Alfa Romeo 4C prijzen: dit kost ‘ie!

Auteur: , 127 Reacties

Het was de vraag die menig Alfist de afgelopen maanden wakker hield: 'hoeveel moet ik op mijn Pennie Rekening hebben staan om zo'n geile 4C te kopen?' Welnu, voor minder dan 60.000 euro heb je er één.

De ‘standaard’ 4C staat voor €59.650,- in de prijslijst, wil je de Launch Edition, dan ben je €68.141,- kwijt.

Voor dit geld krijg je een bij Maserati gebouwde, 895 kg (droog) lichte RWD sportwagen met een koolstofvezel monocoque en 240 pk. Tenzij je in de VS woont, en de chubby version krijgt. Nog steeds ongetwijfeld fun met een hoofdletter ‘F’. Maar wees er snel bij, want er worden er niet veel gebouwd.

Weet je nog niet zeker of je de Launch Edition (1.000 stuks) wilt hebben of niet, dan hier een lijstje met alle extra’s:

Sportstuurwiel bekleed met leer en alcantara met rode stiksels
Sportonderstel incl. specifieke afstelling dempers,
anti rollbar voor en achter
Lichtmetalen 18” velgen (voor) & Lichtmetalen 19” velgen (achter) –
Titanium Remklauwen voor en achter ‘Rosso’
Spiegelkappen van Carbon
Sportstoelen met Lederen & Alcantara bekleding
Zwart Velour mattenset met 4C logo
Carbon sportkit (voorbumper met extra luchtinlaat, carbon achterspoiler, carbon koplampen)
Carbon cover bedieningsknoppen TCT
Bi-Led verlichting
Sport uitlaat systeem
Bevat: sportief geluid en afwijkend design van de uitlaat
Genummerde carbon badge
Dashboardinleg carbon

Alfa Romeo heeft ook een drietal nieuwe video’s vrijgegeven van de 4C. Deze vind je op autojunk!



127 reacties

Nu nog een aftermarketboer die er fatsoenlijke lampen in zet
@Edge: Nu nog iemand die deze opmerking voor de duizendste keer maakt.. oh wacht..
@tjopstick: die lampen zitten toch alleen in de “launch” editie? Noem mij gek, maar ik ga dan toch liever voor de kale instapper. Just as much fun, without the spider-eyes!
@sjamp: De ‘gewone’ editie heeft vergelijkbare koplampen, maar dan van cheap-ass plastic ;)
@tjopstick: Ik heb de hoop dat als wij het vaak genoeg herhalen, er een aftermarketboer is die het ook daadwerkelijk doet. Of Alfa zelf natuurlijk, dat zou nog beter zijn
@Edge: Gelukkig zit je in de auto, zie je ze niet. En als het goed is geef je gas, dus de rest ziet hem ook niet.
Ding ziet er niet uit. Doe mij maar gewoon een goed aangeklede golf voor dat geld
@melkkoe:

OMG, een golf vergelijken met deze sportwagen!!
Je bent niet helemaal goed in de bovenkamer vrees ik!
@bofkont: dank , kan ik me van commentaar in deze onthouden .
@tweede_woning: haha idd :)
@melkkoe: Ben je gek? Een golf voor 60k? Voor 35k heb je rij klaar een nieuwe kale GTI, reken daar wat opties op en voor 40k/45k ben je klaar, weet niet waar jij die 60k vandaan haalt hoor..

OT; Nette prijs
@workhardplayhard: Wat dacht je van een flink aangeklede golf R? Die is zeker wel 60k. Overigens is het complete onzin om dit beest te vergelijken met een golf.

Erg mooie prijs!
@workhardplayhard: LOL, niet bekend met VW zeker. Maat van me rijdt een Golf 2.0L TDI van ruim 40k. En dan heeft ie niet eens leer. Bovendien zul je minstens een Golf R moeten nemen om er een beetje bij te blijven. En die gaan hard richting de 60k met een paar opties.
@melkkoe: hahaha
@melkkoe: hehe iemand die me begrijpt. Snap niet wat iedereen ziet in dit ding. Zoveelste vrouwenauto
@kenner: ja hoor jij bent een kenner da’s wel duidelijk alleen niet van sportwagens.
@w0o0dy: sportauto ?? Rwd, laag gewicht en veel pk ok, maar dat ding ziet er gewoon niet uit. Alfa is volgens mij echt de verkeerde weg ingeslagen met de 4C en de 8C. Dit gaat ze niet redden, laat ze maar eens met een opvolger komen van de 159. Gewoon een strakke wagen ipv dat wulpse gedoe
@kenner: Je commentaar is puur gebaseerd op je eigen voorkeur en mening, niets mis mee! Over persoonlijke smaak en voorkeur valt nu eenmaal niet te twisten.
Maar wbt de 8C sla je echt de plank mis, is een zeer gewilde auto onder de verzamelaars.
@bofkont:
“kenner” en melkkoe branden nu eenmaal alles af dat niet bij PON te koop is,
ach ze weten niet beter.
@tupperware: lol idd :)
@melkkoe: Ik ben het eigenlijk wel met je eens.
@melkkoe @911GT2: hier nog een! Maar dan golf 4 R32 heeeeeel leuk aangekleed en er een ander leuk autootje bij of helemaal los gaan op die golf en er 400/500 pk van maken.
@jweelden: en dan nog steeds een pak slaag krijgen op een bochtige weg… lui die liever een golf willen dan een sportwagen moeten eigenlijk vooral naar tuningblog. nl gaan ipv liefhebbers lastig te vallen met hun onzin.
@w0o0dy: zei ik dat ik van plan was te gaan racen? Nee oke en dan t volgende. Zulke “sportwagen liefhebbers” zoals jij die bereid zouden zijn (indien je t zou kunnen missen wat hopelijk niet t geval is) een 4C te kopen ipv iets anders voor die slordige 60/70k. En dan andere voor gek verklaren… wie zegt dat ik van die andere slordige 40/50k geen dikke m3 of porsche 911 (993) zou willen kopen. Eerst nadenken volgende keer ;). Even goede vrienden trouwens! ;)
@jweelden: een m3 of 993 voor dat geld krijgen klop van deze Alfa EN zijn minder exclusief
@w0o0dy: grote verschil is denk ik dat jij kijkt naar hoe exclusief deze auto’s zijn en ik naar wat IK mooi vindt.
@w0o0dy: Exclusief? Voor dat geld koop een Atom, Caterham of zelfs een westfield… kijken wie er dan achter blijft op een bochtige weg… En exclusiever dan dit gebakje!
@w0o0dy: Klop? Da wil ik eerst zien dan…
@w0o0dy: aaah.. Dat sentimentele gedoe altijd over je bochtige wegentjes in zuid-frankrijk en italië. We zijn allemaal liefhebbers van auto’s, daarom moet je het toch wel met me eens zijn dat dit een raar vorm gegeven auto is
@kenner: nee, ik heb de auto meermaals in het echt gezien. Het is een ding om van te kwijlen. En ja sommige details zijn vreemd, maar in real-life werkt het uitstekend qua vormgeving.
@w0o0dy: Ja want een bochtige weg is het enige waar je een auto voor hebt natuurlijk. Denk eens na man. Als je zo graag met zijn tweeën op een bochtige weg wil rijden zijn er auto’s die dat voor de helft van het geld beter doen.
Maar jij bent blijkbaar een liefhebber… En dus zul je het vast wel beter weten.
@911GT2: ach ja hard rechtuit in Duitsland da’s vast veel leuker….. not!

En ja ik hou van echte sportwagens. Lotus 7, Elise, Exige, Boxster, Cayman ect. licht, snel en wendbaar.
@w0o0dy: die autos hebben wel een stuur hoor. T is misschien iets lastiger en zwaarder en zeker uitdagender. En met een m3 even boodschappen doen is ook veel makkelijker.
@w0o0dy: 4,5 seconden naar de 100 vind jij snel? Dan kun je dus toch die Golf nemen… die doet 4,9 ;)
@911GT2: snel is niet doorslaggevend en relatief. Alle auto’s die 0-100 halen onder de 7 seconden zijn snel (zat). Hoeveel % van het wagenpark is sneller dan dit ding denkt je? Ik gok op minder dan 2%.
@w0o0dy: + heel veel!!!
@w0o0dy: ik heb voor een fractie van het geld een motorfiets, in 3,5sec naar de honderd en heerlijk rijden op bochtige weggetjes. Geen zeurende muts naast je dat je te hard rijdt en geld over voor een functionele auto en 3 vakanties per jaar. Ik geniet van mooie auto’s maar het is zelden het geld waard wanneer je het uitdrukt in prestaties in vergelijking met praktisch nut.
@Henk_he:
Tja, dat is een keuze.
Persoonlijk heb ik liever wat veiligheid om me heen als ik ga spelen in de Eifel of de Alpen.
Ik ben niet levensmoe.
@melkkoe: appels met peren is nog zacht uitgedrukt; maak er wc-papier met keukentafel van
Daar heb je een mooie BMW 4 serie coupé voor.
@bsxc2: dat is een oude mannen /vrouwenauto ivt deze echte sportwagen. En een 4serie is natuurlijk ook niet exclusief. Een z4 35i is beter vergelijkbaar en in de basis duurder….
@w0o0dy: Ik denk niet dat het bij deze Alfa echt anders wordt hoor. Het mag dan een sportwagen zijn, maar de meest Lotussen worden ook bestuurd door wat oudere types.
@pleiades: prijs is daar de issue niet de auto.
@w0o0dy: iedereen roept hier dat dit echt een geweldige auto is, maar ondertussen kiezen dezelfde mensen toch maar weer veilig voor een “gewone” family-car.

Hier zul je straks toch oudere mannetjes in zien rijden, die dit speeltje als tweede auto kunnen veroorloven.
@melkkoe: zoals gezegd dat doet niets af aan de auto. Is een Cayman een oude mannen auto of een sportwagen? Dit is minimaal vergelijkbaar met die Porsche.
@melkkoe:
Praat voor jezelf, niet iedereen kiest hier voor een grijze leaseslet.
Gelukkig komen hier nog steeds liefhebbers.
Al zijn ze de laatste jaren in de minderheid en moeten het numeriek afleggen tegen rijbewijs loze pubers met een grote waffel en/of een fetisj voor de Audi van pa,
@tupperware: Ik ben inderdaad een Audi-liefhebber. Ben ik daarom geen autoliefhebber in jouw ogen, en een rijbewijsloze puber? Prima..

Ik snap best dat er mensen zijn die dit een leuke auto vinden, maar daar hoor ik zeer zeker niet bij. In mijn ogen is dit gewoon een gedrocht. Als ik de aantallen negatieve reacties van de vele VAG-hatende opa’s hier altijd lees, mag ik dan ook een keer lekker zeiken over een Alfa?
@melkkoe:
Als jij je graag tot die groep rekent?
Be my guest.
@w0o0dy: Bmw 4 serie oude mannen auto??
In deze Alfa zullen ook geen jongen mensen gaan rijden, bekijk de prijs anders nog maar eens goed.
@bsxc2: ja comfy oude mannen / vrouwen auto en dit is een sportwagen.
@w0o0dy: Sportwagen… definieer sportwagen eens dan?
@911GT2: op zichzelf staand model ontworpen als 2zitter (soms kan een 2+2 er mee door) waarbij de focus op genieten van vlot, wendbaar en opwindend autorijden ligt. Een huis tuin keuken model waarvan een snelle versie gemaakt wordt is dus nooit een sportwagen.
Als ik het geld had liggen kwam er gelijk eentje!!
Geniaal sportwagentje met dat lage gewicht en vermogen!
Dit kan wel eens de beste Alfa worden sinds jaar en dag.
@bofkont: Ik vermoed ook alfa’s laatste
@911GT2: We zullen zien, Alfa is een merk met veel historie, dat laten ze niet zo maar schieten lijkt me !
-=edit: die discussie mag hier gevoerd worden=-
@911GT2: Lol we zullen zien, ik zou er persoonlijk niet eens zo veel problemen mee hebben.
Lamborghini heeft ook vergaande zelf bevoegdheden.
Opzich.. Evenveel vermogen als vorige generatie porsche boxter 2.7 dan is de prijs wel redelijk
@lamborgfan: Met als opmerking dat die boxter 440kg zwaarder is ;)
@lamborgfan: boxSter natuurlijk..
redelijk exclusief en <4,5kg/pk en 1,11g op de skidpad…. bar weinig wat daarmee kan concurreren voor dit geld. Droomspeeltje! Hoofdprijs in een loterij en ik koop en zeker.
-edit: ok, doei. We helpen je wel even.-
Prachtig, zoals altijd met dit soort wagens is het wachten op het winnend staatslot.
Echt zo’n auto waar onze kleinkinderen een foto van zullen posten op autojunk.

(dat zie ik met een golf of 4-serie nog niet gebeuren)
Wat klinkt ‘ie lui zeg, dat geluid kan je nog wel eens op de zenuwen gaan werken. Hij klinkt in de vrijgegeven video’s alsof ie niet boven de 3000 toeren komt, lijkt me toch sterk op het circuit. Hoewel ze niet echt aan het hoeken zijn.
dat is net zoveel als een audi tt met 2.0 tfsi of een BMW z4 sdrive 28i… ik zal dan altijd deze Alfa kiezen!
@jjroorda: Je bent goldmember bij de ANWB zeker
@911GT2: Tja de alfa haat druipt er af vriend, waarom zo negatief ?
De Alfa’s van begin jaren 2000 zijn net zo goed/slecht als de gemiddelde Europese auto.
En zelfs nog beter als de gemiddelde VAG TSI lijkt me!
@bofkont: Omdat bij Alfa (italiaanse auto’s) ratio altijd weggelaten mag worden want emotie… Wat een onzin. Alfa’s van 2000 zullen best ok zijn, alleen jammer dat er sindsdien nauwelijks wat gebeurt et het merk.
Je vergelijkt nu het budget motorblok van VW met het ‘beste’ van Alfa… beetje krom niet?
@911GT2 nee hoor ik heb het niet over het beste van Alfa , gewoon de mainstream motoren.
Zoals de 1.4 TJET, hoor je weinig tot geen klachten over!
@911GT2:
Waarom zo zuur?
Geweldige auto om te zien, maar als ik dat geld op de bankrekening had staan ging ik vandaag nog een tweedehands F355 oppikken :D
“Maar wees er snel bij, want er worden er niet veel gebouwd.”
Wat? Stel dat dat 1 miljoen mensen zo’n ding willen, dan is het toch interessant om er gewoon een miljoen te bouwen. Dit is geen 8C die met Ferrari concurreerde en daarom op 1000 stuks gelimiteerd moest worden, dit is gewoon een massa product. Sell as many as you can, Alfa je wilt toch niet failliet. Hoewel ik het somber inzie om er überhaupt veel te verkopen, de markt voor dit soort puristische wagens is klein. De wagen lijkt in concept veel op de al uitgerijpte Lotus Elise, de wagen is aan de prijs en naar mijn mening nogal niet mooi.
@mashell:
Mjah daar heb je absoluut gelijk in, echter deze heeft wel het voordeel dat er Alfa opstaat en er toch wel een redelijk dealer-netwerk bestaat.
Me dunkt dat ze deze in de VS als deur-open-breker gaan gebruiken.
Alfa heeft daar toch nog steeds wel een imago, al zijn ze er al jaren weg.
En nu met Chrysler kan het weleens gaan werken.
Als ze dit keer maar niet vergeten de service mensen een gedegen opleiding te geven en niet de pleur maar neer en zoek het uit mentaliteit zoals vele merken hadden die geprobeerd hebben de Vs te veroveren.
@mashell: bij grotere aantallen moet de fabrikant van de carbon -tub twee keer zoveel investeren om dat hun capaciteit vol zit. Dus meer zou dan gelijk bijna twee keer zoveel moeten worden om winst te kunnen maken op dit model.
Hahhahahahahaha mensen die liever een Golfje hebben ipv een sportwagen. Hilarisch!
Dan zeg je dus eigenlijk gewoon dat je liever een dik lelijk obese wijf met een snor hebt, dan een fotomodel a la Adriana Lima. :D
@Specht: Fotomodel met zware acne dan. Die koplampen hebben meer kraters dan een 14 jarige VMBO-er…
Ik vind het een belediging voor Adriana Lima om haar te vergelijken met dit gedrocht.
@Specht: ja deze alfa is een plaatje
@Specht: Ik zeg niet dat ik liever een golfje heb dan deze 4C, maar ik kan goed begrijpen dat niet iedereen zit te wachten op een sportwagen om elke dag mee naar zijn werk te hobbelen…
Zal ongetwijfeld een heerlijk sturend apparaat zijn, maar mooi….. Nee, dan is zelfs een Lotus Exige mooier.
En die auto hoeft zich niet meer te bewijzen.
Leuk, zo’n MiTo coupe… maar dat dat 60k moet kosten gaat wat ver!
Dat er oude ‘kerls’ in rijden betekend niet dat het rijd als een Polo..
50-60 duizend….op een GOLF?! Ik vindt die Alfa mito ook maar raar, maar zou dat liever hebben. Als we 50K gaan uit geven op een auto, doe mij dan maar een 996 Turbo: Afschrijving is bijna helemaal weg, onderhoudt valt mee, leuk om te rijden.

Die golf die schrijft in 4 jaar nog is 30K af. Doet die Porsche niet. Wil je wat meer power, een Stage 3 kit is goed voor 600pk en kost je 6K euro.

Ik ben niet eens zo’n fan van Porsche…maar ik zou het wel weten!
@basjaski: Met een Stage 3 kit van 600pk voor €6K is de rest van de Porsche ook snel afgeschreven, en jij waarschijnlijk ook. Zeker bij een Porsche geldt, wil je jezelf heel houden en de restwaarde netjes houden, houd de wagen dan origineel!
Oké, oké… Gewoon één jaartje vol de schouders eronder, en dan staat ie september 2014 op de stoep! Hopen… Dromen… Zucht…
Sorry, 4C
En de prijzen in Belgiië?

Zo’n 40K zou ik hopen.
@Hupke: in de buurt van een BMW 435i
@w0o0dy:

Mhhh, da’s eerder 50K dus.
@Hupke: ik gok op tussen 40 en 50 maar eigenlijk is dat niet veel voor een collectors item
@w0o0dy:

Misschien is dat niet veel geld. misschien wel. Ik wil er een.

Ze gaan er 3500 per jaar maken, waarvan 1000 voor europa (de te hebben versie). Nu tenzij alfa er vervroegd mee ophoud verwacht ik eigenlijk toch wel dat ze 5 a 7 jaar die 4c gaan bouwen. Zeker als de wagen een succes blijkt te zijn. De productie aantallen zijn dan te vergelijken met de elise op dit moment. Ook een wagen die geliefd is.

Dus ik denk dat 50K veel geld is en dat die 4c’s over 5 a 10 jaar een stuk goedkoper gaan zijn. Het kan goed zijn dat het zoals een opel speedster een wagen is die je na een jaar aan inkoopprijs kan verkopen maar ik denk dat die over 5 jaar wel een stuk minder prijzig zal zijn en dat ze niet allemaal in verzamelingen terecht gaan komen. (1000 per jaar is meer dan éénmalig 1000 wagens)
Zeker niet als de economie nog een klap krijgt en veel mensen op hun centjes gaan moeten letten. En helemaal niet als we de komende jaren in het oog van de financiële storm zitten en alles terug beter lijkt te gaan en iedereen z’n geld op andere dingen stukslaat dan alfa’s.

Ik ga wachten (hoop ik).
Dacht dat deze “betaalbaar” zou worden…
@civic1990: Een Logan uit 2006 is betaalbaar, dit is een goede prijs.
@Jochempie: Ben in het niet mee eens. Een Toyota GT-86 is “betaalbaar”. 60.000 heb je bijna een cayman voor…
@civic1990: en wat maakt dat je denkt dat die wel 60millewaard is en deze niet?
@w0o0dy: techniek, rijeigenschappen, afwerking, restwaarde. Ik vind een Cayman wel een ander kaliber. Het is niet dat ik wat tegen de 4c heb, vind hem erg mooi alleen te duur voor een vermaande “betaalbare” Alfa… Sorry jongens
@civic1990: rijeigenschappen? Jaja nog voor de eerste rijtest (niet meer want automerken schreef er net over) claim jij dat dit voor een Cayman/Boxster onder doet….
Restwaarde… moet die omlaag dan? Gaat voorlopig eerder omhoog.
Afwerking… niet in het echt gezien wel?
Kortom.. vooroordelen zonder kennis van zaken.
@w0o0dy: automerken Autoweek
@w0o0dy: afwerking en rijeigenschappen is idd nog niet bekend van deze auto. T is alleen dat er op dit moment gewoon weinig is dat dit beter doet en ik verwacht niet dat alfa dit wel doet. Maar goed, bij deze mijn excuses als mijn mening onzin is meneer autokenner!
@civic1990: Techniek….. een van de weinige auto’s met een koolstofvezel monocoque kooiconstructie, dat noem ik toch wel techniek. Alleen Lamborghini en Ferrari gebruiken dat, maar daar zit dan ook een 3 a 4 dubbeldik prijskaartje.
@paddo: en dan de kostten als je een keer iets raakt.. dat word een duur grapje
@darkpluisje: je moet wel een dusdanige crash maken voordat kooiconstructie beschadigd raakt. En is het dan zover gekomen dan kan de berijder het zeer waarschijnlijk niet meer na vertellen.
@darkpluisje:
Ooit gehoord van een WA+Casco verzekering, mij zal het worst wezen als hij dan kort gaat.
Bloeden zullen die lijers van de verzekering.
Haha,de echte autoliefhebbers hier houden van Golfjes.Ik lig in een deuk.Als bij jou de mooiste auto’s uit Duitsland komen ben je geen liefhebber.De mooiste auto’s komen nog altijd uit Italie en Engeland.Als je denkt”als ik de staatsloterij win koop ik een Mercedes ben je geen liefhebber.Als je de staatsloterij wint hoef je echt niet in een Mercedes te rijden.Dan koop je wel een paar Maserati’s en Aston Martins.
@Alfarobert: Wat een absoluut kulverhaal, iedere autoliefhebber heeft zijn eigen voorkeuren en wensen.
@motoragent: niet gedacht, dat ik het ooit met een agent eens kon zijn
Beetje te klein om sportwagen te heten… Doet me aan de lotus elise denken. Auto voor smalle jongetjes.
@schellekens006:

Dat zijn de meeste atleten, in tegenstelling tot de proleten…
Deze alfa is niet in lijn met de huidige. Die zijn neuszwaar en FWD. Wat vind de Alfist daarvan?
@gearhead:
Die maakt het geen moer uit.
Eerijk gezegd.
En dat hele neuszware verhaal is overdreven, me gaat er zo hard de hoek mee om dat me er af en toe duizelig van word.
@desjonnies: Klopt. Ik vind mijn Giulietta nog steeds geen Alfa, maar ik kan er de bocht mee induiken op een manier die eigenlijk niet zou mogen kunnen
@heidekonijn:
Och, ik zeg altijd van mijn 159 dat het een Fiat is met een designers jasje; maar toch, die drie tellertjes in het midden van de console, de oenige plaatsing van sommige knopjes maken hem toch ergens wel af.
’t is in ieder geval wel een prettige ambiance om in te vertoeven.
En ergens zit er toch wel een link tussen de oude versleten Giulia’s waar ik vroeger mee reed, de Sudjes en de GT’s die je voor drie keer niks kocht.
’t heeft charme zo’n Alfa en velen zeggen toch WOW als ik met de 159 kom voorrijden. .
@desjonnies: Een 159 is wat ontwerp betreft gewoon top. Moest het een rwd zijn was het vast en zeker een van de klassiekers geworden en was Alfa al een stap dichter bij waar ze graag zouden willen zijn.
Waarom doet alfa dan zoveel moeite om deze RWD mee te geven?
@gearhead: omdat de doelgroep het wil en omdat deze auto de vaandeldrager moet zij. voor de mainstream modellen met rwd
“895kg (droog)”

Hmm, das mooi natuurlijk, gewicht opgeven zoals Ferrari die in de werkelijkheid een stuk meer wegen. Oneerlijk als alle andere hun gewicht opgeven met alle vloeistoffen en met volle tank (DIN – o.a. Porsche) en nog met een chauffeur en bagage van 75kg erbij (EU – quasi alle andere fabrikanten). Dus een opgegeven gewicht vergelijkbaar met ander auto’s (EU) zou eerder iets van 1050kg zijn… nog steeds licht, maar geen 900kg dus…
Alfa Romeo probeert met dit model een ballerina voor de weg neer te zetten.
Een opmerkelijke prestatie voor een -in principe- volume merk.
Net zoals de lancering van de Mazda MX 5 destijds lef en visie toonden.

Of de wereld zit t e wachten op een wagen die licht is en waarmee je kunt gooien en smijten, dat zal de toekomst uitmaken, net als de MX 5 die toch zeker wel een evergreen cq klassieker is geworden of aan het worden is.

Deze nieuwe Alfa vergelijken met een Golf toont dat men ‘de idee’ achter de Golf noch de Alfa 4C begrijpt.
Twee totaal verschillende werelden waar men slechts 1 noemer heeft namelijk het geldbedrag dat uitgegeven dient te worden om een exemplaar te bemachtigen.

Zal ik een 4C kopen : NEEN
Word ik warm van de 4C NEEN
Simpelweg omdat ik niet de doelgroep van de 4C ben, van wat ik er zo over lees.
Een hoop van het succes van Alfa’s jongeling zal niet alleen afhangen van de kwaliteit, maar eerder van de bruikbaarheid van de wagen.
Simpele zaken als je boodschappen fatsoenlijk in de 4C kunnen stouwen zal doorslaggevend voor het model zijn.
Aan de andere kant ziet deze Alfa er stukken duurder uit dan hij in werkelijkheid is, iets wat ik niet kan zeggen van sommige modellen uit Zuffenhausen.
Noch zal hij in de categorie vallen van : je rijdt een Boxster omdat je je een 911 niet kunt veroorloven vooroordeel categorie.
Ik denk dat menig niet-kenner of autogek de wagen zal aanzien als een budget Ferrari en dat kan alleen maar een plus zijn.
@desjonnies:

We vergeten dat als autoliefhebber soms maar alles dat rood is en lager dan een grand voyager en maar 2 deuren heeft is voor de meeste mensen een ferrari. Tenzij er in het groot porsche of BMW opstaat.
@desjonnies: Geen plaats voor boodschappen. Maar dat heeft een F-type, Lotus Exige e.d. ook amper. Dit is een typische runabout. Een midlifecrisis auto. En wat dat betreft is er concurrentie zat. Zeker aan de prijzen in B: GT-R en Exige S zijn amper duurder en nog een pak sneller. Geen probleem gezien de lage oplage.

Ik viel trouwens bijna van mijn stoel toen ik de reviews van gebruikers voor een Porsche Cayman las op autogids.be. Doe die toch maar niet.
Het is alweer duidelijk wat voor effect een (te) lage prijs heeft.

De doelgroep van Golfjes komt ook weer even kijken…

Uiteindelijk wordt de 4C alleen verkocht aan mensen die er een andere auto naast hebben voor het praktische, of het praktische deel simpelweg niet nodig hebben. En die lopen echt niet warm voor een Golf R.
Als je het geld hebt, koop hem dan gewoon.
@mark27s: Meest zinnige reactie tot nu toe. Al zou ik zeggen : geld en plaats.
De auto moet nog blijken, maar de configurator is alvast enig in zijn soort :-)
http://4c.alfaromeo.com/
Valt me uiteindelijk toch wel mee.. Nog geen €60k. Ik zou het er zeker op stuk slaan. De looks en de prestaties zijn er zeker naar! Ik weet het zeker wel in dit segment.
Je kunt aan alles zien, dat men de 8C voor de helft over heeft willen doen en in mijn ogen zijn ze niet geslaagd.
Wat een gruwelijkheid om te zien en of het in het echt anders is, maakt eigenlijk niet eens zoveel uit.
Daar waar de 8C een volwaardige sportwagen oogt en is, is dit net een gesloten trapauto.

Voor het geld wat het moet kosten, koop ik wel iets anders, misschien niet nieuw, maar zeker beter ogend en gevoelsmatig prettiger, dan deze 4C.
Maar gelukkig zijn er mensen, die het met mij oneens zijn en komt Alfa Romeo zo van zijn auto’s af.
Ik vind het er fantastisch uitzien, de compacte, gedrongen, gespierde verhoudingen van een Lotus Exige met een Italiaans koetsje, echt een instap-Ferrari! Dit is de spirituele opvolger van de Dino!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).