• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Abarth Punto Evo EsseEsse in Parijs

Auteur: ricardo, gepost 1 oktober 2010 om 14:31 – 17 Reacties

Abarth Punto Evo in Parijs

Leuk al die Abarth-babes om een opgefokte Fiat 500. Maar de huistuner van Fiat heeft meer meegesleept naar de beursvloer dan alleen vrouwenautootjes. Dit is de Abarth Punto Evo EsseEsse.

Inderdaad, de bekende Abarth Punto Evo, maar dan voorzien van een EsseEsse-behandeling. Uit het 1.4-blokje (voorzien van Multiair en een turbo) halen ze 180 pk en weten ze 270 Nm richting de voorwielen te sturen. Daarmee tuft deze Punto Evo in 7,5 seconden naar de honderd en het accelereren houdt op bij 216 km/u.

Schokbreker van Koni, geventileerde remschijven (305 MM) en remblokken met meer stoppower maken het rijden hierin gelijk een stukje sportiever. En met deze 18″ EsseEsse-velgen is het beslist geen onaardig autootje om naar te kijken.

Ook interessant!

  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Deze Peperdure Punto kost meer dan een Taycan
  • Abarth F595 heeft een Formule 4 motor
  • Koop de Abarth 500 met Novitec spul van een Autobloglezer

Nieuwste artikelen

  • Zeldzame gele Porsche Carrera GT maakt klapper
  • Koop een extreem goedkope EV op Marktplaats
  • Iemand betaalde een vermogen voor een auto met lakschade
  • Ford maakt nóg een iconische auto elektrisch
FacebookTweetPinLinkedIn

abarth, esseesse, Fiat, Parijs-2010, punto, punto-evo

Vorig bericht: « Dit is de Citroën DS3 WRC
Volgend bericht: In het echt: Audi A7 Sportback »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jeroen zegt

    1 oktober 2010 om 14:36

    Shit,net een punto weggedaan uit 2002, daarvoor in de plek een audi 80 cabrio,maar nu wil ik toch wel zo’n punto:P

    Login om te reageren
  2. Lan_Evo zegt

    1 oktober 2010 om 14:39

    Ziet wel heel cool uit, maar wat is dat toch met al die nieuwe hot hatches, zijn echt niet sneller dan sommige oude hot hatches.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      1 oktober 2010 om 14:50

      @Lan_Evo: Ooit houdt de pk-race op. Anders zitten we over 50 jaar met een Polo met 700 pk, en gaat een Ferrari naar de 100 in 1,2 seconde. ;)

      Login om te reageren
      • Lan_Evo zegt

        1 oktober 2010 om 15:53

        @Citrofiel:
        Denk dat het hier nog meer om het gewicht gaat, dan de pk’s, want 180 is toch niet weinig. Maar goed komt denk ik voornamelijk door al die veiligheidsvoorzieningen van de laatste jaren denk ik, alle auto’s worden steeds zwaarder.Je hebt wel gelijk dat het niet oneindig sneller kan gaan natuurlijk, maar het moet ook niet achteruit gaan haha.

        Login om te reageren
  3. GT4Ever zegt

    1 oktober 2010 om 14:46

    Ik heb de Punto Abarth altijd een leuke vervanger gevonden voor m’n huidige leaseauto. Maar sinds ze de Evo hebben uitgebracht en een boksbeugel in de voorbumper hebben geprakt hoeft het van mij niet meer, EsseEsse of niet die nieuwe bumpers zijn geen verbetering!

    Login om te reageren
  4. Roelio zegt

    1 oktober 2010 om 14:50

    Doe mij die Grande Punto Abarth EsseEsse maar want die heeft tenminste niet zo’n vreemde smoel…

    Login om te reageren
  5. Ruudje zegt

    1 oktober 2010 om 15:06

    Ik vind hem mooier de Evo!
    Hele stoere bak iig.

    Login om te reageren
  6. bartinspace zegt

    1 oktober 2010 om 15:24

    Ziet er goed uit. Dat opgefriste uiterlijk van de EVO begint al aardig te wennen.

    Login om te reageren
  7. jack_abarth zegt

    1 oktober 2010 om 15:34

    Voor sommigen als vergelijk:

    Login om te reageren
  8. BananaFlip zegt

    1 oktober 2010 om 16:17

    Dit pakketje op een Grande Punto is zooo goed. Oh ja, die Evo is gewoon raar. Niet doen.

    Login om te reageren
  9. memphis zegt

    1 oktober 2010 om 16:22

    Had nog leuker geweest met een Abarth-dame op de motorkap. Of is dit optie??

    Login om te reageren
  10. Dimglor zegt

    1 oktober 2010 om 19:41

    Ik vind deze er gewoon goed uitzien.. Ziet er sportief uit, maar is niet overdreven….

    Login om te reageren
  11. Dimglor zegt

    1 oktober 2010 om 19:41

    Ik vind deze er gewoon goed uitzien.. Ziet er sportief uit, maar is niet overdreven….

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      1 oktober 2010 om 19:43

      @Dimglor: Kan er 1 van mijn comments verwijdert worden? Blijkbaar staat ie er 2 keer in… ik versta eigenlijk niet hoe het komt.. Ik heb maar 1 maal gedrukt op plaats reactie… =s

      Login om te reageren
  12. de echte bob zegt

    1 oktober 2010 om 21:17

    lekker bakkie!

    Login om te reageren
  13. Clocker zegt

    2 oktober 2010 om 00:50

    Grande Punto Abarth SS was zoveel mooier en stoerder dan de Evo. Spijtig dat ze die niet meer produceren…

    Login om te reageren
  14. Cantago zegt

    4 oktober 2010 om 21:11

    Ziet er prima uit, daar durf ik best in te rijden!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North