• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa 1.9 JTD naar 175 pk

Auteur: Wouter, gepost 21 februari 2006 om 18:05 – 20 Reacties

" align=

Onze Italiaanse collega’s hebben een gerucht opgevangen dat de 1.9 JTDm 16v motor van Alfa Romeo een kleine upgrade gaat krijgen. In plaats van de huidige 150 pk gaat het blok 175 pk leveren en een gelijk gebleven koppel van 340 nm. Nu veegt het huidige JTD 16v blok al de vloer aan met een Q7 TDI, maar straks worden de prestaties helemaal indrukwekkend.


De sprint naar de 100 wordt straks in 8,6 seconden afgelegd en de topsnelheid wordt 222 km/u. Overigens schijnt er wellicht ook een kleine facelift aan te komen voor de Alfa GT, alhoewel de GT eigenlijk pas kort op de markt is.

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Q7

Vorig bericht: « Chiptuning toch geen tovermiddel?
Volgend bericht: Meer info & foto’s Alfa 159 SW »

Lees Interacties

Reacties

  1. Joost zegt

    21 februari 2006 om 18:57

    Dat is niet slecht voor een 1.9. Dat is ongeveer 92 pk per liter. De nieuwe GT3 of GT2, dat weet ik niet meer, heeft 115 pk per liter en dat is dan een sportauto en dit een gewone auto.

    Login om te reageren
  2. O.D. zegt

    21 februari 2006 om 19:08

    Dat is echt appels met peren vergelijken. Benzine met Diesel en atmosferisch met geblazen.

    Login om te reageren
  3. William zegt

    21 februari 2006 om 19:57

    “alhoewel de GT eigenlijk pas kort op de markt is.”

    Toch valt dat nog wel mee. Volgens de ongeschreven regel komt een facelift na ongeveer drie jaar. De GT is er vanaf januari 2004, dus de facelift komt na 2,5 jaar. Vrij vroeg, maar niet abnormaal.

    Login om te reageren
  4. Jeremy zegt

    21 februari 2006 om 20:01

    @(O.D.): Inderdaad.

    Login om te reageren
  5. dekster zegt

    21 februari 2006 om 20:18

    prachtige wagen

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    21 februari 2006 om 22:48

    maar ja, waar blijft de 2.4JTDM vijfcilinder met 200pk dat is echt een beest en die diesel klinkt ook nog goed.

    Login om te reageren
  7. Mark zegt

    21 februari 2006 om 23:07

    de 2.4 met 200pk moet dan ook ff wat extra power krijgen :-). Renault heeft een 2.0 met 175pk en 360nm ofzo. Ook zeer netjes.

    Login om te reageren
  8. Romeo zegt

    22 februari 2006 om 12:17

    Wacht maar tot de 1.9 JTD met 200 pk uitkomt in 2007!

    Login om te reageren
  9. ZOEF zegt

    22 februari 2006 om 17:03

    Autoliefhebbers die kicken op diesels in sportieve wagens, dat is zo`n beetje als Grieken die liever knapen dan meisjes hadden. Je kunt daar ook mee neuken, maar het is toch niet hetzelfde…
    Bij de Grieken had dat nog een praktische reden, knapen worden namelijk niet zwanger, maar de diesel is een louter product van takswetten.
    Zo`n Alfa zou met een 2000 of 2400 zescylinder benzine moeten komen.
    En iemand moet de DI motoren geschikt maken voor LPG, of andersom. Ja dat is ook een product van takswetten, maar dan heb je tenminste een echte automotor.
    Nog beter is de takstoestand op brandstoffen te normaliseren, we moeten een voorbeeld nemen aan de angelsaksische wereld, daar rijdt geen kat met diesel maar met normale benzine zoals echte auto`s past. Is meteen ook het roetprobleem van de baan.

    Login om te reageren
  10. O.D. zegt

    22 februari 2006 om 17:31

    @ ZOEF: even een klein detail. De Grieken namen niet jongens omdat die niet zwanger werden. Ik hoop niet dat ik je moet uitleggen dat een meisje dat in de k*nt gebonkt wordt ook niet zwanger wordt.

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    23 februari 2006 om 09:51

    het is niet zo dat ik kick op een diesel in een sportieve auto. Maar als je toch een diesel moet rijden, dan is een leuke sportieve auto misschien wel interessanter dan de zoveelste standaard sedan……

    Login om te reageren
  12. hairry zegt

    23 februari 2006 om 10:27

    @zoef jongen, jongen toch

    Login om te reageren
  13. Multicar zegt

    1 maart 2006 om 19:29

    Zal weer net als met de Brera proberen de auto zo snel mogelijk te bemachtigen.Kunnen de boys van autoblog weer een artikel schrijven.Je moet elkaar toch helpen in de wereld.

    Login om te reageren
  14. Dennis zegt

    5 maart 2006 om 22:58

    Helemaal mee eens! (h)

    Login om te reageren
  15. GT rijder zegt

    22 maart 2006 om 20:10

    hoezo ongenuanceerd om zo over diesel te praten…..

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    19 mei 2006 om 11:31

    een 200pk 1,9JTDm wordt nu ontwikkeld en volgens de geruchten staat deze in de planning voor 2007. We hebben het dan over een diesel met meer dan 100pk per liter!! Top!

    Omdat de 2,4JTDm ook al 200pk levert gaat deze naar verwachting naar ongeveer 225pk.
    Dank aan autoscoops, voor de info.

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    19 mei 2006 om 13:13

    @Wouter: Lijkt het je wat? Een Alfa GT met 200pk diesel en 360nm koppel?…. Q7 move over! LOL

    Login om te reageren
  18. Jopie zegt

    8 augustus 2006 om 00:37

    Diezel of benzinemotoren… Bij sportiviteit hoort een bezinemotor zou je zeggen, maar is dit niet aan het veranderen? Twee maand geleden heb samen met een vriend ik een testritje gemaakt met een 159 sportwagon V6 3.2 260pk. Zelf ben ik eigenaar van een 159 136pk 16v. Onze indruk : is dat 260pk? Dat gaat niet vooruit! Zelfs als je de motor laat janken tot 7500toeren! Het geluid is waaw! Maar wij hadden het gevoel dat de prestaties van mijn 1.9 JTD 136pk (wat zeker niet speciaal is) niet veel of niet moesten onderdoen aan die V6! Het viel echt tegen en een bezinemotor heeft weinig Nm. Je moet die dus lekker in toeren jagen, maar de prestaties waren marginaal. Misschien omdat de motor amper 2800km op de teller had en is deze dus totaal niet ingereden…

    Login om te reageren
  19. Turbopaultje zegt

    8 augustus 2006 om 07:57

    een Alfa motor moet altijd eerst ingereden worden. Pas na meerdere KM ga ie sneller lopen.

    JTD ´s zijn Maß der Dinge. Een gechipte 20V is helemaal niet meer bij te houden en klinkt net zo mooi als een ottomotor.

    Login om te reageren
  20. Daniel zegt

    9 september 2006 om 12:54

    Ik rij nu een 1.9JTD met ±180pk en lekker veel power onderin, maar wil meer…
    Ben aan het kijken naar een 3.2V6 benzine maar vraag me af of dit dezelfde of een betere kick geeft dan mijn diesel. Wie kan mij vertellen wanneer de restyling van de GT uitkomt en of daar ook een evt 2.4JTDM in komt te hangen? Of de neiuwe 3.2V6 met 260pk? En wat gaan ze aan de buitenkant restylen???

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North