
Voor degenen die de Alfa Romeo Brera nog niet dik genoeg vinden, Eibach weet de oplossing. Eigenlijk heeft de Brera het niet nodig, maar het misstaat zeker niet.
Met de Pro-Kit zakt de Brera richting asfalt. Voor het lekkere moet je daar eigenlijk Pro-Damper kitje bij hebben, want dan worden de dempers daar op aangepast. Mocht je de wielen nog wat verder naar buiten willen hebben, dan zijn er nog spacers.
Nu nog wat extra pk’s met een motorkitje, want op dat gebied is er nog niet veel te melden.
tis zo0wiezo0w al mo0ie auto
Dude, het niet msn hier, get a life.
Volgens mij is dit precies wat de Brera nodig heeft. Met name de verlaging en beter gevulde wielkasten zijn top.
Vind m dr wel op vooruitgegaan zo!
Schitterend!
De Brera heeft mij nodig als bestuurder. :-)
erg fraai die wielen en iets lager staat de auto goed. Zag er vandaag nog één rijden, wel speelgoedblauw, maar zelfs dat staat de auto goed.
schitterende VW golf
ik raad marc aan een aanvullend pakket voor de ziektekosten te nemen en daarna bij de opticiën en/of de oogarts langs te gaan, want met zijn zicht is echt iets mis…..(p.s kan iemand dit even aan hem voorlezen? (jokerp) )
Lol
De achterkant van de brera kan er in mijn opinie alleen maar op vooruitgaan hoor…
Daarbij, als ik sommige alfa’s zie rijden, moet ik direct denken op veredelde seat’s…
…en dat terwijl het eigenlijk andersom is. :-P
Om eerlijk te zijn wil ik niet weten hoe hard die auto gaat rammelen met die setup. Ik rij 2 jaar een Alfa GT (2e Alfa trouwens) en alles, maar dan ook alles rammelt en ratelt. En dat voor de standaard ophanging + 17 duimers. Alfa ziet er goed uit, heeft een leuke wegligging … maar de afwerkingskwaliteit laat te wensen over.
Idd, Solstice. Ik wordt persoonlijk een beetje moe van mensen die Seat vergelijken met Alfa; Seat heeft maar één model in hun line-up dat vergeleken kan worden met Alfa, namelijk de Leon tegenover de 147.
Qua styling: Seat kocht de designer van Alfa, vanwaar enige gelijkenis.
@Catscratch: met de 159 en Brera is de afwerking beduidend omhoog gegaan. Auto zal ook minder torderen aangezien premium platform erg stijf is. Dit geeft dan weer minder kans op rammels.
Al draagt een brera 19 inch rims…
Als ik een auto hoor rammelen denk ik meteen hey dat is vast zo’n kneus in een gepimpte alfa en ja hoor (pig)
Persoonlijk vind ik dat een Alfa niet gepimpt hoeft te worden. En wat dat rammelen betreft, er zijn nu eenmaal zaken die je erbij moet nemen als je met een Alfa rijdt. Ik rij al 2 jaar met een ’95 Gtv V6tb en bij mij valt dat zeer goed mee. Ik denk dat Catscratch een beetje overdrijft. Al heeft hij een punt voor wat de afwerking betreft.
Ik rij met een VW van het werk (voorheen Peugeot), soms met een Espace of een X5 voor langere afstanden. Denk je echt dat enkel Alfa rammelt? Kom maar eens luisteren dan. Gepiep en gekraak van de ophanging krijg je er gratis bij (X5).
Ik heb meegereden met een zwarte alfa brera 3.2 v6 260pk en hij gaat echt wel hard. hele auto vind ik echt mooi, ook de achterkant. Alleen gemiddeld verbruik is 1 op 5 dus…..:P maarja wie maakt zich daar nou druk over met zo’n auto haha
vriend van me heeft een gtv uit 96 2.0 twin spark. Alles rammelt zo’n beetje. en hij verbruikt meer dan de vr6 van een andere vriend van me zowel binnenstad als snelweg?!?!?! Gek, maar misschien hebben de alfa rijders hier een verklaring op…
Ja, ik heb ook gehoord dat het verbruik bij alle alfa’s aan de hoge kant is…..
@ marc, Vergelijk Alfa nooit met Volkswagen, als ik 1 merk lelijk vind is het wel volkwagen saaiste auto’s die er zijn zeg maar het tegen over gestelde van Alfa en dat rammelen dat hoort erbij ooit een ferari gereden of gezien? ik kan jullie vertellen het rammelt net zo erg maar het heerlijke geluid van alfa en ook ferari gaat daar boven.
Helemaal mee eens :D
Overdrijven? Ik was een Alfa-fan in hart en nieren. Hiervoor had ik een Alfa 156 met SP, die qua ophanging harder aanvoelde dan m’n GT. Eigenlijk nooit veel rammels gehad (alles bleef mooi netjes binnen de tolerantiegrens).
Maar de GT (in mijn geval dan, ik ken ook gelukkige GT-rijders) is een nachtmerrie. Deuren die elke 2 maand opnieuw moeten afgesteld worden, piepende stoelend, krakend kofferdeksel, 5 verschillende rammels in het dashboard, noem maar op …
Ik heb 2 jaar garantie op de GT. Nog 5 maanden te gaan. Ik ga alvast BMW proberen. Met spijt in m’n hart, ik durf geen 3e Alfa meer te kopen. En als ik de online preview las op autoweek omtrent de 159 blijkt mijn vrees toch niet zo ongegrond :(
Wij zijn al aan onze derde 156 bezig, telkens een 1.9 JTD aangezien er veel km worden gemaakt en we hebben geen noemenswaardige problemen. Af en toe wel een rammel, maar dat hoort er helaas een beetje bij. De derde 156 is van 2005 en is beduidend beter in elkaar gezet dan de vorige twee. Misschien heb je pech, echter geloof niet dat andere merken geen last hebben van onhebbelijkheden, gebaseerd op de commentaren op verschillende fora.
Ik begrijp het niet dat mensen die bijgeluiden kunnen tolereren, al dat gerammel. Dat getikt en gerammel maakt mij gek! Ooit een golf tdi gehad uit 99 met uiteindelijk 2,5 ton ik had een hele lichte bijgeluid vanuit mijn tellerhuis, dat heeft mij zo erg geirriteert dat ik heel mijn dashboard had losgeschroefd…bleek een onschuldig schroefje te zijn.
De vraag is een beetje wat ieders definitie van een “rammel” is. Iets wat je constant hoort, of alleen op bepaalde wegdelen. Vaak is het geluid zo zacht dat wanneer de radio zachtjes aanstaat je het al niet meer kan horen. Maar bijna alle rammels zijn te verhelpen, echter dit duurt dan vaak tot de volgende beurt. ;-)
Bij mijn gtv stoort mij het rammelen niet zo. Wat vervelender is is dat de electronica een eigen leven begint te leiden. bv: de interval stand van de ruitenwisser werkt soms wel soms niet en hetzelfde geldt voor de electrische vensters. Als je 2x kort na elkaar klikt gaat die normaal gezien volledig naar boven of beneden. Zoals ik al zei soms wel soms niet. Nog over dat rammelen. Wanneer ik met de vensters half open rij rammelen deze bijna stuk.
Oh ja. En het staafje dat de deurhendel met het slotmechanisme verbindt is al twee keer stukgevroren.
Ok genoeg gezeurd :) dat waren zoal de minpunten van een Alfa Romeo… da’s nix vergeleken bij sommige andere merken :) Nu gaan we over naar de pluspunten, waar andere merken bij een Alfa Romeo in het niets vallen :)
verneem de laatste tijd dat er erg veel niet alfa ’s terug moeten komen voor ernstige gebreken heb ik een alfa nog niet eerder over gehoord .
rij zel al 20 jaar alfa’s met of zonder rammel en of roest is nooit terug geroepen voor iets wat niet oke was .
je ben t alfist of niet de modellen lijn die er nu komt mag er zijn
petten volk snappen er dan ook niks van en doen er alles aan om het af te kraken .
rede kan zijn missen het tijd loze of kunnen het niet hebben dat er ook echte mensen zijn met gevoel voor een echt merk .
ieder auto merk heeft zo zijn gebreken ( genoeg )
zolang je zelf geen auto uit eigen zak betaald ,maar van de bank is kan je niet oordelen over een merk .
ben ik blijf in mijn niet geleasde of van een lening gekocht bella :)
Ik denk dat veel misverstanden stammen van de tijd van de Alfasud, wat een beetje een roestbak was. Het feit dat Alfa een legendarisch race merk is en dat ze consequent prachtige wagens blijven uitbrebgen zijn wordt gauw vergeten. Zolang mijn gtv zonder probleem start en geen echt mechanische problemen heeft neem ik er de mindere negatieve puntjes met liefde bij. Mijn wagen is al 10 jaar oud en rijdt nog als nieuw. Dat kan je niet van alle wagens zeggen. Als je een wagen perfect onderhoudt blijf je er tot de rest van je dagen mee rijden, ook met een Alfa. Het voordeel van een Alfa is dat je er ook de rest van je dagen mee “wil” rijden.
hé lexus ik ben het dik met je eens te lelijke autos behalve de passat