• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo kan profiteren van aankoop Jaguar door Tata

Auteur: Dennis, gepost 20 december 2007 om 12:49 – 56 Reacties

Alfa Romeo 169 impressie

Dat Ford van Jaguar en Land Rover af wil, dat weten we al een poosje. In het begin hebben we het redelijk gevolgd en al behoorlijk wat over geschreven, maar de soap ging alle kanten op, dus vandaar dat we de berichten/geruchten even hebben laten liggen totdat er iets meer definitief bekend is. In één van de afleveringen van de soap toonde Fiat zich een geïnteresseerde koper, maar haakte toch weer af. Nu de ontknoping nabij is, lijkt het er sterk op dat Tata uit India Jaguar en Land Rover zal overnemen en dat kan positief uitpakken voor Alfa Romeo.

Hoe zit dat? Let even op, want het is net iets ingewikkelder dan 1+1=2. Alfa Romeo, dochter van de Fiat Groep, heeft een opvolger voor de 166 op de agenda staan, namelijk de 169. Deze zou gebaseerd worden op het platform van Maserati, eveneens een dochter van de Fiat Groep. De Fiat Groep werkt nauw samen met Tata uit India en Fiat staat Tata zelfs bij in de onderhandelingen rond Jaguar en Land Rover.

Wanneer Tata inderdaad Jaguar en Land Rover opkoopt, dan heeft Fiat (en dus ook Alfa Romeo) relatief eenvoudig toegang tot het platform van Jaguar. Wanneer de 169 zal worden gebouwd op het platform van Jaguar, dan zou dit volgens Fiat topman Sergio Marchionne een “stunning” achterwiel aangedreven Alfa Romeo 169 kunnen opleveren. Dit zou in het kader van een stukje kostenefficiëntie een hele goede zet zijn.

Een tweede voordeel is dat Land Rover behoorlijk gevestigd is in de Verenigde Staten en laat Alfa Romeo toevallig ook weer de Amerikaanse markt op willen. Zo zie je maar, het is een klein wereldje. (via: autocar)

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

169, Alfa Romeo, Ford, Jaguar, Sergio-Marchionne, Tata

Vorig bericht: « Column Lotte: Het valt allemaal best mee…
Volgend bericht: “Slimme” banden moeten waarschuwen voor klapband »

Lees Interacties

Reacties

  1. Juppe zegt

    20 december 2007 om 12:56

    Lijjkt me een goede ontwikkeling dan. Zolang de merken zelf in waarde worden gelaten.

    Was het niet zo dat Jaguar gebruik maakt van de bodemplaat van de Mondeo? En deze is stukken beter gaan rijden door samenwerking met Mazda? Dus dan krijgen we een Mazda ge-engineerde Alfa :) Ver gezocht, oke ;)

    want het is geen net iets ingewikkelder dan 1+1=2 Woordje teveel? ;)

    Login om te reageren
  2. Phils zegt

    20 december 2007 om 13:02

    Zalig, achterwielaangedreven alfa’s!
    Nee, eerlijk gezegd, tata lijkt me nog een goede overnemer voor beide merken, zolang ze hen beperken tot financiele steun en de ze de merken hun eigenheid laten behouden (en stimuleren).

    Login om te reageren
  3. Jan C. zegt

    20 december 2007 om 13:09

    @Juppe: ehh nee. De Mondeo stond bij zijn lancering al bekend als een van de fijnst sturende auto’s uit zijn klasse.

    Login om te reageren
  4. Giovanni zegt

    20 december 2007 om 13:13

    Eigenlijk zijn er niet veel foto’s te bespeuren van deze nieuwe 169. Iemand links of ideeën? Elke bijkomende informatie kan de productie van deze wagen eigenlijk enkel goed doen.

    Login om te reageren
  5. Sjon zegt

    20 december 2007 om 13:20

    Wat een onzin weer. Dat volgende Quattroporte platform is al lang ontworpen, waarom die dumpen voor zo’n simpel Jaguar platform…

    Login om te reageren
  6. damster zegt

    20 december 2007 om 13:22

    Speculaas in December is altijd fijn.

    Login om te reageren
  7. pilz zegt

    20 december 2007 om 13:42

    @ Sjon

    Idd, de ontwikkeling voor de 169 loopt al een tijdje. En dat het Jaguar platform beter zou zijn dan dat van Maserati lijkt me ook stug :)

    Login om te reageren
  8. otto zegt

    20 december 2007 om 13:49

    hebben jullie hier nooit geschreven dat de 169 op het nieuwe Mercedes E-klasse platform (E212) zou komen?
    kanimeer zogoe volgen

    Login om te reageren
  9. Thom zegt

    20 december 2007 om 13:52

    Mondeo platform wordt geloof ik alleen voor de X type gebruikt. Het platform waar de 169 op gebouwd gaat worden, zal daarom waarschijnlijk dat van de XF of XJ gaan worden gezien het formaat van de 169. Dit natuurlijk alleen als de overname en samenverwerking daadwerkelijk door zou gaan. Zoals Sjon al zegt is het nieuwe platform van de Quattroporte al (zo goed als) af, lijkt mij inderdaad juist inefficient om nu weer iets te gaan ontwikkelen op een Jaguar platform.

    Login om te reageren
  10. MichaelNizet zegt

    20 december 2007 om 13:55

    Via bronnen ben ik te weten gekomen dat Marchionne nog zijn twijfels heeft bij de productie van een 169. Ze weten nog niet of ze deze 169 gaan produceren aangezien ze nu al het idee hebben dat ze niet op het niveau van de 3 duitsers kunnen komen (kijk naar de 166 of Thesis (hoe mooi hij ook is), ze maken bij elke thesis verlies)…

    Ben benieuwd

    Login om te reageren
  11. Zoef zegt

    20 december 2007 om 14:20

    Goede ontwikkeling. Ik denk dat associaties erg belangrijk zijn inzake merkimago.
    En dan kan je als legendarisch merk maar beter met een ander legendarisch merk geassocieerd worden dan met een van de grootste NON-automakers aller tijden.
    The Jag rejagged and Alfa upjagged.

    Login om te reageren
  12. camiel eurlings zegt

    20 december 2007 om 14:33

    hou toch eens op op over dat onderstel van de X-type. als je verder kijkt dan je neus lang is zal het waarschijnlijk van de XF/s-type worden.. tenzij een van jullie ook maar ooit in een jaguar heeft gereden kunnen jullie nix zeggen over de kwaliteit van het onderstel van de Jag.. om even jullie de mond te snoeren!!.. en omdat de meeste mensen TopGear geil zijn..

    de s type zag er niet uit (hun mening).. maar de rijeigenschappen waren super.. die fijne V8 supercharged gooit er 400 pk uit. tenzij fiat niet zijn eigen glazen wil ingooien zullen ze nooit (standaard) boven die 400 pk gaan..

    om even alles op een rijtje te zetten
    jaguar kwaliteit is vanaf 2000 steeds beter geworden
    Het onderstel van de S-type is zeker geen simpel onderstel
    en een volgende 166 Super zal nu wel op me verlanglijstje kunnen staan..

    Login om te reageren
  13. thom zegt

    20 december 2007 om 14:45

    Liever geen 169, te grote auto voor alfa laat ze maar wat kleinere modellen gaan maken die lekker zuinig zijn zodat ze bij ferrari nog van die echte bezine stokers kunnen blijven maken. De 169 brengt de gemiddelde uitstoot omhoog en dat kunnen ze beter aan Ferrari of Maserati over laten , zijn ze goed in :)

    Login om te reageren
  14. thom zegt

    20 december 2007 om 14:50

    Toch denk ik dat ze in Italie een beter onderstel kunnen maken dan bij Jag. En ik denk dat de meeste hier topgear geil zijn vanwege de dikke auto’s en de humor die ze hebben en niet om de objectieve vergelijking van auto’s want dat doen ze niet.

    Login om te reageren
  15. skinnybmw zegt

    20 december 2007 om 15:04

    Een engels platform onder een Alfa? Néééééééh…periode

    Login om te reageren
  16. Birger zegt

    20 december 2007 om 15:10

    @ thom

    volgens ik je begrijp word dus gekeken naar de gemiddelde uitstoot van alle auto’s die de groep beschikt? Als dit gemiddelde onder de norm ligt voldoen ze dan aan de eisen.

    Klopt dit?

    Het zal trouwens wel het maserati platform worden, die is bijna klaar en de onderhandelingen met Tata zijn nog niet eens rond

    Login om te reageren
  17. Knorrit zegt

    20 december 2007 om 15:13

    Zijn ze daar niet een beetje erg laat mee? Ik dacht dat de 169 over een niet al te lange tijd al zou uitkomen, de 166 wordt al niet meer geleverd. En dan zijn ze nu nog aan bakkelijen over verschillende platforms? Lijkt me een beetje vergezocht.

    Login om te reageren
  18. Turbopaultje zegt

    20 december 2007 om 15:16

    Volgens mij zijn er al prototypen met Maserati-based techniek onderweg……………..

    Login om te reageren
  19. CSL zegt

    20 december 2007 om 15:18

    Wanner begint Alfa nou met het maken van echte Alfa’s? nooit meer?!

    Login om te reageren
  20. marek zegt

    20 december 2007 om 15:32

    ziet er goed uit voor ze

    Login om te reageren
  21. Chrizzzie zegt

    20 december 2007 om 16:36

    eeeeuhm niet dat ik mijzelf op de schouder wil kloppen maar heb ik dit niet al een tijdje geleden gepost als reactie? :)

    Login om te reageren
  22. autoblogger zegt

    20 december 2007 om 16:42

    @Chrizzzie: dan moeten we die reacties eens even terugzoeken ;)

    Maar ik denk sowieso dat Dennis je reactie gemist heeft…

    Login om te reageren
  23. davy zegt

    20 december 2007 om 18:11

    De 169 is eigenlijk nog niet officieel. En ze gaan niet het onderstel van Jaguar gebruiken, maar willen wel wat kennis hebben over het carrosserie.

    Login om te reageren
  24. Ilquadrifoglio zegt

    20 december 2007 om 18:35

    Het is nog onduidelijk welk ondestel de Alfa Romeo 169 (Villa d’Este) gaat gebruiken. Het is voor Alfa Romeo veel goedkoper het Jaguar XJ platform aan te passen (toepassen quaterliteral wishbones en SRT18 etc.) Het Maserati M139 platform (transaxle) zal dan waarschijnlijk voor de TI/GTA modellen gebruikt worden, deze is waarschijnlijk te duur voor de instap modellen.

    Uiteraard kan Alfa Romeo ook het Premium Platform gebruiken. Maar volgens bronnen is het bijna onmogelijk deze aangepast te hebben voor 2010. Het Premium platform zal waarschijnlijk wel gebruikt worden voor de opvolgers van de huidige Premium platform family.

    Om een idee te geven hoe goed het huidige Premium platform (2005) is:

    Alfa Romeo 159: 31,400
    Rolls Royce Phantom: 40,500
    VW Phaeton: 37,000
    BMW E90: 24,000
    BMW Z4 M Coupe: 32,000
    Ferrari 430: 27,600
    Aston Martin DB9 Coupe: 27,000
    Saab 9-3 Sedan: 22,000
    Fiat Grande Punto (3 doors): 19,700
    Porsche 911 Turbo 996: 27,000
    Volvo S80: 18,600
    BMW E46 Sedan (w/o folding seats): 18,000
    Opel Vectra C: 18000
    Volkswagen Fox: 17,941
    Mercedes W203 ~17,000-18,000
    Fiat Grande Punto (5 doors): 16,500
    VW Golf IV: ~14,000
    BMW E46 Sedan (w/ folding seats): 13,000
    Audi A2: 11,900
    Alfa 156: 11,000
    Fiat Bravo: 10,800
    BMW E36 Sedan: ~10,000

    Login om te reageren
  25. dikke richard zegt

    20 december 2007 om 18:36

    Wat een onzinverhaal !!!

    Login om te reageren
  26. Feanatieke zegt

    20 december 2007 om 18:44

    Niet geheel on-topic, maar wat ziet de Alfa Romeo er toch prachtig uit in ’t Blauw!

    Login om te reageren
  27. Ilquadrifoglio zegt

    20 december 2007 om 18:52

    Met de bovengenoemde cijfers bedoel ik de torsional rigidity in Nm/deg.

    Login om te reageren
  28. Turbopaultje zegt

    20 december 2007 om 19:00

    Dat zegt op zich niet zoveel. Dit zijn waarden voor de statische torsiestijfheid neem ik aan ? Nm/graden dus.

    Ook het constructiegewicht, de dynamische stijfheid en veiligheidspotentiaal moeten meegerekend worden. Dan geldt waarschijnlijk nog steeds dat het Premiumplatform van Alfa goed scoort.

    Login om te reageren
  29. troyk zegt

    20 december 2007 om 19:36

    Meneer Tata heeft dan ook een van de grootste staalbedrijven ter wereld in handen, namelijk Tata Steel.

    Handig voor de ontwikkeling van hoge sterkte stalen die toch kosteneffectief zijn. Ben erg benieuwd naar een overname, dit moet een goede zet zijn.

    Login om te reageren
  30. troyk zegt

    20 december 2007 om 19:37

    Tata Steel is een Indiase staalproducent, opgericht in 1907 en onderdeel van het conglomeraat Tata Group. Het bedrijf stond voorheen bekend als TISCO (Tata Iron and Steel Company), maar gebruikt internationaal sinds de jaren ’80 de naam Tata Steel.[2] Tata Steel is de grootste staalproducent van India, in de private sector, en de eerste in Azië.[3]

    Ratan Tata is de voorzitter van de Raad van Bestuur. B. Muthuraman is de directeur. Het hoofdkantoor is gevestigd in Bombay en de staalfabriek bevindt zich in Jamshedpur, in de provincie Jharkhand. Deze fabriek heeft een capaciteit van ongeveer 5 miljoen ton staal per jaar.[3]

    In 2001, 2005 en 2006 werd het bedrijf door World Steel Dynamics uitgeroepen als de beste staalproducent ter wereld.[4]

    Login om te reageren
  31. MichaelNizet zegt

    20 december 2007 om 20:07

    http://www.wikipedia.nl?

    Login om te reageren
  32. troyk zegt

    20 december 2007 om 21:02

    @Michael

    Err ja.

    Login om te reageren
  33. Rick dos zegt

    20 december 2007 om 21:10

    En dus wéér geen eigen makelij…

    Login om te reageren
  34. w0o0dy zegt

    20 december 2007 om 21:26

    En weer geen zinvolle opmerking…
    Zeg dan niets.

    Alfa heeft het tijdlang lastig gehad omdat het met het hele Fiat Concern rampzalig slecht ging. Ze zijn nu ondanks het gekloot met componenten van anderen goed op weg, maar als er maar geld is om auto’s te ontwikkelen dan komen ze echt wel weer met auto’s die niet alleen qua styling de concurrenten kunnen verslaan. Het chassis van de 159 is weliswaar te zwaar, maar het is wel het meest stijve chassis in de klasse. Dat is in combinatie met de double wishbone wielophanging genoeg voor een uitzonderlijk goed weggedrag en erg goede veiligheid mocht de auto een keer bij een ongeval betrokken raken…

    Alfa heeft op dit moment helemaal geen onderstel nodig ze hebben een reeël hoeveelheid geld en wat tijd nodig om het zelf te doen zonder belast te worden met het gepruts van andere autofabrikanten (zoals GM).

    Login om te reageren
  35. Rick dos zegt

    20 december 2007 om 21:31

    Excuse you?!

    Login om te reageren
  36. hape zegt

    20 december 2007 om 21:52

    @Michael
    “Ze weten nog niet… blablabla………. aangezien ze nu al het idee hebben dat ze niet op het niveau van de 3 duitsers kunnen komen…………..”
    Pfffffff

    Gelukkig, ik hoop dat ze nooit het niveau als de 3 duitsers halen…
    dan bedank ik er namelijk voor….

    Login om te reageren
  37. dikke richard zegt

    20 december 2007 om 21:58

    Alfa moet Alfa blijven,en dat weten ze bij Fiat heus wel.Laten we blij zijn dat de Fiat groep toch weer goede zwarte cijfers schrijft en mooie auto’s blijft maken! Een huwelijk met een Engelse bodemplaat doet elke alfist pijn,heel veel pijn. Als dat doorgaat,ga ik aan de heroine.

    Login om te reageren
  38. mashell zegt

    20 december 2007 om 22:26

    Ik zie dit niet zitten, de overname van Jaguar en Landrover door Tata niet. En een samenwerking tussen Alfa en Jaguar ook niet. Trouwens binnen het Fiat concern is er een ander kwakkelend merk dat veel dringender hulp nodig heeft, of is iedereen Lancia nu echt vergeten?

    Login om te reageren
  39. Birger zegt

    20 december 2007 om 22:49

    @ dikke richard

    :) hahaha, je hebt gelijk!

    Login om te reageren
  40. Apache zegt

    21 december 2007 om 11:12

    @ Ilquadrifoglio

    en dan nu gerangschikt:

    Rolls Royce Phantom: 40,500
    VW Phaeton: 37,000
    BMW Z4 M Coupe: 32,000
    Alfa Romeo 159: 31,400
    Ferrari 430: 27,600
    Aston Martin DB9 Coupe: 27,000
    Porsche 911 Turbo 996: 27,000
    BMW E90: 24,000
    Saab 9-3 Sedan: 22,000
    Fiat Grande Punto (3 doors): 19,700
    Volvo S80: 18,600
    BMW E46 Sedan (w/o folding seats): 18,000
    Opel Vectra C: 18000
    Volkswagen Fox: 17,941
    Mercedes W203 ~17,000-18,000
    Fiat Grande Punto (5 doors): 16,500
    VW Golf IV: ~14,000
    BMW E46 Sedan (w/ folding seats): 13,000
    Audi A2: 11,900
    Alfa 156: 11,000
    Fiat Bravo: 10,800
    BMW E36 Sedan: ~10,000

    Wat is de eenheid van deze score trouwens? En ik kan nauwelijks geloven hoe de scores van de Punto en vectra zich verhouden met de S80, E36 en E46

    Login om te reageren
  41. heidekonijn zegt

    21 december 2007 om 12:40

    Gezien mijn persoonlijke ervaringen met toeleveranciers uit het UK (zelfs Coventry) hoop ik van harte dat het bij Maserati blijft, of mogelijk een samenwerking met Landrover om een nieuwe “matta” te maken en wat US markt in te winnen.

    @WoOody
    Dank, u typte wat ik dacht.

    @Apache,
    Zonder specialist ter zake te zijn, kan ik me voorstellen dat hoe korter de auto, hoe rigider het chassis. Zelfde met het aantal “gaten” (koffer, deuren). Maar staalsoort, ontwerp etc zullen hier natuurlijk ook een grote rol spelen.

    Volvo S80 is premium maar gebouwd op het onderstel van een Ford S-max, die staat nét iets boven de Opel Vectra gepositioneerd, dus zo gezien klopt het plaatje. En hoe je het ook draait of keert, BMW is een merk dat zich er in zijn ééntje probeert uit te slaan, en zal dus minder R&D budget te besteden hebben aan een middenklasse-chassis als GM/Opel. (Waarom zouden ze ook, de kans dat ze slechte pers krijgen is nul.)

    Login om te reageren
  42. Knorrit zegt

    21 december 2007 om 16:31

    @ w0o0dy:

    “En weer geen zinvolle opmerking…
    Zeg dan niets.”

    Pardon? Op welke ‘opmerking’ slaat dit, als ik vragen mag?

    Login om te reageren
  43. Ilquadrifoglio zegt

    21 december 2007 om 16:47

    Misschien leuk om de Alfa Romeo Brera erbij te vermelden:

    (Alfa Romeo Brera: 38.400 nm/deg)

    Dit maakt het volgende lijstje:

    Rolls Royce Phantom: 40,500
    Alfa Romeo Brera: 38,400
    VW Phaeton: 37,000
    BMW Z4 M Coupe: 32,000
    Alfa Romeo 159: 31,400
    Ferrari 430: 27,600
    Aston Martin DB9 Coupe: 27,000
    Porsche 911 Turbo 996: 27,000
    BMW E90: 24,000
    Saab 9-3 Sedan: 22,000
    Fiat Grande Punto (3 doors): 19,700
    Volvo S80: 18,600
    BMW E46 Sedan (w/o folding seats): 18,000
    Opel Vectra C: 18000
    Volkswagen Fox: 17,941
    Mercedes W203 ~17,000-18,000
    Fiat Grande Punto (5 doors): 16,500
    VW Golf IV: ~14,000
    BMW E46 Sedan (w/ folding seats): 13,000
    Audi A2: 11,900
    Alfa 156: 11,000
    Fiat Bravo: 10,800
    BMW E36 Sedan: ~10,000

    Login om te reageren
  44. w0o0dy zegt

    21 december 2007 om 17:35

    @knorrit: in feite op alle one-liners, maar ik geloof dat in ieder geval één iemand zich aangesproken voelde en die interpretatie was wel enigzins begrijpelijk.

    Login om te reageren
  45. Knorrit zegt

    21 december 2007 om 22:45

    @ w0o0dy:

    Ok, I got your point! ;-).

    Login om te reageren
  46. Turbopaultje zegt

    22 december 2007 om 12:58

    Ik hoop toch echt, dat Alfa Romeo niet opnieuw de dupe gaat worden van verkeerde strategie van de h.h. Fiat bazen………..

    Login om te reageren
  47. Cédric-Alfisti147 zegt

    25 december 2007 om 14:07

    Hopelijk komt hier niks van, alfa blijft alfa.
    Trouwens voordat zo’n deal rond zou kunnen zijn en alles op poten staat zal de 169 al lang de show stelen op onze wegen, met maserati, en dus FERRARI materiaal. :)
    zonder Britse en Duitse emotieloze toevoegingen.
    Over mijn lijk.

    Login om te reageren
  48. Cédric-Alfisti147 zegt

    25 december 2007 om 14:12

    Aan quadrifoglio,
    Wat hebben we aan rigidity van de carosserie als de auto bijna twee ton weegt, zeer ondergeschikt cijfermateriaal.

    Login om te reageren
  49. Cédric-Alfisti147 zegt

    25 december 2007 om 14:19

    Alfa zou met niemand nog in zee mogen gaan, er is nog van geen enkele samenwerking iets goeds gekomen.
    GM heeft ze de grootste loer gedraaid alleszins, hoe konden ze toch zo dom zijn????
    Ik kreeg het er bij de eerste geruchten al warm en koud tegelijk van,
    en fiat heeft ons de achterwieler ontnomen.
    Hou het maar strikt binnen de fiatgroep, in Italië is er de meeste know how voor het soort auto dat de alfist wil, alle bemoeienis van buitenaf schaadt de traditie van Alfa Romeo.

    Login om te reageren
  50. heidekonijn zegt

    26 december 2007 om 11:23

    @Cedric
    a. De auto weegt *niet* bijna twee ton, en voor een rigiditeit (die ten gunste komt van veiligheid én weggedrag) van tot vier keer meer dan de concurrentie, is het gewicht slechts 6% hoger.
    b. Het koetswerk van een Brera /zou/ op zich al 350kg wegen. Als er een dieet komt, liefst dààr.
    c. Als Fiat geen miljarden had kunnen slaan uit de GM deal, zou het kopje onder gegaan zijn, Alfa incluus.

    Login om te reageren
  51. crew zegt

    26 december 2007 om 15:03

    ligt het aan mij of word hier door 90% van alle mensen kritiek geleverd die auto’s van 500 euro rijden of zelfs nog op brommers..? erg irritant.. Jaguar en alfa maken beide goede onderstellen.. maar erg verschillend van elkaar.. alfa is harder en sportiever dan jaguar die weer stil en comfortabel zijn.. even voor de duidelijkheid.. het onderstel van een jaguar XJ is echt super. volledig aluminium zelfdragende carrosserie. dat is echt een knap stukje techniek..

    Login om te reageren
  52. Turbopaultje zegt

    26 december 2007 om 17:09

    ” Alfisti” onder elkaar……… Kijk nou eens bijv hier:

    http://www.alfaromeo-slo.com/image/alfa1699659830.jpg

    Dan kunnen we toch gewoon weer verder een zalige kerst vieren ?

    Login om te reageren
  53. Cédric-Alfisti147 zegt

    30 december 2007 om 10:29

    Mooi turboppaul, maar reken er maar op dat het nog mooier zal zijn.

    Ik wou alleen maar zeggen dat ik van mening ben dat er best zo weinig mogelijk inmenging van buiten Italië komt in onze alfa’s.

    En wat zou die deal met GM toch iets hebben opgeleverd.
    Daardoor staan we nu op dit kritieke punt, krijgen we terug alfa’s, of is het voorgoed gedaan.
    Miljardendeal, laat me niet lachen, voor GM zeker, een pak kostbare kennis te grabbel gegooid; en de ziel uit de alfa’s geknepen. (belachelijke benzinemotoren, obesitas,…)

    P.S.Om een veilige auto te hebben hoeft die helemaal niet zwaar te zijn, dat blijkt uit vele crashtests, gewoon een goede kreukelzone.
    Ik heb trouwens aan den lijve kunnen ondervinden dat een 156 meer dan veilig genoeg was, wel mis ik hem nog steeds :( hij was toch net iets sportiever qua weggedrag dan mijn 147 (de 147 moet wel nog verlaagd worden.

    Login om te reageren
  54. Cédric-Alfisti147 zegt

    30 december 2007 om 10:35

    Kan iemand mij vertellen hoe je foto’s aan je reactie kan toevoegen?

    -edit: Staat boven “geef een reactie” uitgelegd-

    Login om te reageren
  55. pimped fox zegt

    8 januari 2008 om 20:22

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  56. Citrofiel zegt

    7 februari 2008 om 18:15

    Nou, toch niet… http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8231

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North