• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT maakt buikschuiver: AS5 Coupé

Auteur: maru, gepost 28 november 2012 om 22:06 – 33 Reacties

Afbeelding ABT maakt buikschuiver: AS5 CoupéAfbeelding ABT maakt buikschuiver: AS5 CoupéAfbeelding ABT maakt buikschuiver: AS5 CoupéAfbeelding ABT maakt buikschuiver: AS5 CoupéAfbeelding ABT maakt buikschuiver: AS5 CoupéAfbeelding ABT maakt buikschuiver: AS5 CoupéAfbeelding ABT maakt buikschuiver: AS5 CoupéAfbeelding ABT maakt buikschuiver: AS5 Coupé

ABT AS5 Coupé

De snelle doch comfortabele coupé kan nog altijd sportiever.

De directeur van ABT is zeer enthousiast over deze wagen, en terecht. De geschiedenis tussen de tuner en de Audi A5 gaat al een tijdje terug, maar de nieuwe AS5 is toch echt de mooiste ooit. “If you look at the AS5, you want to take in every inch of its marvellous silhouette, and if you sit in it, all you want is to get it on the road. This coupé is really a power pack.”

A “power pack” indeed! De Sportsline behandeling heeft de Audi A5 goed gedaan. De 3-liter dieselmotor is van 240 pk naar 296 pk gestegen. 570 Nm aan koppel sleurt je in elke versnelling vooruit. Voor een litertje minder en een turbo rijker krijg je nog altijd ruim 200 pk (origineel 174 pk). Met de 2.0 TFSI motor is er 267 pk beschikbaar (origineel 208 pk). De zuinigere 1.8 TFSI is van 168 pk gegroeid naar 208 pk. Ga je echt voor powerrr, dan kies je de 3-liter benzinemotor die goed is voor 374 pk, een toename van (origineel 268) een dikke 100 pk.

De AS5 is verlaagd, zowel in de ophanging als in het uiterlijk. Kinnetje, side skirts, voorbumper, rokje, spoiler en het uitlaatsysteem met vier pijpen werden toegevoegd voor een assertieve uitstraling. Ben je een beetje té assertief in je rijstijl, zullen de schijfremmen met een diameter van 345 of 380 millimeter zorgen dat je niet al te snel de vangrail in duikt.

Ook interessant!

  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • Audi SQ7 ABT met de juiste motor nu ook het juiste uiterlijk?
  • Q8
    ABT geeft je Audi Q8 hybride een heleboel peekaatjes extra
  • Nieuwe Audi SQ5 met ABT dikspul heeft échte uitlaten!

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, abt, Audi, essen-2012, tuning

Vorig bericht: « De nieuwe Porsche Cayman & Cayman S [officieel]
Volgend bericht: De Jaguar F-Type “Black Pack” is… oranje »

Lees Interacties

Reacties

  1. ej20g zegt

    28 november 2012 om 22:10

    “De 3-liter dieselmotor is van 140 pk naar 196 pk gestegen.”

    Ik neem aan dat dat 240 en 296 pk moet zijn?

    Verder leuke upgrades voor de A5, een beetje extra vermogen en koppel is nooit weg. Blijf het ook een mooie auto vinden, maar het was voor de facelift beter gesteld met de A5.

    Login om te reageren
  2. jzaero zegt

    28 november 2012 om 22:10

    hehhhh? 3 liter en maar 140 diesel-pk? Dat vind ik nou eigenlijk schokkend weinig…

    Login om te reageren
  3. darrock zegt

    28 november 2012 om 22:11

    word er bij de 3 liter diesel niet van 240 naar 296 bedoelt, in plaats van 140.
    dat zou toch wel een beetje weinig zijn voor een moderne 3 liter motor… (onze oude bestelbus haald daar al meer uit)

    Login om te reageren
  4. koenh zegt

    28 november 2012 om 22:13

    Net zoals bij de as3 is deze weer heul erg dik!

    Login om te reageren
  5. fristie zegt

    28 november 2012 om 22:16

    -edit: nee, abtblog-

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      28 november 2012 om 22:24

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
      • koenh zegt

        28 november 2012 om 22:59

        @awesome: plaatje doet het niet op ipad

        Login om te reageren
    • maurits123 zegt

      28 november 2012 om 22:26

      @fristie:
      Pleurt dan op als het je niet bevalt, waarom klik je uberhaupt dan op dit bericht. Al dat VAG gezeur altijd. Laat ieder in zijn keuze.

      Zo! Nu is het slaaptijd :)

      Login om te reageren
      • fristie zegt

        28 november 2012 om 23:23

        @maurits123: Dont tease me bruh

        Login om te reageren
  6. jdewit1489 zegt

    28 november 2012 om 22:18

    De laatste foto getuigt inderdaad van een goed gelukte voorbumper

    Login om te reageren
  7. meneersander zegt

    28 november 2012 om 22:21

    En liter minder met meer PK’s, het kan bij Audi!

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      28 november 2012 om 23:37

      @meneersander: het kan bij *tuners.

      Login om te reageren
  8. SCscreamGT2 zegt

    28 november 2012 om 22:24

    Abt blijft toch altijd één van de weinige tuningbedrijven die mij werkelijk aanspreken. Niet over de top, just keep it cool.

    Login om te reageren
  9. awesome zegt

    28 november 2012 om 22:27

    Ik kan ABT-spul nou echt niet mooi vinden.
    Check die badges op de achterkant trouwens, die zijn echt veel te groot!
    Daar zijn de VAG-logo’s zelf niets bij.

    Login om te reageren
    • koenh zegt

      28 november 2012 om 23:00

      @awesome: wat je hebt mag je laten zien toch?

      Login om te reageren
  10. kickass zegt

    28 november 2012 om 22:31

    Aargh, die foto’s…

    Login om te reageren
  11. fiets zegt

    28 november 2012 om 22:34

    mwa… Lastig onderscheiden van een afstandje van een gewone S5 zonder badges.
    Wel jammer dat ze hier niet die honingraat grill in stoppen. Stond de A5 altijd errug goed.

    Login om te reageren
  12. norge zegt

    28 november 2012 om 22:40

    Reclame bureau @maru tot Uw dienst…

    Login om te reageren
  13. 4991 zegt

    28 november 2012 om 22:42

    3.0 tdi en 140 pk?

    Login om te reageren
  14. tuning zegt

    28 november 2012 om 22:48

    Kijk dat zijn eens echt bijpassende velgen, sportief en toch subtiel

    Login om te reageren
  15. karsvdtuin zegt

    28 november 2012 om 23:03

    140 pk voor die 3 l diesel is niet veel maar vind de cijfers sowieso tegenvallen bij audi… een 3 liter benzine blok rond de 270 pk? nou is het verschil met bmw niet groot naar de Bmw gaat met de concurrent over de 300 en dat doet volvo ook en ik dacht mercedes ook maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen … dus ja upgrade wel doen:p

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      28 november 2012 om 23:31

      @karsvdtuin: de cijfers zijn op zich niet slecht hoor:
      3.0 TDI: 204 pk
      3.0 TDI: 245 pk
      3.0 TDI: 313 pk (niet in A5)

      2.8 FSI: 204 pk (A6 en A7)
      3.0 TFSI: 272 pk (A4, A5, Q7))
      3.0 TFSI: 290 pk (alleen A8)
      3.0 TFSI: 310 pk (A6 en A7)
      3.0 TFSI: 333 pk (S4, S5 en Q7)

      Audi blijft qua vermogen dus helemaal niet achter tegenover BMW en Mercedes. BMW heeft één uitschieter in huis met de 381 pk sterke tri-turbodiesel, maar dat is een M-Performance product en telt dus eigenlijk niet mee in deze vergelijking.

      Login om te reageren
  16. jeanclaude zegt

    28 november 2012 om 23:15

    Wat zijn die allemaal rare getallen jo, orienteer je is op de juiste gegevens, vanplaats zomaar iets overnemen.
    @karsvdtuin die 3.0 is er ook met 333pk.

    Login om te reageren
  17. maru zegt

    28 november 2012 om 23:18

    @ej20g, @jzaero, @darrock, @4991 en @karsvdtuin, jullie zijn oplettender dan ik. Die 1 zit ook zo dicht naast de 2… Het gaat inderdaad om 240 en 296 pk. :)

    Login om te reageren
  18. kenner zegt

    28 november 2012 om 23:23

    Staat ie op essen ??

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      29 november 2012 om 07:22

      @kenner: Aan de tags te zien wel…

      Login om te reageren
  19. Niekgeerts zegt

    28 november 2012 om 23:28

    De 2.0 TDi (177pk) is gewoon met 1 turbo. Dit is nog niet de BiTDi zoals die in de Transporter ligt.

    Login om te reageren
  20. socawarrior zegt

    28 november 2012 om 23:36

    Die voorbumper is inderdaad mooi gelukt! Ben alleen benieuwd wat die zwarte/donker blauwe bolletje aan de linker onderkant is?? Nu is het niet meer symmetrisch :(

    Login om te reageren
  21. SimonMc zegt

    28 november 2012 om 23:39

    Als niet Audi liefhebber, moet ik zeggen dat deze er netjes uitziet. Komt waarschijnlijk omdat ABT hem nog deftig heeft gehouden, en niet “over the top”.

    Login om te reageren
  22. lamborgfan zegt

    29 november 2012 om 08:01

    Dit ziet er wel erg gaaf uit!

    Login om te reageren
  23. TDI-goeroe zegt

    29 november 2012 om 09:33

    op termijn zal de 313pkTDI-BiTurbo er toch wel in komen hoop ik…

    Login om te reageren
  24. lebeaunl zegt

    29 november 2012 om 10:50

    Mooi spul. Alleen, waarom kan ABT nou niet een keer mooie type- en merkplaatjes maken. Die ABT logootjes zien er toch altijd erg Halfords uit (te groot, te plastic, te glimmend). Ik kreeg ze steeds bij het chiptunen door ABT erbij, maar te lelijk om überhaupt érgens op te plakken.

    On topic: strakke bakken :)

    Login om te reageren
  25. ropbp zegt

    29 november 2012 om 18:29

    Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. Audi = aap.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North