• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo 159 door Novitec

Auteur: autoblogger, gepost 23 januari 2007 om 20:07 – 68 Reacties

Alfa Romeo 159 Novitec


De Duitse tunert Novitec heeft de Alfa 159 JTDM wat extra vermogen gegeven. De 2,4-liter common-rail diesel heeft standaard 200 pk maar na ene upgrade weet men er 229 pk van te maken.

Daarnaast heeft Novitec natuurlijk diverse opties voor de aerodynamica van de Alfa. Denk aan 20 inch lichtmetaal en een sportonderstel. Wat de Italianen zelf niet konden lukt de Duitsers dus wel, de 159 is eindelijk een beetje aantrekkelijk. Oh ja, een speciaal uitlaatsysteem zorgt voor een sportiever geluid (via autoweek.nl).

Alfa Romeo 159 Novitec
Alfa Romeo 159 Novitec
Alfa Romeo 159 Novitec
Alfa Romeo 159 Novitec
Alfa Romeo 159 Novitec

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

159, Alfa Romeo, Diesel, novitec, tuning

Vorig bericht: « De kogel is door de kerk: de Silva naar VW
Volgend bericht: Hoe vinden we de Audi R8 in het rood? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bananza zegt

    23 januari 2007 om 20:17

    Eumm, ben ik nu verkeerd of niet, is novitec geen nederlandse tuner? Voor de rest is dit mooi, maar hoop dat de motertuning weer geen powerbox is want dan kun je beter naar squadra tuning (ja ook een Nederlander) gaan die doet wonderen met een italiaans hart.

    Login om te reageren
  2. autoblogger zegt

    23 januari 2007 om 20:18

    @Bananza: http://novitec.net/com/impressum.htm

    Login om te reageren
  3. lincoln mark8 zegt

    23 januari 2007 om 20:18

    goed he…. die fiat diesels

    Login om te reageren
  4. Xpro zegt

    23 januari 2007 om 20:18

    deze ziet er wel gelikt uit

    Login om te reageren
  5. CSL zegt

    23 januari 2007 om 20:26

    De achterspadbord lijkt veel op die van de RS4. Voor de rest mag van mij al die spoilers eraf.

    Login om te reageren
  6. Maurits zegt

    23 januari 2007 om 20:29

    @Xpro
    precies alleen jamer van die diesels want dan gaat je sound naar de ***** net zoals bij die leon’s

    Login om te reageren
  7. armada zegt

    23 januari 2007 om 20:30

    spoiler weg en iets andere velgen.

    Login om te reageren
  8. bramwillemse zegt

    23 januari 2007 om 20:33

    goh, best mooi. Ik snap alleen NIET dat iemand een spoiler op dat prachtige achterwerk durft te drukken…

    Verder zou ik er wel een rondje in willen rijden :)

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    23 januari 2007 om 20:34

    “de aerodynamica van de Alfa. Denk aan 20 inch lichtmetaal en een sportonderstel.”

    ???? Sinds wanneer dragen lichtmetalen velgen en een onderstel bij aan de aerodynamica? :P

    En wat vind je mis met de standaard 159? Die vind ik al veel mooier dan andere auto’s uit die klasse! Maar dit is natuurlijk wel de kers op de slagroom (of hoe die uitdrukking dan ook is :P ).

    Login om te reageren
  10. slk zegt

    23 januari 2007 om 20:37

    Mooie auto .ziet er dik uit. spoilertje achterop mag weg.

    Login om te reageren
  11. Ruben zegt

    23 januari 2007 om 20:38

    Mooie bak die 159…nu nog eens extra leuk aangekleed en idd die spoiler achterop hoeft van mij ook niet.

    Login om te reageren
  12. jasper zegt

    23 januari 2007 om 20:40

    die is vies mooi!!!!!!!

    Login om te reageren
  13. Pieter zegt

    23 januari 2007 om 20:43

    zeer netjes :)
    het staat hem wel

    Login om te reageren
  14. Fons zegt

    23 januari 2007 om 20:43

    Zie ik hier een 3-killer?

    Waanzinnig mooie wagen.

    Login om te reageren
  15. jantjebeton zegt

    23 januari 2007 om 20:47

    AFSCHUWELIJK die spoiler op de kofferbak. voor de rest toppie!!!!!!!

    Login om te reageren
  16. TomRS6 zegt

    23 januari 2007 om 20:47

    De velgen zijn sowieso niet in harmonie met de rest van de wagen, geld ook voor de spoiler.

    @fons, kwets Dos niet ;).

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    23 januari 2007 om 20:50

    Hèhè heeft Alfa eindelijk een Opel Vectra-killer!

    Login om te reageren
  18. slk zegt

    23 januari 2007 om 20:51

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  19. Alfapapa zegt

    23 januari 2007 om 21:26

    Weeral een prachtige Alfa
    maar achterspoiler mag weg, klein dakspoilertje , andere velgen misschien? en natuurlijk waarom rond je dat niet af op 259 pk ipv 229. Moest de mijne niet van de firma zijn…..ik zou hem wel eens naar novitec brengen.

    Login om te reageren
  20. Nick zegt

    23 januari 2007 om 21:39

    nieuwe anitclimax Mitshubishi Lancer ( EVO ?) .. Dat herken ik dan weer in de achterkant.

    Login om te reageren
  21. Simon zegt

    23 januari 2007 om 21:41

    Ik heb door de RS4-look, de spiegeling op de ruiten en het mislukte perspectief bij foto 1 het idee dat dit photoshopplaatjes zijn eerlijk gezegd, of ben ik nu de enige?

    Login om te reageren
  22. Wimbers zegt

    23 januari 2007 om 21:42

    Geen foto’s van de sportwagon?

    Login om te reageren
  23. Tabasco zegt

    23 januari 2007 om 21:43

    Een Alfa moet puur zijn, dan is ie (of is het een zij?) op zijn (haar?) mooist. Met al die make-up ziet het er niet uit.
    Duiters (of nederduitsers) moeten wat mij betreft hun handen af houden van de Italianen. Ze hebben eigen spul zat.
    En ja ik rij alfa en ja ik wil ook een 159, MAAR NIET ZO EEN!

    Login om te reageren
  24. JAsPAA zegt

    23 januari 2007 om 21:52

    Ik vind hem egt UBER lelijk waarom zou je egt zoon auto tunen hoeveel ksot ie eigenlijk?

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    23 januari 2007 om 21:54

    jammer van een fraaie alfa.. maar meer power is altijd wel welkom. Wat doet het koppel van deze 2,4JTDm?

    Login om te reageren
  26. slk55 amg zegt

    23 januari 2007 om 22:07

    ik ben het eens met W0o0dy. meer kracht is altijd welkom, maar jammer dat ze het uiterlijk dan zo smakeloos toetakelen. ik denk dat iemand die voor een alfa kiest, hier totaal niet van houd.

    Login om te reageren
  27. Martin zegt

    23 januari 2007 om 22:09

    De 2.4 JTD gaat dit jaar nog (over een paar maanden) standaard al met 10 pk omhoog en krijgt ook 4 wielaandrijving.

    Verder las ik ergens dat het achterspatbord op dat van een audi leek???? spatbord is gewoon standaard hoor ;)

    En vandaag nog even gereden weer in de 2.4 jtdm en dat is standaard al een heel fijn apparaat!

    Login om te reageren
  28. Mark zegt

    23 januari 2007 om 22:11

    Heerlijke motor. Ik zou m anders ook naar Squadra brengen! Leuk voor in je Croma trouwens :D

    Login om te reageren
  29. slk zegt

    23 januari 2007 om 22:12

    Heeft die 2.4jtd nou 200pk.

    Login om te reageren
  30. slk zegt

    23 januari 2007 om 22:12

    Niet goed gelezen. Staat gewoon in het verhaal dat hij 200pk heeft.

    Login om te reageren
  31. Jeroen zegt

    23 januari 2007 om 22:20

    Achter spoiler vind ik er niet echt bij passen en zou trouwens andere velgen nemen ;) Verder een top auto, verre weg de beste uit dat segment.

    Login om te reageren
  32. Frank zegt

    23 januari 2007 om 22:39

    Nou ja als ex-Alfa 156 en GT bezitter vind ik dit schitterend! En die gesleutelde 2.4 JTD zal wel heerlijk rijden. Maar het blijft een voorwielaangedreven auto, en 20″ velgen? Ik hoop dat ze de ducktape er gratis bijgeven voor het interieur ;)

    Login om te reageren
  33. Werner Oostendorp zegt

    23 januari 2007 om 22:43

    Dit is kunst, in Italie weten ze hoe ze auto’s moeten ontwerpen, en dat tuningssetje van die duitsers staat haar nog niet eens zo gek, ok, die spoiler mag weg, maar die lip onderaan dr toch al lekkere smoelwerk staat haar prachtig…

    ik snap dus niet dat mensen kiezen voor een bmw ofzo, dit is toch 1000 x zo mooi:D

    Login om te reageren
  34. CSL zegt

    23 januari 2007 om 23:30

    Ze moeten hier die deurhendels achter of achter en voor eraf halen. Dat maakte juist bij de Alfa 156 sedan een een mooie auto’tje.

    Login om te reageren
  35. Karaya zegt

    23 januari 2007 om 23:32

    @Rick dos

    Novitec is de tuner voor Alfa rijders die ooit in een Opel begonnen zijn.

    Duitse tuners kunnen beter met hun vette klauwen van Italiaanse auto’s afblijven.

    Login om te reageren
  36. Stefan Schuilenburg zegt

    24 januari 2007 om 00:41

    Ik vind de 159 standaard schitterend (vooral in de kleur ”Nero”), zoiets moet je niet zo aanpakken. Verlagen en mooie velgen eronder kan ik goed in komen, dit niet. Vooral die achterspoiler mag écht niet..

    Login om te reageren
  37. joep zegt

    24 januari 2007 om 01:11

    “Wat de Italianen zelf niet konden lukt de Duitsers dus wel, de 159 is eindelijk een beetje aantrekkelijk.” Dit is sarcasme mag ik hopen?

    Login om te reageren
  38. Pier zegt

    24 januari 2007 om 03:12

    Die spoiler vind ik inderdaad niet echt bij de rest passen…en de velgen zijn aardig maar er zijn fraaiere exemplaren te krijgen. Ik denk trouwens niet dat ze er veel meer koppel bij doen want dat kan de bak niet aan. Ik weet nog dat bij de 175pk versie met 385NM al een waarschuwing af-fabriek kwam voor tuners dat het koppel max. 400NM mocht zijn omdat anders de versnellingsbak het niet aankon…

    Login om te reageren
  39. Pier zegt

    24 januari 2007 om 04:25

    Trouwens, zo’n 159 2.4jtdm is wel verrekte zwaar zeg :s
    Heb ff vergeleken en das niet normaal

    159 2.4jtdm: 1625 kilo

    S80 D5: 1562 kilo
    535d: 1635 kilo
    E 320cdi: 1650 kilo
    607 2.7V6 hdi: 1698 kilo
    A6 3.0tdi quattro: 1765 kilo

    Om het eerlijk te maken zijn ze allemaal automaat. En de alfa is toch echt een kleinere auto dan de andere vijf. Hebben ze soms oud lood over bij Alfa ofzo ;)
    Zwaarlijvigheid bestaat echter al een tijdje in de autoindustrie, mijn vader had ooit een 406 2.1 SVdt uit 1996 en die woog al 1390 kilo…

    Login om te reageren
  40. w0o0dy zegt

    24 januari 2007 om 09:14

    @Pier: het gewicht van de moderne Alfa’s is relatief hoog omdat Alfa veel werk heeft gemaakt van de stijfheid van de auto’s en er een relatief zware (maar geavanceerde) wielophanging onder de auto zit…. En het Fiat heeft de laatste paar jaren een moeilijke tijd gehad waarbij er dus auto’s ontwikkeld zijn met beperkte budgetten…. daarom is er weinig aandacht geweest voor onderzoek naar gewichtsbesparing.

    Login om te reageren
  41. JLJ zegt

    24 januari 2007 om 09:22

    Alfa Romeo heeft ook al aangekondigd de 159 op dieet te zetten. Doel -150kg in de komende jaren. Wacht dus nog maar even met bestellen.

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/25/alfa-romeo-159-moet-ook-op-dieet#post-7477

    Login om te reageren
  42. Alfafan zegt

    24 januari 2007 om 11:13

    Zonde van die spoiler en velgen, maar het blijft een beauty, vooral in kleur nero

    Login om te reageren
  43. Trevor zegt

    24 januari 2007 om 11:13

    idd errruggg zwaar.. dat doen ze bij VAG toch ff wat beter.. Maar ja die gebruiken ook al veel aluminium…

    Login om te reageren
  44. Dr. 156 zegt

    24 januari 2007 om 13:00

    Altijd maar dat ge-diesel; worden er nou door die luie tuners alleen nog maar oliestokers van extra power voorzien ?
    Alfa’s zijn toch hoog toerige 4-in lijn benzine en prachtig V6-en ! Daar moet toch ook wat extra’s te halen zijn ? (al is dat wat moeilijker omdat er geen Turbo op zit die men kan opvoeren).

    Login om te reageren
  45. niels zegt

    24 januari 2007 om 15:02

    Novitec is een Duits bedrijf en zijn ooit begonnen met het tunen van alleen Fiat.

    Hun eerste product verscheen eind 1989 Novitec had toen de Fiat Uno Turbo onderhanden genomen deze Fiat liep zo verschrikkelijk hard. De Uno kreeg een grotere turbo en een intercooler waardoor het bommetje ineens 200 PK had en dat voor 1989.
    Ik heb er weleens een mee zien doen op Viva Italie een Belg reed er toen mee en deed mee aan de sprint competitie en hij bereikte met de Uno de finale. Waar hij het op moest nemen tegen een de Thomaso Pantera die het ook niet redde tegen de kleine Fiat.

    Tegen woordig is Novitec een bedrijf dat wereld wijd werkt, leveren nu voor Fiat, Lancia, Alfa Romeo, en voor Ferrari producten.

    Ik ben als Alfa gek meer Fan van het Engelse Autodelta die vind ik mooiere producten maken en ik heb er zelf eens een keer mee mogen rijden.

    De nieuwe Brera J5 vind ik erg mooi.

    Vriendelijk Groet

    niels

    Login om te reageren
  46. Alex zegt

    24 januari 2007 om 15:06

    Spoiler eraf, vink zonde bij dat model.

    Login om te reageren
  47. Jappy zegt

    24 januari 2007 om 16:29

    Zoooo, dat ziet er goed ui! Een stuk beter dan de ‘gewone’ 159! Lekker ook dat ze meer pk’s eruit konden halen!

    Login om te reageren
  48. Benny1 zegt

    24 januari 2007 om 17:17

    Volgens mij heeft deze Alfa veel last van drempel vrees :P

    Login om te reageren
  49. Solstice zegt

    24 januari 2007 om 20:00

    Novitec is onvermijdelijk (met dit soort spoilerwerk) duitsch…

    Login om te reageren
  50. Solstice zegt

    24 januari 2007 om 20:01

    Zie ’t dus maar als een Italiaan met bierbuik en fout kapsel… ;-)

    Login om te reageren
  51. gijs zegt

    24 januari 2007 om 20:42

    hmm woooow er komt een vette alfa aan
    hij nadert en je hoort het dieselgeluidje…
    wat een afgang

    Login om te reageren
  52. w0o0dy zegt

    25 januari 2007 om 09:55

    @gijs: als die 2,4 vijfcilinder warm is dan klinkt ie best aardig en helemaal niet zo duidelijk als een diesel. Ik ken benzine motoren die lelijker klanken produceren.

    Login om te reageren
  53. Kachel 2.8 q zegt

    25 januari 2007 om 10:01

    @Gijs
    Maar hij rijdt je zo hard dat je compleet uit je jas wordt gewaaid en jou verbouwereerd achterlaat….

    Login om te reageren
  54. Kachel 2.8 q zegt

    25 januari 2007 om 10:02

    Uhm, hij rijdt je dus hard voorbij bedoel ik…

    Login om te reageren
  55. AR156 2.0TS SQUADRA zegt

    29 januari 2007 om 05:45

    Deze Bella is idd VET gepimped..natuurlijk is ie standaard al mooi, maar zo is ie nog mooier, nog een tip voor de redactie van AUTOBLOG zet er volgende x ook de prestaties erbij!! En idd voor mij is AUTODELTA UK ook de Ultieme ALfaPimper, daarnaast hier in Holland dan SQUADRA en MADENO en de Duitse NOVITEC. En trouwens om al die hoge Koppel te kunnen verwerken bieden ze ook Koppelsetjes aan die dat aan kunnen, tevens lichtere Vliegwielen, Brembo Remmen etc. etc. Maar nogmaals deze Bella 159 Tuned By NOCVITEC krijgt van mij een dikke 10+!!!!

    Salute!!

    Login om te reageren
  56. serge zegt

    1 februari 2007 om 16:24

    toch een mooi gelukte tune beurt
    zelf hebben wij ook een alfa 159 maar dan de zwarte versie met betere velgen
    het is gewoon een pracht italiaanse auto
    de 1.8 liter moter van de alfa 159 heeft al 155pk en een max snelheid van 210 km per uur
    prachtig toch!

    Login om te reageren
  57. Ruud zegt

    1 februari 2007 om 21:07

    A: de 159 is zonder al dat plastic ook mooi
    b: een diesel oppeppen is niet zo moeilijk
    c: die velgen zijn te veel bling naar mijn smaak

    een auto die al mooi is aankleden is makkelijk
    zonder een goede basis lukt dat niet.
    maar leuk gedaan, novitec is ook een bekende voor italiaanse auto’s

    maarre hij rijdt goed en ik kan dat weten ik heb er een.
    beter dan een bmw

    Login om te reageren
  58. ramath zegt

    1 februari 2007 om 23:25

    Ach ja,

    Dit soort tuners begrijpen nog steeds niet wat Italiaanse stijl is. Als Giugiaro al dat plastic en chroom een bijdrage had gevonden aan zijn prachtige design dan had hij dit met zijn ervaring en talent wel gedaan.

    Een kunstwerk ga je niet beplakken. Dat doe je niet bij schilderijen, gebouwen en dus ook niet bij Italiaanse Bolides. Dit is echt iets voor Duitsers.

    De 159 Sport of straks de TI zijn de ware sportuitvoeringen met medewerking van de meester zelf. Ik wens Novitec veel succes om van een Alfa een 2e hands BMW te maken.

    Login om te reageren
  59. Henk zegt

    3 februari 2007 om 13:14

    Ziet er leuk uit.
    Weet nog steeds niet wat te denken van Alfa,moet k]je merk zijn denk ik.
    heb zelf ook een nieuwe gehad maar die was snel weg.
    Kachelpomp kaduuk
    Alle lampjes om de beurt kaduuk
    Ruitenwissers die er zomaar afvallen
    Bij 20000km al dik olie verbruiken

    Helemaal BAGGER dus!
    Als ie rijdt rijdt ie messcherp maar ja,heb nog meer te doen dan bij de garage lopen………………….

    Een JAP RULES!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  60. Joola zegt

    9 februari 2007 om 17:12

    Henk heeft duidelijk geen autohart……z’n alfa ingeruild voor een japanner. Een jap, tsja oerlelijk natuurlijk en dan altijd dat weer moeten verdedigen met “maar hij is wel heeeeeel betrouwbaar”. Ach ja er moeten ook gruize muizen zijn op deze aardbol. Dus Henk, geeft niks hoor als je in een Corolla rijdt.

    Login om te reageren
  61. Dr.156 zegt

    10 februari 2007 om 20:24

    Joola, ik sluit me helemaal bij je aan.

    En Novitech, die komt er wel; er zitten best leuke dingen tussen, voor deze prachtige 159 Basis.

    Login om te reageren
  62. remmit zegt

    3 maart 2007 om 20:10

    …’t was al jammer dat de 159 er als een duitser uitziet, gaat er ook nog ’s een “duitse”tuner overheen…. kan het erger!!!

    Login om te reageren
  63. Rene zegt

    23 maart 2007 om 18:24

    ik zou een gewone 159 kopen en dan een echte opknap beurt geven niet zoon een

    Login om te reageren
  64. Cliff zegt

    23 maart 2007 om 18:33

    ACS3 veel vetter

    Login om te reageren
  65. Ilquadrifoglio zegt

    23 maart 2007 om 18:42

    Het zal me niets verbazen als Henk nog nooit een Alfa Romeo heeft gereden.

    Login om te reageren
  66. w0o0dy zegt

    23 maart 2007 om 18:46

    “Bij 20000km al dik olie verbruiken”….. veelzeggend, alleen zegt het niets over de auto, maar alles over de bestuurder. Een gebrek aan kennis en respect voor techniek krijgt iedere auto kapot.

    Login om te reageren
  67. BMW zegt

    23 maart 2007 om 18:55

    Een Alfa alleen iets sneller dan een merk dat kwaliteit wel hoog in het vaandel heeft staan.

    Login om te reageren
  68. W0o0dy zegt

    23 maart 2007 om 19:02

    @BMW: je wou zeggen dat Bmw de kwaliteit wel hoog in het vaandel heeft staan? Zoek maar eens wat op motorproblemen en BMW……. Ik ken meerdere mensen die nooit meer BMW willen omdat ze helemaal gek worden/werden van alle mankementen. Motoren zijn zelden het probleem bij Alfa’s, electronica en in het verleden roest zijn wel zwakke punten en de synchro’s (voor wie te ruw schakelt).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North