• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Abt douwt de VW Polo wat peper in z’n reet

Auteur: RubenBaeten, gepost 21 september 2009 om 11:18 – 37 Reacties

Afbeelding Abt douwt de VW Polo wat peper in z’n reetAfbeelding Abt douwt de VW Polo wat peper in z’n reetAfbeelding Abt douwt de VW Polo wat peper in z’n reetAfbeelding Abt douwt de VW Polo wat peper in z’n reet

Abt VW Polo

De standaard Polo was iets te makkelijk te pakken, dus voelde de Duitse VW-tuner Abt zich geroepen om daar iets aan te doen.

Om te beginnen werd er wat carbon-look kunststof uit de kast getrokken en vakkundig aangebracht op de achterbumper, waar twee centrale uitlaatpijpjes onder vandaan prijken. Ook de voorkant werd opgeleukt, en de standaard velgjes maakten plaats voor 18″ exemplaren. Achttien inch, op een Polo! Het moet niet gekker worden.

Maar het belangrijkste is natuurlijk het vermogen, dat bij alle motorvarianten met aardig wat pk’s is op te krikken. De 1.6 TDI met 75 pk helpt Abt bijvoorbeeld naar 90 pk, de 90 pk naar 110 pk en de 105 pk naar 130 pk. Ook de 1.2 TSI benzinemotor gaat van 105 pk naar 130 pk. Ondertussen blijven de verbruikscijfers en de CO2-uitstoot gelijk. En voor net dat extra beetje stoerheid (en natuurlijk minder luchtweerstand) raadt Abt aan dat je je Polo ook nog even door hen laat verlagen.

Voor meer informatie ga je even bij Abt langs.

Ook interessant!

  • vernieuwde VW Polo GTI
    Vernieuwde VW Polo GTI: dit is hem!
  • VW Polo GTI
    De nieuwe VW Polo GTI heeft een prijs. En die is niet mals...
  • Video: politieachtervolging Polo met keihard einde
    Video: politieachtervolging Polo met keihard einde
  • Volkswagen Polo (2022) rijtest
    Volkswagen Polo (2022) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, polo, rood, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Ultiem voertuig: Watercar Python V8
Volgend bericht: Audi A3 nu ook met 99 grammetjes CO2 »

Lees Interacties

Reacties

  1. japiekrekel zegt

    21 september 2009 om 11:24

    best geslaagd op de velgen na

    Login om te reageren
  2. The_12oach zegt

    21 september 2009 om 11:26

    16″was groot zat geweest had ie nog een heel stuk dichterbij moeder natuur kunnen komen.

    Login om te reageren
  3. ruben zegt

    21 september 2009 om 11:26

    niet echt heftig

    Login om te reageren
  4. virke zegt

    21 september 2009 om 11:26

    nou t voorbumpertje is wel leuk maar t lijkt nu wel een crossover met die gigantische velgen!
    niet geweldig

    Login om te reageren
  5. zed zegt

    21 september 2009 om 11:29

    Ik zou er 17″ onder gezet hebben en idd iets lager gezet. Voor de reset hebben ze het vrij deftig gehouden, zelfs de uitlaten passen er bij.

    Login om te reageren
  6. TDIfreak zegt

    21 september 2009 om 11:36

    sow, wel 130pk…

    Login om te reageren
  7. sabberjoch zegt

    21 september 2009 om 11:39

    @TDIfreak, 130PK in een polo is nog best veel. Ik wil wel eens zien wat ze met de polo GTI doen als die komt. Dat word zeker een rap Bakkie

    Login om te reageren
  8. Henk_he zegt

    21 september 2009 om 11:51

    Max 130pk met dit uiterlijk? Hahahaha! Dan sta je goed voor paal bij een stoplichtsprintje…

    Login om te reageren
  9. Rouge zegt

    21 september 2009 om 11:54

    Ik kom ze regelmatig lelijker tegen!

    Login om te reageren
  10. MattCurlew zegt

    21 september 2009 om 12:27

    Het is weer VAG dag bij AB.. leuke achterkant zo, de rest nauwelijks anders. Niet erg boeiend..

    Login om te reageren
  11. RubenBaeten zegt

    21 september 2009 om 12:42

    @MattCurlew: Tja, als Mazda niet met nieuws komt zo vlak na de IAA, dan moeten we toch wat he!

    Login om te reageren
    • MattCurlew zegt

      21 september 2009 om 13:37

      @RubenBaeten: blijkbaar zoeken jullie alleen maar naar VAG nieuws want ook vanuit het Mazda kamp was/is er nieuws. Ik vraag me serieus af welke bronnen jullie zelf altijd gebruiken. Ze lijken me namelijk nogal beperkt..

      Login om te reageren
      • RubenBaeten zegt

        21 september 2009 om 13:48

        @MattCurlew: Als je bedoelt dat de Mazda2 naar Amerika gaat, big whoop.

        We proberen alles een beetje mee te pakken. De reus VAG heeft vaak iets te melden, Mazda niet. Daar kunnen wij niks aan doen. Misschien moet je eens op een specifieke Mazda-site gaan neuzen, daar word je vast een stuk gelukkiger van.

        Login om te reageren
  12. Klojum zegt

    21 september 2009 om 12:48

    130 pk uit een 1.2tje… Dat moet nog beter kunnen.

    Login om te reageren
  13. Harry zegt

    21 september 2009 om 13:13

    Die stickers lagen in 1992 al in de aanbiedingenbak bij de Halfords.

    Login om te reageren
  14. MattCurlew zegt

    21 september 2009 om 14:11

    Ik heb zelf een specifieke Mazda-site voor, toch bedankt voor de tip.. de reus VAG staat dat ook gelijk aan slap getunede auto’s? Ik zie zelden een getunede auto van Japanse komaf hier. Alsof die niet bestaan.. geef gewoon toe dat je voorkeur voor Duits hebt..

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      21 september 2009 om 14:21

      @MattCurlew:

      Je weet zelf ook best goed dat Mazda nou eenmaal niet gek veel aan marketing doet in Europa.
      Er komt toch vrij regelmatig wat voorbij van Japanse komaf.
      Soms tot vervelends toe(GTR).

      Daarbij is AB best te spreken over bepaalde Mazda’s. Dus maak je niet al te druk.

      VAG maakt overigens ook wel erg veel nieuwe modellen en met Duitsland als buurland is het ook niet vreemd dat wij hier veel van meekrijgen. ;)

      Login om te reageren
      • MattCurlew zegt

        21 september 2009 om 14:36

        @RenesisHP: wat heeft marketing ermee te maken?

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          21 september 2009 om 16:28

          @MattCurlew:

          Vrij veel eigenlijk.

          Met marketing breng je jezelf onder de aandacht. Iets wat ze bij Mazda vrij weinig doen in vergelijking met VAG.

          Login om te reageren
          • MattCurlew zegt

            21 september 2009 om 19:06

            @RenesisHP: dat staat los van wat autosites als autoblog doet. Mazda stuurt namelijk ook gewoon persberichten de deur uit zoals VAG dat ook doen. Alleen is AB nogal selectief..

            @johhny m: 50 jarigen staan niet te springen om sportieve modellen. Meer jonge mensen wel.. dat hebben ze in de VS wel gesnapt. Daar konden ze wel de iets mindere periode ervoor vergeten terwijl in NL met alleen nog maar denkt aan de laatste 323 en 626 en gelijk ook maar even de aparte en sportieve periode van 1989 t/m 1996 vergeet

            @pizzakoerier, dat is geen reden

            Login om te reageren
            • RenesisHP zegt

              21 september 2009 om 19:36

              @MattCurlew:

              Zo slecht is het toch niet gesteld?

              Login om te reageren
  15. MattCurlew zegt

    21 september 2009 om 14:15

    Overigens gaat het mij niet om Mazda. Dat Mazda2 nieuws is voor ons ook niet erg interessant. Hoewel andere NLse nieuwssites dat wel weer vinden.. maar aan andere kant; kan wel een interessante discussie opwekken over kleine auto’s in de VS. Nog altijd beter dan “vette uitlaat op die Audi!” Dat VAG veel te melden zal wel kloppen maar andere merken ook. Alleen pikken jullie er altijd wel Duits nieuws uit. Zelfs een actiemodelletje of de zoveelste getunede hok.

    Login om te reageren
  16. vincenzo zegt

    21 september 2009 om 14:17

    wat prachtig premium!! Saaie Duitse rommel.

    Login om te reageren
  17. RubenBaeten zegt

    21 september 2009 om 14:30

    @MattCurlew: Ik heb een voorkeur voor Amerikaans, maar dat geheel terzijde. Nieuws is wat mensen interessant vinden, en helaas voor jou is dat over het algemeen niet Mazda. Helaas voor mij ook niet Amerikanen.

    Login om te reageren
    • MattCurlew zegt

      21 september 2009 om 14:35

      @RubenBaeten: waarom noemen jullie het dan Autoblog? Als het niet over alle auto’s gaat maar voornamelijk over Duitse auto’s?
      –edit: omdat die zo lekker vlakbij wonen, nou goed–

      Login om te reageren
    • Laurens zegt

      21 september 2009 om 15:45

      @RubenBaeten: alles beter dan Grieks, da’s meer voor echte autogekken ;-)

      Login om te reageren
  18. prinz pilz zegt

    21 september 2009 om 15:18

    Dik bakske wel, stuk beter te pruimen dan al die lelijke alfa/renault/peugeot bagger.

    Login om te reageren
  19. johhny m zegt

    21 september 2009 om 15:33

    maat, het is allemaal niet zo moeilijk . De mensen (vooral jong alhier ..) willen VW en dan krijgen ze VW. Dat levert hits op ….
    Een mazda is voor 50 plussers (..) en die zijn hier niet (..)

    Login om te reageren
  20. pizzakoerier zegt

    21 september 2009 om 16:02

    @MattCurlew
    VAG heeft weet-ik-hoeveek merken onder zijn hoede, mazda is gewoon….mazda, dan is het toch logisch dat er in verhouding meer over VAG en al haar merken geschreven wordt

    OT: 130peekaatjes is best lekker in zo’n polo’tje…maar uit die 1.6 TDI kunnen ze toch wel meer dan 90 (of vw zelf 75) trekken?

    Login om te reageren
  21. LastClick zegt

    21 september 2009 om 16:50

    valt me nu pas op dat al die foto’s geshopt zijn…

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    21 september 2009 om 20:11

    Het vermogen zou ik altijd doen. Wat er nu geleverd wordt is niet bijster veel. En die upgrades zijn meestal niet te duur. Gewoon geen extra plastic-onzin erbij nemen.

    Login om te reageren
  23. Janus zegt

    21 september 2009 om 21:59

    De 1.2tsi is nog niet leverbaar in NL en de prijs is ook nog niet bekend.

    Login om te reageren
  24. johhny m zegt

    22 september 2009 om 10:20

    @MattCurlew , vandaar dus veel vw nieuws……..

    Login om te reageren
  25. Freewarefreak zegt

    22 september 2009 om 10:28

    Hele mooie diffuser met dat dubbele potje er zo in. Beetje “R” achtig. Wielen ook gaaf, maar hij mag nog wel 2 cm meer naar beneden.

    Alleen de stickerset… ik zeg “niet doen”… ;)

    Login om te reageren
  26. BananaFlip zegt

    22 september 2009 om 19:07

    Ziet er allemaal heel erg netjes uit, zoals we gewend zijn van ABT.

    Login om te reageren
  27. Carl zegt

    22 september 2009 om 22:22

    Wel grappig dat vermogen stijgt en verbruik gewoon hetzelfde blijft, en de overheid wilt dat gaan bestraffen? pfff

    Login om te reageren
  28. Mauri zegt

    7 januari 2010 om 18:50

    http://www.abt-sportsline.de/produkte/produkt-news/artikel/klein-fein-und-ein-ganzer-kerl-der-abt-polo/

    hij moet ook gewoon in het zwart ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North