• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

5 dingen die je moet weten over de Volkswagen Phideon

Auteur: rynnus, gepost 7 maart 2016 om 14:55 – 40 Reacties

Afbeelding 5 dingen die je moet weten over de Volkswagen PhideonAfbeelding 5 dingen die je moet weten over de Volkswagen PhideonAfbeelding 5 dingen die je moet weten over de Volkswagen PhideonAfbeelding 5 dingen die je moet weten over de Volkswagen PhideonAfbeelding 5 dingen die je moet weten over de Volkswagen PhideonAfbeelding 5 dingen die je moet weten over de Volkswagen PhideonAfbeelding 5 dingen die je moet weten over de Volkswagen PhideonAfbeelding 5 dingen die je moet weten over de Volkswagen Phideon

Volkswagen Phideon
Is het jammer dat de Phideon vooralsnog enkel in China wordt verkocht?

Daarover mag je zelf oordelen. Maar om het antwoord op de vraag wat te vergemakkelijken, zetten we hier een paar highligts en features van de Pigeon Phideon op een rijtje.

“Sportcoupé”
De in Genève aangekondigde Phaeton voor de Aziatische markt ziet er niet verkeerd uit. Dat komt mede door de ietwat aflopende daklijn, waarmee Volkswagen inzet op de concurrentie van de bekende Audi A7, Mercedes CLS en BMW 6-serie Gran Coupe. Die daklijn is in onze ogen trouwens wat minder ‘sportief’ dan de genoemde concurrenten. Maar goed, de Phideon levert dan ook niet in op interieurruimte, want het is zowel een sportcoupé als een luxe achterbank-cruiser.

Gebaseerd op C Coupé GTE Concept
De C Coupé GTE was een concept wat bij velen van jullie wel in de smaak viel. Uiteraard blijft het jammer dat de licht-units altijd zo verouderd lijken als je het productiemodel ziet, maar over het algemeen is er weinig veranderd.

Volkswagen C Coupé GTE

Er komt een PHEV
Dat er een elektrische variant in de vorm van een Plug-in hybride komt, staat vrijwel als een paal boven water. Het systeem zou een verbruik van 2,3 liter per 100 km kunnen realiseren. Dat doet ‘ie via een 8-traps aangesloten TSI blok met 210 pk, die samenwerkt met een 124 pk krachtige elektromotor. Samen opgeteld kom je dan uit op een totaalvermogen van 245 pk, verspreid over alle vier de wielen. Maar tot het zover is, zullen we het moeten doen met een 3.0 TSI, tellende zes cilinders die 295 pk uitpoepen. Not bad. Overigens kun je ook een burgerlijke 2.0 TSI verwachten met voorwielaandrijving.

Eerste Volkswagen op MLB platform
We kennen natuurlijk allemaal het MQB platform waar VAG al haar auto’s met dwarsliggende krachtbronnen mee voorziet. Het MLB is er voor in de lengte geplaatste motoren zoals op op de Q7 (rijtest). Nu gebruikt Volkswagen dus voor het eerst het MLB platform.

Luchtvering van Bentley
En als je dan toch aan het shoppen bent binnen je eigen concern, waarom zou je dan niet de luchtvering die we terugzien op Bentley-modellen meepakken? Wel zo comfortabel. Of dit overigens tot de standaard uitrusting behoort is niet bekend, maar wij gokken van niet.

Dus nu je weer even up-to-date bent over het doen en laten van de Volkswagen Duif, vind je het dan zonde dat ‘ie voorlopig niet naar Europa komt?

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht
  • Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren
    Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2016, lijstjes, phideon, top5, Volkswagen

Vorig bericht: « BMW Vision Next 100 Concept: de toekomst van het rijden
Volgend bericht: ABT Volkswagen T6: de GTI voor bouwvakkers »

Lees Interacties

Reacties

  1. mout zegt

    7 maart 2016 om 15:01

    Je ziet het maar weer: Wij zadelen de lage-lonen-landen op met onze rommel.

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      7 maart 2016 om 15:09

      @mout: *slow clap*

      Login om te reageren
  2. beemerc zegt

    7 maart 2016 om 15:03

    Ik ga voor een 7, als je het doet, doe het dan goed

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      7 maart 2016 om 15:09

      @beemerc: Maar dat is dus totaal geen eerlijke vergelijking. Sowieso zet Volkswagen de Phideon niet neer als concurrent voor de 7-Serie maar voor de 6-Serie Gran Coupe. Plus dat de Phideon wel wat goedkoper zal zijn dan de door jou genoemde 7-Serie.

      OT: Ik vind het een schitterende auto om te zien, jammer dat hij alleen naar het Verre Oosten gaat en niet naar Europa.

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        7 maart 2016 om 15:58

        @viezefreddyw: ga je toch gewoon af en toe even langs om te kijken.

        Login om te reageren
        • pinut187 zegt

          7 maart 2016 om 17:15

          @fmgarcia: als ik er 1 spot zal ik het posten. Ben er toch al.

          Login om te reageren
          • fmgarcia zegt

            7 maart 2016 om 17:21

            @pinut187: Mooie bak hoor! Slaap lekker voor zo.

            Login om te reageren
    • smoothoperator zegt

      7 maart 2016 om 18:16

      @beemerc: ik voor de lexus LS

      Login om te reageren
  3. chiron zegt

    7 maart 2016 om 15:07

    Toch erg geslaagd model. Voor minder geld toch overwegen geen A8 te kopen. Als je in China woont dan.

    Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      7 maart 2016 om 17:39

      @chiron: Wat kost die dan?

      Login om te reageren
  4. Tuono zegt

    7 maart 2016 om 15:13

    Mooie auto, vind de lijn over de flank die doorloopt boven de achterlichten erg gaaf.

    Vergelijkingsgekkies mode: Die lijn doet me in de verte wat denken aan een Chevrolet Impala.

    Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    7 maart 2016 om 15:15

    Ik ben altijd van de Phaeton geweest.
    Vond het de meest beschaafde iemand-niet-voor-het-hoofd-stotende verschijning.
    Niet elegant, maar daar hebben Duitsers moeite mee denk ik zo.

    Maar nu die Passat met die rare nieuwe grille en deze Phideo, ik weet het niet, ik moet ineens aan die ouwe trouwe Brabantia frites-snijder denken als ik die grille zie !

    https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/oretro/full26884179_b.jpg?

    Login om te reageren
  6. wouter181 zegt

    7 maart 2016 om 15:16

    Ziet er wel geslaagd uit, hoewel de voorkant er nu al enigzins gedateerd uit ziet. Als je me had verteld dat hij al vijf jaar in China verkocht wordt had ik het ook geloofd.

    Login om te reageren
  7. JagID3Merc zegt

    7 maart 2016 om 15:16

    MQB verouderd? Het verschil tussen MQB en MBL is toch de plaatsing van de motor, dwars of in lengte.

    Er worden steeds nieuwe modellen gepresenteerd op het MQB platform?

    Ik ga er vanuit dat het MQB voorlopig nog wel even mee zal gaan.

    Login om te reageren
    • rynnus zegt

      7 maart 2016 om 15:30

      @citroen4life: MQB is inderdaad voor dwarsliggende motoren, MLB voor de in de lengte geplaatste krachtbronnen. Thanks, ik pas het even aan!

      Login om te reageren
    • reistje zegt

      7 maart 2016 om 15:33

      @citroen4life: Klopt helemaal. Dat maakt mij wel benieuwd of er ook een versie met het Quattro systeem komt.

      Login om te reageren
  8. niekie1999 zegt

    7 maart 2016 om 15:16

    Phaeton 2.0?

    Login om te reageren
  9. phaeton zegt

    7 maart 2016 om 15:18

    Blijft raar om een auto exclusief voor China te presenteren in Europa.

    Login om te reageren
  10. pomoek zegt

    7 maart 2016 om 15:18

    Ik vind het design over de datum en een beetje slordig, maar rare hoekjes, gewoon te veel net niet wat het concept beloofde. Voor China is het prima, er zit een VW badge op en het ding heeft veel beenruimte, 2 belangrijke verkoopargumenten in China.

    Login om te reageren
  11. riendevag zegt

    7 maart 2016 om 15:21

    Niet lelijk maar wees niet getreurd.

    Dezelfde auto is in Europa te verkrijgen als Skoda Superb.
    Die is ook zeker niet lelijk maar wel veel goedkoper :-)

    Login om te reageren
  12. pagani86 zegt

    7 maart 2016 om 15:22

    Als ik zelf achter het stuur zou moete zitten zou ik kiezen voor een Quattreporte GTS. Misschien niet de verstandigste keuze… ik denk wel de leukste.

    Login om te reageren
    • giulio zegt

      7 maart 2016 om 15:44

      @pagani86: maar als je in de klasse van de 4porte wilt shoppen en je wilt veilig voorwielaandrijving, dan moet je bij deze phidion zijn!

      Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    7 maart 2016 om 15:35

    Ik denk dat het in de praktijk een heel fijne auto zal zijn.

    Login om te reageren
  14. amgmerc zegt

    7 maart 2016 om 15:44

    TSI blok met 210 pk, die samenwerkt met een 124 pk krachtige elektromotor. Samen opgeteld kom je dan uit op een totaalvermogen van 245? (210+124=334)

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      7 maart 2016 om 15:56

      @amgmerc: alleen kan je dat niet zonder meer zo maar bij elkaar optellen

      Login om te reageren
  15. dolledries zegt

    7 maart 2016 om 15:50

    Gelukkig gelijk op transport naar China. Nietszeggend model

    Login om te reageren
  16. henkhupelschoten zegt

    7 maart 2016 om 15:53

    @amgmerc: Kijk, jij hebt je school afgerond (hoop ik)

    Login om te reageren
  17. exclusieviteitsfreak zegt

    7 maart 2016 om 15:54

    Als ik goed kan tellen is er een fout gemaakt in de optelling van de pk’s : ‘TSI blok met 210 pk, die samenwerkt met een 124 pk krachtige electromotor’ , als ik goed kan tellen is dat gezamelijk : 334 pk , en geen 245 zoals vermeld staat, hetgeen wel een verschil is van 124 pk m.a.w. , zelfs redactoren kunnen zich al eens vergissen . . .

    Login om te reageren
    • boerenkool zegt

      7 maart 2016 om 16:23

      @exclusieviteitsfreak:
      Dat gaat niet helemaal op. Omdat een elektromotor al direct bij toerental 0 zeg maar, alle kracht kan leveren en een gemiddelde benzinemotor ergens tussen 2500-4000 toeren de maximale kracht levert, kun je die getallen niet zo maar bij elkaar op tellen.

      Login om te reageren
    • yupyup zegt

      7 maart 2016 om 16:31

      @exclusieviteitsfreak: Zie reactie van Griffendahl hierboven.

      Login om te reageren
    • dennise zegt

      7 maart 2016 om 16:55

      @exclusieviteitsfreak: helaas ben jij degene die zich vergist ;)

      Login om te reageren
  18. freeze zegt

    7 maart 2016 om 15:55

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • riendevag zegt

      7 maart 2016 om 16:23

      @freeze: Klopt tenzij het een Lamborghini is…Die heeft een redelijk platte vorm ;-)

      Login om te reageren
  19. sydney zegt

    7 maart 2016 om 15:59

    Ook ik zou nog even doorsparen voor een 7 maar dit is mijn ogen toch wel een heel fraaie auto.Goed teken dat de nieuwe Pheaton best wel eens een hele mooie auto kan gaan worden.

    Login om te reageren
  20. poar zegt

    7 maart 2016 om 16:51

    Standaart sjoemel of is dat een optie?

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      7 maart 2016 om 17:12

      @poar: Volgens Volkswagen voldoet de Phideon aan de meesr actuele Chinese uitstootnormen…

      Niet alleen dat, met 4,5 kg CO2 uitstoot per kilometer en 645.763 parts per milion NOx blijft de Phideon zelfs ruim onder de Chinese norm…

      Bovendien heeft de Phideon glansrijk de Chinese crashtest doorstaan. Bij deze test, wordt de auto met 70 km/h (!!!) tegen een lege kartonnen doos van maar liefst 1 x 1 x 1 meter gecrasht.

      Login om te reageren
  21. gregorius zegt

    7 maart 2016 om 16:51

    3.0 TSI met 295pk is fijn? Houdt toch op.
    Met deze fideon probeert VW ‘premium’, luxe en coolheid uit te stralen.
    Concerngenoot Audi levert echter de 3.0 met 333 en 354 pk smaak. Dus nee, 295 is niet meer premium.

    En dan of je dit ding naar Europa moet brengen. Simpel. Er moet een reden zijn om deze als Europeaan te kopen. VW staat bekend als een merk wat doet alsof het aan de premium kant van het midden ligt; maar het is niet premium.
    Als je dus als VW een premium bak wil verkopen, moet je dat ding goedkoper maken als de concurrentie en minstens net zo goed. Beetje lastig als je eigen Audi je concurrentie is.
    Dus als je kiest om vergelijkbare winstmarges te pakken op dit ding als op een Audi, dan zal je waarschijnlijk krijgen dat dit ding niet veel goedokper is en zal je er niet veel verkopen hier.

    Login om te reageren
  22. thefmanl zegt

    7 maart 2016 om 17:04

    Ik zeg importeren

    Login om te reageren
    • stationcar zegt

      7 maart 2016 om 18:58

      @thefmanl:
      Ik zeg veel plezier met de Chinees-talige software :-)

      Login om te reageren
  23. hakvo054 zegt

    9 maart 2016 om 20:55

    lijkt wel een Passat??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North