• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Oranje Porsche 962C is een pikant racesnoepje

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 januari 2014 om 14:33 – 20 Reacties

Afbeelding Oranje Porsche 962C is een pikant racesnoepjeAfbeelding Oranje Porsche 962C is een pikant racesnoepjeAfbeelding Oranje Porsche 962C is een pikant racesnoepjeAfbeelding Oranje Porsche 962C is een pikant racesnoepjeAfbeelding Oranje Porsche 962C is een pikant racesnoepjeAfbeelding Oranje Porsche 962C is een pikant racesnoepjeAfbeelding Oranje Porsche 962C is een pikant racesnoepjeAfbeelding Oranje Porsche 962C is een pikant racesnoepje

Porsche 962C Brun
Porsche 962C’s zijn dun gezaaid, dus als er dan eentje in de verkoop gaat, moet je er als de kippen bij zijn. Dit Groep C Prototype van het Zwitserse Brun Motorsport gaat binnenkort onder de hamer.

Onder het rijtje oud-coureurs van dit prototype uit 1989 zag ik slechts één naam die direct een lampje deed branden: Roland Ratzenberger, die in 1994 helaas te vroeg om het leven kwam, in hetzelfde weekend als Ayrton Senna.

In 1990 raakte de wagen beschadigd, en het duurde bijna een decennium tot hij gerestaureerd werd. Onder het plaatwerk huist een watergekoelde geblazen 3,2 liter zescilinder die in 2012 nog 672.1bhp @ 8,000 rpm op de rollenbank neerlegde.

Op 6 februari gaat de oranje 962 in Frankrijk onder de hamer. Verwachte opbrengst: €750.000 – 950.000. Voor dat geld doet de verkoper er overigens ook nog een voorraadje vloeistofjes bij. Over een trekhaak valt echter niet te onderhandelen.

Ook interessant!

  • Video: Porsche 962C crasht hard op Spa
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche verkoopt losse stoelen uit de printer
  • Nieuwe officiële onderdelen voor je oudere Porsche

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

962, oranje, Porsche, Racing, veiling

Vorig bericht: « ABT T5 komt je binnenspiegel terroriseren
Volgend bericht: Minister Schultz: “bij betere motivatie blijft A10 100 km/u” »

Lees Interacties

Reacties

  1. 370z_stillen zegt

    17 januari 2014 om 14:35

    Zou mn 3/4e miljoen wel anders besteden…

    Login om te reageren
    • zweed zegt

      17 januari 2014 om 14:40

      @emilio89: nou dan heb je wel een stukje race geschiedenis en het is in ieder geval beter dan een bugatti die ook 3 mil kost dacht ik

      Login om te reageren
      • 370z_stillen zegt

        17 januari 2014 om 14:43

        @zweed: Deze wordt geschat op nét iets minder dan een miljoen. Maar je hebt gelijk in het opzicht dat je een stukje race geschiedenis hebt. Echter zou ik ook sowieso geen Bugatti voor in de plaats kopen :’)

        Login om te reageren
      • JvH zegt

        17 januari 2014 om 15:08

        @zweed: bugattie heb je al vanaf 1.2 miljoen dacht ik ;)

        Login om te reageren
      • escort77 zegt

        17 januari 2014 om 21:24

        @zweed: leuk hoor, zo’n stukje racegeschiedenis. Kan je mooi in een schuur zetten of rondjes rijden op je erf.

        Dan zou ik die 3/4 miljoen ook liever besteden aan iets waar je de weg mee op kan.

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          18 januari 2014 om 11:05

          @escort77: het is helemaal niet zo moeilijk om af en toe een trackdagje te pakken met deze wagens, en dat is spannender dan welke andere auto dan ook. Bovendien is het “zou liever wat voor op de weg kopen” argument irrelevant, want dat heb je al als je hier bijna een miljoen aan uitgeeft.

          Login om te reageren
        • BestwelMichel zegt

          20 januari 2014 om 13:35

          @escort77: bij le mans heb je om de twee jaar de kan om mee te rijden bij de classic race op de zaterdag ochtend. Deze auto kwam mij al bekend voor en heb het even opgezocht maar deze heeft nog in 2012 meegereden.

          Login om te reageren
          • BestwelMichel zegt

            20 januari 2014 om 13:37

            @BestwelMichel: ooh grapje dat was dus de nummer 17

            Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      17 januari 2014 om 15:52

      @emilio89:
      Zo’n auto moet je kopen als je al alles hebt (y)

      Login om te reageren
  2. VeniVidiVici zegt

    17 januari 2014 om 15:23

    Over racesnoepjes gesproken… hier een racenieuwtje :-) http://www.gppits.net/nieuws/kobayashi_van_der_garde_en_frijns_bij_caterham/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      17 januari 2014 om 15:52

      @venividivici: geruchten, (nog) geen nieuws… Hoop dat het waar is, hoewel ik Kobayashi nog steeds een rare keuze vind. Ervaren rijder, zonder ervaring. Die heeft al een paar jaar geen F1 meer gereden.

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      17 januari 2014 om 17:18

      @VeniVidiVici: Zou mooi zijn, ik denk ook dat ze die Ericsson een beetje gebruikt hebben om de prijs van het zitje op te drijven toen alle andere teams hun rijders bevestigd hadden. Voor Giedo had dit jaar missen (het eerste van de nieuwe regels voor de komende jaren) zo goed als einde F1 carriere betekend want qua leeftijd en ervaring had hij dan volgend jaar een slechte uitgangspositie gehad om terug te keren. Plus ze weten bij Caterham inmiddels natuurlijk ook wel dat Marcel niet verlegen zit om een miljoentje meer of minder. Die Ericsson heeft ongeveer een vergelijkbare carriere gehad als Giedo voor de F1, wellicht net wat minder en heeft het in GP2 ook nooit helemaal kunnen laten zien…hij is wel wat jonger maar heeft niet de ervaring die Giedo bij het team heeft dus eigenlijk was er totaal geen reden om voor Marcus te gaan, behalve geld.

      Dat Koba terug komt na een jaar afwezigheid vind ik ook wel leuk, was altijd wel fan van zijn rijstijl en nu kunnen we eens kijken hoe goed hij is tov Giedo (dwz als dit echt definitief wordt). En Frijns ook nog in het kielzog mee is helemaal goed nieuws, want dat is toch de beste hoop op een Nederlandse overwinning voor de toekomst als hij de kans krijgt. Dat gezegd hebbende vind ik 6 miljoen meebrengen voor een 3de rijders plaats bij een achterhoede team wel veel maar ja…dat is F1 tegenwoordig kennelijk.

      Login om te reageren
  3. gash zegt

    17 januari 2014 om 15:48

    @sir smokalot:

    Een race Porsche (en onlangs nog een bmw m4) een ”snoepje” noemen, kom op zeg! Vermeld dan ook gelijk nog even de ”goodies”………;)

    Login om te reageren
  4. potver7 zegt

    17 januari 2014 om 15:50

    “Over een trekhaak valt echter niet te onderhandelen.”

    Dakkoffer dan?

    Login om te reageren
  5. mclarenf1lm zegt

    17 januari 2014 om 18:41

    Hopelijk zal de nieuw eigenaar hem ook een beetje fatsoenlijk gebruiken en laat hij hem niet in een garage verstoffen.

    Login om te reageren
  6. slimmeschemer zegt

    17 januari 2014 om 19:54

    zou best leuk zijn op een Trackday,dat klink heerlijk lijkt me

    Login om te reageren
  7. escort77 zegt

    17 januari 2014 om 21:28

    Jaegermeister livery met gouden BBS’jes, dat blijft wel een van de lekkerste livery’s uit die periode.

    Login om te reageren
  8. freez65 zegt

    17 januari 2014 om 22:32

    http://www.youtube.com/watch?v=PZxC-knQmkM

    Zo klinkt zoiets

    Login om te reageren
  9. ghost zegt

    18 januari 2014 om 11:25

    Over welke vloeistoffen spreken we dan? Jagermeisters of hoge octanen?

    Login om te reageren
  10. rob68 zegt

    18 januari 2014 om 17:06

    Doe maar een Dauer voor mij.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North