• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kun je Maserati Quattroporte rijden voor minder dan € 10K?

Auteur: Author, gepost 7 maart 2016 om 18:23 – 64 Reacties

Afbeelding Kun je Maserati Quattroporte rijden voor minder dan € 10K?Afbeelding Kun je Maserati Quattroporte rijden voor minder dan € 10K?Afbeelding Kun je Maserati Quattroporte rijden voor minder dan € 10K?Afbeelding Kun je Maserati Quattroporte rijden voor minder dan € 10K?Afbeelding Kun je Maserati Quattroporte rijden voor minder dan € 10K?Afbeelding Kun je Maserati Quattroporte rijden voor minder dan € 10K?Afbeelding Kun je Maserati Quattroporte rijden voor minder dan € 10K?Afbeelding Kun je Maserati Quattroporte rijden voor minder dan € 10K?

Kun je Maserati Quattroporte rijden voor minder dan € 10K?
Italiaanse charme gecombineerd met een exotische aandrijflijn, da’s mooi spul.

Dan vallen we ook maar meteen met de deur in huis. Ja, deze Maserati QP (overzichtsartikel door collega Larssb) kost minder dan 10.000 euro. Hij mag zelfs voor 9.000 euro de deur uit. Wat krijg je voor dat geld? Onder de kap ligt in elk geval een 3.2-liter V8 van Ferrari, goed voor 336 pk. Daarmee is het standaardsprintje achter de rug in slechts 5,8 tellen.

Volgens de verkoper betreft het een heuse Quattroporte IV Evoluzione (524 stuks totaal gebouwd), welke absoluut de allerbeste van de serie moet zijn geweest. De auto heeft alleen wel ruim 280.000 km gelopen. Bovendien zit er een automaat in, daar wordt wellicht niet elke koper gelukkig van.

Afgezet tegen de nieuwprijs van zo’n 200.000 gulden, is 9.000 euro natuurlijk een schijntje. Bekijk de advertentie zelf (caps lock-alert!) hier. Check vooral ook even het fraaie blauwe interieur in de gallery.

Ook interessant!

  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • bijzondere Maserati vloot
    Bijzondere Maserati vloot raakt maar niet verkocht
  • Allerfoutste Maserati MArktplaats
    Dit is de allerfoutste Maserati van Marktplaats
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

grijs, marktplaats, Maserati, occasion, quattroporte

Vorig bericht: « ABT Volkswagen T6: de GTI voor bouwvakkers
Volgend bericht: Waarom het kwalificatiesysteem van de F1 gaat zuigen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Janalleman zegt

    7 maart 2016 om 18:26

    Ik weet dat hij bijzonder en goedkoop is, plus ik ga wss een aantal mensen niet blij maken, maar ik vind hem nou niet echt mooi ofso, tis niet duur maar ik zou em niet kopen

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      7 maart 2016 om 20:33

      @bjornvdschelde: Zie die ‘Franse slag’ afwerking aan de voorkant … nee dank u; een gemiddelde Lancia delta heeft een strakker in elkaar geschroefde voorkant. Liever de latere QP, dat zijn design-pareltjes :)

      Login om te reageren
      • Janalleman zegt

        7 maart 2016 om 20:50

        @dawwg: precies dat dus

        Login om te reageren
  2. Janalleman zegt

    7 maart 2016 om 18:27

    En weet iemand waarom ik niet meer dan +- 6 reacties naar beneden kan scrollen op de app? Dat best irritand en ik weet niet waarom dat is

    Login om te reageren
    • audiisthebest zegt

      7 maart 2016 om 18:57

      @bjornvdschelde: ik heb echt geen idee, ik gebruik zelf ook de app maar ik heb nergens last van

      Login om te reageren
    • ouweroestkar zegt

      7 maart 2016 om 19:01

      @bjornvdschelde: omdat er maar 6 reacties zijn….

      Login om te reageren
    • uselessblogger zegt

      7 maart 2016 om 19:31

      @bjornvdschelde: irritant met een d is ook wel irritand

      Login om te reageren
    • stephano zegt

      7 maart 2016 om 22:20

      @bjornvdschelde: niet ingelogd?

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    7 maart 2016 om 18:27

    Je zou het bijna aandurven. Bijna.

    Login om te reageren
  4. desjonnies zegt

    7 maart 2016 om 18:28

    Er is hierop AB iemand die duidelijk een zwak heeft voor Maserati’s uit -wat in mijn ogen- zo’n beetje hun meest duistere periode is min één (datwastoenCitroëneigenaarwas)

    Ik zit liever te mijmeren bij zoiets :

    http://www.maserati-alfieri.co.uk/enthusiast50/robert-mexico-03a.jpg

    Kost wel wat meer dat weer wel dan

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      7 maart 2016 om 18:35

      @desjonnies: hoe bedoel je? De Bora kwam uit de Citroën periode. Toch een echt hoogtepunt.

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        7 maart 2016 om 19:57

        @mashell: Oh ja, de Bora, fantastisch. Ik vind de Merak trouwens ook een pareltje.

        Login om te reageren
        • lamborghinibrapa zegt

          7 maart 2016 om 21:01

          @dondeboer: Mijn vader had vroeger een Merak. Ik heb de foto’s nog waar ik er bij sta als peuter zonder besef hoe mooi de auto wel niet is :”)

          Login om te reageren
          • scottishcarspotter2000 zegt

            7 maart 2016 om 21:39

            @lamborghinibrapa: kun je die n keer uppen?

            Login om te reageren
          • dondeboer zegt

            7 maart 2016 om 22:04

            @lamborghinibrapa: gaaf! De coolste auto die ik me vaag kan herinneren van m’n pa is een knaloranje fiat 131 mirafiori. Niet slecht hoor, maar een Merak, ik ben jaloers.

            Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        7 maart 2016 om 23:09

        @mashell:
        Gefeliciteerd, hoe en waarom is Maserati zo’n beetje naar de kleauten gegaan denk je zelf ?
        Citroën wilde remmen en andere zaken met Maserati combineren en de V6 Maserati motor in de SM was een rampenplan.
        Toen beiden hun eigen weg weer gingen was Maserati op sterven na deaud

        Die Bora en Merak deden in hun tijd gebruikt meer een kwartje per kilo, die dingen waren niet weg te schijten ! ze waren door en door slechjt en roestten als de neten !

        Ok het was de tijd dat ik ooit een gebruikte Boxer Ferrari voor 16 of 18 mille kon kopen (als ik het me goed herinner) en een Jaguar E type V12 coupe had voor 8 mille gekocht.
        Maar ik had destijds bijvoorbeeld die E typoe noooit voor een Merak of Bora geruild echt niet !
        Die E type was ook niet zo’n beste : bruin van kleur en een coupé; zoop benzine en ik kon hem gewoon niet betalen !

        Login om te reageren
  5. dirkiii zegt

    7 maart 2016 om 18:30

    Aan onderhoudskosten per jaar wel.

    Login om te reageren
  6. dutchcorvette zegt

    7 maart 2016 om 18:33

    Ik vind m lelijk

    Login om te reageren
  7. lebeaunl zegt

    7 maart 2016 om 18:39

    Hmmmm… interessante deuk in de passagiers-airbagafdekking (geen idee of daar toen ook al daadwerkelijk een airbag zat, maar you get the point)…

    Ik sla even over.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      7 maart 2016 om 19:37

      @lebeaunl: detaillist, dat komt gewoon door de zon ;-)

      Gelukkig is de plafontbekleding helemaal in takt…..

      Login om te reageren
  8. apriliarsv zegt

    7 maart 2016 om 18:48

    Airbag lijkt ook al eens af te zijn gegaan

    Login om te reageren
  9. sbmmaxx zegt

    7 maart 2016 om 18:52

    Jammer dat het potloodpunt het bij de wielkasten achter het 2x had begeven, verder wel een nette wagen voor die tijd!

    Login om te reageren
    • 123bat zegt

      7 maart 2016 om 19:27

      @sbmmaxx: Typisch een ‘handtekening’ van Gandini. Zie ook de Cizetta Moroder, Lamborghini Diablo en de Countach.
      Je moet er inderdaad van houden. Ik vind het op een Countach ook mooier dan op deze Quattroporte.

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        7 maart 2016 om 20:00

        @123bat: En de Coupé Fiat,een van z’n laatste en meest betaalbare creaties met met de Gandini wielkasten. Voor mij graag een Countach. Of toch die Moroder… V16 jummie…

        Login om te reageren
      • Rob zegt

        7 maart 2016 om 21:44

        @123bat:
        Dus toch.
        Dé wielkasten koning? Dit is ook magnifiek namelijk:
        http://www.conceptcarz.com/images/Lamborghini/67_Lamborghini-Marzal-RM_02.jpg

        Login om te reageren
  10. viezefreddyw zegt

    7 maart 2016 om 18:53

    Op een of andere manier vind ik hem steeds mooier vinden. Net als de Ghibli van die periode. Zo af en toe zit ik eens te zoeken naar wat er allemaal te koop is en soms denk ik wel eens na om de gok te wagen. Vooralsnog ben ik veel te schijterig om het te doen…

    Een exemplaar als deze vind ik echt heel erg mooi: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=279855126

    Of een Ghibli: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=282686105

    Vooral de prijs van de Ghibli is niet mis. Ik ben bang dat ik er snel bij moet zijn om zo iets te kopen maar ik ben te schijterig om het te doen.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      7 maart 2016 om 23:17

      @viezefreddyw: ja haha, die Ghibli wordt aangeboden door Wim Prins. Hij heeft een naam hoog te houden en daar betaal je dan ook voor. Jammer genoeg zijn het allebei 6 cylinders. Als die 8 cylinder van deze Quatroporto net zo lekker klinkt als van de een na nieuwste, heb ik toch liever die V8

      Login om te reageren
  11. monsieurleloure zegt

    7 maart 2016 om 18:55

    Ze stonden vijf jaar geleden te koop voor 6000euro met minder kilometers. ik heb er toen met een schuin oog naar gekeken, maar toch niet aangedurfd.

    Ik vind het wel een mooie auto, een tijdloos uiterlijk, heerlijk…

    Login om te reageren
    • papa zegt

      7 maart 2016 om 21:02

      @monsieurleloure: dat waren geen v8’s

      Login om te reageren
  12. chield zegt

    7 maart 2016 om 18:57

    Inbegrepen is een optimistische kilometerteller…

    Login om te reageren
  13. e1000bmw zegt

    7 maart 2016 om 18:58

    Om de titelvraag “Kun je Maserati Quattroporte rijden voor minder dan € 10K?” te beantwoorden:
    Aanschaffen voor minder dan €10K kan allicht…maar vervolgens zul je eenzelfde bedrag kwijt zijn aan onderhoud en reparaties…

    Login om te reageren
  14. norge zegt

    7 maart 2016 om 18:59

    In onderhoud per maand?…..Wordt lastig..

    Login om te reageren
  15. hplh zegt

    7 maart 2016 om 19:15

    He bah

    Login om te reageren
  16. bimmert zegt

    7 maart 2016 om 19:20

    Gadverredamme wat een lelijk hok, ik wil hem voor niks nog niet hebben!

    Login om te reageren
  17. v60germany zegt

    7 maart 2016 om 19:49

    Het is Groningen inmiddels al zomer!

    Zoals een wijs man ooit zei; Italiaans rijden is emotie… Volop tranen om de rekeningen.

    Login om te reageren
  18. borrelnoot zegt

    7 maart 2016 om 19:52

    Vreselijk hok. Voor dit geld koop je ook een S4 of S6 met de helft vd kilometers. Minder exclusief, maar wel wat degelijker dan deze Italiaanse troep.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      7 maart 2016 om 23:19

      @borrelnoot: halve dwaas. Natuurlijk zal een Audi een klein tikje degelijker zijn dan een Maserati, maar die Maserati is zoveel meer exclusiever en fraaier dan welke Audi dan ook.

      Login om te reageren
  19. lambo4all zegt

    7 maart 2016 om 19:58

    Kopen? Ja.
    Rijden? Nee.

    Login om te reageren
  20. 9000cse zegt

    7 maart 2016 om 19:58

    Nooit een mooie Quattroporte gevonden. En wat de prijs betreft: Enerzijds lijkt die best aantrekkelijk, maar anderzijds zul je bij zijn eerstvolgende servicebeurt een rekening kunnen verwachten waar je een hartverzakking van krijgt.
    Nee, dan liever die Peugeot 504 V6 coupé van dezelfde aanbieder voor dezelfde prijs. Niet zó snel, maar je slaapt er rustiger van.

    Login om te reageren
  21. potjak zegt

    7 maart 2016 om 20:02

    In het donkerblauw met beige lederen interieur in zeer goede staat graag. Dan wil ik erover denken.

    Login om te reageren
  22. wimbers zegt

    7 maart 2016 om 20:03

    Pff, dit lijkt toch gewoon op een lada…

    Login om te reageren
    • sracert zegt

      7 maart 2016 om 23:59

      @wimbers: Kim Holland wellicht iets voor je? past goed in je Lada hoor…

      Login om te reageren
  23. alfablog zegt

    7 maart 2016 om 20:05

    Motor is dacht ik NIET een Ferrari motor maar de laatste “echte” Maserati motor met dubbele turbo. De Ferrari motoren kwamen vanaf de Coupe/cabrio en QP5.

    Login om te reageren
    • sracert zegt

      7 maart 2016 om 23:45

      @alfablog: Klopt dit is GEEN Ferrari motor maar de laatste V8 van Maserati zelf. ook de Shamal

      Login om te reageren
  24. moveyourmind zegt

    7 maart 2016 om 20:12

    Iedereen loopt wel te zeuren over de kwaliteit vsn zo’n Maserati…

    Maar dat interieur ziet er, op de afdekking van de passagiersairbag, voor een auto met bijna drie ton op de teller nog onberispelijk uit. Bijna in nieuwstaat!

    En als hij het al bijna drie ton volgehouden heeft zijn alle typische aandachtspunten mogelijk al aan de beurt geweest en met een beetje geluk al verholpen.

    Maar je kan natuurlijk ook een S-klasse van die leeftijd kopen met de luchtvering op half zeven en een hoop roest of een degelijke maar enorm saaie Audi A8 van dat bouwjaar…

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      7 maart 2016 om 20:36

      @moveyourmind: Ehhh, nee, 3 ton betekent gewoon elk jaar minimaal 9K onderhoudskosten. En voor roest moet je bij Jaguars van die leeftijd zijn … MBs en A8s zijn in verhouding massa-produkten en qua onderhoud stukken goedkoper (want onderdelen veel beter verkrijgbaar en je kan Jan Beunhaas laten klussen ipv een merk-knutselaar; want ze staan nou niet echt bekend om het makkelijke onderhoud)

      Login om te reageren
    • borrelnoot zegt

      7 maart 2016 om 20:46

      @moveyourmind: heb hier nog een Saab 9-3 met 4 ton op de klok. Stoelen en rest van interieur ook nog als nieuw. Heeft niks met die fantastische kwaliteit van Maserati te maken. De Saab kostte een fractie en die konden het blijkbaar ook…

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        7 maart 2016 om 21:17

        @borrelnoot: In dat geval laat die Maserati maar zitten… Dan ga ik voor de Saab 9-3!

        Dat was ik sowieso al van plan, een 9-3 cabrio voor in de zomer erbij. Heb al een aantal heel mooie gezien met forse kilometerstanden. Maar ik ga voor één met zo’n twee ton op de teller in precies de goede uitvoering. Die gaat dan niet meer weg, want de 9-3 ng cabrio is inmiddels hard op weg om klassieker te worden.

        Login om te reageren
        • borrelnoot zegt

          7 maart 2016 om 22:21

          @moveyourmind: Top, succes met de aankoop! En idd, nooit meer weg doen. Minder waard worden ze niet, alleen maar meer.

          Login om te reageren
        • sracert zegt

          7 maart 2016 om 23:57

          @moveyourmind: het blijft een GM/Opel, zoveel wordt een 9-3 niet waard. neem dan de 900 carbrio echte Saab, succes

          Login om te reageren
  25. spot007 zegt

    7 maart 2016 om 20:38

    Staat al enorn lang te koop

    Login om te reageren
  26. bimmert zegt

    7 maart 2016 om 20:55

    Koop dan gewoon een m5 e39, is ook een vierdeurs, model is veel mooier, techniek is beter eigenlijk is die in alles beter.
    Behalve minder exclusief, maar dat heeft een reden, nogmaals driewerf (hint) bah!

    Login om te reageren
    • sracert zegt

      8 maart 2016 om 00:23

      @bimmert: Veel mooier? een op zondag ontworpen hoeren-bak, nee joh in een Maser stappen mooie vrouwen dat snappen hoeren niet.

      Login om te reageren
      • bimmert zegt

        8 maart 2016 om 17:24

        @sracert:
        Niet een maserati die eruit ziet als een slecht ontworpen passat die geen 1 vrouw zal herkennen als dure sportwagen.
        En over hoerig gesproken, dan heb je het vast over het interieur!
        Stel dat er uberhaupt een vrouw in je 6ehands afgeleefde rampenbak stapt zou ze alleen van pas komen om het stuur vast te houden terwijl jij hem naar de dichtsbijzijnde vluchthaven aan het duwen bent.

        Login om te reageren
  27. knipperlichtje zegt

    7 maart 2016 om 21:03

    Ja, kortstondig.

    Login om te reageren
    • beefcake zegt

      8 maart 2016 om 04:23

      @knipperlichtje: precies. Ik dacht meteen bij het lezen van de titel: voor minder dan 10k kopen? Ja. Rijden? Nee.

      Login om te reageren
  28. Rob zegt

    7 maart 2016 om 21:30

    Toevallig ontworpen door Marcello Gandini? Die wielkasten komen me namelijk donders bekend voor:
    http://www.extravaganzi.com/wp-content/uploads/2014/06/1975-Lamborghini-Countach-LP400-Persicopo3.jpg

    Login om te reageren
  29. dnadave zegt

    7 maart 2016 om 21:54

    Zo! Die achterdeuren zijn lelijk he,..

    Login om te reageren
  30. stephano zegt

    7 maart 2016 om 22:23

    Mijn persoonlijke mening: lelijkste generatie van de Maseratie die er maar is! Daarnaast zoals eerder genoemd, de afwerking is KUT, de betrouwbaarheid SLECHT en het onderhoud HOOG. Het enige dat deze auto begerenswaardig maakt is de Maserati drietand voorop. Ik zou zeggen, sloop die badge eraf en plak hem op je Volkswagen Passat!

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      8 maart 2016 om 10:47

      @stephano: lijkt wel of je je mening geeft op nu.nl met die woordjes in hoofdletters.

      Login om te reageren
  31. armanno zegt

    7 maart 2016 om 22:28

    Ligt t nou aan mij of heeft dat ding rechtsvoor schade gehad. Naden kloppen niet, airbag was eruit & mistlamp is veel nieuwer dan de linkse…

    Login om te reageren
  32. sracert zegt

    7 maart 2016 om 23:47

    Prachtige auto en echt premium, voor bijna niemand te betalen/rijden. echt een auto voor de rijke der aarde, zoals het hoort.

    Login om te reageren
  33. sracert zegt

    7 maart 2016 om 23:52

    (rijken) als ik de ruimte en tijd had kocht ik deze erbij. heerlijk alleen maar onderhoud plegen, poetsen en naar het restaurant knallen in Italiaans pak, uitstappen en laten parkeren.

    Login om te reageren
  34. pinut187 zegt

    9 maart 2016 om 05:04

    Kopen is geen kunst, hem op de weg houden echter wel… Ik sla deze lekker over.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North