• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT Volkswagen T6: de GTI voor bouwvakkers

Auteur: rynnus, gepost 7 maart 2016 om 15:51 – 52 Reacties

Afbeelding ABT Volkswagen T6: de GTI voor bouwvakkersAfbeelding ABT Volkswagen T6: de GTI voor bouwvakkersAfbeelding ABT Volkswagen T6: de GTI voor bouwvakkersAfbeelding ABT Volkswagen T6: de GTI voor bouwvakkersAfbeelding ABT Volkswagen T6: de GTI voor bouwvakkersAfbeelding ABT Volkswagen T6: de GTI voor bouwvakkersAfbeelding ABT Volkswagen T6: de GTI voor bouwvakkersAfbeelding ABT Volkswagen T6: de GTI voor bouwvakkers

Dikke bus!
Hup, achterklep open, smijt de betonmolen erin, gas erop en je halveert zo je reistijden.

Ok, bovenstaande zin is misschien een beetje waanzin, maar het zou wel mooi zijn. De Transporter kent veel liefhebbers. Vooral de T4 was erg populair met die heerlijke vijf- en zescilinders. ABT weet dit maar al te goed en produceert weer een lekkere stampversie van de laatste Transporter.

De zescilinders (en ook de vijfcilinders) zijn inmiddels natuurlijk verleden tijd. ABT gebruikte de 2.0 biturbodiesel die standaard 204 pk en 450 Nm heeft, en krikte die getallen op naar 235 pk en 490 Nm. En dat valt eigenlijk een beetje tegen. Natuurlijk is 235 pk best heel leuk, maar als je écht wil doorblazen zul je de paarden toch moeten gaan fokken, voor wat extra schnell. Overigens heeft ABT wel serieus werk gestoken in het rubberwerk. De T6 rolt nu op Continental high-performance sloffen in de maat 255/40 R19 of 255/35 R20. Leuk voor op de Nürburgring.

Maar de T6 van ABT moet het vooral hebben van zijn uiterlijke verschijning. De A-Team achtige striping, we like. Ook de achterspoiler staat ‘m niet verkeerd. Alleen die lage bumpers en skirts zijn wat mij betreft een beetje over de top, maar goed. Het geheel is -zeker voor de gemiddelde tuner– zeer subtiel aangepakt, en dat kunnen we wel waarderen. Het interieur is voorzien van gelikte vloermatten en een nieuwe lichtje hier en daar. Verder bleef het allemaal standaard.

Ook interessant!

  • Video: Hot Rod rijdt arme Volkswagen transporter aan
  • Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
    Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
  • Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
    Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, t6, transporter, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « 5 dingen die je moet weten over de Volkswagen Phideon
Volgend bericht: Kun je Maserati Quattroporte rijden voor minder dan € 10K? »

Lees Interacties

Reacties

  1. goodolddays zegt

    7 maart 2016 om 15:55

    Waarom?

    Login om te reageren
    • alfaitak zegt

      7 maart 2016 om 15:57

      @goodolddays: omdat het kan!

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        7 maart 2016 om 16:23

        @alfaitak:

        Doe het dan gelijk goed Man !

        http://autoetecnica.band.uol.com.br/wp-content/uploads/2015/08/Ford-Transit-Supervan-2-3.jpg

        http://www.theroaringseason.com/attachment.php?attachmentid=31393&d=1446597866

        Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      7 maart 2016 om 17:11

      @goodolddays: omdat die er in de good old days ook al waren: VW T2 Oettinger!

      Login om te reageren
    • audiisthebest zegt

      7 maart 2016 om 18:09

      @goodolddays: waarom niet?

      Login om te reageren
  2. fmgarcia zegt

    7 maart 2016 om 15:55

    Best mooie voorlichten. Daar is alles mee gezegd!

    Login om te reageren
  3. eferrari zegt

    7 maart 2016 om 15:56

    In the A team kleuren?

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      7 maart 2016 om 17:06

      @eferrari: dacht ik ook al meteen aan, zou er wel wat beter uitzien.

      Login om te reageren
  4. parker zegt

    7 maart 2016 om 15:56

    En bij de eerste de beste bocht ligt het ding op zijn kant, heel praktisch allemaal. Wat mij metreft begrenzen ze al die bussies op 110 kmh

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      7 maart 2016 om 16:28

      @parker: nee das niet echt praktisch… nog een obstakel erbij naast vrachtwagens aanhangwagen en touringcars, nog een andere limiet, doe maar niet dus.
      limiet kan prima maar dan wel 130. Al is dat met inhalen ook nog niet optimaal.
      Zelf ook weleens in zo’n onding gereden, dan wel een franse die gaf er met 150 de brui aan. Maar reed zelf liever wat zachter, wat een tering herrie maakt zo’n leeg hok achter je!

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      7 maart 2016 om 16:50

      @parker: 110? Waarom nou 110? 60,70,80,90,100,120 en 130 zijn allemaal gebruikelijke maximum snelheden in Nederland maar 110 dus niet. 110 ga je rijden om er het maximale treitereffect naar medeweggebruikers te hebben. Daar hebben de bouwvakkerbusjes ook nu al geen moeite mee. Dus als we ze begrenzen, gewoon op 89 net als de vrachtwagens, die hebben immers ook een grijs kenteken.

      Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      7 maart 2016 om 17:05

      @parker: nee joh, dan zitten ze constant links met 110 in te halen…

      Login om te reageren
      • parker zegt

        7 maart 2016 om 19:36

        @pinut187: nou ok, dan verbieden we bussies gewoon op de snelweg

        Login om te reageren
    • dailydriver zegt

      8 maart 2016 om 16:37

      @parker: het is nog altijd de bestuurder die de verkeerregels overschijd!! NIET het voertuig!! Hedendaagse bedrijfswagens zijn veilig genoeg om hogere snelheden te rijden. En de voertuigen worden door mensen beladen. Met een beetje inzicht ligt het met lading als een blok op de weg.

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    7 maart 2016 om 15:59

    Komt er ook een MTM?

    Login om te reageren
    • mvdd zegt

      7 maart 2016 om 17:18

      @dutchdriftking: Die is vorige week al verschenen: hij heeft 240 pk en is hybride

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        7 maart 2016 om 17:52

        @mvdd: Ik zoek eigenlijk eentje zonder batterijen.

        Login om te reageren
        • redbeams zegt

          7 maart 2016 om 21:21

          @dutchdriftking: Die zijn er ook…maar dan wel schaal 1:18 ;)

          Login om te reageren
  6. riendevag zegt

    7 maart 2016 om 16:04

    Vind hem een beetje ordinair… ABT-kwaaltje? Maar ieder zijn ding.
    Ik zou het persoonlijk veel leuker vinden als je hem in koelkast-wit neemt met wieldopjes en een stikker het niewe rijden erop

    Lekker onopvallend bestuurders van snelle hatches of 3 Serie rijders helemaal de stuipen op het lijf jagen

    Login om te reageren
  7. jrsmoke zegt

    7 maart 2016 om 16:05

    Dan zie ik toch liever hier een MTM met 2.5 5 cilinder benzine van.

    Of de 3.0 TDI, ook goed ?

    Login om te reageren
    • ko3n zegt

      7 maart 2016 om 18:23

      @jrsmoke: 3.0 bi-tdi met chippie lijkt me wel erg leuk in een transporter

      Login om te reageren
  8. bouwvakkert zegt

    7 maart 2016 om 16:09

    Nah, niet voor deze bouwvakkert. Zijn sowiezo nogal overpriced, kun je beter een renault buske halen.

    Login om te reageren
    • Okkii zegt

      7 maart 2016 om 17:53

      @bouwvakkert: klopt maar met een t5 word je nog steeds zoek gereden.

      Login om te reageren
      • bouwvakkert zegt

        7 maart 2016 om 22:11

        @okkii: Dat maakt natuurlijk ook zoveel uit bij een werkbus. Dat ding moet goedkoop zijn en rijden, vooral blijven rijden.

        Login om te reageren
  9. sracert zegt

    7 maart 2016 om 16:10

    Dit soort bestelbussen zijn de reden om niet eens een offerte op te vragen, gelijk door naar de volgende.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 maart 2016 om 19:16

      @sracert: aan de andere kant. Het soort “ondernemers” dat dit soort voertuigen rijdt heeft geen al te goed zakelijk inzicht dus er zou ook een goede deal te maken kunnen zijn.

      Login om te reageren
  10. Smokey zegt

    7 maart 2016 om 16:17

    Ach, als je elke 1000kilometer een liter olie erbij gooit zal de VW bus het wel even volhouden! Te duur voor zakelijk gebruikt, tenzij je een geldboom hebt..

    Login om te reageren
    • Okkii zegt

      7 maart 2016 om 17:55

      @smokey: eerlijk gezegd hebben al die bussen dus op zo weinig olie gewerkt en nog blijven ze het doen. Zegt toch wel wat over de kwaliteit he ?

      Login om te reageren
      • Smokey zegt

        7 maart 2016 om 18:10

        @okkii: haha, reparaties en veel olie zorgen er altijd voor dat ze blijven rijden. Check de feiten!
        Enne als je toch denkt dat het meevalt is Google je beste vrined

        Login om te reageren
        • Okkii zegt

          7 maart 2016 om 19:11

          @smokey: maar ik heb naderhand al 9 transporters gehad. 2,5 tdi t4, 1.9/2.5 tdi 2.0tdi 140-180pk

          Die dingen zijn gewoon goed. Je rijdt in kwaliteit. Zitten goed in elkaar, motoren zijn sterk, ik heb een tijd lang met bijna 4t gewicht achter gereden.

          Login om te reageren
          • redbeams zegt

            7 maart 2016 om 21:24

            @okkii: 4t gewicht in olie zeker ;)

            Login om te reageren
    • jrsmoke zegt

      7 maart 2016 om 18:29

      @smokey: Ik reed voorheen een t5 facelift en doe hoefde pas bij 68k km z’n eerste litertje olie erbij te hebben. Heb er verder weinig kwaaltjes mee gehad.

      Voor een busje zijn het echt zalige wagens!

      Login om te reageren
  11. crackdavid zegt

    7 maart 2016 om 16:20

    Doe mij maar zo’n Brabus Vito met 6-cilinder diesel.

    Login om te reageren
  12. imaginenl zegt

    7 maart 2016 om 17:14

    Net iets te veel old school jaren ’80

    Login om te reageren
  13. moveyourmind zegt

    7 maart 2016 om 17:27

    Laat Norge deze ultieme loodgietersbus maar niet zien…

    Die zou ongetwijfeld helemaal lyrisch worden…

    Login om te reageren
    • norge zegt

      7 maart 2016 om 19:27

      @moveyourmind: Mijn psychiator noemde het wat anders..

      Login om te reageren
  14. monsieurleloure zegt

    7 maart 2016 om 17:30

    Diegene die met zoiets rijden vind ik altijd een beetje zielig, zo’n bus moet geld voor je verdienen en niet andersom.

    Bij de eerste de beste stoeprand in bijvoorbeeld Amsterdam centrum is je velg aan gort, lekker praktisch.

    Rijd zelf een Traffic met van die rvs-sidebars, omdat die schade kunnen beperken bij het raken van zo’n fijn amsterdamspaaltje.
    Banden met de maat 195/65/16 zodat je normaal een stoep op en af kunt.
    En de enige opties zijn parkeersensoren ,airco en esp.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      7 maart 2016 om 17:41

      @monsieurleloure:

      Maar u woont dan ook waarschijnlijk in een wereld waar u alles moet betalen en dan wordt het heel anders !

      Login om te reageren
      • monsieurleloure zegt

        7 maart 2016 om 17:51

        @desjonnies:

        Leef jij in een andere wereld dan?.

        Ik kan het nooit zo goed begrijpen, zo’n bus rijd je ook prive anders koop je wel een kale Transporter lijkt mij en als je dan kijkt wat voor bijtelling dat geeft.

        Doe mij maar dan een luxe wagen ernaast voor dat geld wat je qua bijtelling kwijt bent en houdt die bus lekker zakelijk.
        Maar dat is geheel mijn mening…

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          7 maart 2016 om 18:05

          @monsieurleloure:

          kweenie maar ik heb pas een nieuwe Trafic gekocht en ik ben onder de indruk hoe zo’n ding er tegenwoordig van binnen uitziet.
          Je hebt niets anders meer nodig eigenlijk, het is snel, stil, zuunig, kortom perfect !

          Login om te reageren
          • monsieurleloure zegt

            7 maart 2016 om 18:32

            @desjonnies:

            Ik heb een Trafic uit 2011 maar daarnaast een Lexus GS300 uit 1998 waarover ik bijtelling betaal.
            Ik rijd toch echt 10 x liever met het 18 jaar oude beestje.
            Tegen een 3.0 liter zes in lijn automaat kan geen dieselbus tegenop.

            Login om te reageren
  15. chiron zegt

    7 maart 2016 om 17:47

    Bring back the a-team!

    Login om te reageren
  16. Okkii zegt

    7 maart 2016 om 17:58

    Gewoon links laten liggen. Een bezoek aan JD en je begint zelfs een gevaar te vormen voor gti en dergelijke

    Login om te reageren
  17. ghost zegt

    7 maart 2016 om 18:25

    BA Baracus nieuwe GMC van VW?

    Login om te reageren
  18. jrsmoke zegt

    7 maart 2016 om 18:30

    Moet dit niet juist “De GTD voor de bouwvakkers” zijn?

    De 2.0tsi hebben ze nog niet aangepakt ?

    Login om te reageren
  19. norge zegt

    7 maart 2016 om 19:04

    Haha wordt lollig wanneer dit met die plastic troep erop de bouwplaats opkomt..

    Login om te reageren
  20. redneckdarian zegt

    7 maart 2016 om 19:32

    serieus werk gestoken in het bandenwerk???

    Niet meer dan bestellen en monteren lijkt mij!

    Login om te reageren
  21. thomasthomas zegt

    7 maart 2016 om 21:03

    Bij een bus vind ik een 4 cilinder zo magertjes. Auto is groot en daar moet ook minimaal een 5 cilinder in. Alleen al voor het gevoel.

    Login om te reageren
  22. allesmetturbo zegt

    8 maart 2016 om 00:07

    Ziet er wel strak uit

    Login om te reageren
  23. ardonjr zegt

    8 maart 2016 om 07:45

    Speciaal voor paupervolk, dan kunnen ze je nog harder van de weg af drukken :/

    Login om te reageren
  24. gijsvdven zegt

    8 maart 2016 om 13:02

    BA Baracus is er jaloers op

    Login om te reageren
  25. dailydriver zegt

    8 maart 2016 om 16:29

    Een bus of bestelauto. Kan ook verlenging zijn van je werkzaamheden en je visite kaartje zijn. Een tot aan het dak vieze/ vuile bus die tig weken niet gewassen is niet echt reprensentatief voor je onderneming, of met schades rondom. Kan overkomen dat je geen zak om eigen materieel of goederen van klanten geeft. Een wat meer aangepakt exterieur valt op en kan eventueel over gesproken worden ( mond op mond reclame). Hierdoor kan je klandize uitgebreid worden. En laat zien wat je werkzaamheden en kunde is in bepaalde branches.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North