• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT knijpt de Audi TT-RS nog verder uit: 501 pk

Auteur: Dennis, gepost 2 september 2010 om 14:10 – 38 Reacties

Audi TT-RS ABT


Je kunt al bijna een jaar bij tuner ABT terecht om je Audi TT-RS een upgrade te geven van 340 naar 420 pk. Met evenveel vermogen als de Audi R8 sprint je dan in 4,3 seconden naar de 100 km/u. Maar ABT is verder gegaan. Resultaat: 501 pk schoon aan de haak!

‘ABT POWER S’, zo noemt de Duitse tuner de ingreep die de Audi TT-RS onderging. Daarmee heeft de tweezitter maar liefst 161 pk meer dan het origineel. De acceleratie naar 100 km/u duurt dan nog maar 4 seconden en de topsnelheid wordt bij 292 km/u bereikt. Optioneel zijn een paar dikke sloffen: 20 inch ABT BR en CR velgen, of ABT CR Superlight 19 inch velgen. Prijzen worden niet genoemd.

Audi TT-RS Abt

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • Mijn Auto: Audi TT-RS van Menno
    Mijn Auto video: Audi TT-RS van Menno

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, Audi, TT, tt-rs, tuning

Vorig bericht: « Foute maar grappige Honda Jazz reclame
Volgend bericht: Elektrische Aston Martin Cygnet in 2013 »

Lees Interacties

Reacties

  1. gs-raw zegt

    2 september 2010 om 14:15

    dan merk je wel dat het onderstel e.d. niet gebouwd is voor dergelijke krachten. met 501pk’s in 4 seconden naar de 100 sprinten in zo’n klein autotje MET awd..

    Login om te reageren
  2. FabianVTS16V zegt

    2 september 2010 om 14:15

    Spannend!
    Ben wel benieuwd hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen?!
    Zal toch wel minimaal; andere turbo / uitlaatlijn / ECU aanpassing zijn!

    Login om te reageren
  3. floryn zegt

    2 september 2010 om 14:16

    Jezus wat een specifiek vermogen. Dat is 200pk per liter. Ben je dan na 100.000 km op de klok aan een nieuw motorblok toe? Of valt dat wel mee?

    Login om te reageren
  4. Stopwearingpants zegt

    2 september 2010 om 14:19

    500 pk in zon autootje is best wel gevaarlijk

    Login om te reageren
  5. bozewolf zegt

    2 september 2010 om 14:20

    Die Quattro aandrijflijnen zijn echt niet weg te branden he? Klein autootje, 500pk, AWD en dan nog niet eens ruim onder de 4?

    Een beetje Japans rallykanon doet onder de 4 met 350pk.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      2 september 2010 om 14:33

      @bozewolf: amen ! De Nissan GT-R blijft het beste voor de laagste prijs…

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        2 september 2010 om 14:46

        @Megakix: Nissan GT-R, in mijn ogen, HET hebbeding van de moment…

        Login om te reageren
    • g40freak zegt

      3 september 2010 om 00:30

      @bozewolf: ja, maar dat japanse rally kanon heeft geen top van 290.
      als ze die een top van 290 zouden geven, trekt hij ook minder hard naar de 100

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        3 september 2010 om 00:41

        @g40freak: 0-100 heeft met grip te maken, is geen vermogenskwestie.

        Overigens kun je er op zich gewoon een bak inzetten met een lange 5 en 6. Dat is veranderbaar.

        Login om te reageren
  6. the-budel-guy zegt

    2 september 2010 om 14:21

    klinkt lekker maar 501 pk dan ben ik bang dat dit ding alleen ophet rechte stuk snel is maar in een bocht dat het dan helemaal fout gaat

    Login om te reageren
  7. jack_abarth zegt

    2 september 2010 om 14:23

    Wordt toch maar’s tijd dat ze een echt Quattro systeem bouwen en niet met een Haldex koppeling.
    Weet zeker dat deze wagen dan vele malen sneller was geweest.

    Login om te reageren
  8. spykerboy zegt

    2 september 2010 om 14:33

    nice :D doe mij dat pakketje maar :P

    Login om te reageren
  9. Laue zegt

    2 september 2010 om 14:48

    Koppeling + sper vast lassen, 125 pk op elk wiel s.v.p

    Login om te reageren
    • DeSjaak zegt

      2 september 2010 om 15:19

      @Laue: Hoe ga je sturen dan?

      Login om te reageren
  10. Kevin van Gorp zegt

    2 september 2010 om 14:58

    Hmm 500 pk en nog geen 300 per uur. Ik vind de prestaties eerlijk gezegt een beetje tegenvallen.

    Login om te reageren
  11. jur zegt

    2 september 2010 om 15:31

    Het is 500pk topvermogen, nogal een extreem verschil met een 5.0 v8 die dit ‘normaal’ opbouwt. Zoveel power bovenin heeft meestal tot gevolg dat er onderin niets te vinden is. Als de extra 200 pk pas in de laatste 2k rpm worden opgebouwd snap je waarom hij niet veel sneller wordt. De effectieve duur van dit vermogen is dus relatief kort tov een motor met meer cc’s. Voor racen is dit geen probleem omdat je toch alleen in hoge toeren zit, dit soort stadsautos heeft dat niet nodig en zou beter afkunnen met wat meer vermogen in het midden, zonder dat je ineens 500pk moet kunnen behappen.

    Login om te reageren
    • Anne Frank zegt

      2 september 2010 om 17:17

      @jur: Hier zie je de koppelkromme en de vermogensopbouw.
      http://www.abt-sportsline.de/uploads/tx_comabt/8J0_125_501_CEPA_HS_E_01.pdf [PDF Alert]

      Login om te reageren
  12. KaCh1ng zegt

    2 september 2010 om 15:37

    damn , das echt veel !

    Login om te reageren
  13. BaySideBlueBoy zegt

    2 september 2010 om 15:39

    Allemaal leuk en aardig maar hoeveel kost deze upgrade (zonder die gruwelijk lelijke velgen) eigenlijk?
    Voor rond €125.000 heb je een nieuwe GT-R, vraag me af of deze TT RS ook zo goedkoop zal zijn.

    Login om te reageren
  14. VeniVidiVici zegt

    2 september 2010 om 16:01

    Tja, ook ik moet zeggen dat de Nissan GT-R voor die prijsklasse een stuk leuker en mooier speelgoed is dan de toch wel gay en kappersimago-car Audi TT-RS.
    En de Nissan GT-R wordt helemaal leuk als je er OOK nog ff mee langs Switzer Performance gaat :D

    Login om te reageren
  15. TDI-goeroe zegt

    2 september 2010 om 16:04

    topsnelheid zal begrensd zijn door de bakverhoudingen.
    ook de honderd haaltie ie niet in de 1e versnelling, zit ds een schakelmoment tussen.
    voor de rest lijkt me 500pk in een TT wel voldoende.

    Login om te reageren
  16. janklaassen zegt

    2 september 2010 om 16:32

    Gewoon vet.

    Login om te reageren
  17. martijn zegt

    2 september 2010 om 16:38

    Prijzen staan gewoon genoemd bij ABT hoor: http://www.abt-sportsline.de/tuning/shop/Audi-TT-RS-8J-Motortechnik_1491_1489_3/produkt/ABT-Leistungssteigerung-3711/

    Voor bijna 9k heb je de tune. Auto kost 75k standaard, dan kan je hem nog opleuken met wat opties tot zeg maar 95k. Dus in totaal ben je met 105k gewoon klaar. Zit je toch nog 20k onder de nissan gtr.

    Doe mij de TT-RS dan maar.

    Login om te reageren
  18. koos zegt

    2 september 2010 om 16:48

    Prijs wordt wel genoemd, nl. 8900 euro: http://www.abt-sportsline.de/tuning/shop/Audi-TT-RS-8J-Motortechnik_1491_1489_3/produkt/ABT-Leistungssteigerung-3711/

    Login om te reageren
  19. Pieter-Jan zegt

    2 september 2010 om 16:56

    zagemensen.

    Login om te reageren
  20. Erik zegt

    2 september 2010 om 17:32

    Sport-Auto Magazine in Duitsland teste de standaard Audi TT RS met S-tronic onlangs en deze wist met Launch Control in 4,2seconden de 100km te bereiken, de handbak uitvoering werd in 4,6s geklokt.
    Dit komt natuurlijk grotendeels doordat de turbodruk door de snelle schakelmomenten met DSG altijd wordt behouden.
    Deze 4,3 seconden is dus niet echt een goede presetatie als hij met S-tronic en 340PK nog sneller is.

    Login om te reageren
  21. Nick zegt

    2 september 2010 om 17:43

    Brute bak, maar waarom is de weerspiegeling van de velgen anders dan diegene die getoond word :p

    Login om te reageren
  22. M-lover zegt

    2 september 2010 om 17:58

    @Nick:
    Ook tuners kunnen met photoshop werken… :p

    Login om te reageren
  23. Carmaster zegt

    2 september 2010 om 18:08

    Anyone?

    Login om te reageren
  24. Carmaster zegt

    2 september 2010 om 18:09

    Damn.

    Login om te reageren
  25. Osca zegt

    2 september 2010 om 18:31

    500 pk en dan nog geen 300km/u +? Bleh als ik 100k heb spaar ik wel 20k bij voor een GTR in mijn ogen veel mooier en leuker :p

    Login om te reageren
  26. AudiQuatro zegt

    2 september 2010 om 18:31

    ik neem aan dat hij bij 292 in de toeren begrenzer loopt? En de 0-100 is misschien niet zo spectaculair, de 100-200 tijd zal zeker secondens gewonnen hebben!

    Login om te reageren
  27. stefan82 zegt

    2 september 2010 om 19:23

    @AudiQuatro Dat lijkt me ook. Versnellingsbak zal vast niet aangepast worden wat hier alles mee te maken heeft.

    Login om te reageren
  28. Dimglor zegt

    2 september 2010 om 19:54

    Die velgen op de 2de foto vind ik er beter bij passen :)
    Mja en 500 pk in zo’n klein autootje is eigenlijk best wel veel…

    Login om te reageren
  29. Dawg zegt

    2 september 2010 om 20:13

    Die ABT PDF is best interessant, 500+ Nm bij 1500~6000rpm 500+ Nm en al 300+pk bij ~3500rpm; stukken beter dan stock. Die 501pk piekt inderdaad pas bij 6500~7000rpm, maar dat was te verwachten.

    De tune is een ABT Turbo + Intercooler en chippie, kun je dus nog steeds wat winnen met een nieuwe uitlaat, inlaat, etc…

    Login om te reageren
  30. V8Mustang zegt

    3 september 2010 om 12:38

    wat loopt iedereen te zeuren dat je de 300 niet kan halen…. het is maar een 2.5 litertje 5 cilinder… ik ben namelijk zelf maar afgehaakt bij 280 in een porsche turbo. ik moet er niet aan denken 300+ te rijden in een TT….

    Login om te reageren
  31. swearengen zegt

    3 september 2010 om 19:21

    zit in die ttrs een haldex koppeling. Hebben ze er niet dezelfde koppeling ingestoken als in de r8

    Login om te reageren
  32. TFSI-Q zegt

    8 september 2010 om 12:17

    Velen focussen zich op de sprint van 0-100km/h.

    Ik hecht in dergelijke categorie van wagens veel meer belang aan de sprint van 0-200km/h.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North