• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alex Roy’s nieuwe interceptor…

Auteur: evo, gepost 17 november 2007 om 13:24 – 50 Reacties

Interceptor 144A


Alex Roy, gumball-veteraan, bezat lange tijd een heftig aangepaste en aangeklede E39 M5, de zogeheten ‘Interceptor 144A’. Met deze auto zijn vier Gumball 3000-rallies, drie ‘U.S. Express runs’ en behoorlijk wat andere rallies verreden. De ’00 M5 heeft nu 80.000 loodzware kilometers erop zitten, dus tijd voor een nieuwe ‘interceptor’. Alleen wat zou het worden: een E60 M5, de Bentley Continental van co-piloot Dave Maher, of wellicht een Mercedes AMG. Roy’s nieuwe speeltje is…

…wederom een 2000 E39 M5 in exact dezelfde kleur! De auto, toepasselijk de 144B geheten, verschilt alleen van de 144A doordat het interieur volledig zwart is i.p.v. zwart met grijs. Lekker boeiend dus. Deze auto schijnt ng wel in perfecte conditie te zijn en heeft een kleine 50.000 km op de teller staan. De 144B moet een replica worden van de ‘legendarische’ 144A, alleen zal de 144B over nog wat meer technische snufjes beschikken. De komende week zal Alex Roy de aanpassingen uitvoerig bespreken. Roy heeft namelijk ook goed opgelet tijdens de lesjes marketing en weet zodoende dat je nooit alles in één keer prijs moet geven…

Het valt mij eerlijk gezegd wel een beetje tegen. Goed, met een aangepaste en ongelimiteerde E39 M5 kom je ook heus wel vooruit, maar het is geen echt bijzondere (en dure) auto meer. Zo verkeerd heeft Roy z’n financiën toch niet op orde?

Interceptor 144B

Met dank aan Jay voor de tip!

Ook interessant!

  • Jawel: de nieuwe BMW M5 gaat aan de stekker
  • Alex Zanardi is anderhalf jaar na ongeluk uit het ziekenhuis
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Alex Albon crasht
    Alex Albon naar Williams! BREEK!

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

alex-roy, BMW, gumball, m5, Racing

Vorig bericht: « Crashes on saturday: 911 Techart en Murcielago
Volgend bericht: Woedend raspaardje: Alfa Romeo Furiosa! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Testarossa zegt

    17 november 2007 om 13:29

    Ik denk dat hij een zwak heeft voor de E39 M5.

    Login om te reageren
  2. Chip zegt

    17 november 2007 om 13:29

    Geef mij de oude maar!

    Trouwens, wat maakt die 30k km’s nou uit?

    Login om te reageren
  3. Michael zegt

    17 november 2007 om 13:30

    Vaag idd, is best cheapass zo’n auto.
    Hij reed toch ook eerst rond in een Bentley CGT?!

    Login om te reageren
    • damster zegt

      31 december 2010 om 17:07

      @Michael: Hoe cheapass is deze volledig aangepaste bak dan precies? Mmmmmzzzzz?

      Login om te reageren
  4. M Freak zegt

    17 november 2007 om 13:30

    Maar deze blijft wel goddelijk prachtig! :D

    Login om te reageren
  5. Carrera R zegt

    17 november 2007 om 13:31

    boring!! Had echt een dikke auto verwacht :(

    Login om te reageren
  6. Tim van Put zegt

    17 november 2007 om 13:31

    “maar het is geen echt bijzondere auto meer.”

    ?? De E39 M5 is en blijft voorlopig mijn favoriete M! :-P

    Login om te reageren
  7. Michael zegt

    17 november 2007 om 13:32

    oh zo zat het dus : http://www.speedsportlife.com/2006/04/30/2006-gumball-3000-official-team-polizei-update-1/

    Login om te reageren
  8. Julian zegt

    17 november 2007 om 13:33

    ik denk gewoon dat roy in stijl wil blijven rondrijden, zou ik ook doen! en daarnaast, is de e39 niet veel mooier als de e60?

    misschien wel net zoals Johnny Cash (One piece at a time, and it didnt cost me a dime, you’ll notice me when ill come trough your town…). komt er gewoon op neer dat die man prettig gestoord is.

    Login om te reageren
  9. Julian zegt

    17 november 2007 om 13:35

    tekst gaat zo verder:

    Im gonna ride around in style, im gonna drive everybody wild, you’ll notice me when ill come trough your town. machtig wat een nummer ook :)

    Login om te reageren
  10. Miguel zegt

    17 november 2007 om 13:38

    Goeie keuze :P

    Login om te reageren
  11. robbie zegt

    17 november 2007 om 13:40

    Never change a winning team?

    Login om te reageren
  12. Susp1cious zegt

    17 november 2007 om 13:42

    @ chip,

    Het aantal kilometers die erop staan is niet zozeer van belang, maar wel hoe er tijdens die kilometers mee om is gegaan.

    Login om te reageren
  13. Julian zegt

    17 november 2007 om 13:48

    yup, deze auto is echt afgeragd, normaalgesproken gaat je brandstofpomp niet na 70dkm kapot..

    Login om te reageren
  14. Nick_BE zegt

    17 november 2007 om 14:11

    Geweldige keuze, moest ik in zijn schoenen staan had ik net hetzelfde gedaan. Stijl kan je niet kopen.

    Login om te reageren
  15. RenesisHP zegt

    17 november 2007 om 14:17

    Wel eens gehoord van nostalgische gevoelens? Als mijn mx5 kapot zou gaan, zou ik ook een nieuwe zoeken, ook van het zelfde model.

    Login om te reageren
  16. Blafwoef zegt

    17 november 2007 om 14:45

    @chip, die 80K kilomoters die die gereden heeft zijn wel erg zzware. Ik zou uitkijken met een: “Doe mij die oude maar”….. Heb je ooit je M5 bij de dealer gebracht voor onderhoud?

    Login om te reageren
  17. niek zegt

    17 november 2007 om 14:53

    “Het valt mij eerlijk gezegd wel een beetje tegen. Goed, met een aangepaste en ongelimiteerde E39 M5 kom je ook heus wel vooruit, maar het is geen echt bijzondere (en dure) auto meer. Zo verkeerd heeft Roy z’n financiën toch niet op orde? ”

    Mensen die echt rijk zijn, hoeven het niet te laten zien. Kijk maar in de Forbes richest people list top 10. De mensen die daar in staan hebben bijna geen dure auto’s. En Herr Roy heeft stijl, en stijl staat nu eenmaal niet gelijk aan het bezit van een dure auto.

    Login om te reageren
  18. Trabbi zegt

    17 november 2007 om 14:54

    Ik zou ook voor ’n E39 gaan, die’s tenminste met handbak te krijgen…

    Zoals ze in Top Gear al lieten weten, in een E60 M5 duurt 0-100 km/h een 15 minuten (eer alle kutelektronica afstaat).

    Login om te reageren
  19. Rick zegt

    17 november 2007 om 14:55

    Vet, ik zou gewoon bij de eerste blijven XD
    Maar het is niet interceptor maar interceptorE (staat notabene voorop de M5)

    Login om te reageren
  20. evo zegt

    17 november 2007 om 15:00

    @Rick;

    Dat komt omdat dit de ‘Italiaanse’ variant is van de Interceptor, gebruikt in de Gumball van 2007… In het Amerikaans/Canadees blijft het echter Interceptor.

    Login om te reageren
  21. Rick zegt

    17 november 2007 om 15:07

    Maar ik snap nog steeds niet waarom exact dezelfde? Was hij de lijmresten beu of wat?

    Login om te reageren
  22. MrSelected zegt

    17 november 2007 om 15:17

    Kijk, zo hoort het! Ik kan nu ook best een E60 betalen (schrijven al lekker af..), maar ik vind de E39 gewoon veel mooier. En de E39 M5 blijft altijd een droomwagen voor mij, precies genoeg vermogen en een handbak!

    Respect voor deze man, hij heeft stijl.

    Login om te reageren
  23. John zegt

    17 november 2007 om 15:30

    Ik weet wel dat hij destijds voor de M5 gekozen heeft vanwege z’n reputatie van duurzaamheid. Het schijnt een van de weinige wagens te zijn zonder echt grote problemen.

    Maarre, drie dagen om de boel over te bouwen, OK. In die tussentijd had elke willekeurige dealer allang een splinternieuwe brandstofpomp kunnen regelen! Voor 99% van de onderdelen heeft BMW een overnightservice. Als er om 15:30 iets stuk gaat en ik bel m’n dealer dan heeft hij het of op voorraad, of de volgende morgen om 7:30 kan ik het ophalen.

    Login om te reageren
  24. SimonMc zegt

    17 november 2007 om 15:33

    Hij zal misschien een beetje schrik hebben gehad van de betrouwbaarheid van de huidige M5?

    Als er al mensen zijn die met een M5 problemen hebben, terwijl ze er maar “gewoon” mee rijden, moet ik me niet voorstellen hoe zo’n M5 het dan doet als er echt mee gereden wordt.

    Login om te reageren
  25. Rick dos zegt

    17 november 2007 om 15:38

    Het is alleen maar om zijn image (of hoe je het ook wil noemen) te bekrachtigen. Hij is bekend als “de man met die M5”. Als die nu met iets anders zou gaan rijden dan doet dat ´m schade. Alleen maar amrketing dit…

    Maar ff heel iets anders….ik dacht dat hij na afgelopen editie niet meer mee zou doen met de Gumball? Hij is teruggekomen op z´n besluit?

    Login om te reageren
  26. marruk zegt

    17 november 2007 om 15:39

    ik had wel willen zien hoe ie een Superb had laten knallen..
    Nieuwe M5 had ik vrede mee kunnen hebben,
    deze is een beetje zonde…

    Login om te reageren
  27. Willy zegt

    17 november 2007 om 15:50

    Auto + rijder = Prachtig

    Login om te reageren
  28. Bram zegt

    17 november 2007 om 16:17

    @ Trabbi & Mr. Selected

    Ik ben het met jullie ( en alex) eens dat de e39 M5 een dijk van een auto was en nog steeds is maar ik wil juist even aanhalen dat in de verenigde staten de e60 M5 ook met manuele 6-bak leverbaar is.

    Login om te reageren
  29. CSL zegt

    17 november 2007 om 16:18

    Goeie smaak en behoud van Imago.

    Login om te reageren
  30. Bol zegt

    17 november 2007 om 16:35

    http://gumball144.com/wp-content/uploads/Image/Wallpapers/TeamPolizeiBMWM5InteriorDay.jpg

    :d

    http://gumball144.com/wp-content/uploads/Image/Wallpapers/TeamPolizeiBMWM5Speedo.jpg

    http://gumball144.com/wp-content/uploads/Image/Wallpapers/TeamPolizeiBentleyGT.jpg

    waahahaha geniaal
    Ik wil ook zo leven

    Login om te reageren
  31. Josje zegt

    17 november 2007 om 16:42

    wat heeft dit met financien te maken?
    als hij gewoon harstikke verliefd is op die auto, zou ik ook eenzelfde nieuwe kopen!!!

    Login om te reageren
  32. StormRAM zegt

    17 november 2007 om 16:45

    Had een snellere gekocht…. Als je en rijk bent en wil racen, dan kies je imo toch voor steeds iets beters?

    Login om te reageren
  33. Tombnolz zegt

    17 november 2007 om 16:59

    Prachtig dat hij voor precies dezelfde gaan. Hij zal er alvast wel zijn redenen voor hebben. Ik vind het ook zo’n mooie kar, stoerder dan de e60. Ben er na al die jaren nog steeds smoorverliefd op.

    Ik begrijp wel niet goed waarom hij z’n vorige niet gewoon liet herstellen. Zou de motor dan zodanig veel schade opgelopen hebben? Want een benzinepomp moet toch te vervangen zijn?

    Login om te reageren
  34. L-M zegt

    17 november 2007 om 17:30

    @ StormRAM : Ja maar in de ogen van vele mensen is er niet veel beters dan een M5 … oud of nieuw maakt niet zoveel uit

    Login om te reageren
  35. John zegt

    17 november 2007 om 17:30

    Wat denken jullie van het meerverbruik van de E60? Een vriend van me is vorig jaar met de M5 van z’n baas naar Oostenrijk gereden en moest elke 300 – 350 km stoppen om te tanken. Dat is met de E39 wel even anders. Die haalt makkelijk een 500 km op een standaardtank.

    Als je een record neer wilt zetten, of een Gumball mee wilt rijden moet je toch echt rekening houden met alle verloren tijd bij een tankstation.

    De E60 is een heerlijke auto om mee te rijden, volgens m’n vriend, maar dat vele tanken vond hij zo irritant dat hij dit jaar met z’n eigen 325td station gaat.

    Login om te reageren
  36. GOD zegt

    17 november 2007 om 18:01

    uitstekende keus al was een E60 ook wel leuk geweest

    Login om te reageren
  37. PieterA zegt

    17 november 2007 om 18:04

    Dit is respect gewoon, hij zou natuurlijk iets anders kunnen nemen, iets veel duurders, maar waarom?

    Hij druist in tegen de logica en dat is maar goed ook.

    Login om te reageren
  38. m5 zegt

    17 november 2007 om 18:07

    wat een e39 m5 geen bijzondere auto meer ??? zet hem maar eens naast een e60 m5 neer op een parkeer plaats dan staan de meeste naar de e39 te kijken daar kun je vergif op in nemen wat heb je zelf op de dam staan een lease bak zeker ;)

    Login om te reageren
  39. m5 zegt

    17 november 2007 om 18:30

    @ jonh 500km met een tank ik weet niet hoe jij rijd maar 500km dat haalde ik nog niet eens met m’n 540i laat staan met de m5 de pompbediende kent me bijna beter als m’n eigen vrouw :)

    Login om te reageren
  40. rvo zegt

    17 november 2007 om 18:31

    hahahaha jaaaa ‘ik kan nu ook best een e60 m5 betalen maar ik rij veel liever in mn 30 jaar oude m535i’, TUURLIJK!

    anyway. de e39 m5 is ook naar mijn mening de mooiste M ooit..

    Login om te reageren
  41. bradley zegt

    17 november 2007 om 18:41

    @m5
    roy rijdt wel met een extra tank rond. het meest logische had eigl een 535d geweest. Lijkt mij de ideale gumball wagen.

    Login om te reageren
  42. Rob zegt

    17 november 2007 om 19:15

    De Bentley CGT lijkt me een goede keuze, al moet je er wel een extra tank in zetten want anders mag je om de twee uur stoppen om te tanken…

    Login om te reageren
  43. RScosworth zegt

    17 november 2007 om 20:02

    Wat een held dat hij in zo’n brute, stijlvolle en inmiddels voor mij persoonlijk al klassieke wagen blijft rijden. Ik was al bang dat hij in een afgezaagde e60 met zijn maagdelijk geluid of Conti GT zou stappen, hoewel die GT van z’n bijrijder er wel grappig uitziet. Het geluid van zo’n E39 klinkt ook zo meedogenloos rauw en sterk, dat is iets wat de huidige M-modellen (ja zelfs de nieuwe M3) ontbreekt en vind ik zo zonde.
    Hulde aan Roy voor het instandhouden van een haast mytische verschijning!

    Login om te reageren
  44. thom zegt

    17 november 2007 om 22:19

    de m5 is in de vs ook te krijgen met handbak

    Login om te reageren
  45. bozewolf zegt

    17 november 2007 om 22:27

    Aesthetisch is de ouwe 5-serie een Venus vergeleken met de nieuwe. Ouwe M5 > nieuwe M5.

    Login om te reageren
  46. Robin zegt

    18 november 2007 om 01:40

    http://www.youtube.com/watch?v=Gagriqbc9YU kwam ik tegen

    Login om te reageren
  47. trekveer zegt

    18 november 2007 om 09:41

    Ê60 was ook leuk geweest (Volgens mij is een M- BMW nooit een slechte keus of het nou een E39,E30,E63,E92 of E46 het is altijd een goeie keus!!!

    PS: Wat doet die Alex Roy eigenlijk??!?!?!

    Login om te reageren
  48. Asserti zegt

    19 november 2007 om 00:05

    Uiteindelijk heeft hij de beste keuze gemaakt! Zoals sommigen hier al zeggen, never change a winning team.

    Waarom niet iets duurder als een E39 M5? Waarom moet het per sé duur zijn. Tis niet omdat iets duurder is dat het beter is, of dat een wagen sneller is dat hij beter is.

    E39 M5 owned de pannen van het dak, denk niet dat er iets beters bestaat.

    Login om te reageren
  49. freewebcams zegt

    7 januari 2008 om 16:01

    Jullie gaan er zo maar van uit dat alex roy schatrijk is?! Rallies rijden zal zijn hobby zijn wrs en als je jezelf een M5 kan aanschaffen + enkele rallies kan meerijden per jaar zal je er toch niet zo slecht voor zitten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North