• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aeromaster LMP: Le Mans-looks voor op de openbare weg

Auteur: sir_smokalot, gepost 2 augustus 2013 om 18:40 – 40 Reacties

Afbeelding Aeromaster LMP: Le Mans-looks voor op de openbare wegAfbeelding Aeromaster LMP: Le Mans-looks voor op de openbare wegAfbeelding Aeromaster LMP: Le Mans-looks voor op de openbare wegAfbeelding Aeromaster LMP: Le Mans-looks voor op de openbare wegAfbeelding Aeromaster LMP: Le Mans-looks voor op de openbare wegAfbeelding Aeromaster LMP: Le Mans-looks voor op de openbare wegAfbeelding Aeromaster LMP: Le Mans-looks voor op de openbare wegAfbeelding Aeromaster LMP: Le Mans-looks voor op de openbare weg

Aeromaster LMP
Ziehier, een Bulgaarse kitcar die een regelrechte replica van de Bentley Speed 8 is. Moet deze nou ook de shredder in, dan?

Uit het land van Vilner, dikke yoghurt, kindermoordenaars en Azis (het Europese neefje van LaFayette uit True Blood) komt de LMP, een lage, brede, stoere kitcar, die de buitenwereld moet doen geloven dat er een Bentley Speed8 van het circuit ontspnapt is. De makers deden er naar eigen zeggen 5 jaar over om de bodykit te ontwikkelen.

De Aeromaster LMP meet 4640 mm x 1990 mm x 997mm, en is dus serieus laag. De wielbasis bedraagt 2.740 mm, en dankzij de glasvezel-panelen (12 stuks) weegt het ding slechts 850 kg. Voor zijn 18″ wielen gemonteerd, aan de achterkant zijn ze een duim groter.

minimalistisch interieur

Er kleeft wel een nadeel aan: ondanks de looks gaat het allemaal niet zo rap. De antieke 2,8 liter PRV V6 van Renault (uit productie gegaan in 1998) die aan boord ligt levert 136 pk, en je moet zelf roeren in een vijfbak. Echter, Aeromaster maakt ook melding van de mogelijkheid een 4,2 liter Audi V8 te monteren. Très Spyker, heren.

Voor in totaal 12.600 euro heb je chassis en koets compleet, toch nog een aardig bedrag, maar dan heb je wel een nekkendraaier. Zonder motor.

Check de video op kitcarjunk!

Ook interessant!

  • Waarom de 24u van Le Mans is uitgesteld
  • Porsche LMDh
    Een eerste blik op de gloednieuwe Porsche Le Mans auto
  • Video: Robin Frijns verhoogt hartslag van man met vlag
  • BMW keert terug
    BMW keert terug naar Le Mans, eindelijk!

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, kitcar, lmp, replica

Vorig bericht: « Video: zo kwam de Aventador van Chris Brown tot stand
Volgend bericht: Video: ‘en, hoe ging jouw eerste rijles?’ [crash] »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    2 augustus 2013 om 18:45

    Gooi er een Chevy LS in en je hebt een leuk trackspeeltje voor een fractie van de prijs van een Radical. Bekijks gegarandeerd en het zal dan best wel lopen.

    Login om te reageren
  2. veloce zegt

    2 augustus 2013 om 18:47

    Wat een grap zeg om zo’n prehistorische PRV te monteren! Er is zoveel beters te vinden in de koopjeshoek. (Alfa V6, BMW reihe-6)

    Login om te reageren
  3. azenomei zegt

    2 augustus 2013 om 18:48

    VET!!!!!!!!!! Die wil ik hebben. Wel met leuke motor natuurlijk!!

    Login om te reageren
  4. Corrado16v zegt

    2 augustus 2013 om 18:55

    136 pk uit een 2,8l blok, dat moet inderdaad wel een oud blok zijn. Dat deed mijn oude Eclipse ook al uit een 2 liter blok zonder turbo, en volgens mij was dat al niet heel erg indrukwekkend.

    Login om te reageren
  5. baklava zegt

    2 augustus 2013 om 18:59

    Al is 136pk met 800 kg prima te doen, zo weinig vermogen past totaal niet bij het uiterlijk. Zoiets vraagt om minimaal 400/500 pk.

    Login om te reageren
  6. Edge zegt

    2 augustus 2013 om 19:00

    Leuk hoor, maar zou je zoiets echt hier in Nederland op kenteken krijgen? En zit er ook een cursus Fileparkeren en achteruit inparkeren bij?

    Login om te reageren
  7. kees66 zegt

    2 augustus 2013 om 19:01

    Voor de openbare weg? Dat ding schuurt volgens mij op een beetje bol liggende weg al over de grond, vraag ik me af waar je in Nederland Drempelland nog op de openbare weg kan rijden met zoiets.

    Login om te reageren
  8. Vincegail zegt

    2 augustus 2013 om 19:03

    De motor uit een DeLorean DMC-12? Veel harder dan 88 mijl per uur zal ie dan wel niet gaan…
    En 4,2 liter Audi V8 is niet alleen très Spyker, maar ook (bijna) waarheidsgetrouw. Bentley gebruikte een Audi 4,0 liter V8.

    Maar deze carrosserie op een chassis van Ultima, met TwinTurbo V8 4,2 liter van Audi? Me want!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      2 augustus 2013 om 19:09

      @Vincegail:
      Toch zou ik voor een simpele crate engine gaan, gewoon met carburateurs.
      Al dat moderne gedoe is veel te complex voor zo’n speeltje.

      Login om te reageren
      • Vincegail zegt

        2 augustus 2013 om 19:30

        @jrk68: De meeste Ultima’s rijden inderdaad ook met een Chevy rond. Zal wel een reden hebben, zeker?

        Login om te reageren
    • Donstil zegt

      2 augustus 2013 om 19:47

      @Vincegail: waarheidsgetrouw? Behalve dat die motor een V8 is deelt de spijker motor waarschijnlijk niets met de Bentley Le Mans motor.

      Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      3 augustus 2013 om 13:15

      @Vincegail: Zoiets als dit? :

      http://m.youtube.com/watch?v=P-5-x2DQdt4&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DP-5-x2DQdt4

      Login om te reageren
      • Vincegail zegt

        3 augustus 2013 om 14:58

        @crackdavid: Dat bedoel ik! Bedankt voor het filmpje!

        Login om te reageren
  9. dragspert zegt

    2 augustus 2013 om 19:55

    Waanzinnig. Gewoon de race livery erop en gaan! Ik zit de laatste tijd wat rond te snuffen op internet voor een kitcar voor als mijn huidige project klaar en verkocht is. Dit lijkt me een hele mooie!

    Login om te reageren
    • Vincegail zegt

      2 augustus 2013 om 20:03

      @dragspert: Ga er voor! Denk dat een Nederlandse kentekenplaat moeilijk gaat worden, maar zou graag dit eens zien rondrijden!

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        2 augustus 2013 om 20:48

        @Vincegail: als hij maar ergens in een Europees land op kenteken komt moeten ze hem hier ook toestaan.

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      2 augustus 2013 om 20:08

      @dragspert: Doen! En als je het doet, regel meteen dan met Autoblog dat je regelmatig een gastcolumn mag schrijven waarin je ons op de hoogte houdt van de vorderingen!

      Login om te reageren
    • baklava zegt

      2 augustus 2013 om 20:23

      @dragspert: Als je toch vooreen kitcar gaat, zou ik voor zoiets gaan http://www.race-car-replicas.com/rcr917.html

      Login om te reageren
      • azenomei zegt

        2 augustus 2013 om 21:39

        @baklava: Die is inderdaad nog mooier!!!!!!

        Login om te reageren
      • dragspert zegt

        3 augustus 2013 om 00:01

        @baklava: Die is meer dan 3x zo duur. Ik wil hierna een budget van tussen de 10 en 15 aanhouden. Lijkt me meer dan zat en simpelweg heb ik ook geen geldboom groeien.

        Login om te reageren
    • audirs7 zegt

      2 augustus 2013 om 20:23

      @dragspert: ik zeg doen en dan met een dikke motor er in!

      Login om te reageren
      • dragspert zegt

        3 augustus 2013 om 13:20

        @audirs7: 3.2 touareg/R32 motor met dsg en flink wat aanpassingen (geen turbo!). Best te betalen, betrouwbaar, makkelijk onderdelen voor te krijgen, licht, compact en snel.

        Login om te reageren
  10. undifined1 zegt

    2 augustus 2013 om 20:05

    Wordt tijd voor een bmw v12

    Login om te reageren
  11. phaeton zegt

    2 augustus 2013 om 20:07

    12k zonder motor. Mooi, dan kan de klant zelf een beter blok monteren. Groene lak, het cijfer 8 -uit m’n hoofd- erop in dezelfde stijl en hots, voor 25k heb je speelgoed.

    Login om te reageren
    • SJ zegt

      2 augustus 2013 om 20:42

      @phaeton: Ik vraag me dan alleen wel af of de andere bewegende onderdelen in de aandrijflijn veel meer dan 136 pk aankunnen.

      Login om te reageren
    • Vincegail zegt

      2 augustus 2013 om 20:50

      @phaeton: Bentley reed inderdaad met nr. 7 en 8 rond, maar nr. 7 heeft Le Mans gewonnen. Zou zelf 7 pakken!

      Login om te reageren
  12. loekie125 zegt

    2 augustus 2013 om 20:17

    Dikke bak hoor. Genoeg keuze qua motoren om erin te hangen

    Login om te reageren
  13. saxoke zegt

    2 augustus 2013 om 23:03

    136pk uit de PRV. De laatste PRV versies hadden ongeveer 170 en 200pk. Die is in 1998 uit productie gegaan en vervangen door de nieuwe 2.9 die tot enkele jaren geleden bij renault en psa in gebruik was.
    Met het audi blok lijkt me hier weinig mis mee….

    Login om te reageren
  14. Hupke zegt

    2 augustus 2013 om 23:25

    Mooi ding, heel mooi ding. De motor mag wel iets zwaarder.
    Onlangst zag ik een zelfbouw project van iemand die een replica had gebouwd van de sauber C9, wat nog een mooiere LM racer is. Moest ik voor zoiets in de markt zijn zou het dan toch die Sauber C9 worden.

    Login om te reageren
  15. MrSkyline zegt

    2 augustus 2013 om 23:30

    ik vind 12k wel meevallen, bij ferrari krijg je voor dat bedrag misschien een koplamp en een binnenspiegel.

    Login om te reageren
  16. norge zegt

    2 augustus 2013 om 23:33

    Die voorspoiler gaat het niet lang redden..

    Login om te reageren
  17. lemans96 zegt

    3 augustus 2013 om 00:56

    McLaren MP4 C12 blok d’r in. Dat zou pas echt in de buurt komen van wat er in de Bentley Speed 8 hing….

    Login om te reageren
  18. saxoke zegt

    3 augustus 2013 om 01:15

    Krijg um hier in Belgie maar eens legaal op de weg.
    Zit zelf te kloten om een Lomax (bouwkit op 2CV basis) gekeurd te krijgen.

    Login om te reageren
    • gieltj zegt

      3 augustus 2013 om 11:37

      @saxoke: zou ‘m niet eens in België willen rijden, met al die fijne betonplaten van julie haha. Moet wel beetje aan mn rug denken

      Login om te reageren
      • saxoke zegt

        3 augustus 2013 om 11:47

        @gieltj: hier in de provincie Limburg valt het allemaal nog best mee… daar ben ik afgelopen dagen nog achter gekomen. In west vlaanderen (kustprovincie) is het pas echt erg. Limburg is de laatste jaren goed vernieuwd.

        Login om te reageren
      • saxoke zegt

        3 augustus 2013 om 11:48

        @gieltj: over welke heb je het? De LM replica of de Lomax? Lomax is heel comfortabel. 2CV basis he. Lekker zacht geveerd…

        Login om te reageren
  19. reistje zegt

    3 augustus 2013 om 02:47

    Geen air resistance nummers of downforce nummers? Wil namelijk wel meer dan alleen looks.

    Maar 12.600 euro? Ik vind dat eerder verassend goedkoop dan duur.
    Vind hem er wel mooi uit zien. Alleen die caravan achterlichtjes niet echt.

    Login om te reageren
    • bakkertje10 zegt

      4 augustus 2013 om 13:30

      @reistje: dat viel mij ook op! Die saaie achterkant kan veel meer leuks mee gedaan worden, dikke led’s erin ofzo

      Login om te reageren
  20. pomoek zegt

    3 augustus 2013 om 23:17

    Dan ben je toch een behoorlijke zak hooi als je daar vrijwillig in gaat rondrijden…

    Login om te reageren
  21. skylinegtr zegt

    4 augustus 2013 om 17:53

    Is dit niet illegaal, want de spoiler heeft scherpe kanten en steek een beetje uit? Dan toch je zou hem verpesten door een grote V8 in te zetten. Een kleine, lichte en compacte motor die hoge toeren kan behalen zou veel beter passen bij zo een auto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North