• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo Spider nu al uit productie?

Auteur: CasperH, gepost 16 augustus 2010 om 08:54 – 116 Reacties

Bye Bye bella Alfa Spider?
Na slechts vier jaar trouwe dienst lijkt het doek nu al gevallen te zijn voor de laatste betaalbare cabrio van Alfa Romeo.

Vanmorgen stond er een bericht in onze mailbox van een bron die meldt dat de Alfa Romeo Spider nu al definitief uit productie gaat. Dit in tegenstelling tot de aankondiging van Alfa begin dit jaar om een productiestop in 2011 te laten plaatsvinden. Het schijnt dat de dealers gevraagd is een aantal weken terug al de laatste bestellingen te plaatsen zodat de productielijnen stilgelegd kunnen worden.

De Spider kwam vier jaar geleden op de markt en is nog altijd een fraaie verschijning. Wat ons betreft had hij nog wel even meegekund, maar schijnbaar denkt men daar in Italië anders over. Een week geleden de GT en nu dus wellicht de Spider: als ze in dit tempo doorgaan zijn er over een maand geen nieuwe Alfa’s meer te krijgen en dat terwijl Alfa zo graag méér auto’s willen verkopen. Wil je vanaf nu een Alfa cabrio rijden dan ben je dus aangewezen op de peperdure Alfa Romeo 8C Spider. Er is vooralsnog niets bekend over een opvolger van de Spider. Alfa bleek vanmorgen niet bereikbaar voor een reactie.

Ook interessant!

  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • Alfa Romeo Giulia 'GT Junior' is niet speciaal, wél fraai
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Cabrio, spider

Vorig bericht: « Autoblog 2010 flashback: week 32
Volgend bericht: Eigen bijdrage leasebak vanaf 2009 niet aftrekbaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. xilver zegt

    16 augustus 2010 om 09:01

    Alfa’s blijven onbetrouwbaar… maar het blijft doodzonde om zo’n mooie wagen te zien verdwijnen, ik zie niet goed in wrm dat ze het doen… mss te hoge verkoopprijs?

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      16 augustus 2010 om 09:54

      @xilver: Heb je ‘em ooit zien rijden dan?

      Login om te reageren
  2. handrem trekken is fijn! zegt

    16 augustus 2010 om 09:02

    Kom op met die opvolger!

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      18 augustus 2010 om 11:48

      @Lincoln: auto’s zonder emotie? Hallo we hebben het niet over Vw of Toyota…. juist nu 90%vd auto’s prima voldoet is het bijzonder als een auto je sfeer biedt en je blij en/of vrolijk kan maken. Zelfs nu kun je dat ervaren bij de (volgens de die-hards) niet pure Alfa’s (met gedeelde techniek). Verder is het design duidelijk herkenbaar en anders.. en mooier voor wie er van houdt.
      Puur rationeel… tja dan zouden we allemaal Toyota, Honda, Bmw, Ford of Nissan op de kont hebben staan.

      Login om te reageren
  3. zdev zegt

    16 augustus 2010 om 09:04

    Tsja, in dit segment moet je opboksen tegen de Z4 en dan is de spider gewoon geen serieus alternatief. Wel mooi, maar underpowered.

    Login om te reageren
  4. Ruudje zegt

    16 augustus 2010 om 09:09

    OMG lekker bullshit reactie weer hoor.. Alfa’s blijven onbetrouwbaar. Best hoor blijf maar lekker rond rijden in je vierkante bak…

    Overigens zal er wel wat op de planning staan want anders doen ze dit niet.

    Login om te reageren
  5. anonymous coward zegt

    16 augustus 2010 om 09:11

    @zdev

    Is de Z4 niet een tik duurder? de spider met 1750 TBi blok (200pk, te chippen naar 235) is er volgens mij al voor 40k. Neemt niet weg dat het natuurlijk niet zo’n hardcore sportwagen is als de z4

    @xilver

    Waarom alfa’s het zo slecht doen? Omdat mensen eindeloos blijven herhalen dat het onbetrouwbare roestbakken zijn, terwijl bijv. de 159 toch erg hoog scoort op betrouwbaarheid

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      16 augustus 2010 om 14:31

      @anonymous coward & The360box: Met alfa’s heb je 2 soorten mensen: de eerste die er niet kunnen over ophouden hoe goed ie wel niet is en de 2de soort die nooit meer van ze leven zo’n wagen kopen. Het merendeel van de mensen die ik ken met een alfa behoren tot de 2de soort…Veel autocritici zijn ook van die mening. Alfa’s rijden goed… als ze rijden…

      Login om te reageren
      • Spider Serie IV en 939 zegt

        16 augustus 2010 om 14:49

        @xilver: beetje achterhaald beeld.

        Dat Alfa emoties oproept dat is wel duidelijk!

        Durf me een echte Alfist te noemen maar kan ook rekenen (is mijn vak). Qua problemen en onderhoudskosten zijn collega’s met VAG / BMW / Volvo, Ford en wat Frans spul niet beter af. Wel die met Toyota’s …………. maar om daar nu mee te ruilen ;-)

        Login om te reageren
      • de sjonnies zegt

        16 augustus 2010 om 15:58

        @xilver:
        jankert, zeker lid van de ANWB, de FNV, de Consumentenbond en de Tros?

        Login om te reageren
  6. rick zegt

    16 augustus 2010 om 09:15

    het was ook helemaal niets, veel te lomp het leek wel een zwangere vrouw

    Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    16 augustus 2010 om 09:17

    Betaalbaar? Ik vind 43 mille schreeuwend duur voor zo’n apparaat! 35 mille was een betere prijs geweest voor een dakloze 159.

    Login om te reageren
  8. Merry zegt

    16 augustus 2010 om 09:18

    Ik vond de grove vierkante Alfa’s veel mooier dan de auto’s die ze nu maken.
    En zeker die ronde vrouwen auto Mito vind ik helemaal niks.
    Tevens moeten ze ook weer WTCC gaan doen alleen moeten ze wel even een grove vierkanten RWD auto er voor maken.

    Zelfde verhaal trouwens voor Lancia en die moeten weer WRC gaan doen.

    Login om te reageren
  9. de sjonnies zegt

    16 augustus 2010 om 09:24

    Waarschijnlijk is men in Milaan druk bezig om op de bodemplaat van de nieuwe Giulietta een GT en Spider te ontwikkelen ?
    Die misschien goedkoper worden?
    Die moderner zullen zijn en nog beter dan de huidige
    Alfa’s

    Login om te reageren
  10. BJ zegt

    16 augustus 2010 om 09:30

    Ik zie deze apparaten trouwens ook nooit rijden. Heel af en toe de coupé.

    Login om te reageren
  11. J. Meloen zegt

    16 augustus 2010 om 09:31

    @ anonymous

    Voor mij blijven het persoonlijke ervaringen, maar van de vier collega’s met een 159 die ik gesproken heb, hebben ze alle vier wel een aantal vervelende ervaringen met hun Alfa gehad. En dat zijn dus nieuwe leasers.

    Bij ons kun je tegenwoordig geen Alfa’s meer leasen ook. Dat schijnt de combi betrouwbaarheid + restwaarde te zijn die het niet meer rendabel maakt om Alfa’s te leasen. Zonde wel, want de nieuw Guilietta is een mooie kar..

    Login om te reageren
  12. waverider zegt

    16 augustus 2010 om 09:34

    Ik denk dat de 4C gewoon onverwacht supersnel geintroduceerd gaat worden.

    Login om te reageren
  13. StijnB zegt

    16 augustus 2010 om 09:43

    En van de 159 blijft ook maar 1 benzine en 2 diesels meer over (zie autoweek.nl)…

    Het einde van de GT vond ik spijtig. Deze Spider (met overgewicht) heb ik nooit iets gevonden, en al helemaal niet qua weggedrag…

    Login om te reageren
  14. Bob zegt

    16 augustus 2010 om 09:47

    @StijnB

    Dit zijn de op GM gebaseerde benzineblokken die eruit gaan maar goed GT al weg en nu de Spider, je vraagt je dan toch af wat ze aan het doen zijn.

    Login om te reageren
  15. racerx zegt

    16 augustus 2010 om 09:48

    Ik vond de Spider vooral te zwaar voor een sportieve Alfa cabrio. Hopelijk is dat bij de opvolger beter geregeld.

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    16 augustus 2010 om 09:51

    Waarschijnlijk draaien ze teveel verlies om ze te blijven produceren en kunnen ze de euro’s beter steken in ontwikkeling. Het programma vd 159 gaat terug naar 1benzine motor (200pk tbi) en twee diesels 1,9 120pk en 2,0 170pk) terwijl de Giulia pas ergens midden 2011 op de markt zal komen…. Maar goed minder dan 400 stuks is natuurlijk ook peanuts.
    Spider wel mooi maar wat zwaar vooral met 4wd… jammer.

    Login om te reageren
  17. Danny zegt

    16 augustus 2010 om 09:53

    En de alfa’z zijn niet echt underpowered, eerder last van behoorlijk overgewicht!

    de 3.2 V6 komt aardig mee met zijn vermogen, het gare GM blok, mist alleen de Alfa feeling, en is op de 1 of andere manier traaag.
    Met mijn 166 3.0 V6 wil ik zelfs vanaf stilstaand graag een sprintje doen met een 159 3.2 V6 4wd!

    Login om te reageren
  18. StijnB zegt

    16 augustus 2010 om 10:08

    @ Bob
    Klopt maar er zijn ook wat diesels verdwenen. De 159 is dus echt wel stilletjes aan het uitsterven… :(

    Login om te reageren
  19. wim zegt

    16 augustus 2010 om 10:31

    Wat zonde… ook van de 159, dat is echt een goede en vooral mooie auto. Als die nu ook al stilletjes aan zijn aftocht begonnen is, mogen ze wel snel met hele goede nieuwe modellen komen. Wat er overigens niet mooier op zal worden met het huidige design.

    Login om te reageren
  20. Timmie zegt

    16 augustus 2010 om 10:53

    Meer wagens willen verkopen, en dan dit… Marchionne heeft weer maar eens te hoog van de toren geblazen…

    Login om te reageren
  21. alfamannetje zegt

    16 augustus 2010 om 11:04

    ”Alfa bleek vanmorgen niet bereikbaar voor een reactie.”

    Nou ,er is heel wat gebeurt gezien het artikel .
    ”als dat zo doorgaat …..”

    Casper , als je niet weet wat er gaande is …..stemmingmakerij in onbenulligheid : mag ik dat concluderen ? .

    Nou doe maar weer een 500 pk plus bolide !

    Login om te reageren
  22. handrem trekken is fijn! zegt

    16 augustus 2010 om 11:15

    Ik wed dat er een heel arsenaal aan nieuwe modellen op de plank staat(nieuwe spider,GT(V) en misschien zelfs wel een reïncarnatie van de Montreal. Alfa gaat het groots aanpakken, te beginnen met een frisse start.

    Heb geduld mensen, heb geduld.

    Login om te reageren
    • Spider Serie IV en 939 zegt

      16 augustus 2010 om 11:26

      @handrem trekken is fijn!:

      als Alfist hoop ik met je mee maar ……….. geluiden uit de Alfa organisatie stemmen niet zo vrolijk. Hebben eea bij het 100j feest gezien, de Alfa organisatie heeft het erg moeilijk en er zijn meer vraagtekens dan uitroeptekens.
      Aan de andere kant heeft de organisatie het wel eerder erg erg moeilijk gehad en is toch weer opgestaan uit schier onmogelijke (financiele) positie. Wat heel erg belangrijk is is dat de Giulietta weer een echt succes (a la 156) gaat worden……. kopen dat ding!! veel mooier dan die Astra’s en Golfjes!

      NB al die discussie over gewicht van moderne Alfa’s: natuurlijk zijn ze (jammer genoeg) zwaarder dan auto’s uit verleden maar als vb de huidige Spider is bijna net zo zwaar als de Z4 …….. en veel mooier! En met de juiste velg bandencombinatie gaat het ook erg rap de bocht om.

      Login om te reageren
  23. alfamannetje zegt

    16 augustus 2010 om 11:17

    geduld en benul .

    Login om te reageren
  24. Heidekonijn zegt

    16 augustus 2010 om 11:22

    Laat wel een paar mogelijkheden..
    a- De tent gaat zo langzamerhand dicht.
    b- De balans wordt verder opgesmukt door enkel de beter renderende posten erin te laten (gerebodyde Punto’s en Bravo’s die voor meer geld worden verkocht). Zo wordt de overnameprijs hoger bij het verkopen van het merk.
    c- Er staat een gerebodyde Chrysler Crossfire te popelen om gelanceerd te worden.
    d- Een échte rwd Alfa 4c (6c?) coupé en spider wordt afgevuurd op de nietsvermoedende concurrentie.
    e- De verkoop met VAG is rond.

    Mijn geld staat op c, al zou b me ook niets verbazen.

    En nu maar hopen dat het d is.

    Login om te reageren
    • alfamannetje zegt

      16 augustus 2010 om 11:38

      @Heidekonijn: maar weet je wat de Alfisten niet willen : de 4 laatste plaatsen in de 100.000 km testen . Bevriezende 1.0 en 1.4 motoren , turboellende , gasklepmotoren als de TSI die veel problemen hebben , kapotte bobines, onderbemeten DSG getriebes …….
      Oook houden ze niet van onderstuur , 4 wd camouflage ….
      vrachtwagen design .

      Login om te reageren
  25. Bob zegt

    16 augustus 2010 om 11:23

    @handrem trekken is fijn!

    Dat is een strategie die men al jaren hanteert en veel vraagt van de loyaliteit van je klanten. Dat mensen dan eens iets wat anders gaan rijden wat dan ook wel bevalt en de dealer bestaat een jaar later ook nog steeds tsja best moeilijk die klanten dan weer terug te krijgen.

    Login om te reageren
  26. StijnB zegt

    16 augustus 2010 om 11:42

    @ alfamannetje
    “Oook houden ze niet van onderstuur , 4 wd camouflage ….”
    Ben een Alfa-fan maar hier hebben het laatste decennia (spijtig genoeg) Alfa’s net wel last van. Waar is de tijd dat een Alfa er leuker uitzag en beter reed dan een BMW…

    Login om te reageren
  27. alfamannetje zegt

    16 augustus 2010 om 11:51

    de tijd dat een Alfa er beter uitzag is altijd al geweest .
    Dat ze beter rijden dan een BMW heeft de Giulietta nu bewezen in een test, in DLD . In Nederland noemen ze deze de beste FWD van het moment.

    Is de azijn nu op ?

    Login om te reageren
  28. Dimglor zegt

    16 augustus 2010 om 11:57

    Jammer… Ik vond het best een mooie wagen..

    Login om te reageren
  29. 620henk zegt

    16 augustus 2010 om 12:06

    mooizo weer wat alfa’s minder wat zijn het lelijke auto
    hopelijk komt er geen opvolger

    Login om te reageren
  30. Pietje zegt

    16 augustus 2010 om 12:07

    Dat van slechte betrouwbaarheid is echt gelul, zojuist 12000 km mee door het midden oosten gereden en niks aan de hand. totale km stand over de 100000 in 2 jaar. Mijn bmw’s van een paar jaar terug gaven altijd problemen, en dan niet te vergeten de types waarmee je de wachtkamer van de garage mee moest delen.

    Login om te reageren
  31. Benjamin1 zegt

    16 augustus 2010 om 12:23

    imago van Alfa is wel heel slecht hier, jammer want de 159 is een prachtige auto, zeker de SW.

    Login om te reageren
  32. Benjamin1 zegt

    16 augustus 2010 om 12:24

    oja, LOL @ 620henk,

    say what?

    Login om te reageren
  33. miguel zegt

    16 augustus 2010 om 12:31

    Ik ben van Gent (België) en ze hebben me gezegd: mss komt er wel een dakloze MiTo.
    Ik heb er tog mijn bedenkingen bij

    Login om te reageren
  34. Freewarefreak zegt

    16 augustus 2010 om 12:32

    Jammer, mooie auto. En inderdaad net als wat de rest roept: wat nu? Zo komt Alfa nooit uit het klad… Onmiddelijk de 2uettottanta in productie:

    http://www.autoblog.nl/archive/2010/03/02/lekker-alfa-romeo-2uettottanta-by-pininfarina

    Login om te reageren
  35. de sjonnies zegt

    16 augustus 2010 om 12:35

    @ alle onheilsprofeten.
    Alfa, met net de nieuwe Mito en de gloednieuwe Giulietta gaat verdwijnen?

    Denk eerder dat men volop het nieuwe Giulietta platform aan het doorontwikkelen is voor de opvolgers van de 159, de GT en de Spider.
    Dit nieuwe platform is zo ontworpen dat men het zonder problemen 15cm kan verlengen.

    Login om te reageren
  36. reggiane zegt

    16 augustus 2010 om 12:38

    Een spider koop je echt niet om de hoeveelheid pk’s.
    Meer dan 150 rijden met open dak is geen pretje.
    Gewoon pk’s genoeg om lekker sportief te rijden meer heb je niet nodig.
    Hoop wel dat dit betekend dat de nieuwe spider vroeger gaat komen dan verwacht.
    Komt op spotters en scoop jagers ga eens posten bij Alfa Romeo.

    Login om te reageren
  37. KoFFiE zegt

    16 augustus 2010 om 12:41

    Spijtig van de Spider, hij mocht er best zijn… Beetje zwaar, maar met een open dak rij je toch zowieso niet sportief. En dan nog was dat overgewicht wel wat overroepen, het grootste probleem was geen degelijke motoren die bij het model pastten… Ook is het Brera/159 platform is sinds zijn introductie ruim 200kg lichter geworden door verderontwikkeling van het platform en nieuw materiaalgebruik…

    @alfamannetje, ik ben absoluut een Alfa fan, maar je 100.000km gezeik begint me op de zenuwen te werken.

    Dat gezegd zijnde, ik heb met mijn Alfa geen problemen, en ik ken nog een 6-tal mensen die gelukkig en zonder problemen ook al enige tijd met een Alfa rijden… Veel zever van in de jaren ’80 en ’90 die het merk nog steeds achtervolgt…

    Login om te reageren
    • alfamannetje zegt

      16 augustus 2010 om 13:39

      @KoFFiE: interesseert jouw dat nu …..je zenuwen gaan toch ook niet tekeer als de ”roest en stilstaan” weer eens ter sprake komt ?

      Login om te reageren
  38. JvT zegt

    16 augustus 2010 om 13:05

    Misschien komt de Duetto wel terug!

    Login om te reageren
  39. W115 zegt

    16 augustus 2010 om 13:39

    Hup, al die alfa zooi aan VW verkopen, goed voor fiat, volkswagen, maar vooral voor alfa romeo

    Login om te reageren
  40. Heidekonijn zegt

    16 augustus 2010 om 13:54

    @raarmannetje

    Ik weet idd wat alfisten niet willen, daarom is mijn nieuwe daily driver geen Alfa geworden. Alfisten willen geen gerebadgede Fiat, Chrysler (of VW) maar een Alfa, desnoods een gerebadgede Maserati of Lotus waar wat snippers Alfa DNA in terug te vinden zijn – maar dat is dan ook het uiterste.

    Betrouwbaarheidsratings en ‘wat-is-een-911/Golf/BMW-toch-geweldig wegtests’ is toch allemaal leugen, vraag me af wie daar nog intrapt. Snap al helemaal dat je dat er steeds bij betrekt als het over Alfa gaat. Wat interesseert een Alfist dat nou?

    Als we het hebben over ‘nieuwe klanten’ winnen door mensen waar te bieden voor hun geld, dan wil ik jou en meteen ook de geniën bij FGA er even op attent maken dat de ‘witteproduktenmerken’ als Renault, Ford, Toyota en meer van dat slag momenteel snellere, krachtigere, sportievere én goedkopere producten aanbiedt.

    Succes met een Brera in B te verkopen aan 33000 als je een Laguna Coupe kunt kopen aan 24500 met dezelfde stats. Of een Giulietta QV aan 30000 die langzamer is dan een Megane RS van 26500.
    Met wat je overhoudt koop je een mooi oldtimer projectje, heb je meteen een échte Alfa.

    Ook succes met een tweedeurs Giulietta te bestellen met een echt differentieel of kuipzetels (of standaard zetels die überhaupt steun bieden). Huilen met de pet op.

    Login om te reageren
    • Smokin zegt

      16 augustus 2010 om 14:04

      @Heidekonijn:

      Als jij liever een Megane koopt voor 26.500 dan een Giuletta voor 30.000 dan heb jij wel een hele rare smaak.

      Login om te reageren
    • alfamannetje zegt

      16 augustus 2010 om 15:30

      @Heidekonijn: jij begon toch over VW , vandaar mijn comment. Enne…voor mij geen Renault hoor :)

      Login om te reageren
  41. Marc (c) zegt

    16 augustus 2010 om 13:58

    Een auto die problemen geeft koop je niet meer, wat wordt er nu veel verkocht. Je kan met een miljoen testen aankomen maar als het 1 en al ellende is worden ze niet meer verkocht en laat dat nu wel het geval zijn. Trouwens.. volgens Dekra (dit keer geen oude duurtest) valt het wel mee toch. http://www.auto-motor-und-sport.de/autokauf/audi-und-opel-siegen-beim-dekra-maengelreport-2010-1563324.html

    Login om te reageren
  42. Timo zegt

    16 augustus 2010 om 14:13

    Alfa moet dringend met nieuwe dingen aankomen, de 159 opvolger is dringend!!
    De wagen is nog steeds niet oud, maar bepaalde opties zoals bv. een glazen dak kunnen niet geleverd worden , iets wat de concurrentie met nieuwere modellen wel kan……de motorkeuze :
    115 pk of 170 en wat ertussen in??? 115 is te licht voor deze wagen en 170 is voor velen fiscaal te hoog…..concurrentie wint daar opnieuw….

    De prijs: 31.000 euro voor de 170 pk is wel behoorlijk hoog, zeker als je weet dat de wagen op veel punten zoals bv. LED technologie nog niet meespeelt….

    Kortom alfa: dringend….de Giullietta /MITO is leuk als 2de wagen maar met hatchbacks alleen verlies je al de klanten die af en toe wat ruimte nodig hebben en dat zijn er heel veel……

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      16 augustus 2010 om 14:28

      @Timo: De 170 pk diesel kost vanaf €35.690 hoor, benzine 170 pk is er niet. De goedkoopste 159 kost €31.990, en dat is de 120 pk diesel. En dan is er alleen nog de 200 pk benzine vanaf €34.450.
      Voor de rest wel met je eens.

      Login om te reageren
  43. Domien zegt

    16 augustus 2010 om 14:47

    Dit bericht klopt niet! vanaf einde 2010 gaan de Spider en Brera weer in productie. Er is gewoon even een productiestop, maar in geen geval een definitief einde! Dit is de informatie die ik als verkoper bij Alfa via het officiële kanaal ontvangen heb. Het zou trouwens niet slim zijn van er nu mee te stoppen, de 1.8 TBi is nog niet zo lang geleden geïntroduceerd en er is een redelijke vraag naar deze motorisatie, zowel in Spider als Brera. De 2.2 JTS was inderdaad niet zo’n goede motor, maar de 1.8 TBi maakt dit meer dan goed, een blok van FPT zelf en ik kan u verzekeren dat dit heel prettig rijdt. Qua prijs kan je hier in België makkelijk een Spider 1.8 TBi met leder enz kopen voor minder dan 37000 euro.

    Login om te reageren
  44. AlfaRomeo8c zegt

    16 augustus 2010 om 15:17

    :'(

    Login om te reageren
  45. Heidekonijn zegt

    16 augustus 2010 om 15:53

    @xilver
    Oh grow up, ga werken en koop van je geld een toyota. En laat autoliefhebbers met rust.

    @timo
    Ik moet de eerste alfist nog tegenkomen die een r*k geeft om ledjes of een glazen dak (veel gewicht op een hoge plaats is niet zo’n geweldig idee), of je moet de ‘nieuwe’ klanten bedoelen die er hoognodig moeten komen.

    @smokin
    Dat zal dan wel. Of ik wil het niet te hard afleggen tegen een ford f*cking focus, én moet mijn eigen geld betalen waar ik voor gewerkt heb. (en dus geen fantasiegeld zoals terug te vinden in het hoofd van menig autobloggende dertienjarige).

    @alphamannetje
    Jouw feestje.

    Login om te reageren
    • alfamannetje zegt

      16 augustus 2010 om 16:12

      @Heidekonijn: de exacte spelling ”alfamannetje” geeft voor google het beste resultaat.

      Login om te reageren
  46. alfamannetje zegt

    16 augustus 2010 om 16:11

    Xilver is al 20 dus een beetje respect ……

    Login om te reageren
  47. xilver zegt

    16 augustus 2010 om 17:02

    @ iedereen die mij een reply heeft geschreven: Ik hoor ook enkel wat ik van anderen heb… En ik heb Alfa niet helemaal afgebroken… ze hebben wel degelijk mooie modellen (Brera spider bvb…). Ik bedoel maar dat ik ze graag zie rijden maar er zelf niet 1 zou willen hebben, is mijn goed recht…

    Login om te reageren
    • alfamannetje zegt

      16 augustus 2010 om 19:30

      @xilver: zal deze oudere man je eens de tip geven een ander zoveel mogelijk niet na te praten. De wereldwijde echobak , ook wel het internet genoemd , brengt in deze al niet zo veel goeds.
      En verjaardags feestjes : praat over vrouwen. Ik noem maar iets .

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      16 augustus 2010 om 19:43

      @xilver:
      dus dat je niet gaat strooien met dekra onderzoekjes ..
      en andere andermansmeuk die toevallig een keer jouw richting opwijzen ..

      Login om te reageren
  48. Nico zegt

    16 augustus 2010 om 17:59

    Ik heb een Alfa 146, goed, niet het model met het grootste Alfa hart, maar ik vond het toch een prettig sturend karretje, in zijn klasse al helemaal.
    Een prima balans tussen sportief en comfortabel en lang niet zo onderstuurd als je van een FWD verwacht.
    Heb in de 90k dat ik ermee gereden heb(van 2 naar 2,9K) er relatief weinig problemen mee gehad, en al helemaal geen gekke dingen…

    In dat opzicht vallen zijn concurrenten (om bijv. een Golf IV te noemen, hoewel die 4 jaar eerder geintroduceerd is) een beetje tegen.

    Het verschil zit hem ook in het imago, als een alfa stuk gaat dan is dat normaal, als een VW stuk gaat dan ‘ kan dat gebeuren’….

    Maargoed, laat ze allemaal maar lachen, dat drukt de 2e hands prijs van die bolide’s alleen maar. En dat vind ik als occasionrijder helemaal niet erg….

    Login om te reageren
  49. Heidekonijn zegt

    16 augustus 2010 om 18:11

    @puber mannetje
    http://dictionary.reference.com/browse/alpha+male

    World English Dictionary
    alpha male

    — n
    the dominant male animal or person in a group. or would like to be, the latter variation usually drives a bmw.

    Kan zijn dat ik iets toegevoegd heb ;-)
    Je zit bij het verkeerde merk jochie.

    @Nico
    Groot gelijk. Een 146 is idd niet het schoolvoorbeeld van een Alfa, maar rijdt lollig en is italiaans. En een Golf is nu eenmaal cr*p. Reken maar dat’ie stuk gaat.

    Login om te reageren
    • alfamannetje zegt

      16 augustus 2010 om 19:28

      @Heidekonijn: altijd een beetje een zwaktebod als je namen gaat veranderen ipv inhoud toont, toch ?
      BTW , de kans is heel groot dat ik 2 keer zo oud ben als jij , de tijd gaat stiekum door.

      Login om te reageren
  50. lincoln zegt

    16 augustus 2010 om 19:06

    @casper ..

    er staat een foutje in de tekst .. “betaalbaar” ipv “onevenredig duur” ..

    Login om te reageren
  51. ferry832 zegt

    16 augustus 2010 om 19:48

    Ik ben een Alfa liefhebber in hart en nieren en ben er mee opgeroeid. De Spider is een erg mooie auto om te zien maar raakt mij net als de meeste moderne Alfa`s niet meer. Ik wil het liefste altijd Alfa blijven rijden maar kijk soms weleens met jalouzie naar BMW.

    Hopelijk is het inkorten van het 159 assortiment en het verdwijnen van de GT en de Spider 1 stap terug om 2 stappen vooruit te doen. Het is vloeken in de kerk maar anders moet Alfa toch maar verkocht worden aan VAG zodat het zich weer kan ontplooien.

    Login om te reageren
  52. mb man zegt

    16 augustus 2010 om 20:30

    Weer een rammelbak minder.Alfa is nou niet d de beste in stijve autos

    Login om te reageren
  53. Heidekonijn zegt

    16 augustus 2010 om 20:51

    Je bent niet de enige die daarop hoopt Ferry.
    Bij quattroruote publiceerde men op de site een hiephoi verhaaltje dat er al 22 000 bestellingen binnenwaren van de italiaanse markt sinds Juli. De reacties waren; ‘moest het een golf geweest zijn, dan hadden de italianen er veel meer van gekocht’. Stemt tot nadenken.

    @mb man
    Moeilijk typen met chimpansee duimen hé? Maar je weet tenminste bij welk merk je hoort, dat is al heel wat tegenwoordig.

    @jong mannetje
    Als je echt ouder ben als ik, zou je best inchecken voor wat schadeherstel.

    Login om te reageren
  54. alfamannetje zegt

    16 augustus 2010 om 21:10

    Neeee , geen VW ellende .
    BTW ze hebben al zoveel interesse getoond dat de prijs hoger is als een Georgier die een voetbalklub overneemt wenst te betalen :)

    Login om te reageren
    • ferry832 zegt

      16 augustus 2010 om 21:28

      @alfamannetje: Op de site van autovisie stond een stuk dat het toch steeds steeds dichterbij komt. Walter Da Silva en co zouden al een strijdplan klaar hebben om BMW te bestormen zodat Audi zich op Mercedes kan richten.

      Ik heb absoluut niets met VAG producten. Kijk naar de lijst auto`s die ik heb gehad en je begrijpt dat ik dol op Iatliaans ben. Ondanks dit denk ik toch dat het het beste is voor Alfa als ze verkocht gaan worden aan VAG. Die hebben geld om te investeren en hebben geleerd van de SEAT mislukking. Als ze Alfa kopen en er vol voor gaan heb ik er wel vertrouwen in dat het goed komt. Moeten ze Alfa wel hun eigen motoren laten bouwen want een Guilietta of een Guilia TSI klinkt om te gruwelen.

      Login om te reageren
      • autoblogger zegt

        16 augustus 2010 om 21:37

        @ferry832: alfamannetje zit nog in de ontkenningsfase ;)

        Login om te reageren
        • alfamannetje zegt

          17 augustus 2010 om 10:03

          @autoblogger: buiten het feit dat ik zelden inhoudelijkheid van jouw verneem (…), eigenlijk nooit , is het nog steeds zo dat de interesse niet bilateraal is . Van een kant kunnen we niet vreten derhalve.
          Ik heb ook zoveel wensen.

          Login om te reageren
      • alfamannetje zegt

        17 augustus 2010 om 10:07

        @ferry832: Walter Da Silva , ook unilateraal. Geef nu eens aan wat VAG wel kan wat Fiat niet kan vanaf nu ?
        VAG heeft veel technische ellende op dit moment, Saet zou het Alfa worden van de VAG groep. Geen enkel kunnen getoond derhalve.
        Het enigste wat ze doen is zoveel merken ( een zekere fout en toegegeven inmiddels) als verkapte VW verkopen. De kopers zijn het nu zat , ze weten het nu wel.
        Zeg het maar Ferry …….ik weet het echt niet.

        Login om te reageren
        • ferry832 zegt

          17 augustus 2010 om 19:30

          @alfamannetje: Gaat er misschien niet om wat Fiat niet kan maar wat Fiat misschien niet wil of niet durft. Natuurlijk heeft Fiat veel know how maar wat mij betreft bewijzen ze dat nog niet in een onderscheiden Alfa Romeo.

          De karakterpunten die een Alfa moet hebben ( volgens mij ) zijn : meer vermogen dan concurrenten, een agiel en karakteristiek rijgedrag, achterwielaandrijving, een mooi onderscheiden design, een onderscheidend motorkarakter en een onderscheidend geluid.

          De laatste Alfa die dit had is wat mij betreft de Alfa 75. Als je goed leest dan zie je veel van deze karakterpunten wel bij BMW. Die verkoopt wel goed dus er is een markt voor. Als Fiat dit niet wil of kan met Alfa en VAG wil dit wel dan is wat mij betreft de keuze gemaakt. Vooropgesteld dat VAG dit ook wil want aanvulling naast SEAT en Skoda trekt mij niet. Dan kunnen ze beter bij Fiat blijven.

          Wat zijn op dit moment eigenlijk de Unique Selling points van Alfa ? Ik zie ze niet en twijfel of Fiat ze ziet. Als VAG van Alfa een BMW concurrent wil maken dan zijn Unique Selling points nodig en bestaat de kans dat we het echte Alfa weer terug krijgen. Wat kan jou het dan schelen als VAG de eigenaar is ?

          Je schrijft over de problemen bij VAG en dat zal wel maar de verkoop omzetten daar zijn behoorlijk hoger dan de Fiat group. Zijn geen domme jongens daar bij VAG.

          Tevens vind ik dat Fiat zijn kansen heeft verkeken met Alfa. Wat hebben ze nou daadwerkelijk gepresteerd met Alfa ? Naar mijn idee weinig en daarom zou ik het ook goed vinden als een nieuwe eigenaar met frisse wind met Alfa aan de slag gaat.

          Login om te reageren
  55. Alfarobert zegt

    16 augustus 2010 om 22:10

    Alfa’s zijn gewoon prachtige “auto’s” basta. Het moet net als Ferrari en maserati gewoon van Fiat blijven.Rammelbakken en roestbakken.Ik lach erom.Iedereen in een dom Golfje met van die BOEM BOEM muziek kun je het niet noemen.Krijg je nog steeds een petje cadeau als je een Golf haalt?Blijf alstjeblieft golf rijden en laat Alfa’s voor de mensen met smaak en style.De Alfa’s onder GM waren gewoon veels te zwaar dat klopt.Hoop dat ze dat nu hebben ingezien en heel snel weer met mooie disigns komen.In een Alfa geniet zoveel temeer,Ik ervaar het dagelijks.Maar wie alleen maar oordeeld zonder er ooit in gereden te hebben?Petjesvolk he.

    Login om te reageren
  56. topless zegt

    16 augustus 2010 om 22:11

    Het is wel een mooie auto, maar geen echte sportwagen. Te zwaar, voorwielaandrijving (of 4 en dan nog zwaarder) en geen geweldige motoren (Diesel, een aangepaste Holden V6). En hij is te duur. Toen de mx-5 kwam, was de Alfa ongeveer even duur. Hij was alleen technisch nogal verouderd. Vervolgens werd de nieuwe Alfa een stuk duurder, terwijl hij minder sportwagen was. Ze hadden beter een “Italiaanse mx-5” kunnen maken dan met BMW te willen concureren. Als Mazda met een dergelijke auto geld kan verdienen, moet het Alfa toch ook lukken?

    Login om te reageren
  57. Bob zegt

    16 augustus 2010 om 22:32

    @Heidekonijn

    Italianen zelf kopen veel liever een Audi, dat smaak/stijl argument voor een Alfa in NL zien ze daar niet zo.

    Login om te reageren
  58. Hape zegt

    16 augustus 2010 om 22:51

    Ik zie de toekomstige Alfa’s al voor me:

    Als opvolger van de Mito komt de Alfa A1
    De Giulietta wordt vervangen door de Alfa Octavia
    De 159 wordt een Alfa Exeo met 10 jaar oude Audi onderdelen.

    Laat VW zich maar bezighouden met Seat… de spaanse Alfa.
    Auto Emocion… met techniek van een Skoda of 10 jaar oude Audi.

    Login om te reageren
  59. Spiderman zegt

    17 augustus 2010 om 00:53

    Ik heb het bericht vandaag extra gecheckt bij een grote Alfadealer en het klopt, maar het blijft tegelijk heel erg zonde. Zeker met de 1750TBi-motor is de 939-Spider een prachtige auto die gewoon echt goed rijdt. Ik heb eerder uitgebreid in de 2.2 en de 3.2V6 versies gereden ook, en die zijn ook veel beter dan velen blijkbaar denken. Natuurlijk is de concurrentie niet mals, maar een Alfa koop je niet alleen op rationele gronden. Met de nieuwe motor had de Spider best nog een jaar of 2 in productie mogen blijven. En dan graag die 2uettotanta als opvolger.

    En notoire zeurpieten die altijd piepen over de betrouwbaarheid van Alfa´s: ga je uitleven bij een item over een ander merk, je weet niet wat je zegt.

    Login om te reageren
    • Spider Serie IV en 939 zegt

      17 augustus 2010 om 07:44

      @Spiderman:

      Hee Spiderman, voorzover er cabrio rijders onder die “zeurpieten” zitten zijn dat die rijders die “knop of hendel dak-open” niet weten te vinden ;-)

      Dagelijks open.
      het dakje dicht is de parkeerstand.

      Login om te reageren
  60. Timo zegt

    17 augustus 2010 om 01:34

    @citrofiel: heb je het over de Belgische of Nederlandse prijzen? Ik had het over de Belgische…….ja de benzine had ik niet bijgeteld want in Belgie is dat toch geen optie….

    Ik weet dat de 170pk JTDM eigenlijk een 100 ergens in de 60 pk is omwille van fiscale redenen in Belgie, maar dat zal in Nederland wrs wel anders zijn

    Login om te reageren
  61. Spiderman zegt

    17 augustus 2010 om 08:25

    @ Spider Serie IV en 939:
    Kijk, die weet hoe het hoort!

    Login om te reageren
  62. TuttiAlfisti zegt

    17 augustus 2010 om 16:42

    Ze zijn gewoon de produktie van Alfas in de fabriek te Pomigliano dÄrco aan het afbouwen. Ze gaan die fabriek voortaan gebruiken voor de produktie van de Fiat Panda.

    Ze verhuizen de produktie van Alfa naar andere vestigingen. De Mito wordt in Turijn en de Guiletta in Casino, tussen Napels en Rome, geproduceerd.

    Login om te reageren
  63. heidekonijn zegt

    17 augustus 2010 om 20:47

    @ferry
    Perfect verwoord, FGA wil gewoon niet,
    Sinds 2007 heeft Ferrari 5 nieuwe modellen uitgebracht, limited editions en aparte verhalen niet meegerekend ;
    2007 430 Scuderia
    2007 599 GTB Fiorano
    2009 Scuderia Spider 16M
    2009 Ferrari California
    2010 Ferrari 458 Italia

    Voor dezelfde periode werden twee (2) modellen ontwikkeld voor het Alfa merk,
    2008 Mito
    2010 Giulietta

    Rara welk merk geniet hier de aandacht?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      17 augustus 2010 om 21:16

      @heidekonijn: denk eens even na wil je? Op welke auto zal men (VEEL) winst maken? Op een Lancia, een Alfa of op een Ferrari?

      Als je kijkt naar waar FGA nu staat dan staat men er beter voor dan in 30 jaar…. Schulden onder controle ondanks crisis. Ferrari en Maserati draaien goed en maken veel winst. Fiat draait aardig, modellenprogramma zit goed in elkaar, net als de auto’s en de productie is efficiënt. Alfa heeft eindelijk nieuw management (bovenste 2/3 lagen zijn vervangen) en een flinke aanpassing in de arbeidsvoorwaarden (verbetering voor het merk) waardoor men waarschijnlijk WEL winstgevend kan gaan produceren ipv 30% slechter dan industry-average.

      Ja, de Mito is veel Fiat en een beetje Alfa. Maar de Giulietta is al een heel stuk meer Alfa en je mag verwachten dat ieder model nu meer Alfa genen zal krijgen dan die ervoor (waar mogelijk). Maar eerlijk is eerlijk, met de aantallen die Lancia en Alfa Romeo nu draaien kun je geen 100% bespoke motoren, chassis, ophanging en electronica verwachten. Dus het zal stap voor stap moeten.

      De deal met Chrysler zal kosten besparen en zal mogelijkheden creëren voor nieuwe ontwikkeling doordat er binnen de groep meer winst gemaakt kan worden…

      En nu is het wachten en ondertussen de producten kopen die minstens zo goed zijn/leuker zijn en mooier zijn dan de concurrenten in het segment en dan komt het wel goed….

      Login om te reageren
  64. Squadra zegt

    17 augustus 2010 om 20:51

    Wat een onzin weer over mijn merk.

    Er komt in samenwerking met Dallara een nieuwe Spider, die samen met een Abarth racer gemaakt gaat worden deze auto´s zijn al bijna klaar. De Guilia komt al sneller als wij denken de 159 loopt nog even door maar de opvolger is al bijna klaar de Guilia zou wel gebruik gaan maken van achterwiel aandrijving. Dit door dat er een samenwerking is met de Chrysler groep.

    Binnen 3 jaar zijn er 4 a 5 nieuwe modellen bij Alfa Romeo en dan komen er nog SUV´s bij.

    Ciao

    Squadra

    Login om te reageren
    • alfamannetje zegt

      18 augustus 2010 om 10:32

      @Squadra: dat is immer de issue wanneer ze een discussie met je willen , wetende dat ze een beetje (..) achterlopen qua kennis. Op een zeker moment , laat maar.

      Login om te reageren
      • ferry832 zegt

        18 augustus 2010 om 12:18

        @alfamannetje: Jij noemt het fouten, ik noem het onderscheidende onderdelen die een auto een uniek karakter geven. Momenteel verkoopt BMW wel zijn auto`s met RWD en meer vermogen. Zij hebben hun winst enorm zien groeien dus het is helemaal geen ouderwetse gedachte.

        Misschien ben ik van een andere generatie dan jij maar ik hou meer van de oude Alfa`s dan van de nieuwe. Gezien de verkoop resultaten in heel Europa ben ik waarschijnlijk niet de enige die het huidige Alfa niet meer aantrekkelijk vind. Laat ik duidelijk zijn, ik hoop op een beter toekomst en hoop Squadra gelijk heeft met zijn commentaar.

        Login om te reageren
  65. hape zegt

    18 augustus 2010 om 00:38

    Over unique selling points gesproken:
    Wie ook maar denkt dat Alfa onder VW wel eigen bodemgroepen en een eigen motorenlijn krijgt… droom lekker verder.
    Als Audi met z’n verkoopaantallen de onderdelen al moet delen met Skoda… dan gaat voor Alfa niets anders gelden.
    VW wil ’s werelds grootste worden.. zoals elk duits bedrijf, dat is de reden om interesse te tonen voor alfa.
    In die handen worden de USP van Alfa echt verkwanselt om maar te passen in het ideale duitse plaatje… een ruime praktische auto met een uiterst overzichtelijk (seat) dashboard en een mooie lage tildrempel. Een geheide testwinnaar.

    Login om te reageren
  66. alfamannetje zegt

    18 augustus 2010 om 10:30

    ferry , heel kort maak je 2 niet meer relevante fouten : RDW en meer vermogen is niet meer een USP. Geen enkel mmerk kan er meer van leven , die tijd si voorbij ook voor de di-hards.
    De discussie is al veel verder…..

    Login om te reageren
  67. alfamannetje zegt

    18 augustus 2010 om 10:33

    daar is autoblog ook helemaal niet voor .

    Login om te reageren
  68. lincoln zegt

    18 augustus 2010 om 11:08

    beste Alfistofielen ..

    wat is dat nou helemaal .. dat Alfa ..

    en dan effe zonder getjenk over historie/passie/emotie ..

    gewoon puur de meerwaarde vandaag van Alfa op deze planeet ..

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      18 augustus 2010 om 12:00

      @lincoln: Laat me jou even quoten:

      “hebben jullie ook wel eens dat je auto,s ineens een lust worden ipv een last ..
      heerlijke momenten zijn dat ..
      dan zie je het weer helemaal zitten ..
      krijg je de heleboel weer op een rijtje ..
      heb je zin om alles wat je ooit hebt laten zitten weer aan te pakken ..
      takke-klusjes worden uitdagingen ..
      is het ineens geen schroot meer ..
      zijn het allemaal pareltjes ..”

      Volgens mij is het bovenstaande stukje geschreven met pure emotie. Opgewekt door auto’s.
      Dus wat je ook blijft zeggen, je bent stiekem gewoon net zo als wij. ;)

      Login om te reageren
  69. heidekonijn zegt

    18 augustus 2010 om 12:39

    Beetje pedant hé, dat “denk eens even na wil je? Op welke auto zal men (VEEL) winst maken? Op een Lancia, een Alfa of op een Ferrari?”

    Zoals FGA het nou doet, enkel op een Ferrari. Nogal glad omdat ze daar nu eenmaal het nodige in investeren, en al de rest gewoon FIATs en binnenkort Chryslers re-bodyen.

    Veel zin hebben ze er niet in blijkbaar, dus verkopen die hap, zijn ze er fijn vanaf en misschien, héél misschien maakt een firma als VAG er toch iets van. Kleine kans, maar zoals FGA keer op keer bewijst, is de kans bij hen gewoon nul.
    Niet moeilijk ook, VAG wordt geleid door iemand die als eerste job had zijn team te laten winnen bij LeMans, FGA wordt geleid door een bankier. Wie van de twee zou het meest liefde voor auto’s hebben?

    @Squadra
    Dat verhaal horen we al sinds de 155. Geen kat die nog wacht op wat er komen gaat, temeer dat ze bij elke kans ze krijgen FGA er een Punto onderstel onder gooit. Het leven gaat door en ondertussen gaan BMW en co van topwinst naar topwinst, en heeft f*cking Lexus meer streetcred dan een Alfa.

    @lincoln
    Een Alfa maakt een petrolhead gelukkig, omdat hij er mooi uitziet, mooi klinkt, harder gaat dan eigenlijk zou mogen voor zijn geld, meer g’s trekt dan strikt normaal, perfecte balans heeft met een gewichtsverdeling van 25% per wiel en brembo’s die je de vullingen uit je kiezen remmen. Een Alfa is gemaakt om je lol te laten beleven die je eigenlijk pas hoort te hebben met een sportwagen van een pak meer geld. Techniek die niet thuishoort in een gezinswagen maar er toch inzit, inclusief kuipzetels voor de mensen achterin zowel als die voorin. En een paar designgags waar je vrolijk van wordt.

    Zoals je merkt voldoen de huidige Alfa’s niet helemaal meer hieraan, zo’n beetje sinds 1991. En dat is een schande.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      18 augustus 2010 om 14:17

      @heidekonijn:
      mooie uiteenzetting .. daar kan ik mee leven .. thumbs up ..

      Login om te reageren
  70. w0o0dy zegt

    18 augustus 2010 om 13:26

    @Heidekonijn: noem het pedant, maar je blijft maar doorgaan met je stokpaardjes zonder de realiteit onder ogen te zien… 30jaar lang waren de mogelijkheden van FGA beperkt door overheid, schulden, vakbonden/ cao-afspraken.
    Wat jij het liefst wil is niet haalbaar zonder miljardeninvesteringen en die kun je simpelweg niet doen als je ze niet terug kunt verdienen, tenzij je miljarden kapitaal over hebt ipv schulden.
    Overigens is je kwalificatie mbt de Giulietta op basis van je beeld van de Mito onterecht. Het verschil is groot want er zit MEER eigen hardware in die auto dan bij de Mito en dat voel je ook wel… het ding voelt minder als een Fiat dan de Mito. Kortom stap in de goede richting en lets face it.. meer Alfa dan enig alternatief.

    Login om te reageren
  71. Bob zegt

    18 augustus 2010 om 13:37

    @ferry832

    De onderscheidende onderdelen zoals het rijgedrag en motorvermogen kun je tegenwoordig bij heel veel merken vinden. Pak bv eens een recente Ford het verschil tussen de merken is veel kleiner dan in 1965.

    Login om te reageren
    • ferry832 zegt

      18 augustus 2010 om 16:32

      @Bob: Je hebt helemaal gelijk en daar ligt nu 1 van de problemen bij Alfa. Natuurlijk is het nu moeilijker dan vroeger maar het wordt naar mijn idee niet geprobeerd of ze kunnen het gewoon niet meer.

      Login om te reageren
  72. gvr zegt

    18 augustus 2010 om 13:41

    weeral een hoop geleuter te lezen…

    1.alfa’s zijn bovengemiddeld betrouwbaar

    zoals mensen hier weer mense kennen die owee een probleem hebben met hun alfa

    ikzelf eigen ervaring 250 000km op de teller…schoonbroer 300 000km op de teller…

    ik heb zelf de spider gereden en deze rijdt leuk.

    wil je een nieuwe tijd op de ring zetten dan is hij mss wat te soft

    Login om te reageren
  73. heidekonijn zegt

    18 augustus 2010 om 15:33

    @Lincoln
    Thx

    @Wooody
    Scheelt dat jij niet vasthoudt aan je standpunten.
    In de lijn van wat Bob zegt, kijk naar een Ford Eskrot XR3i, en vergelijk met een RS500. Kijk dan naar een 33 QV en kijk naar een Mito QV. Wie is er vooruitgegaan? Wie verkoopt nu de auto voor de Petrolhead? Wat stelt Alfa nog voor. Zilch. Voorbijgestoken door het witteproductenmerk bij uitstek. En dat ze zich nu terug optrekken naar de massa door een hatchback met het onderstel van de komende Bravo, moeten we daar gelukkig van worden? Waar is die Mito GTA? Waar is de Giulietta die antwoord kan geven op de RS-en van Renault en co? Waar is de zalig aan de gas hangende en zingende vierpitter? Nirgendwo. Niet eens fatsoenlijke zetels heeft het ding. In de bocht lig je bijna onderuit, en dat in een Alfa.
    Bijbetalen voor een sportonderstel? Duizenden Euro’s voor een rode metaalkleur? Bijbetalen voor alu velgen?
    ‘Tis f*cking ongelooflijk, maar het duidt wel aan waar FGA mee bezig is. Melken tot het beestje dood is.
    En dan heb ik het nog niet over hun verpletterende AFwezigheid bij wat voor autosport dan ook. Alleen al daarvoor zie je het merk liever naar een ander concern gaan.

    Login om te reageren
    • ferry832 zegt

      18 augustus 2010 om 16:06

      @heidekonijn: Jou kan ik goed volgen. Zoals jij en ik het omschrijven is het gewoon de realiteit.

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      18 augustus 2010 om 22:24

      @heidekonijn: jij stelt dat FGA niets wil maken van Alfa omdat ze niet dat doen wat jij wil. Ik heb altijd gezegd dat ze weinig keus hadden. Dat ligt ondanks je goede smaak en ongetwijfeld beste bedoelingen ook aan lui zoals jij. RWD in kleine middenklassers is vrijwel onhoudbaar, onbetaalbaar en niet rendabel… zelfs BMW stapt er vanaf… en met goede reden. Verder zie je niet wat er WEL gedaan wordt, maar uitsluitend wat ze niet doen (het voornoemde NIET wat jij wil).
      Autowereld over de Giulietta:
      “Alfa is back!
      Na alle politieke beloftes van Alfa stonden we enigszins sceptisch tegenover de komst van deze nieuweling. Maar nu we de Giulietta beter hebben leren kennen zijn we blij mee te kunnen delen dat Alfa weer helemaal terug is. De Giulietta is niet noemenswaardig een betere auto dan zijn rivalen, maar biedt wel de kernwaarden die Alfa zo geliefd hebben gemaakt. De Alfa Romeo Giulietta is warmbloedig, brutaal, naïef en vooral belissimo!”
      http://www.autowereld.com/rijimpressies/detail.asp?artikel=10095

      Autointernationaal:
      “De Giulietta biedt heerlijk veel rij plezier, laat zich schep aansturen en houdt een mooie balans. Tegelijkertijd is het veercomfort heel behoorlijk. De besturing is zeer direct (veranderen van de maximale stuuruitslag vergt slechts 2,2 keer draaien), prettig bekrachtigd en geeft veel feedback. Qua grip zet de Alfa Romeo een nieuwe standaard neer en hij gedraagt zich als een enthousiaste bochtenridder. Iets overhellen doet de Giulietta wel, maar dit wordt meer dan gecompenseerd door de zijdelingse steun die de comfortabele stoelen bieden.”
      http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=14828
      –edit: de laatste is een nutteloze link, zijn teksten zijn copy-paste–

      Login om te reageren
  74. RenesisHP zegt

    18 augustus 2010 om 16:28

    Keihard gesteld is Alfa al een tijdje dood.
    Op enkele stuiptrekkingen na(8C) is het vooral de kunstmatige beademing die het doet. Het lichaam heeft er al een tijd geleden de stekker uitgetrokken.
    Dat is met oude Alfa’s een heel ander verhaal.

    Login om te reageren
  75. hape zegt

    18 augustus 2010 om 19:33

    Pfff nou dat is pas geleuter allemaal hierboven. Ik heb een week in een Mito met 135 pk mogen sturen en dat is een werkelijk fijne beleving geweest. Hoezo Punto? Het ding heeft echt wel een eigen karakter.

    400..500 pk machines als uithangbord ontwikkelen en vervolgens de meute een 2 liter motor aansmeren met pak em beet 150 pk. En geweldig dat we het met z’n allen vinden want ja… de duitse drie… die hebben fantastisch sportieve auto’s. Alleen jammer dat een standaard modelletje moet voldoen aan de gemiddelde smaak van het grote publiek.

    Alfa’s zijn nooit warme broodjes geweest en zullen het ook nooit worden. Momenteel vallen de verkopen weer wat tegen, mede door de 159/Brera/Spider. Komen hier nieuwe modellen voor dan zal het beeld wel weer veranderen.
    Als Alfa onder VW komt zal het niet anders vergaan tenzij men er een praktische auto van gaat maken met veel binnenruimte en een praktische lage tildrempel bv.
    Alleen dan is het geen Alfa meer en wordt het merk pas echt verkracht.

    Login om te reageren
  76. w0o0dy zegt

    18 augustus 2010 om 22:26

    AutoCar, ook zeer lovend…vooral over de handling en de fun-factor.
    http://www.autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/Alfa-Romeo-Giulietta/248791/

    Login om te reageren
  77. heidekonijn zegt

    19 augustus 2010 om 12:45

    @hape
    Fijn dat je blij bent met een Mito. Heel wat mensen zeggen hetzelfde van een Fiesta, en ze zullen wel gelijk hebben, maar dat vind ik al net zo weinig Alfa als de Mito. Waarom meppen ze er niet meteen een tridente op en noemen het een Maserati Boto? Same difference.

    @Wooody
    So? Ik kan je krek hetzelfde opgooglen van een Golf V destijds, en daar kan ik als ervaringsdeskundige van zeggen dat hij niet fijn rijdt, niet betrouwbaar is en de restwaarde niet goed is. En de keren dat de ‘renaissance’ van Alfa al werd aangekondigd wil ik niet meer tellen.

    Het verhaal dat rwd onbetaalbaar, onzinnig en onnodig is, geloof ik als (niet enkel de mini’s en i-settas) alle BMW’s (fwd M3 iemand? ook niet met korting?), Infinity’s, Lexi, Jaguars, Mercedessen uitkomen met fwd.

    Maar goed, voor mijn part maken ze fwd van de hatchbacks, waar blijven de sportwagens dan? Een tegenhanger van de slechte GTV6 kopie namens Nissan 370Z, een anti Duetto kopie als de MX5, een Alfa Diva versus de Lotus Elise..

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      19 augustus 2010 om 22:34

      @heidekonijn: de 1 serie zal ook niet lang meer RWD zijn… niet zonder reden.

      Je hebt gelijk dat Alfa wel een leuke midsize rwd spider/coupe zou moeten kunnen bouwen…. lijkt me haalbare kaart, is goed voor het imago, zal redelijk kunnen verkopen en kan een leuke marge genereren als er een slimme opbouw wordt gekozen… samen met een andere club de basis ontwikkelen bijvoorbeeld.

      En dus..on a positive note… er wordt gesproken over een nieuwe spider in 2012/13 en de mogelijkheid dat die auto RWD zal zijn wordt opgengehouden (door Marchionne zelf). Het zou dan gaan om een ingrijpend aangepast Chrysler LX-platform. De formule zou dan ongeveer gelijk zijn aan de stap van het c-platform naar de C-Evo (veel redesign om lichtere materialen te kunnen gebruiken en toch meer stijfheid te halen). Helaas zal de Giulia nog wel FWD en 4wd zijn… een mogelijke 169 kan wel weer RWD worden maar zal er zeker niet komen voor 2013/4… lang wachten.

      Login om te reageren
  78. heidekonijn zegt

    19 augustus 2010 om 12:49

    @ferry
    Thx

    Login om te reageren
  79. damster zegt

    19 augustus 2010 om 13:28

    Holy Mack!

    De theekrans, opnieuw uitgevonden, maar uh, waarom moet de een de ander overtuigen? Wat zijn dat voor oerinstincten? Wat gaat dat al dat rechtvaardigen opleveren?

    Je zult toch zelf elk dag met dat hok -als-ie al start- de weg op moeten, nietwaar? Dat zijn al je plasvriendjes van AB er niet meer….

    You like? You don’t like? Who cares!?

    damster (met z’n Brera, ja)

    Login om te reageren
  80. Timo zegt

    19 augustus 2010 om 16:43

    @heidekonijn : dat bedoel ik, Alfisti kopen zowiezo een Alfa maar jammer genoeg kan men hier op niet leven, ik heb het over die ****** die een budgetje van de baas kregen, eigenlijk een BMW willen, maar die bleek net iets te duur te zijn…die kloppen dan bij Alfa aan…

    Login om te reageren
  81. heidekonijn zegt

    19 augustus 2010 om 17:32

    @damster
    Jah, uniek op het internet, zo’n gedachtewisseling.

    Login om te reageren
  82. hape zegt

    19 augustus 2010 om 18:46

    Och je mag elkaar toch tenminste proberen te overtuigen van je mening? Zolang je elkaar blijft respecteren.

    Waar ik wel moeite mee heb is het klakkeloos napraten van mensen die tests hebben gelezen en de conclusie overnemen als de waarheid.
    De 75 was naar mijn bescheiden mening misschien wel de laatste alfa onder het alfa-bewind, het was zeker niet de fijnste alfa en daarmee voor mij ook niet de laatste echte alfa.
    Zo wordt de 159 hier op het blog verguisd terwijl ik elke dag geniet van ‘mijn’ 2.4jtd. En nee.. ik wil hem voor geen goud ruilen tegen één van de andere leasesletten bij ons op het werk. Als je overstapt weet je gelijk waarom. En hetzelfde gevoel had ik met de Giulietta.. nee niet de nieuwe maar het model 78-85.
    Dus waarom is de 159 geen echte Alfa voor mij dan?

    De Mito vergelijken met een Fiesta… mmm… qua weggedrag hooguit, dan heb je het wel gehad. Dat zegt niet dat de Alfa ineens niet goed is, meer over de Fiesta die niet voor niets in die klasse als referentie gold. Het motorisch van de Fiesta is echter een ramp vergeleken met de Mito.

    En de 370Z geeft overigens prima aan waarom een sportwagen volgens die basis voor Alfa niet de juiste weg zolang geen RWD bodemgroep beschikbaar is.

    Ik wil het niet zo negatief zien als sommigen.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      19 augustus 2010 om 23:08

      @hape:

      De laatste echte Alfa was ook gelijk een dure Alfa.
      Dan doel ik op de SZ/RZ. Rijd overigens erg goed.

      Login om te reageren
  83. Spiderman zegt

    19 augustus 2010 om 23:26

    Vandaag een paar uur gereden met de 1750 TBi-versie van de Alfa Spider (met dank aan Galleria Van Kouwen in Amsterdam). Wat een superlekkere motor is dat, maakt de auto veel bijteriger en sportiever. Eeuwig zonde dat hij nu al uit productie gaat. En helaas geldt hetzelfde ook voor de Brera, aldus de dealer. Samen met de GT van vorige week drie prachtige Alfa´s uit productie, met dank aan die bonentellers die er nu aan het roer staan.

    Login om te reageren
  84. Spider Serie IV en 939 zegt

    20 augustus 2010 om 15:02

    Wel mooi al die emotie rondom dat merk Alfa. Het merk doet duidelijk iets met de autoliefhebbers (liefhebber van Alfa of “hater”).
    een bijna onverkochte auto wordt uit de handel genomen en binnen 1 week 115 reacties op Autoblog!

    Ik ben 1 van die weinigen die dagelijks in zo’n nieuwe Spider rijdt en moet zeggen of de auto nu uitstekend is of iets minder, te zwaar of niet ………. ik ben enorm enthousiast en geniet elke minuut van deze Italiaanse schone!!

    Login om te reageren
  85. tarquesh zegt

    27 augustus 2010 om 10:21

    spider? gewoon een Brera cabriolet.

    Zonde dat die Brera weg gaat. Een hele mooie , hele mooie , Auto.

    zonde.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North