
Klein beetje finetunen en de showroom in met dat ding.
Neen, de plaatjes zijn niet afkomstig van Alfa Romeo zelf. Ja, dat is jammer. Designer Matteo Gentile draaide de coupé op bijgaande plaatjes in elkaar en het mag gezegd worden: dat oogt goed. Een soort strakgetrokken versie van de Alfa Romeo GT, met een flinke dosis Giulia.
Toch een paar puntjes die we even aan willen stippen. Net als bijvoorbeeld de verse Aston Martin DB11 lijkt deze Gran Turismo Leggera wat hoog op de veerpoten te staan. Komt vooral door de zwarte splitter, skirts en diffuser, dus dit zien we graag door de vingers.
Dan door naar iets stevigere kritiek. De achterkant is wat ons betreft “te Mercedes”. Zéker niet lelijk, maar een Italiaanse schone verdient een karakteristieke bips. Deze is een beetje erg C-klasse Coupé. Aan jullie het woord: moet ome Sergio deze plaatjes eens aandachtig bestuderen?













Veel plaatjes ook! Mooi ding, doe maar heur!
Lijkt ook op een Laguna Coupé, welke weer op een S-klasse coupé lijkt, welke weer op een C-klasse coupé lijkt, welke weer op deze coupé lijkt. Zo is de visuele cirkel rond!
@volvov70: Ik ben het met je eens dat deze op de Laguna Coupé lijkt. Maar je doet de Laguna Coupé te kort als je zegt dat hij op de S-klasse Coupé lijkt. De S-klasse Coupé lijkt op de Laguna. Wat een compliment is voor de S-klasse.
@viezefreddyw: Ja dat weet ik (de Laguna was er immers eerder dan de S) maar anders klopte het rondje niet ;-)
@volvov70: Haha mooi! Moest lachen om je cirkeltje!
@viezefreddyw: Laguna is echt prachtig ook. Mooie toekomstige youngtimer *knipoog*
@volvov70: vicieuze cirkel?
Hmmm. Ik zie hem liever een stukje langer worden en twee extra deuren krijgen want ik zie er veel in van de 166 en 164. Laag en breed.
Hoeveel fotosjopjes van Alfa Romeo’s bestaan er ondertussen? Hondermiljoenmiljard?
Hoeveel fotosjopjes van Alfa Romeo’s zijn werkelijkheid geworden ondertussen? Nul?
@Rob: zijn meer hobby-designers met Alfa’s aan de gang dan dat er designers bij Alfa zitten…
@davelepeef: toch is Matteo een professionele designer, heeft o.a. bij Bugatti gewerkt. Werkt volgens mij momenteel bij het VW DC in Potsdam
@Rob: liever dat dan geen. Ik kan wel genieten van fotosjopjes. Sommige zijn nog beter dan de designers van de merken zelf. OK zij moeten met veel meer dingen rekening houden natuurlijk.
Net als de GT, typisch gevalletje ‘net niet’ doe mij maar een opvolger van de 8c…
Heerlijk!
Laat die kont maar zo, als Sergio en team daar nog eens opnieuw over moeten nadenken zijn we weer jaren verder.. Lijkt zo wel wat op de 406 én Laguna coupe, allebei zeker niet lelijk.
Ik zeg bouwen maar!!!
Oogt op een of andere manier gedateerd. Misschien omdat het qua silhouet de GT is.
Wat moeten die “horens” aan weerszijden voorstellen?
@misterdrogba: cameraatjes ipv spiegels, zie je wel vaker op concepts :)
@MauritsH: oh wist ik niet, thanks!
@misterdrogba: volgens mij werkt dat als een soort bobslee hendel, makkelijker met meer man duwen als ie weer een keer stuk is!
Maar zonder gekheid inderdaad een beetje Laguna Coupé kont, niet verkeerd maar net niet aanwezig genoeg.
http://britfa.gs/mph/src/133723868619.jpg
en
https://preview.netcarshow.com/Alfa_Romeo-GTV-2003-1600-06.jpg
Dat is een goed voorbeeld van een Alfa waardig achterwerk. De GT valt een beetje buiten de boot qua Alfa waardig achterwerk, maar daarom vind ik hem persoonlijk nog leuker. Net als een Maserati 3200GT of Lancia Thesis.
@knapzuur: ik heb liever niet dat ie op de Laguna lijkt. Ik heb met mijn fase 1 Laguna in 6 maanden meer stil gestaan dan met 20 jaar alfa’s. De Laguna coupe was idd mooi maar dan graag zonder de technische malheur.
@eelco74:
De Laguna III is juist een harstikke betrouwbare auto. Zeg ik niet, zegt Autoblog zelf ;-)
http://www.autoblog.nl/nieuws/renault-laguna-iii-occasion-video-aankoopadvies-82618
Ik vind het een beetje een mix tussen een Laguna Coupé en een Tesla. Maar wel zeker geslaagd!
Laguna coupe 2.0, doe maar niet en ontwerp eerst maar iets echt moois.
Behoorlijk clean en netjes gedaan. Enige aanpassingen: normale spiegels, disco volante achterlichten, en een aantal louvres op de motorkap of het zijscherm voor.
Ach, je zal toch maar de tijd hebben om dit soort dingen in elkaar te hobbyen hè…
Laat het ontwerpen maar aan Alfa Romeo zelf over.
Nog steeds wint de Giulia iedere keer weer aan aantrekkingskracht. Ondanks de (terechte) heersende mening dat de Giulia iets van een drie-serie weg heeft is het een bloedmooie auto. En ik heb er goede hoop op dat Alfa Romeo weer op de goede weg is en er nog meer moois gaat komen.
@moveyourmind: de Giulia is zonder twijfel een klassieke schoonheid, maar ik hoop echt dat vooral de Stelvio ieders mond gaat laten openvallen. Een crossover of SUV is namelijk waar het niet-autoblog publiek tegenwoordig op zit te wachten. Een Italiaanse sedan in het D-segment, is daar nog een markt voor? Zelfs wij hier die strooien met complimenten over de Giulia, hoeveel van ons zullen straks bij de Alfa dealer een nieuw exemplaar aanschaffen? Met tweedehandsjes redt je geen merk…
Dus hier zit ik, vol spanning wachtend op de eerste officiële foto van Alfa’s eerste SUV…
@Carreza: Een SUV van Alfa Romeo zal even wennen zijn, maar bij Jaguar hield ik mijn hart ook vast. Maar ze hebben mij positief verrast met de F-Pace.
Denk dat Alfa Romeo een klasse lager ook zeker in staat is een dergelijk stijlvolle SUV met sportivieve aspiraties neer te zetten.
mwa. blinkt niet uit naar mijn mening.
Bah, Lekker digitaal laten! Vanuit de ene hoek oogt hij te lang, vanuit de ander te smal, en vanuit weer een andere hoek te hoog. Er zitten een aantal mooie elementen op, maar het mag wat beter allemaal.
Vind het niet heel verkeerd, alleen de achterlichten zijn wel erg Audi
@autodrop: ik dacht juist gelijk aan de i8 bij de achterlichten, komt door het gat in het midden.
Gelukkig kunnen de designers van Alfa Romeo dat een stuk beter.
Alleen foto 28 spreekt mij aan.
Chagerijnige achterstandswijkers natte droom ..
@lincoln: Ooit zelf wel eens overwogen om aan een cursus positief denken mee te doen?
Tesla.
Leuk geprobeerd, maar ik vind de Giulia vele male mooier. Ook die Mercedes achterkant is meh. Gewoon lekker digitaal laten dus.
Sommige zien er net echt uit joh!
Als we nou eens allemaal een brief schrijven naar sergio met de vraag of hij deze wagen wilt maken ?
Lijkt op foto 2 wel erg op een 4 serie
Laguna coupe….
Bouwen. Nu. Met RWD. Magnefique!
Ja gewoon doen zeg ik. Maar eerst die SUV op de markt brengen zodat het nodige geld weer in het laatje zit.
De verhoudingen kloppen niet. Als je weet dat Giulia RWD heeft, zal een eventuele nieuwe coupé dat ook wel krijgen. In dat geval ligt de motor in de lengterichting, net achter de vooras. Enfin, de neus van dit ding is dus gewoon te kort. Als de neus iets langer gemaakt wordt, is het effect van die gerekte Lagunakont allicht ook weg.
De kont mag wat lager, dan ist tie perfecto
dit is geen Alfa… ontwerp is te smooth, te saai.
les numero 1 bij het ontwerpen van een tijdloos design is dat er een stukje assymetrie inzit…, als het pukkeltje bij een mooie vrouw. Alfa heeft dat als geen ander begrepen. Daardoor groeien ontwerpen en gaan ze nooit vervelen…
dit is een kruising tussen een laguna,passat en calibra…en mist karakter
Dan hebben ze weer zo’n flop als de Brera. Typisch zo’n design dat heel even leuk is maar voordat ie productierijp is al zijn schoonheid heeft verloren.
Een van de best uitziende alfas van de laatste paar jaren
Waar kan ik mijn handtekening zetten?
Sergio moet niet alleen denken of deze auto in productie mag, hij kan de tekenaar beter gelijk aanstellen als hoofd design! Wat een fijne verscijning.
Mogen wel een paar pondjes af, wat strakker zou ik mooier vinden