• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT T5 komt je binnenspiegel terroriseren

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 januari 2014 om 13:30 – 29 Reacties

Afbeelding ABT T5 komt je binnenspiegel terroriserenAfbeelding ABT T5 komt je binnenspiegel terroriserenAfbeelding ABT T5 komt je binnenspiegel terroriseren

Ver uit het bruine Busjesbos: de ABT T5
ZZP’er met haast en nog een paar extra centen stuk te slaan op je nieuwe wielen? Informeer even bij Abt naar een T5 met die bruine busjesswag. Ze proppen er met plezier 200 pk en meer in.

Bruin wordt helemaal de shit in autokleurenland, zo voorzag een meneer met een mal hoedje en een paars pak, die toch niet The Joker was al in 2012. Tuner ABT pakt deze suggestie op en zorgt ervoor dat je met je T5 Transporter facelift lekker aan de race kunt op de Autobahn.

Dieselen kan dankzij een gechipte 2.0 TDI met 200 pk en 440 Nm (standaard 180pk/400Nm), maar echte spelers gaan voor de 2.0 TSI, die de standaard 204 pk ombuigt in 240 trappelende paarden. Lekker 14%-bijtellers opduwen, omdat het kan. Totdat je een Espace met V8 (of de broertjes van Revo Technik danwel de Space Camper, voor wat dat aangaat) tegenkomt, dan moet je waarschijnlijk een octaantje octaafje lager zingen.

Ook interessant!

  • Video: Hot Rod rijdt arme Volkswagen transporter aan
  • Video: GTST voor gevorderden
  • Video: magistrale herstart Verstappen
  • Video: nachtmerrie van elke student

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, t5, transporter, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Foto’s: Supercarfestijn bij Cars and Coffee Riyadh
Volgend bericht: Oranje Porsche 962C is een pikant racesnoepje »

Lees Interacties

Reacties

  1. stefanos zegt

    17 januari 2014 om 13:34

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • Simpson zegt

      17 januari 2014 om 13:40

      @stefanos: de spelling is voor de doelgroep niet van belang, denk ik.
      da’s meer: Wie hard rijdt ziet het niet en wie langzaam rijdt let er niet op.

      Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      17 januari 2014 om 15:11

      Ik was ookeen zzp’er met haast en heb zo 3 maanden vakantie verdient… Kijk dus wel uit nu….

      Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        17 januari 2014 om 15:12

        @3246cm252kw: Eerst nog maar een keer de cursus EMG en hij is flink duurder geworden in die 2 jaar…

        Login om te reageren
  2. toroloco zegt

    17 januari 2014 om 13:53

    Mischien iets voor UPS, dan kunnen de pakjes nog sneller afgeleverd worden.

    Login om te reageren
  3. pvanderw zegt

    17 januari 2014 om 14:02

    Maargoed, wat weegt zo’n bus? Echt snel wordt zo iets niet gemakkelijk

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 januari 2014 om 16:51

      @pvanderw: en indrukwekkend helemaal nooit.

      Login om te reageren
  4. desjonnies zegt

    17 januari 2014 om 14:04

    Daar hebben de meesten met dit soort voertuigen mijnheer ABT niet eens voor nodig.

    Login om te reageren
  5. willemseles zegt

    17 januari 2014 om 14:08

    Een ZZP-er ,waarvan het rijbewijs ingevorderd wordt door de vast vele ‘sportieve’ km’s is dan niet echt verstandig bezig. Geen rijbewijs meer, geen werk.

    Login om te reageren
  6. azenomei zegt

    17 januari 2014 om 14:10

    Als ie mijn binnenspiegel terroriseert zal ik ff wat remchecken uitvoeren met mn M3…….

    Login om te reageren
    • eddythedriver zegt

      17 januari 2014 om 16:19

      @azenomei: als ie in m’n binnenspiegel komt rijden ga ik gewoon opzij, remmen vind ik zóó kinderachtig en eigenlijk nog erger dan dat bumperkleven.
      Soms kun je niet opzij, dan wacht ie maar even tot die gelegenheid er wél is.

      Login om te reageren
  7. flipperd zegt

    17 januari 2014 om 15:56

    Ok, kom maar door met die verplichte snelheidsbegrenzer voor busjes, want dit slaat helemaal nergens op. Die puistekoppen die doorgaans achter het stuur van zo’n bussie zitten kunnen nu al niet met het vermogen van die dingen omgaan, laat staan met zo’n opgevoerd ding als dit. Leuk dat ie hard kan, maar de remweg maakt dit in beladen toestand tot moordwapens. Lekker met 90 op de rechterbaan begrenzen en een inhaalverbod voor alle bussies. Het wetsvoorstel is al in voorbereiding.

    Login om te reageren
    • Yeelen zegt

      17 januari 2014 om 16:51

      @flipperd: Ja leuk, dan kunnen autobestuurders remmen voor vrachtwagens én bestelwagens die met 2km/h verschil inhalen, want waarom zou het verboden zijn voor bestelwagens als vrachtwagens het wel mogen. Ook het onderscheid maken is niet altijd makkelijk. Een VW California, is dat een bestelbus? En is een Opel Astra Van er één?
      De meeste bestuurders van bestelwagens zijn mensen die ze professioneel nodig hebben en er dus ook mee kunnen omgaan. Daarbij, zoveel vermogen zit er ook niet in als je het gewicht meerekent.

      Login om te reageren
      • hanzel zegt

        18 januari 2014 om 13:48

        @Yeelen:
        Het verschil zit um in het gewicht een Astra Van zal nooit 2 ton wegen en zo’n busje met lading gaat daar nog overheen, dus kwestie van begrenzen met een totaal gewicht.
        Een Astra zal hooguit 1500 kilo inclusief lading wegen dus is zijn remweg beduidend korter dan een busje van ruim 2 ton in beladen toestand.
        Dus jep begrenzen die hap is puur onzin dat als ik 130 rij dat zo’n maf petje met bus me op zit te duwen, ik rem niet ik laat me gas los, boeit me niet of er een grille in me spiegel te zien is alles wat achterop knalt is sowieso fout.
        Ik heb alleen respect voor truckers (was er zelf ooit 1) daar maak ik altijd plaats voor indien mogelijk is.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        18 januari 2014 om 16:54

        @Yeelen: “Ook het onderscheid maken is niet altijd makkelijk. Een VW California, is dat een bestelbus?” Buitengewoon simpel. Begint het nummerbord met de B van bedrijfswagen of de V van vrachtwagen dan geldt “haal niet in, blijf rechts rijden en probeer uw collega’s niet met lichtsignalen te groeten”.

        Login om te reageren
  8. bmw7 zegt

    17 januari 2014 om 17:09

    Haha inderdaad shitkleur voor een volkSWAGen

    Login om te reageren
  9. Okkii zegt

    17 januari 2014 om 17:16

    OT: dit is volgens mij pre-facelift model. De facelift heeft een paar kleine wijzigingen. Waaronder een extra designlijn in de achterbumper. Boven de reflectoren langs.

    Ik heb een nettere bus.. Donker blauw metallic, origineel sidebars/roofbars, origineel bi-
    xenon, 18″ originele velgen

    Dit is gewoon walgelijk. De dealer kan ze zelf al behoorlijk knap maken. OEM houden die handel!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 januari 2014 om 16:55

      @Okkii: niet alleen OEM houden. Bij de basis houden, gewoon wit en geen pruttel er aan. Dat kost je alleen maar geld en maakt de wagen toch niet minder lelijk.

      Login om te reageren
  10. mclarenf1lm zegt

    17 januari 2014 om 18:12

    Natuurlijk heb je met je 2.0 4 uitlaatpijpen nodig…

    Login om te reageren
  11. tjorque zegt

    17 januari 2014 om 18:13

    ik heb hem toch liever met de 2.5 vijfcilinder…

    Met 180pk en 420 Nm al heel goed vooruit te branden en best een lekker dieselnageltje met de 5 cil… :)

    Login om te reageren
  12. jurdespotter zegt

    17 januari 2014 om 18:18

    Als het zou moeten doe mij er dan maar een met Porsche motor

    Login om te reageren
  13. oskaar7 zegt

    17 januari 2014 om 18:40

    4 uitlaten onder een busje, lol.

    Login om te reageren
  14. 2cool4school zegt

    17 januari 2014 om 20:01

    Dan liever dat ding van mtm of die met een Porsche motor erin.. Iets duurder maar ziet er beter uit en is pas echt snel

    Login om te reageren
  15. Bartholomeo zegt

    17 januari 2014 om 20:17

    Mijn binnenspiegel terroriseren met 180/240 pk? Niet vergeten dat dit ding 2.2 ton weegt.
    Dat is 12kg die elke pk moet voortsleuren ( of 9.1kg voor de 240pk versie )

    Ter vergelijking : een golf 7 gti heeft een gewicht/pk verhouding van 6.1kg/ pk, een bmw 530d F10 doet zo’n 6.6kg / pk, Een audi A4 2.0tdi met 170pk doet zo’n 9.7kg / pk…

    Geen schrik als je dit in je achteruitkijkspiegel ziet, hij is vast al 10 minuten een aanloop aan het nemen om boven de 120 km/h te raken….

    Login om te reageren
  16. klaasw zegt

    17 januari 2014 om 20:35

    Nou dan mag ik op de A6/A7 wel helemaal aan de kant want tja ik als 14% spaardiesel rijder ben dus loslopend wild want ik hou me ook nog eens aan de snelheid

    Login om te reageren
  17. gtwillem zegt

    17 januari 2014 om 21:07

    Mijn vader had laatst een T5 geleend om wat grote voorwerpen (schilderijen e.d) naar Oostenrijk te brengen. Op de terugweg bleek de Transporter vrolijk 210 aan te tikken. Wel grappig, onze oude Touareg had dezelfde motor (en zelfsde ABT chip) en automaat, maar wist met moeite de 190 voorbij te gaan :-)

    Login om te reageren
  18. Maarten123 zegt

    17 januari 2014 om 21:58

    Een beetje power is ook wel een keer welkom bij een Transporter. De Vito is leverbaar met 220pk V6 CDI en 260pk benzine. Die heb ik regelmatig met 240 achter me hangen in Duitsland.

    Login om te reageren
  19. schellekens006 zegt

    17 januari 2014 om 22:09

    Kut volk in die opgetutte busjes.

    Login om te reageren
  20. ddr780 zegt

    19 januari 2014 om 21:29

    Gaap, what’s new.
    Standaard Vito 122 CDI heeft het zelfde (eigenlijk nog iets meer) standaard onder het rechter pedaal.
    Beetje je voorganger opdrukken gaat prima. Is alleen nodig in nederland omdat ze hier een ander gewoon geen enkele ruimte gunnen. Bij onze rechterburen zijn ze veel meer gewend dat een bussie je voorbij komt als je met 200+ op de autobahn zit te cruisen.
    Iedereen gewoon het zijne gunnen. Alleen daar waar de ruimte en mogelijkheid is.
    Boetes zijn voor de gebruiker, maar die neem je dan ook voor lief…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North