Alfa Giulietta facelift: lekken volgens het boekje

Auteur: , 43 Reacties

Dus ome Sergio wil een beetje extra buzz genereren? Doen wij niet moeilijk over.

Terwijl de wereld gespannen de adem inhoudt in afwachting van de Giulia die de Duitse auto-industrie compleet van de kaart gaat vegen, pleurt Alfa een kluifje het web op in de vorm van de gefacelifte Giulietta. Ook zo benieuwd of deze kar het eens zo roemruchte merk weer nieuw leven inblaast?

De Italiaanse tegenstrever van gevestigde namen als de 1-serie, A-klasse en de A3 krijgt een zeer bescheiden opknapbeurtje met als voornaamste features een nieuwe luchthapper onder de grille en zowel voor als achter verlichting die in esthetische zin weer een poosje mee kan.

Verder mogen we vaarwel zeggen tegen de QV, die naar verluidt wordt vervangen door een ‘Veloce’. Voor zover bekend gaat het slechts om een naamswijziging en verandert er onder de kap weinig. Ook de rest van het motorenaanbod blijft vooralsnog ongewijzigd, maar over een paar dagen weten we het zeker.



43 reacties

Dan moet je wel hele goede ogen hebben om het verschil te kunnen zien.
@miata93: Beetje Audi tactiek he, kleine wijzigingen. Schijnt het voor de verkoopaantallen ook goed te doen, dus slimme zet van Alfa.
Ik heb dit model nooit echt mooi gevonden, neus en achterkant passen niet mooi bij elkaar.
Facelift verandert daar weinig aan…
@senne: Ik ben het met je eens. De voorkant oogt voor mij net iets te lief. Had liever koplampen gezien iets meer in de oude alfa stijl. Die van de Giulia zijn al stukken beter vind ik. De achterkant zijn de achterlampen net wat te breed en oogt hij daardoor juist net iets té somber. Tegenstrijdig met de voorkant dus. Lelijk vind ik de giulietta trouwens zeker niet hoor.
Ik zie niets nieuws en doe echt mijn best.. :/
Welke knakworst haalt het in zijn hoofd om op die witte Giulietta op petjes-velgen uit Autostyle catalogus te zitten? Het haalt de hele flair van die auto weg.

Los daarvan: Op het nieuwe bumpertje na zijn de verschillen volgens mij non-existent. En zelfs dat bumpertje is zo minimaal gewijzigd dat je goed moet kijken om het verschil te zien als alles netjes in dezelfde kleur gespoten is. Het blijft een mooie wagen, maar ik had wat meer ervan verwacht na die teasercampagne van Alfa!
@Edge: Ken je de Q2 modellen nog van bijv. de Alfa GT? Die hadden een zelfde velgenfaal.
Over and out Alfa.
In een periode van 6 jaar is dit het nieuwe wat ze te bieden hebben? Moeten we daarvoor naar hun showrooms?
Had gehoopt op een neus ala Guilia die beter bij de achterkant zou passen maar helaas. Denk niet dan mensen hiervoor nu naar de dealer rennen.
Poef.. Alfa maakt het wel moeilijk om het verschil te zien zeg. Heb de oude er even naast gehouden en hoewel het bijna 4 uur cup a soup is, zie ik toch nihil verschil.
Nou het materiaal van de grill is veranderd (geen lamellen meer)? Iemand nog iets nieuws gezien?
@clarkson: jazeker, lettertype van de modelnaam
@w115: Scherp! Die had ik even over het hoofd gezien!
@clarkson: de scudetto loopt langer door. En de licht units hebben een carbon binnenkant (niet zichtbaar op deze foto’s.
@c-greg: De Sprint uitvoering had al donkere koplampen. Dus op dat zwart stuk op de voorbumper en de lamellen in de grille na, lijkt er niets veranderd vooraan. Achteraan lijkt enkel de modelaanduiding gewijzigd.
Ik had gehoopt op een giulia sausje maar helaas… Erg leuk model maar hier gaan ze het niet mee redden.
Welke facelift?
Is dit niet al de 3e facelift inmiddels? Van buiten nog steeds mooi, maar heb het nooit een hele prettige/moderne auto gevonden qua rijden.
Ach… Menig telefoonfabrikant wijzigt ook weinig aan het uiterlijk en zij scoren er al jaren mee. Neusje is weer iets moderner/cleaner. Lettertype van de typeaanduiding in de nieuwe stijl en doe eens gek… Het nieuwe logo :-) (Blijft toch een van de mooiere middenklassers imho)
Hoe minimalistisch kan een facelift zijn….
De reden dat de QV wordt vervangen door een Veloce zou ook kunnen zijn dat de QV nog heter wordt?! Bij de Giulia wordt de term QV nog wel gebruikt dus Alfa zou weleens een zelfde merkstrategie kunnen gaan hanteren zoals Mercedes, Audi en BMW
@freeze: de term GTA hebben ze laten varen omdat die naam de lading al lang niet meer dekt en qv zal alleen nog gebruikt worden bij de performance modellen. De Giulietta qv loopt achter op de concurrentie dus willen ze daar waarschijnlijk geen qv badge meer op kleven. Misschien de 2 litter uit de toekomstige Giulia met qv badge.
Ik ben bang ‘too little, too late’. Dit is typisch zo’n facelift die je na 2,5 jaar doet. Meer een wijziging dan echt het model verversen. Terwijl dat juist de bedoeling was. Had er dan een Giulia neus opgeplakt. Zal misschien niet zo mooi staan, maar dan kan ie er wel weer een paar jaartjes tegen aan.

Het gaan een paar héél spannende jaren worden voor Alfa Romeo. Mito krijgt geen opvolger. 166 opvolger (Alfetta werd genoemd) duurt nog wel 3 jaar (terwijl ze toch zo een Ghibli kunnen aanpassen met vierpitters?). Om nog maar te zwijgen van het gemis van een SUV/Cross-over. De Spider werd op het laatst omgekat tot Fiat 124 Spider… Kon ook. En omdat de 159 uit productie moest en de Giulia er nog niet is, zijn de meeste Alfa rijders genoodzaakt geweest om over te stappen op BMW, Audi of Mazda.

Hopelijk komt Alfa de ellende te boven, maar een minuscule update gaat daar verandering in brengen.
Ze hadden de Ledjes in de koplampen ook wel even mogen vervangen voor een net lichtstreepje. Dit ziet er met het stijgen der jaren steeds meer uit als een Halfords setje. Het verwijderen van de Grille lijkt mij een logische keuze. Dat was in de tijd van de 147 een geniale ontwerpkeuze, op de Giulietta heb ik het altijd een beetje potsierlijk gevonden. Het rode streepje onder de Grille vind ik qua ontwerpen erger dan jatten. Het is gewoon een Kniebuiging naar de Golf GTI. Bijna symbolisch voor de podium aftocht van Alfa Romeo.
@gtwillem: volledig mee eens. Deze facelift is het vernoemen niet waard en ze zullen er niet één Giulietta meer door verkopen.
@gtwillem: Natuurlijk komt het goed. Ben je de plannen van sergio vergeten?
“…lekken volgens het boekje.” Dat doe ik nu ook, van verdriet.
@utregcity: ik wou iets zeggen over mn oma,maar Nee
Niet echt een facelift??
Ik zie eerlijk gezegd helemaal geen verschil
Hij ziet er nog steeds te lief uit. Ik heb in de Giulietta altijd dat gemene design gemist.
Óf Alfa Romeo heeft totaal geen geld meer, óf ze hebben een hele strenge boekhouder. Want als er bij een facelift niet eens een nieuw matrijsje voor een voorbumper vanaf kan….
Jeetje wat een veranderingen, bij Audi hadden ze van een nieuw model gesproken met deze wijzigingen.
Had er na de spyshots wel wat meer van verwacht. En daarom valt dit toch best tegen mijn inziens. Scudetto is wat meer Giulia-like, maar zou toch eerder de my14scudetto kiezen dan deze. Neh, ga ‘r niet inruilen.
Volkswagen en Volvo zijn zelfs twleurgesteld
TCT nu ook leverbaar op de 1.6 diesel optioneel heb ik ergens gelezen. En in het interieur wat wijzigingen.

Een nette update zo vlak voor het eind van zijn levernsduur. Andere merken hadden dit een nieuw model genoemd, VW golf van 6 naar 7 meen ik.
Waarschijnlijk loopt ook deze facelift vertraging op
Huh, maar wat bedoelen ze dan hiermee: https://www.facebook.com/Alfa.Romeo.cars/photos/a.10150110281955596.390970.22275850595/10156594692535596/?type=3&theater

Daar praten ze dus over een nieuwe Giulietta, maar bedoelen dus denk ik deze facelift.
Misschien heeft de nieuwe Giulietta een volledig nieuw interieur met een grote high-resolution beeldscherm met ondersteuning voor Android Auto en Apple CarPlay. Of een nieuwe DCT i.c.m. hernieuwde motoren.
Wat is er veranderd?
Man man man, zelfs de V40 is nog meer gewijzigd dan deze. Wat een aanfluiting.
Konden ze dan niet op z’n minst een paar andere achterlichtjes monteren? Dit is wel heel er makkelijk.
Na al die tamtam van de afgelopen dagen, een teasercampagne waarin reikhalzend wordt uitgekeken naar een geheel nieuwe versie, is dit (weer) een hoop gebakken lucht van mijn favoriete merk. Zoiets noemen ze normaal gesproken ‘MY2016 heeft een aangepaste grille, iets gewijzigde achterlichten, gewijzigde wielen en enkele kleine aanpassingen in het interieur’. Pfff, wat een drukte om niks.
Zullen we in Geneve eindelijk ook gewone versies van de Giulia gaan zien, die kort daarna in de showroom staan? Of is dit de zoveelste afleidingsmanoevre van Marchionne omdat dat niet gaat lukken? Echt nieuws of veel geblaat over een ‘geheel nieuwe Giulietta’?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).