• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo-baas hint naar een snellere 4C

Auteur: ricardo, gepost 5 mei 2014 om 15:55 – 15 Reacties

Afbeelding Alfa Romeo-baas hint naar een snellere 4CAfbeelding Alfa Romeo-baas hint naar een snellere 4CAfbeelding Alfa Romeo-baas hint naar een snellere 4CAfbeelding Alfa Romeo-baas hint naar een snellere 4CAfbeelding Alfa Romeo-baas hint naar een snellere 4CAfbeelding Alfa Romeo-baas hint naar een snellere 4CAfbeelding Alfa Romeo-baas hint naar een snellere 4CAfbeelding Alfa Romeo-baas hint naar een snellere 4C

Alfa Romeo-baas hint naar sterkere 4C
Alfa’s paradepaardje en imagoversterker herbergt momenteel 240 pk. Afgezet tegen het geringe wagengewicht is dat prima score. Toch moeten we er serieus rekening mee houden dat er een versie (of versies) met meer vermogen zullen komen.

Dat concludeert Automotive News na een gesprek met Harald Wester, CEO van Alfa Romeo. Hoewel de Italianen amper nog een wiel verkopen en voor de zoveelste keer met een nieuw beleidsplan komen (morgen horen we hopelijk meer), weet het merk met de 4C veel spotlights te pakken. Dat er een sterkere versie komt ligt dan ook voor de hand, maar het altijd fijn als de top van het bedrijf het -zo goed als- bevestigd. Wester:

“Het chassis van de 4C is erg stijf. Aangezien de 1.750 Tbi-motor nu nog maar 134 pk per liter levert, is er ruimte voor uitbreiding.”

De huidige Alfa Romeo 4C 1.750 Tbi levert 240 pk bij 6000 tpm en genereert een koppel van 350 Nm van 4000 tpm. Alfa heeft de kennis bovendien al in huis om uit een 1.8-liter viercilinder 300 pk te trekken, dus een vermogensstijging in die richting is een logische stap.

Wat we ook kunnen verwachten is dat Alfa Romeo de 4C jaarlijks van updates zal voorzien om “het enthousiasme voor de 4C levend te houden”, aldus Alfa’s marketingbaas Alberto Cavaggioni tegen Top Gear. Een voorbeeld hiervan is de recente koplampwissel voor het nieuwe modeljaar.

Wanneer Alfa Romeo een hetere versie (GTA?) van de €59.650 kostende 4C op de markt brengt is nog onbekend.

Foto: Alfa Romeo 4C Concept op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2012

Ook interessant!

  • Allerlaatste Alfa 4C
    Allerlaatste Alfa 4C: dit is 'm dan eindelijk!
  • Bijzondere Abarth sportwagen
    Bijzondere Abarth sportwagen gaat WEL in productie
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

4C, Alfa Romeo, gta, harald-wester

Vorig bericht: « Wat is het veiligste lettertype voor op je dashboard?
Volgend bericht: McLaren 650S Spider: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. Vincegail zegt

    5 mei 2014 om 16:03

    Nog maar 134 pk per liter?

    Waar is de tijd dat 100 pk per liter alleen was weggelegd voor de serieuzere sportwagens????

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      5 mei 2014 om 17:13

      @Vincegail:
      Dat is inderdaad maar.., mijn 10 jaar oude Smartje moet het stellen met “maar” 145pk/l.
      We hebben het hier wel over turbomotoren hè.

      Login om te reageren
      • maseratizzzzzzzz zegt

        5 mei 2014 om 19:04

        @jrk68: leuk bommetje is het dan, brabus?

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          5 mei 2014 om 19:42

          @maseratizzzzzzzz:
          Bijna, wel hetzelfde vermogen, niet de gadgets die hem alleen maar zwaarder maken.
          Een echte Brabus is 70kg zwaarder, op dit gewicht is dat een kleine 10%.

          Login om te reageren
    • maseratizzzzzzzz zegt

      5 mei 2014 om 18:31

      @Vincegail: dit is wel met turbo’s, zonder turbo’s heeft een 458 speciale dat ook.

      Login om te reageren
  2. hans75 zegt

    5 mei 2014 om 16:16

    huidige 1750 is wel met turbo… en dan die cijfers niet echt extreem… (lees: niet zo nerveus en betrouwbaar)…
    het is met een turbo natuurlijk een relatief eenvoudige ingreep op de druk iets te verhogen en veel meer pk’s uit te poepen…

    Login om te reageren
  3. pjotr zegt

    5 mei 2014 om 16:20

    4C WTCC pacecar schijnt al met 300pk rond te rijden.

    Login om te reageren
  4. rob5nismo zegt

    5 mei 2014 om 18:18

    Wat een lekker kleurtje heeft die wagen

    Login om te reageren
  5. bruinbeer zegt

    5 mei 2014 om 19:17

    Beste baas van Alfa-Romeo:

    Een 4C is een prachtige auto en meer vermogen zou hem niet misstaan. Maar neem alstublieft de Giulia concept in productie! Als u dat doet gaat Alfa-Romeo groeien en is er meer ruimte voor nog meer mooie auto’s!

    Mvg,
    Bruin Beer

    Login om te reageren
    • sergio72 zegt

      5 mei 2014 om 22:37

      @bruinbeer: Helemaal mee eens!!

      Login om te reageren
  6. mashell zegt

    5 mei 2014 om 23:37

    Maar heeft meneer Wester hier wel wat over te zeggen? Zou het niet zo zijn dat Maserati en Ferrari hier net als bij de 8C de grenzen vaststellen. De 8C was op 2x 500 stuks gelimiteerd om de grote broers die de wagen ontwikkelden en bouwden niet teveel concurrentie aan te doen. Zou dat bij de 4C ook niet zo zijn, een beetje dimmen met die 4C om Maserati niet te hinderen?

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      5 mei 2014 om 23:54

      @mashell: Gaat nog net denk ik. De huidige zit tussen de 355 en 360 qua performance. Een 300 pk tussen een 360 en een CS. Een Maserati versie komt dan op hoogte van een F430. Dus nog voldoende ruimte met een 458 of diens opvolger.

      Dat gezegd zijnde, 4C heeft niet echt meer pk nodig. Ruim voldoende voor op de openbare weg momenteel.

      Login om te reageren
  7. toyotafortuner zegt

    6 mei 2014 om 00:41

    Tof als het gebeurt. Echter: 240pk op 900 droge kilo’s gaan sowieso al allemachtig rap. Dus hij heeft het opzich niet echt nodig.

    Login om te reageren
  8. Sracerr zegt

    6 mei 2014 om 10:52

    Met mijn lengte van 1.94 wordt het toch lastig waarschijnlijk en ik hoorde laatst een in de parkeer garage wegblazen toen dacht ik : wat een K@t geluid komt daar uit zeg.

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      6 mei 2014 om 15:36

      @Sracerr: Mogelijk omdat hij amper gas gaf? Het is een semi-automaat dus even koppeling in en vroemvroem gaat niet. Gas in versnelling wil zeggen op 2 seconden aan 60/u in een glibberige betonnen parkeergarage en dus weinig te remmen…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North