• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ultiem voertuig: Watercar Python V8

Auteur: RubenBaeten, gepost 21 september 2009 om 10:12 – 47 Reacties

Je bent pas echt een milieuvervuilert als je een auto én een boot hebt. Weet je wel hoeveel vies materiaal ervoor nodig is om die twee apparaten te bouwen? Nou, heel veel vies materiaal. Daarom kun je eigenlijk niet groener bezig zijn dan Watercar, een Amerikaans bedrijf dat auto’s en boten in één ontwerpt en fabriceert. Zo kun je het concept ‘hybride’ natuurlijk ook interpreteren. En dan mag er ter compensatie best een Corvette V8 in liggen.

De Watercar Python V8 wordt volledig met de hand gebouwd op een lichtgewicht RVS frame en is voorzien van een heus speedboatinterieur. De deuren zijn zo ontworpen dat je ze in het water kunt openen. Je hebt de keuze uit 60.000 verschillende kleuren voor het exterieur, en 4.000 voor het interieur. Elke Python is zelfs zo uniek dat de positie van de stoelen en de pedalen specifiek op de klant wordt afgestemd.

Watercar noemt deze Python “the world’s fastest, highest performing amphibious vehicle ever designed and built.” Dat geloven we graag: op het land sprint de Python namelijk van 0-96 km/h in 4,5 seconden en zet hij kwartmijltijden neer van om en nabij de 12,5 seconden. En eenmaal op het water tikt het ding zomaar de 100 km/h aan, alsof het niks is. Watercar bouwt overigens al een tijdje soortgelijke voertuigen, zoals deze Jeep en deze Camaro.

Zo’n ideaal apparaat mag best wat kosten, en dat is dan ook zo: minimaal $200.000 ben je kwijt voor de Python. Maar dan komen wel alle meisjes naar je toezwemmen in de haven

Ook interessant!

  • Video: Scania V8 drift op een rotonde
    Video: Scania V8 drift op een rotonde
  • Bentley Flying Spur V8 S rijtest
  • 's Werelds eerste jetski met een dikke V8
    's Werelds eerste waterscooter met een dikke V8
  • Briljante atmosferische V8
    Briljante atmosferische V8 bijna uit productie

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Met je Radical naar de supermarkt
  • Bizarre over-the-air update berooft klanten van 600 pk
  • Youngtimer voor 30.000 euro — occasion aankoopadvies
  • Ze zijn nu écht gek geworden bij Mansory
FacebookTweetPinLinkedIn

amfibie, boten, Cabrio, Corvette, oranje, Techniek

Vorig bericht: « Nissan GT-R launch control-perikelen opgelost
Volgend bericht: Abt douwt de VW Polo wat peper in z’n reet »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tim zegt

    21 september 2009 om 10:15

    COOL! 8)

    Login om te reageren
  2. bartholomeo zegt

    21 september 2009 om 10:18

    nice, erg handig als je op spring-break bent :)

    Toch nog wat exclusiever dan dat grote jacht van de buurman

    Login om te reageren
  3. donzobar zegt

    21 september 2009 om 10:24

    Waar zit de magneet ?

    Login om te reageren
  4. Beetje Verward zegt

    21 september 2009 om 10:25

    Vieze kleur, vies muziekje, vieze man, vies design.
    Maar technisch wel heel erg knap.

    Login om te reageren
  5. High-Tech zegt

    21 september 2009 om 11:01

    Geweldig. Deze ga ik bestellen !
    Is er een importeur in NL ?

    Login om te reageren
  6. wouterM zegt

    21 september 2009 om 11:02

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • High-Tech zegt

      21 september 2009 om 11:31

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  7. Neal zegt

    21 september 2009 om 11:03

    makkelijk sturen op t water doet ie toch niet. zit constant driftig bij te sturen.

    Login om te reageren
  8. massarati zegt

    21 september 2009 om 11:15

    Ik zou het ook eens proberen met een Suzuki Splash, daar kunnen er niet genoeg van in het water liggen…

    OT: leuk ding en gaat idd behoorlijk hard, vooral als je ziet hoe groot dit ding op de weg is.

    Login om te reageren
  9. Alex zegt

    21 september 2009 om 11:22

    Wat een geweldig apparaat! Zou je hier in Nederland zomaar mee op de weg mogen, of mee mogen varen?

    Login om te reageren
  10. 572 zegt

    21 september 2009 om 11:31

    Only in America

    Login om te reageren
  11. Jac zegt

    21 september 2009 om 11:32

    @ Alex
    In Nederland mag je overal mee varen.

    Login om te reageren
  12. tom zegt

    21 september 2009 om 12:11

    Wat zijn jullie de laatste tijd toch (een beetje triest) pro-groen. Een autoblog en dan over vies materiaal beginnen zonder dat het sarcasme er duidelijk vanaf druipt. Zeg gewoon dat boten cool zijn en dat die auto-boot pointless en lelijk is. Daarbij ala Geenstijl overal maar een t’tje achterplakken is ook lomp, laat staan achter mileuvervuiler(t).

    “Je kan niet groener bezig zijn dan een Watercar kopen”…wtf. Ook niet stommer.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      21 september 2009 om 12:21

      @tom: ja… stom… sarcasme… wtf…
      Maar goed, je weet wat sarcasme is maar je kan het niet herkennen?

      Login om te reageren
      • tom zegt

        21 september 2009 om 13:32

        @autoblogger: “Audi A3 nu ook met 99 grammetjes CO2” ?!
        Lijkt mij een vrij sarcasmeloos stuk. Het ging mij ook niet specifiek over dit artikel maar om de mileu-tendens die mij de laatste tijd opvalt. Jullie zullen commentaar waarschijnlijk weer negatief opvatten dus alvast sorry voor de pijnlijke teentjes.

        Login om te reageren
        • autoblogger zegt

          22 september 2009 om 16:11

          @tom: als het niet over dit artikel ging dan moet je je reacties ergens anders plaatsen, anders is de kritiek voor ons nogal onduidelijk. Hoop dat je dat begrijpt.

          Login om te reageren
  13. RubenBaeten zegt

    21 september 2009 om 12:18

    @tom: “Zonder dat het sarcasme er duidelijk vanaf druipt”? Ehm… Nee inderdaad, dat stukje over vies materiaal is bloedserieus. En ik beklaag me ook behóórlijk over die Corvette V8…

    Login om te reageren
  14. High-Tech zegt

    21 september 2009 om 12:28

    Wat lopen jullie toch te mouwen ! Koop liever ook zo’n bootauto i.p.v. een BMW of Audi met V6 of V8 !!

    Login om te reageren
    • Bjeff zegt

      21 september 2009 om 13:01

      @High-Tech:

      Koop jij lekker een BMW met v6…

      Login om te reageren
      • RubenBaeten zegt

        21 september 2009 om 13:05

        @Bjeff: Dat wordt een hele klus!

        Login om te reageren
        • Bjeff zegt

          21 september 2009 om 13:24

          @RubenBaeten:

          Dat bedoel ik ;).

          Login om te reageren
          • High-Tech zegt

            21 september 2009 om 13:28

            @Beffferman:
            ikke niet – te dure auto’s voor wat je er voor krijt + prijs/kwaliteit scoort hooguit redelijk/goed maar zeker geen zeer goed. En een grotere mannelijkheid (fysiek en geestelijk) heb ik niet nodig. Ik vind BMW 1- en 3-serie rijders dan ook vaan zielige mannetjes….

            Login om te reageren
            • Bjeff zegt

              21 september 2009 om 13:37

              @High-Tech:

              Als jij niet eens inziet na twee posts van mij en rubenbaeten hoe dom je eerste post over een bmw met V6!! niet is. Dan kan ik je niet als waardige autokenner behandelen en hecht dan ook geen waarde aan je tweede post over “te dure auto’s”. Die bestaan namelijk niet. Iets te duur vinden is 100% je eigen mening. Ik VIND dat een BMW de prijs-kwaliteit precies goed heeft liggen. Nogmaals, dat jij dat niet vind is ook prima.

              Login om te reageren
              • High-Tech zegt

                21 september 2009 om 13:43

                @Befferman:
                Waar maak je je dan druk om man !

              • Bjeff zegt

                21 september 2009 om 13:45

                @High-Tech:

                Om jouw lachwekkende posts? En ik maak me niet druk hoor.

              • massarati zegt

                21 september 2009 om 14:07

                @High-Tech: je doet niet echt je naam eer aan, ga maar weer achter de typemachine een fijne brief schrijven over stoomlocomotieven
                – edit alle bijdrages van High-Tech zijn nutteloos

  15. Hans zegt

    21 september 2009 om 12:28

    Gaat die auto niet roesten / rotten van al dat zoute water

    Login om te reageren
    • High-Tech zegt

      21 september 2009 om 12:29

      @Hans: hangt ervan af van welk materiaal die gebouwd is en hoe de mogelijke bescherming is …

      Login om te reageren
  16. Tombnolz zegt

    21 september 2009 om 12:32

    Ferme apparaten en nog zo verschrikkelijk duur niet. Ik zou het wel willen ja…

    @ Tom: Waarom Tom en niet Stom als nick?

    Login om te reageren
  17. Ben zegt

    21 september 2009 om 12:36

    gaaf ding gaat zeer gemakkelijk van land naar water en andersom..

    maar wat ik me toch afvraag.. wat gebeurd er als hij in het water een wat scherpere bocht maakt? lijkt me namelijk niet echt veilig met die wielkastgaten in de zijkant, als daar 1 keer een golf water in komt remt dat enorm af.
    en dan ?

    ze moeten toch echt de wielen naar binnen klappen en afsluiten.

    Login om te reageren
  18. C6_R zegt

    21 september 2009 om 12:43

    Zo, die gaat goed vooruit! Corvette powerrr! 8)

    Login om te reageren
  19. DoetHetErToe? zegt

    21 september 2009 om 13:39

    Precies een HHR samengeplakt met een Corvette. Apart. En gaat best wel snel ja… Niet slecht, zeker niet.

    Login om te reageren
  20. Bboekelo zegt

    21 september 2009 om 13:57

    Wat me afvraag hoe gaan de rem schijven om met het zoute water? helemaal als dat ding om de weg zo hard gaat is een beetje remvermogen ook geen overbodige luxe.

    Login om te reageren
  21. henkie zegt

    21 september 2009 om 14:21

    maakt weinig verschil denk ik in het water of op de weg. Amerikanen rijden nog steeds als roeiboten…..

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      21 september 2009 om 14:45

      @henkie: Wat een zegen zijn gebruikers als jij toch voor autoblog.nl! Zulke diepgaande inzichten zijn echt een verrijking voor ons allen. Dus dank daarvoor, mag ook wel eens gezegd worden!

      Login om te reageren
  22. henkie zegt

    21 september 2009 om 15:19

    @C6 R ach, ik heb een scherpe dag vandaag…..

    Login om te reageren
  23. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    21 september 2009 om 15:35

    Knap!
    Maar als auto ermmmm net niet, en als boot ermmmm net niet…

    Dus doe toch maar niet
    :D

    Login om te reageren
  24. pizzakoerier zegt

    21 september 2009 om 15:50

    @tom: anders ga je autoblog een beetje lopen bashen met die knullige comments van je, als je het allemaal zo ruk vindt ga je toch lekker op een (in jouw ogen) betere site onzin schrijven…

    Ot:
    Wel vet hoor, 100km/h is op het water echt wel snel…en ik vind het er een stuk beter uitzien als sommige bootautos die in het verleden het daglicht hebben gezien

    Login om te reageren
  25. Carmaster zegt

    21 september 2009 om 17:08

    Hadden ze niet eerder een Vette Cabrio (en geen bastaard Corvette/HHR)met 500PK gemaakt die 300 op land en 180 op water ging? Kan me nog vaag zoiets herinneren.
    Lijkt me een stuk stoerder dan dit fotoshop ding.
    Al is het concept wel geniaal.

    Login om te reageren
  26. Rob USA zegt

    21 september 2009 om 18:42

    @Ruben Baeten: Leuk voor de out of the box denkende USAcar/boat lover. Moeilijk te begrijpen/waarderen door de gemiddelde VW rijder hierboven zie ik.
    De prijs vind ik heel redelijk,met een super funfactor en in voor overbevolkt NL ook een goeie ruimtelijke oplossing.

    Login om te reageren
  27. Citrofiel zegt

    21 september 2009 om 20:16

    @tom: Als autoblog nu eens gewoon al het groene autonieuws zou negeren, zou je dan blij zijn? Ik denk het niet, want dan is er nog maar bar weinig te beleven hier. De tendens in de automarkt is nu eenmaal groen momenteel, als autonieuwssite moet je daar wel in meegaan. Ik zie het probleem niet, temeer daar het op autoblog nog altijd met een knipoog en met kritiek wordt beschreven.

    Login om te reageren
  28. RenesisHP zegt

    21 september 2009 om 20:56

    Zo lelijk als de nacht. Echter wel zeer begeerlijk.
    Moeilijke situatie.. Ik wil hem wel hebben. :D

    Gaat trouwens opvallend stabiel met hele hoge snelheid over het water.

    Login om te reageren
  29. Pierre zegt

    21 september 2009 om 21:07

    Je kunt zeggen wat je wil, ze pikken er wel de hitsige spring break(woohoo) chiks mee op.

    Login om te reageren
  30. Rob USA zegt

    22 september 2009 om 09:06

    Hoeveel BPM en slurptax zit er trouwens op een amfibie voertuig ?? Misschien dus wel een maas in al die auto-onvriendelijke belasting/uitzuig wetjes. :)

    Login om te reageren
  31. Tomaaas zegt

    22 september 2009 om 16:41

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  32. BananaFlip zegt

    22 september 2009 om 19:04

    Hij ligt wel lekker laag in het water!

    Login om te reageren
  33. Eelco zegt

    11 oktober 2009 om 22:57

    Geweldig ding. Lekker snel op het rechte stuk (het is geen bochten vreter) en heerlijk op het water!!

    Hij wordt pas bij hogere snelheden echt stabiel net zoals elke andere boot.

    Voor zout water wel afspoelen met vers water ivm onderhoudskosten.

    In NL kan ik me niet voorstellen dat het succesvol wordt. 1: vanwege onze cultuur (doe maar gewoon, dat is al gek genoeg)
    2: vanwege het weer en hij nog geen dak heeft. en
    3: Vanwege onze overheid die dubbel zuigt.

    Maar voor de spaanse eilanden ideaal met meer dan 300 droge dagen per jaar en een wat flexibelere mentaliteit :-)

    Over smaak valt te twisten natuurlijk maar ik vind hem wel mooi. Niet mooier dan de camaro look-a-like watercar maar wel een stuk functioneler ivm de speedboat layout dus meer ruimte. Totdat je hem probeert te parkeren tenminste want dan wens je een mini of ford ka tot je beschikking te hebben ;-)

    Alles is waard ‘wat een gek’er voor geeft. Aan ieder te bepalen of je het 1: kan betalen en 2: het er voor over hebt. Net zoals met alle andere producten die je koopt trouwens.

    Met de economische benadering geldt de stelregel: If it drives, floats or fucks…………. rent it!

    De emotionele benadering heeft de toevoeging:
    But if you fall in love…………. do everything humanly possible to keep her/him/it!!

    Gr
    Eelco

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North