mijn vervoer om naar werk en klanten te rijden. Vroeger deed ik dat o.a. met een 156GTA, GTV6 3.0, Giulietta QV TCT of 75 TS en Turbo. Maar een paar jaar terug kocht ik een Abarth 595 Competizione en dat is gewoon de perfecte auto voor de ritjes die ik maak. Ik heb nu getwijfeld over iets anders, testgereden net o.a. Fiesta ST, 140i, Megane IV RS. Allemaal auto’s die gewoon véél beter en sneller zijn, maar tijdens mijn ritjes niet leuker. Eigenlijk kwam die Fiesta nog het meest in de buurt, maar ik vind m te saai qua uiterlijk. De Abarth is gewoon een soort moderne eighties turbohatch met precies genoeg luxe die je nodig hebt. Ik heb ook nog 2 klassieke Alfa’s en de Abarth voelt voor mij ook aan als een moderne klassieker die iets heeft dat veel nieuwe auto’s missen: beleving op lagere snelheden en een flinke lading karakter

            Login om te reageren
            • lithiumion zegt

              20 maart 2021 om 10:06

              @veloce: waar heb je die opleiding voor fysio gevolgd, dan doe ik dat ook

              Login om te reageren
              • veloce zegt

                20 maart 2021 om 10:31

                @lithiumion: in Heerlen. Dan moet je na je afstuderen wel verplicht in kapperauto’s rijden hè.

              • lithiumion zegt

                20 maart 2021 om 19:39

                @veloce: een Abarth klinkt als een hele goeie arbeidsvoorwaarde😉

              • veloce zegt

                21 maart 2021 om 11:32

                @lithiumion: Ik ben eigen baas / werkgever. Dus niemand die bepaalt wat ik moet rijden. ;-)

        • iborisch zegt

          20 maart 2021 om 10:44

          @veloce: Het was maar een grapje. Ik rij een V60 D6. Ik ben gewoon geen fan van de 500, in welke uitvoering dan ook.

          Wellicht ben ik gewoon niet mannelijk genoeg om weg te komen met zo’n auto. Net zo min als een roze polo dragen.

          Of ik ben gewoon jaloers op kappers omdat ik kaal ben…

          Anyhoe, niet mijn ding. En, het was dus maar een grapje.

          Login om te reageren
  6. mashell zegt

    19 maart 2021 om 20:45

    Vraagt de ene Fiat 500e rijder aan de andere, hoeveel cliniclowns heb jij al gespaard?

    Login om te reageren
  7. potver7 zegt

    19 maart 2021 om 20:50

    Gezien de CO2-belasting van bitcoin-productie is dit een nogal twijfelachtig kadootje bij een EV…

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      19 maart 2021 om 20:55

      @potver7: Dit zijn dan ook geen bitcoins en voornamelijk bitcoins zijn zo erg.

      Login om te reageren
  8. Dieseltor zegt

    19 maart 2021 om 23:11

    Wat ze in feite doen is jouw rijgegevens in kaart brengen en die doorverkopen voor meer dan 2 kiricent?

    Login om te reageren
    • lithiumion zegt

      20 maart 2021 om 10:08

      @dieseltor: vraag je je bijna af, als het zo opzichtig is, waarom ze niet gewoon dat zeggen. Maakt mij eerder bereid om mee te werken aan zoiets

      Login om te reageren
  9. lebeaunl zegt

    20 maart 2021 om 11:13

    Dus je verkoopt jouw data voor 2c/km… niet heel innovatief

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North