Kun je Maserati Quattroporte rijden voor minder dan € 10K?

Auteur: , 64 Reacties

Italiaanse charme gecombineerd met een exotische aandrijflijn, da's mooi spul.

Dan vallen we ook maar meteen met de deur in huis. Ja, deze Maserati QP (overzichtsartikel door collega Larssb) kost minder dan 10.000 euro. Hij mag zelfs voor 9.000 euro de deur uit. Wat krijg je voor dat geld? Onder de kap ligt in elk geval een 3.2-liter V8 van Ferrari, goed voor 336 pk. Daarmee is het standaardsprintje achter de rug in slechts 5,8 tellen.

Volgens de verkoper betreft het een heuse Quattroporte IV Evoluzione (524 stuks totaal gebouwd), welke absoluut de allerbeste van de serie moet zijn geweest. De auto heeft alleen wel ruim 280.000 km gelopen. Bovendien zit er een automaat in, daar wordt wellicht niet elke koper gelukkig van.

Afgezet tegen de nieuwprijs van zo’n 200.000 gulden, is 9.000 euro natuurlijk een schijntje. Bekijk de advertentie zelf (caps lock-alert!) hier. Check vooral ook even het fraaie blauwe interieur in de gallery.



64 reacties

Ik weet dat hij bijzonder en goedkoop is, plus ik ga wss een aantal mensen niet blij maken, maar ik vind hem nou niet echt mooi ofso, tis niet duur maar ik zou em niet kopen
@bjornvdschelde: Zie die ‘Franse slag’ afwerking aan de voorkant … nee dank u; een gemiddelde Lancia delta heeft een strakker in elkaar geschroefde voorkant. Liever de latere QP, dat zijn design-pareltjes :)
@dawwg: precies dat dus
En weet iemand waarom ik niet meer dan +- 6 reacties naar beneden kan scrollen op de app? Dat best irritand en ik weet niet waarom dat is
@bjornvdschelde: ik heb echt geen idee, ik gebruik zelf ook de app maar ik heb nergens last van
@bjornvdschelde: omdat er maar 6 reacties zijn….
@bjornvdschelde: irritant met een d is ook wel irritand
@bjornvdschelde: niet ingelogd?
Je zou het bijna aandurven. Bijna.
Er is hierop AB iemand die duidelijk een zwak heeft voor Maserati’s uit -wat in mijn ogen- zo’n beetje hun meest duistere periode is min één (datwastoenCitroëneigenaarwas)

Ik zit liever te mijmeren bij zoiets :

http://www.maserati-alfieri.co.uk/enthusiast50/robert-mexico-03a.jpg

Kost wel wat meer dat weer wel dan
@desjonnies: hoe bedoel je? De Bora kwam uit de Citroën periode. Toch een echt hoogtepunt.
@mashell: Oh ja, de Bora, fantastisch. Ik vind de Merak trouwens ook een pareltje.
@dondeboer: Mijn vader had vroeger een Merak. Ik heb de foto’s nog waar ik er bij sta als peuter zonder besef hoe mooi de auto wel niet is :”)
@lamborghinibrapa: kun je die n keer uppen?
@lamborghinibrapa: gaaf! De coolste auto die ik me vaag kan herinneren van m’n pa is een knaloranje fiat 131 mirafiori. Niet slecht hoor, maar een Merak, ik ben jaloers.
@mashell:
Gefeliciteerd, hoe en waarom is Maserati zo’n beetje naar de kleauten gegaan denk je zelf ?
Citroën wilde remmen en andere zaken met Maserati combineren en de V6 Maserati motor in de SM was een rampenplan.
Toen beiden hun eigen weg weer gingen was Maserati op sterven na deaud

Die Bora en Merak deden in hun tijd gebruikt meer een kwartje per kilo, die dingen waren niet weg te schijten ! ze waren door en door slechjt en roestten als de neten !

Ok het was de tijd dat ik ooit een gebruikte Boxer Ferrari voor 16 of 18 mille kon kopen (als ik het me goed herinner) en een Jaguar E type V12 coupe had voor 8 mille gekocht.
Maar ik had destijds bijvoorbeeld die E typoe noooit voor een Merak of Bora geruild echt niet !
Die E type was ook niet zo’n beste : bruin van kleur en een coupé; zoop benzine en ik kon hem gewoon niet betalen !
Aan onderhoudskosten per jaar wel.
Ik vind m lelijk
Hmmmm… interessante deuk in de passagiers-airbagafdekking (geen idee of daar toen ook al daadwerkelijk een airbag zat, maar you get the point)…

Ik sla even over.
@lebeaunl: detaillist, dat komt gewoon door de zon ;-)

Gelukkig is de plafontbekleding helemaal in takt…..
Airbag lijkt ook al eens af te zijn gegaan
Jammer dat het potloodpunt het bij de wielkasten achter het 2x had begeven, verder wel een nette wagen voor die tijd!
@sbmmaxx: Typisch een ‘handtekening’ van Gandini. Zie ook de Cizetta Moroder, Lamborghini Diablo en de Countach.
Je moet er inderdaad van houden. Ik vind het op een Countach ook mooier dan op deze Quattroporte.
@123bat: En de Coupé Fiat,een van z’n laatste en meest betaalbare creaties met met de Gandini wielkasten. Voor mij graag een Countach. Of toch die Moroder… V16 jummie…
@123bat:
Dus toch.
Dé wielkasten koning? Dit is ook magnifiek namelijk:
http://www.conceptcarz.com/images/Lamborghini/67_Lamborghini-Marzal-RM_02.jpg
Op een of andere manier vind ik hem steeds mooier vinden. Net als de Ghibli van die periode. Zo af en toe zit ik eens te zoeken naar wat er allemaal te koop is en soms denk ik wel eens na om de gok te wagen. Vooralsnog ben ik veel te schijterig om het te doen…

Een exemplaar als deze vind ik echt heel erg mooi: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=279855126

Of een Ghibli: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=282686105

Vooral de prijs van de Ghibli is niet mis. Ik ben bang dat ik er snel bij moet zijn om zo iets te kopen maar ik ben te schijterig om het te doen.
@viezefreddyw: ja haha, die Ghibli wordt aangeboden door Wim Prins. Hij heeft een naam hoog te houden en daar betaal je dan ook voor. Jammer genoeg zijn het allebei 6 cylinders. Als die 8 cylinder van deze Quatroporto net zo lekker klinkt als van de een na nieuwste, heb ik toch liever die V8
Ze stonden vijf jaar geleden te koop voor 6000euro met minder kilometers. ik heb er toen met een schuin oog naar gekeken, maar toch niet aangedurfd.

Ik vind het wel een mooie auto, een tijdloos uiterlijk, heerlijk…
@monsieurleloure: dat waren geen v8’s
Inbegrepen is een optimistische kilometerteller…
Om de titelvraag “Kun je Maserati Quattroporte rijden voor minder dan € 10K?” te beantwoorden:
Aanschaffen voor minder dan €10K kan allicht…maar vervolgens zul je eenzelfde bedrag kwijt zijn aan onderhoud en reparaties…
In onderhoud per maand?…..Wordt lastig..
He bah
Gadverredamme wat een lelijk hok, ik wil hem voor niks nog niet hebben!
Het is Groningen inmiddels al zomer!

Zoals een wijs man ooit zei; Italiaans rijden is emotie… Volop tranen om de rekeningen.
Vreselijk hok. Voor dit geld koop je ook een S4 of S6 met de helft vd kilometers. Minder exclusief, maar wel wat degelijker dan deze Italiaanse troep.
@borrelnoot: halve dwaas. Natuurlijk zal een Audi een klein tikje degelijker zijn dan een Maserati, maar die Maserati is zoveel meer exclusiever en fraaier dan welke Audi dan ook.
Kopen? Ja.
Rijden? Nee.
Nooit een mooie Quattroporte gevonden. En wat de prijs betreft: Enerzijds lijkt die best aantrekkelijk, maar anderzijds zul je bij zijn eerstvolgende servicebeurt een rekening kunnen verwachten waar je een hartverzakking van krijgt.
Nee, dan liever die Peugeot 504 V6 coupé van dezelfde aanbieder voor dezelfde prijs. Niet zó snel, maar je slaapt er rustiger van.
In het donkerblauw met beige lederen interieur in zeer goede staat graag. Dan wil ik erover denken.
Pff, dit lijkt toch gewoon op een lada…
@wimbers: Kim Holland wellicht iets voor je? past goed in je Lada hoor…
Motor is dacht ik NIET een Ferrari motor maar de laatste “echte” Maserati motor met dubbele turbo. De Ferrari motoren kwamen vanaf de Coupe/cabrio en QP5.
@alfablog: Klopt dit is GEEN Ferrari motor maar de laatste V8 van Maserati zelf. ook de Shamal
Iedereen loopt wel te zeuren over de kwaliteit vsn zo’n Maserati…

Maar dat interieur ziet er, op de afdekking van de passagiersairbag, voor een auto met bijna drie ton op de teller nog onberispelijk uit. Bijna in nieuwstaat!

En als hij het al bijna drie ton volgehouden heeft zijn alle typische aandachtspunten mogelijk al aan de beurt geweest en met een beetje geluk al verholpen.

Maar je kan natuurlijk ook een S-klasse van die leeftijd kopen met de luchtvering op half zeven en een hoop roest of een degelijke maar enorm saaie Audi A8 van dat bouwjaar…
@moveyourmind: Ehhh, nee, 3 ton betekent gewoon elk jaar minimaal 9K onderhoudskosten. En voor roest moet je bij Jaguars van die leeftijd zijn … MBs en A8s zijn in verhouding massa-produkten en qua onderhoud stukken goedkoper (want onderdelen veel beter verkrijgbaar en je kan Jan Beunhaas laten klussen ipv een merk-knutselaar; want ze staan nou niet echt bekend om het makkelijke onderhoud)
@moveyourmind: heb hier nog een Saab 9-3 met 4 ton op de klok. Stoelen en rest van interieur ook nog als nieuw. Heeft niks met die fantastische kwaliteit van Maserati te maken. De Saab kostte een fractie en die konden het blijkbaar ook…
@borrelnoot: In dat geval laat die Maserati maar zitten… Dan ga ik voor de Saab 9-3!

Dat was ik sowieso al van plan, een 9-3 cabrio voor in de zomer erbij. Heb al een aantal heel mooie gezien met forse kilometerstanden. Maar ik ga voor één met zo’n twee ton op de teller in precies de goede uitvoering. Die gaat dan niet meer weg, want de 9-3 ng cabrio is inmiddels hard op weg om klassieker te worden.
@moveyourmind: Top, succes met de aankoop! En idd, nooit meer weg doen. Minder waard worden ze niet, alleen maar meer.
@moveyourmind: het blijft een GM/Opel, zoveel wordt een 9-3 niet waard. neem dan de 900 carbrio echte Saab, succes
Staat al enorn lang te koop
Koop dan gewoon een m5 e39, is ook een vierdeurs, model is veel mooier, techniek is beter eigenlijk is die in alles beter.
Behalve minder exclusief, maar dat heeft een reden, nogmaals driewerf (hint) bah!
@bimmert: Veel mooier? een op zondag ontworpen hoeren-bak, nee joh in een Maser stappen mooie vrouwen dat snappen hoeren niet.
@sracert:
Niet een maserati die eruit ziet als een slecht ontworpen passat die geen 1 vrouw zal herkennen als dure sportwagen.
En over hoerig gesproken, dan heb je het vast over het interieur!
Stel dat er uberhaupt een vrouw in je 6ehands afgeleefde rampenbak stapt zou ze alleen van pas komen om het stuur vast te houden terwijl jij hem naar de dichtsbijzijnde vluchthaven aan het duwen bent.
Ja, kortstondig.
@knipperlichtje: precies. Ik dacht meteen bij het lezen van de titel: voor minder dan 10k kopen? Ja. Rijden? Nee.
Toevallig ontworpen door Marcello Gandini? Die wielkasten komen me namelijk donders bekend voor:
http://www.extravaganzi.com/wp-content/uploads/2014/06/1975-Lamborghini-Countach-LP400-Persicopo3.jpg
Zo! Die achterdeuren zijn lelijk he,..
Mijn persoonlijke mening: lelijkste generatie van de Maseratie die er maar is! Daarnaast zoals eerder genoemd, de afwerking is KUT, de betrouwbaarheid SLECHT en het onderhoud HOOG. Het enige dat deze auto begerenswaardig maakt is de Maserati drietand voorop. Ik zou zeggen, sloop die badge eraf en plak hem op je Volkswagen Passat!
@stephano: lijkt wel of je je mening geeft op nu.nl met die woordjes in hoofdletters.
Ligt t nou aan mij of heeft dat ding rechtsvoor schade gehad. Naden kloppen niet, airbag was eruit & mistlamp is veel nieuwer dan de linkse…
Prachtige auto en echt premium, voor bijna niemand te betalen/rijden. echt een auto voor de rijke der aarde, zoals het hoort.
(rijken) als ik de ruimte en tijd had kocht ik deze erbij. heerlijk alleen maar onderhoud plegen, poetsen en naar het restaurant knallen in Italiaans pak, uitstappen en laten parkeren.
Kopen is geen kunst, hem op de weg houden echter wel… Ik sla deze lekker over.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).