• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Akrapovič RS6 uitlaat is een must-have voor de petrolhead

Auteur: willeme, gepost 13 december 2020 om 11:05 – 21 Reacties

RS6 met Akrapovič-uitlaat

De Audi RS6 met Akrapovič-uitlaat klinkt eigenlijk zoals ‘ie standaard had moeten klinken.

Eigenlijk leven we in een bijzonder vreemde tijd. Aan de ene kant zijn we bezig met het elektrificeren van het wagenpark. Waar vroeger lol, beleving en plezier bovenaan stonden, zijn het nu efficiency, autonoom rijden en infotainment-schermen waarmee je scoort in de cappuccino-corner op kantoor.

Beleving

Maar aan de andere kant zien we dat het kopende publiek daar niet allemaal op zit te wachten. Het is in technisch opzicht waanzinnig, die hypersnelle elektrische auto’s, maar ‘beleving’ roept het bij lange na niet op. Na drie keer accelereren is de lol er wel af. Gelukkig zien we aan de andere kant dat tuners en fabrikanten nog hun best doen om met leuke spulletjes te komen. Als een soort laatste protest of meer een laatste toegift. Zie het als zo’n gitaarsolo uit de jaren ’80 van de betere glamrock-bands. Je wilt met veel herrie eindigen. Ook in je familieauto.

RS6 Akrapovič-uitlaat

Akrapovič uitlaat voor RS6

Wie weleens een standaard RS6 heeft gehoord, kan concluderen dat deze redelijk stil is. Nu kun je bij Audi Sport een sportuitlaat bestellen voor je sportieve Audi. Maar het kan nog beter, want je kan nu bij Akrapovič terecht. Zij hebben een nieuwe uitlaat ontwikkeld voor de Audi’s wintersportkanon.

Dit is m dan

Upgrade

Het is een upgrade in alle opzichten. Ten eerste ziet de Akrapovič-Evolution Line uitlaat er zeer goed uit. Het recept van de Akrapovič RS6 uitlaat is beproefd, maar titanium en koolstofvezel zijn nu eenmaal fraaie materialen. Het eerste voordeel is het gewicht van de uitlaat. De Evolution Line uitlaat van Akrapovič weegt namelijk 11,6 kilogram minder dan de standaard stortkokers van Audi.

Meer Powah

Goed nieuws

Maar er is meer goed nieuws met de Akrapovič RS6 uitlaat. Niet alleen is de uitlaat lichter, maar is de weerstand ook veel minder groot dan de standaarduitlaat. Dit zorgt voor een toename in vermogen én koppel. Dat bedraagt nu 616 pk en en 818 Nm. Standaard bedragen deze waarden 600 pk en 800 Nm.

RS6 Akrapovič-uitlaat

Het gaat waarschijnlijk helemaal leuk worden als je een vooraanstaande specialist een remap laat uitvoeren voor het motormanagement. In dit vierkante blok (de boring en slag zijn even groot) zit namelijk de nodige marge.

Resultaten Akrapovič-uitlaat voor RS6

Dan de prestaties, prijs en beschikbaarheid van de Akrapovič RS6 uitlaat. De adviesprijs ligt op 7.410 euro exclusief BTW en montagekosten. Waar een standaard RS6 C8 op een goede dag 603 pk levert op een rollenbank, brengt een Akrapovič RS6 het vermogen naar 617,9 pk. Het koppel stijgt van 828 Nm naar 832 Nm. Wil je het systeem in combinatie met downpipes dan kijk je naar een bedrag van 10.715 euro exclusief BTW en montage, aldus GPProducts tegenover Autoblog.nl

Daarnaast is er (uiteraard) een video met een ietwat te zacht sprekende man. Gelukkig kun je de uitlaat ook horen. Je mag best trots zijn op een V8. Zeker in Nederland, dankzij de extra BPM die je betaald hebt, kunnen de buren geruisloos elektrisch rijden. Zo helpen wij elkaar.

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Audi RS6 Woody
    Audi RS6 Woody stationwagon is pure hommage
  • YES! Er komt een elektrische Audi RS6
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Akrapovic, Audi, c8, carbon, quattro, rs6, station, titanium, uitlaat, V8

Vorig bericht: « Nieuwe 911 GT3 Cup heeft 510 synthetische pk’s
Volgend bericht: Elise met 333.000 km van 1e eigenaar eindelijk te koop »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    13 december 2020 om 11:19

    @willeme: just asking, Geen linkje naar de video? Bij voorbaat dank!

    Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    13 december 2020 om 11:31

    Ik snap de obsessie van uitlaten die sommigen hebben niet. Auto’s krijgen er ook steeds meer, terwijl de motoren kleiner worden. Vooral bij VAG en goedkopere mercedes modellen, zie je zelfs van die chromen vlakjes in de achterbumper links en rechts, die dan van een afstandje een dubbele uitlaat voor moeten stellen oid? In de straat staat een seat ibiza 1.0 tsi met groot FR erop en 2 neppe uitlaten. Ik zou mij schamen.

    Login om te reageren
    • 156sw zegt

      13 december 2020 om 13:06

      @Johanneke: mijn OCD kan dat ook niet aan. Vraag me af of er ooit uit een marktonderzoek daadwerkelijk naar voren is gekomen dat de consument dit wil, of dat het simpelweg mode is en iedereen begint elkaar maar te kopiëren..?

      Login om te reageren
  3. erwinlagcher1977 zegt

    13 december 2020 om 12:12

    Ik heb zelf een 23 jaar oude lijn 6 met aan weerszijden 1 uitlaatpijpje. Subtiel genoeg.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      13 december 2020 om 12:37

      Aan beide zijden een uitlaat is al vrij fors voor een sub 200pk auto.
      Mijn 4 in lijn met één uitlaatje heeft al 220pk. Beide zijdes een uitlaat hoort eigenlijk pas boven de 250pk.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        13 december 2020 om 14:04

        @alcantara: een 1000pk Supra of Skyline heeft meestal ook maar een pijpje enkel aan de linker kant. Dus die 250pk vind ik in dit geval niet opgaan, ondanks ik wel 2 uitlaat gaten heb in mijn 250pk auto

        Login om te reageren
      • Benny_Weisz zegt

        13 december 2020 om 14:24

        @alcantara:
        En vanaf 6 cylinders? Mag dat dan ook?

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          13 december 2020 om 20:17

          Cilinders zeggen niet zoveel, al heb je er 10 het gaat uiteindelijk om het totale vermogen dat eruit wordt geperst.
          En dat is bijzonder schraal bij veel 6 cilinders van 20 jaar geleden als je ziet wat men nu (mbv turbo’s) uit een 4 cilinder weet te persen. Dus ik blijf bij mijn standpunt dat het vermogen ernaar moet zijn, dus vanaf zo’n 250pk.

          Login om te reageren
      • mcshine zegt

        13 december 2020 om 20:08

        @alcantara: een viercilinder met meer dan één pijpje is sowieso nonsens. In het meest optimale geval klinkt het als een auto die schedel laat…

        Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      13 december 2020 om 12:39

      @erwinlagcher1977

      Hier hetzelfde, 3,6 liter V6 met aan weerzijde een subtiele uitlaatpijp.

      Die ook fluisterstil is, ik zou mij eigen doodschamen met zo’n aftermarket uitlaatsysteem, zeker als ie ook nog eens van die infantiele ‘scheetgeluiden ‘ gaat maken tijdens gas los. Je rijdt in mijn ogen dan gewoon voor lul.

      Login om te reageren
      • wmku zegt

        13 december 2020 om 12:52

        @monsieurleloure: helemaal mee eens! Het is te zielig voor woorden en geeft ook nog overlast voor mensen die helemaal niet op het gescheet van iemand anders zijn tokkiemobiel zit te wachten

        Login om te reageren
    • wmku zegt

      13 december 2020 om 12:50

      @erwinlagcher1977: ik heb een 6 liter V12 en de enkele uitlaat met dubbel pijpje is amper zichtbaar..

      Login om te reageren
  4. banderas zegt

    13 december 2020 om 12:25

    Ik word langzamerhand moe van al die schreeuwuitlaten met vooral veel herrie ipv mooi geluid

    Login om te reageren
  5. sjaakerdeknaak zegt

    13 december 2020 om 12:47

    Zou ook fijn zijn als het filmpje eens zou gaan spelen op een android toestel. Gek genoeg doen de reclames het als enige altijd wel..

    Login om te reageren
    • Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

      13 december 2020 om 13:01

      Gebruik gewoon de mobiele website. Snelkoppeling maken en je gebruikt ‘m net als de app. Werkt probleemloos.

      Login om te reageren
    • bmwadept zegt

      13 december 2020 om 14:24

      Precies! Hierom heb ik de app ook verwijderd.

      Login om te reageren
  6. phaeton zegt

    13 december 2020 om 12:50

    Deze heeft vast nog twee keer zoveel pop and bang. Briljant. Next.

    Login om te reageren
  7. Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

    13 december 2020 om 13:03

    Het geluid is een belangrijk onderdeel van de beleving, maar het moet wel een beetje fatsoenlijk blijven. Daarom zijn uitlaten met kleppen ideaal. Bij normaal gebruik in de bebouwde kom, bij bebouwing en in natuurgebieden lekker stil, en op ’t circuit of de oprit van de snelweg even genieten van ’t geluid.

    Login om te reageren
  8. Goos Boer zegt

    13 december 2020 om 13:37

    doe mij maar een goedkope fraaie auto, van https://www.fraaiebak.nl/artikelen

    Login om te reageren
  9. michiel_vandelft zegt

    13 december 2020 om 21:39

    Hebben ze de soft limiterer bij 4000rpm er ook afgehaald?

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    14 december 2020 om 11:07

    Hij klinkt nu dus zoals de C7 standaard al klonk. Lekker hoor. Maar dat carbon randje op de sierstukken hoeft van mij niet. Gewoon RVS sierstukken graag.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North