• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verstappen: “Sprintraces lossen problemen van F1 niet op”

Auteur: jaapiyo, gepost 27 februari 2021 om 18:56 – 12 Reacties

Max Verstappen

Volgens Max Verstappen lossen de nieuwe sprintraces de grotere problemen van de F1 niet op.

De Formule 1 gaat dit jaar waarschijnlijk experimenteren met sprintraces. Dit tot ergernis van de dino’s zoals ondergetekende, die gewoon alles bij het oude willen houden. Doch Liberty Media denkt dat een extra (korte) race op zaterdag de show kan verbeteren. En een beetje show maken rondom en tijdens sportweekenden, dat kunnen Amerikanen natuurlijk als geen ander.

Proefballonetje

Dit jaar komt er zodoende een soort ‘proefballonetje’ bij de grote prijzen van Canada, Italië en Brazilië. Tot ergernis van Liberty Media zal er niet gewerkt gaan worden met een reversed grid zoals in de F2. Daar starten de eerste acht finishers van de ‘echte’ race op zondag nog een keer in omgedraaide gridvolgorde voor een sprintrace. De F1 teams vonden dat teveel kermis worden, dus komt er een andere vorm. Op vrijdag wordt er eerst gekwalificeerd voor de sprintrace, op zaterdag volgt dan die race waarbij de top-8 punten scoort en op zondag start de echte race waarbij de volgorde op de grid bepaald wordt door de finishvolgorde op zaterdag.

Niet de grote oplossing volgens Verstappen

Veel coureurs hebben al schoorvoetend toegegeven dat ze niet zo zitten te wachten op deze verandering. En nu heeft ook onze eigen Max Verstappen zich bij dit groepje aangesloten. Max wordt door Motorsport.com gevraagd naar zijn mening over de sprintraces en geeft aan dat hij er niet ‘de grote oplossing’ in ziet.

I quite like doing a one-and-a-half-hour race, because if we have good cars like we can race closely and more teams are able to fight for victory, you don’t need sprint races. I think we don’t need to really mix it up that much the whole programme. We just need to make sure that you fight for the win.

Max Verstappen, wil alleen maar winnen

Perez

Kersvers teamgenootje Perez valt Max overigens ook meteen bij. De Mexicaan zegt ‘wel open te staan’ voor enige verandering van het raceformat, maar door de woorden heen lees je dat hij er ook niet zoveel fiducie in heeft dat dit nu de juiste weg is:

I just think we’ve got to be careful that we don’t lose the DNA of Formula 1. I think it’s a very thin line. It’s a bit risky. I’m open to it. I don’t know what to expect really, how it will change the format in Formula 1 once we’ve done it. For me, the most important thing is that F1 keeps with the DNA.

Sergio Perez, heeft het DNA van een winnaar

Waarvan akte.

Ook interessant!

  • GP Frankrijk 2021
    Video: Verstappen geeft leiding uit handen
  • Video: Hamilton pakt Verstappen
  • Video: Jos Verstappen schiet rechtdoor op publiek af
    Jos Verstappen naar ziekenhuis tijdens GP Zandvoort
  • Red Bull motor 2022
    Yes: Max Verstappen heeft een motor voor 2022

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, liberty-media, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing, Sergio Pérez

Vorig bericht: « Crash Tiger Woods blijkt puik nieuws voor Genesis
Volgend bericht: Alfa Romeo 166 opvolger is eindelijk op komst »

Lees Interacties

Reacties

  1. chrisvis zegt

    27 februari 2021 om 23:17

    Kan @jaapiyo alleen maar bijtreden… ze hadden nooit mogen afstappen van de v10 of zelfs de v8 motor. Ben 1 keertje nog gaan zien in het v6 tijdperk en het geluid was gewoon bedroevend. Ook valt me op -wanneer ik season reviews zie van wat jaren geleden- dat er toen pakken “vrijer” geracet mocht worden. Posities mochten echt nog verdedigd worden, piloten werden buiten de baan gedrukt, er werdt meer geweaved, enz.

    Login om te reageren
    • jeroenm83 zegt

      28 februari 2021 om 01:33

      Tja..’piloten’….? Misschien is het ’t land of de taal, maar ik was in de nederige veronderstelling dat een piloot een vliegtuig bestuurt. Als je professioneel je auto zo hard mogelijk over het circuit rijdt in opdracht van je team, dan ben je een coureur.

      Ik vind het laat zat om reacties te plaatsen -ik doe het wellicht ook niet perfect-, maar kijk even naar hoe je ‘worden’ vervoegt. Einde zeikbericht.

      Login om te reageren
      • madvillain zegt

        28 februari 2021 om 07:50

        He zeiksnor, lekker midden in de nacht, op je zolderkamer een fles azijn achterover getikt?

        Ik heb even wat epistels gezocht van je, jij bent ook niet roomser dan de paus:

        “ Ik zou al mad worden om in de regen of die sneeuw/slush die vies geworden kabel te pakken en in de auto op te bergen.”.

        Serieus? Mad? Allright cowboy.

        “Dan ga ik nu weer naar het wasprogamma kijken.”

        Ik ben meer pro-Hornbach.

        “Hij is nog altijd extreem rap, en RS6’s zijn altijd mooi met name boven de 200 kmh.”

        Het is RS6’en, in het Engels heb je het over RS6’s.

        Laat onze vriend Christopher het gewoon over ‘piloten’ hebben. Dan is alles weer pais en vree.

        Login om te reageren
        • jeroenm83 zegt

          28 februari 2021 om 10:08

          Grutjes! Mag je nu wel weer op het verjaardagsfeestje van Christopher komen?

          Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      28 februari 2021 om 21:50

      @chrisvis: je vergeet de V12’s van bijv Ferrari !!

      Login om te reageren
  2. JanJansen zegt

    28 februari 2021 om 06:17

    Volgens mij zegt hij helemaal niet tegen het concept te zijn.
    Hij is alleen van mening dat de verschillen tussen de auto’s te groot zijn. De coureur maakt minder het verschil dan de auto.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      28 februari 2021 om 07:19

      @janjansen: dat is altijd zo geweest, maar door de regels wel erger geworden in de loop der jaren. Maar het is de basis van F1, de beste coureur / auto combinatie wint. Maar voorheen had de coureur meer invloed op de auto. Een hele goede coureur kon met een mindere Auto toch nog kampioen worden

      Login om te reageren
    • hehe zegt

      28 februari 2021 om 08:08

      @janjansen: precies en daarom vindt Max de sprintraces niet de oplossing.
      Maar ook in de reactie van Perez lees ik niet dat hij tegen is.
      Hij is gewoon bang voor te grote veranderingen van het concept in het algemeen, terecht in mijn ogen.

      Login om te reageren
  3. herve11f zegt

    28 februari 2021 om 08:21

    Maar hij zegt niet wat de oplossing volgens hem wel is? Dat zou pas interessant zijn.

    Login om te reageren
  4. ghost zegt

    28 februari 2021 om 09:53

    Gewoon digitale bananenschillen, rode en groene schildjes en sterretjes maken zoals MarioKart dmv augmented reality.

    Zoek anders maar even op Battlekart België, bestaat al in het echt.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      28 februari 2021 om 13:35

      @ghost: zoals die film met statham ? Ben even de naam kwijt

      Login om te reageren
  5. mashell zegt

    1 maart 2021 om 06:38

    Verstappen is zelf het probleem. Als hij wat vaker helemaal vooraan zou rijden dan verdwijnen in Nederland de klachten over de saaie F1 als sneeuw voor de zon.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North