• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT pompt de RS5 tot C63S-waarden

Auteur: RubenPriest, gepost 10 augustus 2017 om 12:37 – 24 Reacties

Afbeelding ABT pompt de RS5 tot C63S-waardenAfbeelding ABT pompt de RS5 tot C63S-waardenAfbeelding ABT pompt de RS5 tot C63S-waardenAfbeelding ABT pompt de RS5 tot C63S-waardenAfbeelding ABT pompt de RS5 tot C63S-waardenAfbeelding ABT pompt de RS5 tot C63S-waardenAfbeelding ABT pompt de RS5 tot C63S-waardenAfbeelding ABT pompt de RS5 tot C63S-waarden

ABT pompt de RS5 tot C63S-waarden
Oftewel: een dikke vermogenstoename.

Er zitten een aantal grote verschillen tussen de huidige RS5 en zijn voorganger. Eén van die verschillen is het feit dat het huidige model een biturbo V6 heeft en de vorige RS5 een atmosferische V8. Op het gebied van paardenkrachten waren er op papier geen verschillen. De RS5 was nog steeds goed voor 450 pk. Door de aanwezigheid van turbo’s waren er wel de nodige verschillen qua newtonmeters. De RS5 met V8 moest het doen met ‘slechts’ 430 Nm aan koppel en de huidige RS5 beschikt over 600 Nm aan koppel.

Daar pakt ABT de handschoen op. De Duitse tuner voorziet de Audi van 510 pk en 680 Nm koppel. Helaas komt deze informatie niet in combinatie met nieuwe specificaties.

Naast een vermogenstoename lepelt ABT er ook nieuwe schoenen onder van het formaat 20-inch. De wielen zijn in diverse zwarte tinten verkrijgbaar. De tuner levert de velgen met Dunlop of met Continental banden.

Ook interessant!

  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2
  • ABT Audi
    Dít zijn de 8 gaafste ABT Audi's op een rij
  • Video - maakt de nieuwe BMW M3 gehakt van de Audi RS5?
  • Kies maar: 3x ABT Audi RS

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, abt, Audi, Coupe, RS5, tuning

Vorig bericht: « De fraaie Kia Stinger heeft een Nederlandse prijs
Volgend bericht: Elon Musk is/was een klootzak [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. cockbustabob zegt

    10 augustus 2017 om 12:42

    hebben ze goed gedaan, buiten die velgen dan

    Login om te reageren
  2. sequoyah_parera zegt

    10 augustus 2017 om 12:54

    Dat is toch wel weer een leuke vermogenstoename! Met de originele velgen en in de kleur Sonoma Green zou ik ‘m zo wel willen hebben; wat een fijne lijnen op die nieuwe RS5 zeg!

    Login om te reageren
  3. fouadski zegt

    10 augustus 2017 om 12:57

    Zet maar voor de deur. Liefst met tankpas

    Login om te reageren
  4. zelfbenoemdingenieur zegt

    10 augustus 2017 om 12:58

    Alleen jammer dat je rechtdoor gaat bij de eerste bocht waardoor je niks aan het vermogen hebt.

    Login om te reageren
    • bennieokkels zegt

      10 augustus 2017 om 13:02

      @zelfbenoemdingenieur: 2005 belde. Wilde zijn grap terug.

      Login om te reageren
    • dawwg zegt

      10 augustus 2017 om 13:08

      @zelfbenoemdingenieur: Of je leert gewoon een beetje sturen en stop met 15 jaar oude grappen herhalen …

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      10 augustus 2017 om 13:31

      @zelfbenoemdingenieur: Vermogen is toch juist om hard rechtdoor te gaan ;)

      Login om te reageren
  5. Robert zegt

    10 augustus 2017 om 12:58

    Dit maakt de meest gestolen auto van Nederland tot een nóg aantrekkelijker doelwit voor plofkrakers en Oost-Europese maffiosi. Doe me dan maar een C63S in sleeper-uitvoering.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      10 augustus 2017 om 13:17

      @RRRobert: als ik eerlijk ben dan heb ik gewoon altijd liever een sleeper. Tot een aantal jaren terug deden merken dat mooi, zonder bodykits, carbon etc, maar subtiel met alleen een extra uitlaatpijpje en een sportiever interieur. Tegenwoordig is het meer show dan go bij sommige merken…

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        10 augustus 2017 om 13:17

        @peug206: en het maakt het jatten ook nog eens moeilijker…

        Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      10 augustus 2017 om 17:00

      @RRRobert: met een coupe zal dat wel meevallen

      Login om te reageren
  6. appelvis zegt

    10 augustus 2017 om 12:58

    De mooiste van het trio met de C63 en M4 naar mijn mening

    Login om te reageren
  7. racerx zegt

    10 augustus 2017 om 13:29

    Los van deze upgrade, vind ik dat audi de plank volledig mis heeft geslagen bij deze auto. Zelfs ik als bepaald geen 0000 fan moet toegeven dat de eerste A5 een prachtige ingetogen coupé was. Bij de huidige incarnatie hebben ze in plaats van met een nieuwe basisvorm te tekenen, de mooie klassieke lijnen van het vorige type verprutst door het toevoegen van teveel troep. Motorkap, het front… Nee, als je een opvolger tekent voor zo’n iconische auto is evolutie echt een slechte keuze. Zie Ferrari 512M.

    Login om te reageren
  8. thomasthomas zegt

    10 augustus 2017 om 13:33

    De originele Audi wielen zijn ook 20 inch en veel fraaier.

    Login om te reageren
  9. Jochempie zegt

    10 augustus 2017 om 13:35

    Het enige fraaie aan de nieuwe RS5 is de motorkap die zo laag afloopt. Verder is de oude gewoon mooier.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      10 augustus 2017 om 14:07

      @jochempie: Als het je om die laag aflopende motorkap gaat heb ik nog wel een suggestie voor je: http://www.2cvgarage.nl/wp-content/uploads/2cvgarage_2cv6_jaune_rialto_1984_IMG_0435-1350×900.jpg

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        10 augustus 2017 om 14:25

        @edge: Wil je die niet zo doorlinken? 2CVgarage levert prachtige eendjes af, en het zou zonde zijn als ze een hogere internetrekening ontvangen waardoor hun bedrijf onder meer financiele druk komt te staan. Gebruik dan Postimage.org en schrijf de eigenaar van de afbeelding erbij.

        Login om te reageren
  10. HZW zegt

    10 augustus 2017 om 14:08

    510 pk is nog erg tam voor deze motor.
    Er gaan geruchten dat met (TTE) hybrid turbo’s ( standaard turbo van binnen bewerkt) 700+ mogelijk is.

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    10 augustus 2017 om 14:36

    Ben benieuwd wat MTM er mee gaat doen. En of de S5 met tuning niet een groter potentieel heeft.

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      10 augustus 2017 om 17:02

      @dutchdriftking: dat laatste vind ik ook een interessante vraag!

      Login om te reageren
  12. rufctr01 zegt

    10 augustus 2017 om 15:00

    Is op deze manier wel een Jonniebak geworden.
    Zou wel leuk zijn om deze te testen tegen Alfa Giulia QV.

    Login om te reageren
  13. mundus zegt

    10 augustus 2017 om 18:03

    Hoewel het eigenlijk een beetje fout is vind ik het frontaanzicht beter geworden door de roostertjes aan de koplampen. De nieuwe rs5 is van zichzelf al lelijk en schreeuwerig dus ABT is voor het eerst ook geen visuele achteruitgang.

    Login om te reageren
  14. HZW zegt

    10 augustus 2017 om 18:09

    De Tupperware die ABT er meestal opplakt zit er nu al door Audi zelf opgeplakt.

    Login om te reageren
  15. 20vtsport zegt

    10 augustus 2017 om 22:26

    Deze Audi ziet er in deze “saaie” kleur opeens wél bloedgeil uit… hoe kan dat nou? Wat een lekkere wagen zeg!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North