• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT ontbraaft de nieuwe Audi Q7

Auteur: sir_smokalot, gepost 2 juli 2015 om 11:19 – 46 Reacties

Afbeelding ABT ontbraaft de nieuwe Audi Q7Afbeelding ABT ontbraaft de nieuwe Audi Q7Afbeelding ABT ontbraaft de nieuwe Audi Q7

Audi ABT QS7
De tweede generatie Q7 is ongetwijfeld beter, efficiënter, en zuiniger dan zijn voorganger, maar stoerder is ‘ie niet. ABT geeft – als eerste – de looks van Audi’s grootste SUV een slinger.

Tot de komst van de (nog onbevestigde) RS Q7 moeten liefhebbers van een agressievere styling zich wenden tot de tuners, en vandaag is de aftrap dankzij Hans-Jürgen Abt en zijn legioen van Audi-sleutelaars.

ABT noemt zijn creatie – heel voorspelbaar – QS7, en vooralsnog moeten we het alleen stellen met een andere bodykit en dikke 10 x 22″ FR design vellings met 305/30 R22 banden eromheen. Motorische upgrades komen er echter aan, aldus de Duitsers die er ongetwijfeld veel genoegen in scheppen om ‘FIRST!!1’ te roepen.

Ook interessant!

  • Nieuwe Audi SQ5 met ABT dikspul heeft échte uitlaten!
  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, Audi, Q7, SUV, tuning, wit

Vorig bericht: « Bizar: robot in Volkswagen-fabriek doodt medewerker
Volgend bericht: ‘Kimi Raikkonen op de schopstoel bij Ferrari’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. exotic zegt

    2 juli 2015 om 11:24

    Die voorkant…

    Abt, stop maar.

    Login om te reageren
    • maliks zegt

      2 juli 2015 om 11:36

      @exotic: ziet er beter uit dan origineel dan lijkt het net een tupperwaire doos op wielen als je het mij vraagt?!

      Login om te reageren
      • nononsense zegt

        2 juli 2015 om 12:12

        @maliks: Minder lelijk is de juiste benaming hier.

        Login om te reageren
        • Tonnie zegt

          2 juli 2015 om 12:31

          @nononsense: en nog steeds is dit ding kapot lelijk!

          Login om te reageren
    • freezzr zegt

      2 juli 2015 om 12:13

      @exotic: de enige manier om daar een dikke bak van te maken: inruilen voor de nieuwe XC90.

      Login om te reageren
      • rikus zegt

        2 juli 2015 om 12:43

        @freezzr: ik ben voor.

        Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    2 juli 2015 om 11:25

    Liever saai en anoniem dan het leven dan wanstaltig en zum kotsen. Kraken dus wat mij betreft.

    ABT mag sowieso stoppen met het ‘verfraaien’ van auto’s, want dat gaat ze niet zo goed af. De motorische upgrades zijn meestal wel lekker, maar mocht ik rollen in VAG dan zou ik toch eerder bij JD langs gaan.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      2 juli 2015 om 11:35

      @berlinetta: In de jaren 90 hadden ze soms best leuke kits, zoek maar eens op VR6 ABT cup, die was echt wel gaaf. Wat ze tegenwoordig doen is het vaak inderdaad net niet.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        2 juli 2015 om 12:04

        @dutchdriftking: Die VR6 is inderdaad nog goed te doen. Maar tegenwoordig vind ik het allemaal niks. Echt elk detail dat ABT aanbrengt vind ik lelijk. Jammer, want tunen kan soms best mooi zijn.

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      2 juli 2015 om 12:02

      @berlinetta: *door het leven.

      Login om te reageren
    • denniz zegt

      2 juli 2015 om 21:01

      @berlinetta: toch liever abt!! Geen mooie spoilers en zo. Maar op motorisch gebied onverslaanbaar.
      Feedback van de fabriek. Enz. Maar goed gratis reclame altijd prettig natuurlijk….

      Login om te reageren
  3. Kuifje zegt

    2 juli 2015 om 11:26

    En dat ontbraven was nodig, hij is lekker zo!

    Login om te reageren
  4. zondacinque zegt

    2 juli 2015 om 11:26

    Best wel mooi eigenlijk

    Login om te reageren
  5. richman zegt

    2 juli 2015 om 11:30

    Heel die auto is lelijk ook met modificaties lukt het gewoon niet

    Login om te reageren
  6. jvr55s zegt

    2 juli 2015 om 11:34

    Zelfs abt krijgt deze auto niet ‘spannend’ hij blijft gewoon karakter missen.

    Login om te reageren
  7. gtwillem zegt

    2 juli 2015 om 11:35

    De motorische upgrades van ABT zijn de moeite waard, evenals de remmen en uitlaten: altijd topspul. Halverwege de jaren 90 tot 2005-6 was ABT altijd decent dik. De AS400, AS8 4.2 K en Golf V VS4 waren best aardig, maar nu is het allemaal een beetje tsjappie geworden. Maar ja, ABT verkoopt meer dan ooit, dus dit is wat het koperspubliek nu eenmaal wilt.

    Zelfde geld voor de wanstaltige creaties can JD Customs en Liberty Walk, of de velgen van ADV.1 en Vossen: ik kan mij niet voorstellen dat ik een prima auto zo zou willen devalueren tot stripboekauto, maar er is nu eenmaal vraag naar.

    Login om te reageren
    • jobberns zegt

      2 juli 2015 om 11:36

      @gtwillem: vind je het werk van JD Customs niet mooi?

      Login om te reageren
      • phaeton zegt

        2 juli 2015 om 11:54

        @jobberns: JDC is haast een heilige geworden. Ik vind het meer een hype. Als je het niet bij hun hebt laten doen kijken mensen vreemd op. Laat mensen hun eigen voorkeuren hebben.

        Login om te reageren
        • jobberns zegt

          2 juli 2015 om 12:10

          @phaeton: ja ik laat mensen hun eigen voorkeur hebben, maar ik vroeg me gewoon af of @gtwillem het werk dat ze leveren niet zo mooi vind ?

          Login om te reageren
        • denniz zegt

          2 juli 2015 om 20:30

          @phaeton: Jij weet tenminste waar je het over hebt. Abt is een complete fabriek. Met alle faciliteiten en directe communicatie met Audi vw etc. Fanboys en gratis reclame zijn vermoeiend en passen niet bij autoblog naar mijn mening.

          Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        2 juli 2015 om 12:08

        @jobberns: Nee. Alles wat ze gedaan hebben is in mojn ogen nooit een verbetering geweest voor de auto die ze onder handen hebben genomen. Sowieso vind ik alle wrapjes en kleurtjes een beetje pauper staan.

        Tuning vind ik erg leuk, maar dan het mechanische gedeelte. Dat daar wat uiterlijke wijzigigen bijkomen is prima, maar als het allern om de uiterijke dingen gaat haak ik af. Het werk van Alpina, Brabus en Ruf kan ik zeer weerdeten.

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      2 juli 2015 om 11:37

      @gtwillem: Eens, al staan Vossen velgen op sommige auto’s juist weer wel.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      2 juli 2015 om 12:24

      @gtwillem: Morgen kan ik mn FX30d afhalen. Stond er eentje naast (FX37) op 5 spaaks 21″ Vossens; zag er prachtig uit! Handelaar wilde ze natuurlijk niet omruilen

      Login om te reageren
    • denniz zegt

      2 juli 2015 om 20:36

      @gtwillem: Helemaal mee eens. Alhoewel abt kan
      Ook flink over de top gaan! Maar motorisch leveren ze prachtig werk. De spoilers enz gewoon weglaten.

      Login om te reageren
  8. maxidyne zegt

    2 juli 2015 om 11:35

    ABT koopt zeker in bij Heras Hekwerken…

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      2 juli 2015 om 13:19

      @maxidyne: Die grille is juist erg goed over nagedacht!

      Hoef je niet iedere keer de motorkap open te doen, maar open je gewoon het hek en loop je zo met je oliekannetje de motorruimte in.

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    2 juli 2015 om 11:39

    Ik heb gekkere creaties voorbij zien komen van ABT. Iets over de top, maar niet compleet fout.

    Login om te reageren
  10. grrrrommmmm zegt

    2 juli 2015 om 11:43

    Lijkt wel een stormtrooper

    Login om te reageren
  11. tyso44quattro zegt

    2 juli 2015 om 11:44

    Dik dik dik

    Login om te reageren
  12. trustmeiamanengineer zegt

    2 juli 2015 om 11:48

    Mooi voor op ’t kamp.

    Login om te reageren
  13. schellekens006 zegt

    2 juli 2015 om 11:55

    Die T staat zeker voor abTupperware

    Login om te reageren
  14. gtwillem zegt

    2 juli 2015 om 12:30

    Hier een paar aanvullingen van geslaagde ABT tuning:

    ABT AS400:
    Een S4 waar ze de V8 vervangen hebben door een 2.7 Twin Turbo V6 met, de naam zegt het al, 400pk. Alhoewel de meeste AS400’s de opvoerkit bestelden waardoor de AS400 450pk leverde:

    http://www.netcarshow.com/abt/2004-audi_as400/

    ABT AS8 4.2 Kompressor:
    Iets dikker dan een gewone A8 en in mijn ogen zelfs mooier dan de S8, alhoewel die versie natuurlijk die V10 had. Deze heeft een knoepert van een Kompressor (Novidem volgens mij) op de V8, waardoor die 450pk leverde.

    ABT AS3:
    Misschien ligt het aan de tijd, maar net na 2000 had ABT toch echt wel leuke modellen. Deze AS3 is niet extreem als de bovenstaande modellen, maar desalniettemin de moeite waard. Iets lager, dikke wielen met gepolijst velgbed, grotere remmen en een 2.0 TFSI gekieteld naar 272pk: wat wil je nog meer?

    http://all-carz.com/photos/audi-a3-abt/04/default.htm

    Golf VS4 GTI:
    Net als de AS3 netjes aangepast. Niet te veel opsmuk, maar wel iets dikker.

    http://www.autobild.de/bilder/abt-golf-v-gti-20991.html#bild1

    ABT TT-R:
    Voordat Audi zelf kwam met een TT-S of TT-RS had ABT in 1999 al de TT-R, met een twin turbo VR6 (@dutchdriftking, deze is voor jou!) en vierwielaandrijving. Leverde 350pk (de sterkste TT had toen 225pk, een Boxster S 252pk, een 911 Carrera 300pk en een M Coupe 321pk, om een idee te krijgen hoe je hem moet inschalen). Uiterlijk wel aangepast, maar niet extreem. Wederom subtiel dikker.

    Ze konden het dus wel, maar de huidige kits zijn eenmaal populairder blijkbaar…

    Login om te reageren
    • maxidyne zegt

      2 juli 2015 om 13:00

      @gtwillem: Ik vind Oettinger persoonlijk meer gedistingeerd dan ABT. ABT is altijd al een tikkeltje ordinair geweest in mijn opinie. Uiterlijk zeer beschaafd, bijna alleen voor de kenner herkenbaar. Technisch altijd leuk aangepakt. En vergeet de Oettinger Golf 1 16V niet:

      http://farm4.static.flickr.com/3627/3338794211_e49cc52756.jpg

      16S staat voor 16 Soupapes oftewel: 16 kleppen.

      Login om te reageren
  15. dick1980 zegt

    2 juli 2015 om 12:58

    Wordt ‘ie af-fabriek ook geleverd met stofzuigerzakken?! Die grill… bah!

    Login om te reageren
  16. moveyourmind zegt

    2 juli 2015 om 13:27

    Kan nog steeds niet tegen de eerste generatie op. Die heeft door zijn niet te missen verschijning alleen al de X-factor. Tel daarbij de heerlijke v10 op en het plaatje is compleet.

    Jammer genoeg is de nieuwe Q7 meer mainstream geworden en is het een veel te dikke stationwagen ipv een lekker dikke SUV.

    Login om te reageren
    • schellekens006 zegt

      2 juli 2015 om 17:56

      @moveyourmind: v10?

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        2 juli 2015 om 19:38

        @schellekens006: hij bedoelt de V12 TDI, waarschijnlijk.

        Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        2 juli 2015 om 19:56

        @schellekens006: V12 moest het natuurlijk zijn.

        Login om te reageren
  17. ghost zegt

    2 juli 2015 om 13:30

    Granaatwerpers in de voorkant? Ohnee dat zijn mistlampen. Verder wel oke.

    Login om te reageren
    • pureturkish1 zegt

      2 juli 2015 om 13:44

      @ghost: dat zijn geen mistlampen maar sensoren voor de audi braking guard…

      Login om te reageren
  18. mijnnaamishaas zegt

    2 juli 2015 om 13:33

    Vanochtend zag ik hem voor het eerst ‘real life’ en in tegenstelling tot de foto’s vind ik hem werkelijk prach-tig! Zelfs de enorme grill kon me bekoren en toen ik er voorbij reed heb ik er
    nog een hele tijd in mijn achteruitrijspiegel naar zitten kijken. Zo zie je maar dat foto’s alleen niet alles zeggen.

    Login om te reageren
    • strepentrekker zegt

      2 juli 2015 om 13:48

      @mijnnaamishaas:
      Dan bedoel ik uiteraard de standaard Q7 en niet deze.

      Login om te reageren
  19. michaelcorleone zegt

    2 juli 2015 om 13:58

    Als ik eerlijk ben vind ik de Q7 geslaagd zo en zou hem wel willen hebben. Smaken verschillen.

    Login om te reageren
  20. toyotafortuner zegt

    2 juli 2015 om 16:55

    Ik vind hem nu echt geslaagd! Zo veel beter te pruimen!

    Login om te reageren
  21. philipf zegt

    2 juli 2015 om 16:58

    Vind het helemaal niks.

    Login om te reageren
  22. mrrallycross zegt

    6 juli 2015 om 20:51

    Man man man doe normaal!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North