• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vernieuwde VW Polo GTI: dit is hem!

Auteur: willeme, gepost 30 juni 2021 om 09:56 – 43 Reacties

vernieuwde VW Polo GTI

Gelukkig komt de vernieuwde VW Polo GTI terug.

Toevallig sneden we het onderwerp gisteren nog even aan: er zijn niet meer veel leuke betaalbare auto’s tegenwoordig. Nog niet zolang geleden waren er heel erg veel B-segment hatchbacks en nu? Nu is er bijna niets.

Er is geen Renault Clio R.S., geen Peugeot 208 GTI, een Punto bestaat überhaupt niet meer, geen Opel Corsa OPC, geen Seat Ibiza Cupra en ga zo maar door. We moesten het ook eventjes zonder Polo GTI doen. De reguliere Polo is immers net gefacelift en de GTI-versie is nog niet onder handen genomen. Of beter gezegd, was.

vernieuwde VW Polo GTI

Overleven

Gelukkig konden we geluiden vernemen uit het Volkswagen-kamp dat deze versie de facelift zou ‘overleven’. De eerste beelden hebben we nu binnen. In principe is het niet een heel erg grote verrassing. Combineer de kenmerken van de Polo facelift met die van de GTI en tadaa: dan heb je de vernieuwde VW Polo GTI.

  • Oud
  • vernieuwde VW Polo GTI
    Nieuw

De manier van introduceren is wel bijzonder. Het is nog geen officiële introductie, maar twee afbeeldingen die zijn ‘gelekt’. Dat gebeurde op LinkedIn (een soort Facebook voor mensen met een baan).

Afzender vernieuwde VW Polo GTI

Ene heer Ralf Brandstätter plaatste pardoes de afbeeldingen op het professionele netwerk. Eh, wacht, Ralf Brandstätter, dat is de CEO van de personenwagendivisie van Volkswagen.

  • Oud
  • vernieuwde VW Polo GTI
    Nieuw

Verwacht overigens geen schokkende wijzigingen. De Polo GTI krijgt een iets strakgetrokken snoet. De duidelijkste wijzigingen betreffen de achterlichten, net als de bij de gewone facelift-Polo. Deze lijken de Polo, ook de GTI, optisch iets smaller te maken. In technisch opzicht verwachten we ook geen grote wijzigingen.

Update!

Inmiddels is de Polo GTI nu ook ‘officieel’. En er is zowaar nieuws, de motor heeft er namelijk een 5 kW’s bijgekregen. Daarmee komt het maximum vermogen uit op 52 kW oftwel 207 pk! Het koppel blijft 320 Nm.

Er is nu maar één transmissie mogelijk, de zeventraps DSG. De 0-100 km/u tijd is 6,5 seconden en de topnslheid bedraagt 240 km/u. Niet verkeerd voor een Polo!

Check hieronder de rijtest:

Of de vernieuwde VW Polo GTI ook naar Nederland komt, weten we zeker: hij komt! Volkswagen zal op termijn de prijzen bekendmaken.

Meer lezen? Check hier alle gave snelle Polo’s van de afgelopen jaren!

Ook interessant!

  • verniuwde Polo GTI
    Vernieuwde Polo GTI al heel snel onderweg
  • Volkswagen Polo (2022) rijtest
    Volkswagen Polo (2022) rijtest
  • vernieuwde Polo GTI
    Volkswagen Polo facelift is helemaal officieel
  • Witte Polo GTI occasion kost meer dan nieuwprijs

Nieuwste artikelen

  • Dit is de goedkoopste Lancia Beta Spider Zagato van Marktplaats
  • Kwalificatie F1 Monaco: wie wint de pole en dus de race in het Prinsdom?
  • De Bovensiepen Zagato is een hele dikke BMW
  • BREEK: kinderzitjes bevatten levensgevaarlijk PFAS
FacebookTweetPinLinkedIn

facelift, gti, polo, Video, Volkswagen

Vorig bericht: « Porsche: voor plezier pak je maar een Ducati Panigale..
Volgend bericht: Nieuwe Subaru WRX krijgt luchthapper en 300 pk! »

Lees Interacties

Reacties

  1. user888 zegt

    30 juni 2021 om 10:13

    Goh, nou, tja, mwah

    Login om te reageren
  2. fordnut zegt

    30 juni 2021 om 10:14

    Mochten ze weer nieuwe verlichting ontwerpen?

    Login om te reageren
    • dijan zegt

      30 juni 2021 om 10:19

      Wel de enige die dit soort GTI nog verkoopt .

      Login om te reageren
      • generaalalfa zegt

        30 juni 2021 om 11:44

        @dijan:
        Audi S1, Fiesta ST, Clio RS, Hyundai I3 N etc..

        Volgens mij nog best wel keus.

        Login om te reageren
        • ktm690sm zegt

          30 juni 2021 om 12:17

          @generaalalfa: i30 is toch formaat golf?

          Login om te reageren
        • generaalalfa zegt

          30 juni 2021 om 12:26

          @generaalalfa: klopt helemaal! De I30 N is golf klasse. Foutje!

          Login om te reageren
          • Loek zegt

            30 juni 2021 om 12:33

            @generaalalfa: maar ze hebben tegenwoordig ook een i20 N en die is dan weer erg vergelijkbaar.

            Login om te reageren
        • bernoulli zegt

          30 juni 2021 om 12:44

          Hoogstens een A1 S-Line of een Clio R.S. Line. De S1 en RS kun je in Nederland nieuw niet krijgen.

          Login om te reageren
    • meetsysteem zegt

      30 juni 2021 om 12:56

      Ja. De achterlichten zijn twee pistooltjes gericht op het VW-embleem. 😂

      Login om te reageren
  3. shalomleon zegt

    30 juni 2021 om 10:43

    Het is bijna indrukwekkend wat een kukident gehalte uitstraling het hedendaagse wagenpark heeft. Dit ook zeg, is dit nu de snelste… beetje braaf zeg maar. Waarom rijden er toch zoveel van rond. Ik weet tegenwoordig niet eens meer naar welk merk ik kijk. Alles lijkt op elkaar

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      30 juni 2021 om 10:47

      @shalomleon: hier kun je wel wat van maken, hoor. KW V1 schroefsetje, BBS XR velgjes, Milltek-uitlaat, paar kleine mods bij onder de motorkap, heb je echt een leuk bommetje!

      Login om te reageren
      • shalomleon zegt

        30 juni 2021 om 11:01

        @willeme: o dat geloof ik wel het is ook serieus snel. Maar het mist gewoon wat uitstraling en vooral een beetje onderscheidendheid (geen idee of dat een echt woord is, maar u begrijpt mij vast)

        Login om te reageren
        • Bernadette zegt

          30 juni 2021 om 16:48

          @shalomleon: eens. Komt wss omdat men elke week een nieuw model op de markt wil zetten. Want dat is waar de consument om vraagt, een eenheidsworst qua design die alle veilige designkenmerken bevat voor de doelgroep en daardoor makkelijk weer door te verkopen is. Doe mij maar ’n grijze én ’n stuk touw! 👍🏻

          Login om te reageren
          • shalomleon zegt

            30 juni 2021 om 17:08

            @drdre2: ik heb een grijze (stuk interessantere) sportauto. Zelfs dat vindt ik al te saai, dan maar ander kleurtje toch

            Login om te reageren
      • royaledeluxe zegt

        30 juni 2021 om 11:35

        Nog 5 tot 10,000€ extra op je Premium auto, die al veel te duur is voor wat je standaard krijgt en geeft. Dan hebben we het nog niet over wat er gebeurt als je in de optie lijst kijkt… laat maar… kleine wagens zijn veel te duur voor wat je ervoor terug krijgt en wat je er zelf nog aan moet doen om ze toch wat smaak te geven.

        Deze Polo is smaakloos en geeft als GTI je totaal geen gevoel van wat het hoort te zijn als je naar zo een type wagen kijkt.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          30 juni 2021 om 11:42

          @royaldeluxe:

          Volgens mij was de Polo GTI toch best wel een goede aanbieding. Dikke 2.0 TSI die je eenvoudig kan kietelen, vraagprijs van 30-31 mille, prima uitrusting. Volkswagen GTI’s zijn nooit enorm uitgesproken geweest, maar vrij volwassen. Op zich lijkt het mij niet zo’n verkeerde prijs als je ziet wat je ervoor terugkrijgt. Optielijst moet je altijd negeren, staat alleen maar onzin op die je niet nodig hebt ;-)

          Login om te reageren
          • saxoke zegt

            30 juni 2021 om 11:48

            @willeme: als totaalconcept is dit een heel goede mix van alles wat een snel kleintje moet hebben. Behoorlijk comfortabel, behoorlijk snelle prestaties, en een zeldzaamheid in z’n klasse. Om dan sommige reacties te lezen van “smaakloos” “nix aan”…. Als dan dit zowat het enige aanbod is in die klasse, en er zo negatief op gereageerd wordt, dan kan beter het hele segment van de kleine sportievelingen opgedoekt worden lijkt me. Enkel de fiesta ST en de i20N lijken me de enige die nog overschieten. Door het plankharde karakter van de ST valt die af als snel comfortabel ding (wat ik wel wat zoek in een auto) en de i20N is nog niet al te uitgebreid getest volgens mij….

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              30 juni 2021 om 11:58

              @saxoke: in de reacties is natuurlijk alles superslecht en zo goed als de Delta Integrale wordt niets meer, uiteraard ;-). Alle auto’s zijn te duur, alle vraagprijzen te hoog, alles is te lelijk en treurig. Het is een beetje het syndroom wat mannen in de disco hebben. Ze weten altijd op alles en iedereen af te geven om alleen met hunzelf naar huis te kunnen gaan :-D

              Login om te reageren
              • baf07 zegt

                30 juni 2021 om 12:05

                @willeme: klopt, in de disco komt geen hond meer….

              • saxoke zegt

                30 juni 2021 om 12:24

                @willeme: zo lijkt het inderdaad wel. Beetje triestig. Altijd die “afzeikcultuur” …. we zouden met z’n allen blij moeten zijn dat dit soort auto’s bestaan!

            • willeme zegt

              30 juni 2021 om 12:06

              @saxoke: die i20 N schijnt trouwens erg leuk te zijn. Zelf nog niet in gereden, maar Ollie Marriage van TG was er zeer enthousiast. De motor is maar zo-zo (waarschijnlijk afstelling), maar het chassis bleek erg goed te zijn.

              Login om te reageren
          • royaledeluxe zegt

            30 juni 2021 om 15:19

            Ik zal waarschijnlijk oud worden en de verkeerde doelgroep zijn, maar VW Polo, ea merken zijn er ook schuldig aan, is een model voor de jongere mensen die wat krapper zitten bij budget. Dan is een Polo GTI, waar je zoals je zelf aangeeft al wat extra moet doen om hem leuk te maken – en dan mag ik nog geeneens in de optielijst vertoeven – een zeer dure auto geworden. Hij zal er een mini beetje leuker uit zien dan de standaard maar geef toe dat is dan ook het enige, het blijft maar een kale knikker met mogelijkheden – wat hij standaard zou moeten hebben.

            Het verschil tussen een gewone ford fiesta en een ST zijn visueel indrukwekkender dan deze, dat hij super hard is afgeveerd mag geen commentaar zijn, want andere schroefset erop en gaan met die banaan. Alle auto merken zijn het een beetje kwijt om een auto te maken die niet te duur hoeft te zijn, voor de jongeren en jong van geest zijnde mensen onder ons, en ook dat beetje “joie de vivre” geeft.
            En laat ons eerlijk zijn dit is niet om te zeuren maar een feit weer te geven van hoe het echt is. Al de rest is de marketing dat zijn werk doet als je dit echt een (mega) leuke auto vind!

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              30 juni 2021 om 19:22

              @royaledeluxe: de pre-facelift Polo GTI is best een vermakelijke auto. Dat is niet zozeer ‘marketing’, het is een totaaplaatje wat je wel of niet leuk vindt.

              Ik zelf zou de Polo GTI kiezen als het mijn enige auto zou zijn waar ik alles mee moest rijden. Als het ging om een leuke hatch voor erbij, dan zou ik de Fiesta ST kiezen.

              Beide auto’s hebben hen voor- en nadelen. De Fiesta heeft een driecilinder die al behoorlijk op zijn max zit, de Polo heeft wat meer reserves. De Fiesta is de sportievere auto. Als het om geld gaat, de Fiesta ST is nog weer een klap duurder, 34 mille dacht ik. Helaas zijn al dit soort fun-mobielen behoorlijk duur.

              Login om te reageren
    • werf76 zegt

      30 juni 2021 om 11:15

      Tijd voor een opticien dan..

      Login om te reageren
  4. flieger zegt

    30 juni 2021 om 10:44

    Gelekt? Staat al op de website van Volkswagen zelf onder nieuws. Kom op Autoblog..

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      30 juni 2021 om 11:13

      @flieger: op het moment van schrijven was dat zeer zeker niet het geval. Nu wel (en dan ook alleen de voorkant …) Daarbij staat gelekt tussen haakjes. Dat geeft in dit geval weer dat het ironisch bedoeld is. Net zoals mijn zus een mooi ‘vrouw’ is en mijn Alfa een heel ‘betrouwbare’ auto. Kom op, flieger…

      Login om te reageren
      • flieger zegt

        30 juni 2021 om 11:16

        @willeme: zeer zeker wel. De mailing erover had ik om 10:00u binnen. Van alle kanten inclusief binnenkant stonden er direct bij.

        https://www.volkswagen.nl/nieuws/de-nieuwe-polo-gti-next-level-in-sportiviteit/

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          30 juni 2021 om 11:46

          @flieger: Nogmaals: dit bovenstaande artikel is gepubliceerd voordat dat bekend en vrijgegeven was. Kom op, flieger ;-). En het stond dus nóg eerder op LinkedIn ;-). Het stond dus eerder op Autoblog dan in jouw mailbox!

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            30 juni 2021 om 12:24

            @flieger: Uiteraard doen we een check alvorens het artikel te schrijven. Het VW-nieuws kwam toen nog niet boven. Wellicht nog te vers voor de zoekmachines. Daarbij staat ‘gelekt’ tussen haakjes. Dat was uiteraard gewoon gepland, vandaar die haakjes. Op het moment dat wij het artikel schreven, was de onthulling nog niet officieel, dat scheelde enkele minuten. Dat jij op basis daarvan conclusies trekt, staat je helemaal vrij. Dat wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt ;-). Het maken van een artikel is helaas niet in 2 minuten gedaan. Soms wordt je ingehaald door actualiteit.

            Login om te reageren
          • mpgc zegt

            30 juni 2021 om 13:15

            @flieger: je krijgt twee keer een nette en inhoudelijke reactie en dan is je conclusie dat dat tekenend is voor de arrogante en ongeïnteresseerde houding van Autoblog. Bijzonder.

            Login om te reageren
        • dwfc zegt

          30 juni 2021 om 15:16

          -edit: nutteloze bijdrage-

          Login om te reageren
      • willeme zegt

        30 juni 2021 om 13:32

        @dwfc: Auto Motor und Sport evenaren is niet echt ons doel. Als je op zoek bent naar gortdroog autonieuws waarbij het persbericht bijna letterlijk is overgenomen, zijn er voldoende bronnen waar jij je hart op moet kunnen halen ;-).

        Login om te reageren
  5. Johanneke zegt

    30 juni 2021 om 10:44

    Lel. 2 echte uitlaten op de GTI, 4 neppe op de R design.

    Login om te reageren
  6. potjak zegt

    30 juni 2021 om 11:05

    Kijkend door mijn oogharen zie ik een strak getrokken Citroen C3 van de vorige generatie…

    Login om te reageren
  7. kniesoor zegt

    30 juni 2021 om 11:41

    Vind deze iteratie van de Polo een enorm burgerl*llenhok om te zien, zelfs in GTI-trim. Daar helpt geen KW setje en/of ander set wielen aan. De versie van twee generaties terug oogde een (heel) stuk beter, erg leuk autootje. ‘t Is niet, dat VW helemaal niet meer weet hoe een leuke auto eruit ziet, die duurdere versie van de Passat bijvoorbeeld heeft beslist een inspirerend uiterlijk. Zelfs een Up heeft wel wat. Maar de Polo (en in zekere zin de huidige Golf) zijn totaal slaapverwekkend qua uiterlijk.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      30 juni 2021 om 15:15

      De Arteon is zondermeer een fraaie wagen geworden. Iets zegt me dat die nog uit de tijd stamt dat de ommezwaai naar het ID-platform nog niet z’n tol had geëist qua design en materiaalgebruik, want nuchter gezien lijkt het me geen winstgevend model zo weinig er van de band lopen.

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        30 juni 2021 om 17:35

        Ja, de Arteon, die bedoelde ik. Best een mooie kar.

        Login om te reageren
  8. MarcoM zegt

    30 juni 2021 om 12:13

    Waarom niet een dikke uitbouw, ik mis eigenlijk de “wow” factor.

    Login om te reageren
  9. karhengst zegt

    30 juni 2021 om 13:45

    In plaats van optisch breder maken de nieuwe achterlichten de auto optisch hoger, voor het betere cross-over gevoel zeg maar. Ik ben er niet over uit of ik het mooi vindt. Wel leuk dat VW dit model dus nog behoudt, zelfs al is het natuurlijk relatief makkelijk te doen met hun MQB blokkendoos.

    Als een Golf je te groot, te duur en te volwassen is geworden zal dit model ongetwijfeld meer het klassieke GTI gevoel geven dan de nieuwste Golf GTI.

    Login om te reageren
  10. bischero zegt

    30 juni 2021 om 13:55

    Oei, die is lelijk 😱

    Login om te reageren
  11. maussieknip zegt

    30 juni 2021 om 15:47

    En ja hoor, weer een achterkant die lijkt op bmw 1-serie van het vorige model gefacelift. De pre-facelift met de lelijke koplampen (1-serie) had de achterkant ook al wat gelijkenissen met de toenmalige Polo.

    Login om te reageren
  12. Ot92 zegt

    30 juni 2021 om 22:27

    Jammer dat er nog steeds zo’n miller TSI motor erin ligt

    Login om te reageren
  13. bfvo zegt

    1 juli 2021 om 15:29

    Er staat “52 kW oftewel 207pk”, dat moet 152kW zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North