• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alle Lotus modellen goedkoper dan vorige maand

Auteur: willeme, gepost 7 juli 2020 om 15:05 – 16 Reacties

Lotus modellen goedkoper

Je leest het goed, alle Lotus modellen zijn veel goedkoper dan voorheen!

Als petrolhead zijn er een paar merken die er toe doen: Ferrari, Lamborghini, Porsche. Die laatste twee verkopen nu voornamelijk enigszins generieke crossovers, dus is er niet echt sprake van een echt ‘sportwagenmerk’.

Licht

Lotus is wél een merk dat enkel en alleen aanwezig is om de petrolhead blij te maken. De Lotus-filosfie is net even wat anders dan bij veel andere sportwagenmerken. Een Lotus is relatief gezien heel erg licht.

Lotus modellen goedkoper

Nieuwe calculatie

De nieuwe calculatie voor auto’s pakte gunstig uit voor sommige merken. Zo konden we al mede delen dat de Honda Civic Type-R vorige week zo’n 6.000 euro goedkoper is geworden. Lotus heeft een soortgelijk bericht, maar dan leuker. Alle Lotussen zijn namelijk fiks goedkoper dan een paar weken geleden.

Lotus Elise Sport 220

We beginnen met de kleinste en meest typische Lotus, de Elise. De enige leverbare variant is de ‘Sport 220’, compleet met viercilinder motor plus een mechanische compressor. De Lotus Elise Sport 220 kost nu 10.568 euro minder dan voorheen. De oude prijs was 72.108 euro.

Elise

De nieuwe prijs is 61.400 euro. Dat is goedkoper dan de goedkoopste Audi TT Roadster 45 TFSI Pro Line S (66.059 euro), om even een zijstraat te noemen iets duurder dan een BMW Z4 sDrive30i (56.636 euro).

Lotus modellen goedkoper

Lotus Exige 350

Mocht het iets ruiger dan een Elise, dan is de Exige een uitstekende keuze. Ook deze Lotus is goedkoper dan voorheen. De basis van de auto is gelijk, de ’tub’ waar je in zit ook, maar de Exige is iets serieuzer, heeft een andere carrosserie en een krachtige supercharged V6.

Exige

De Lotus Exige is nu ook goedkoper. Vroeger betaalde je 119.765 euro, maar nu is deze 11.289 euro goedkoper: je betaalt 108.476 voor een Lotus Exige 350. Een Porsche 718 Cayman S met 350 pk kost 103.600 euro.

Lotus modellen goedkoper

Lotus Evora GT410 Sport

Dan gaan we door met de topper in de range, de Lotus Evora GT410 Sport. De Evora is een maatje groter en volwassener dan de Elise, maar in zijn klasse nog een bijzonder lichte en lichtvoetige auto. Ook de Evora van die Lotus modellen die goedkoper dan voorheen is.

Evora

Voorheen betaalde je hier 167.864 euro voor. Maar dankzij de fiscus daalt de prijs met 16.042 euro naar 151.822 euro. Een Porsche 911 Carrera S kost 157.300 euro en een Porsche 718 Cayman GT4 is 153.000 euro.

Lotus modellen goedkoper

Ook interessant!

  • Puristische sportwagen overstuurt
    Lotus Exige crasht in Nederlandse sloot
  • Lotus Exige S1
  • Lotus Elise, Exige en Evora
    Drie keer afscheid bij Lotus
  • Autoblog Family: Lotus Exige S Komo-Tec

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

belasting, elise, exige, geld, Lotus, Prijzen, sport

Vorig bericht: « Dit is de goedkoopste nieuwe X5 M van Nederland
Volgend bericht: Aankoopadvies: vakantiestation voor 25.000 euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. michaelcorleone zegt

    7 juli 2020 om 15:15

    En een maand later weer duurder zeker :)

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      7 juli 2020 om 15:35

      Nee, dit komt door de aanpassing van de BPM-tabel. De uitstoot is nu berekend op basis van WLTP (dus iets hoger) maar de BPM-bedragen per gram CO2 zijn weer iets lager. Gemiddeld gezien zou dat budgetneutraal moeten zijn, maar voor sommige specifieke auto’s pakt het bijzonder gunstig uit.

      Login om te reageren
  2. reactief zegt

    7 juli 2020 om 15:44

    Een Lotus Elise Sport 220 graag. Ondertussen bejaard, maar de laatste facelift staat goed.

    Blijft een droomauto voor me, al heeft hij voor mij stevige concurrentie met de Alpine A110.

    Login om te reageren
    • AstonMartinDriver zegt

      7 juli 2020 om 18:07

      @reactief: dat is degene die ik heb gekocht ?

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        7 juli 2020 om 21:46

        De Lotus of de Alpine?

        Login om te reageren
      • reactief zegt

        7 juli 2020 om 21:47

        @AstonMartinDriver; een portie gezonde jaloezie heb ik sowieso!

        Login om te reageren
  3. ty5550 zegt

    7 juli 2020 om 16:02

    Ze zullen ongetwijfeld superleuk rijden op het circuit maar wat een bejaard gamma toch. Dan zijn er toch alternatieven die misschien iets trager zijn op het circuit maar dit ruimschoots goedmaken op andere zaken.

    Login om te reageren
    • arjan916 zegt

      7 juli 2020 om 17:01

      @ty5500: goedmaken met wat bedoel je? Een meer up to date interieur? Jazeker, daar is de Lotus op achterstand. Maar dat is ook gelijk een voordeel, want hoe leuk schermen en digitale frutsels er op t moment uitzien, zo verouderd zijn ze al over enkele jaren. Zolang je net als Lotus, en Rolls, de strategie aanhoudt daar niet te veel in mee te gaan, heb je er ook geen last van. Daar komt bij dat de rijbeleving bij geen enkel andere vergelijkbare auto op het niveau is van wat een Lotus je biedt, ook een Alpine niet. Advies, ga geen Lotus rijden als je van kekke displays houdt, comfortabel wilt reizen en je geen stuurgevoel hebt ;)

      Login om te reageren
      • ty5550 zegt

        7 juli 2020 om 17:38

        Dashbord, uiterlijk (hoewel dit voornamelijk persoonlijk is), balans rijcomfort/sportiviteit. Je rijdt immers niet elke dag op het circuit maar wel elke dag op de baan. En dan lijkt me bijvoorbeeld een Porsche 718 Boxster S een stuk aangenamer alternatief die zeker zijn mannetje qua sportiviteit kan staan. Heb je al een auto en is het enkel voor op het circuit, dan is het echter iets anders.

        Login om te reageren
  4. maarteno zegt

    7 juli 2020 om 18:34

    imho die Evora is nog steeds 50k te duur…

    Login om te reageren
  5. mpgc zegt

    7 juli 2020 om 22:14

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. rob5nismo zegt

    7 juli 2020 om 22:29

    Het zou wel gaaf zijn als we nu meer lotus op de weg gaan zien

    Login om te reageren
  7. Jochen zegt

    8 juli 2020 om 06:31

    Er zijn er dit jaar -0- verkocht. Zou er nu wel iemand de knoop doorhakken ?

    Login om te reageren
  8. ericd zegt

    8 juli 2020 om 06:46

    Lotus en Porsche hadden gemeen dat ze begin jaren ’90 flink in de problemen zaten. Het laatste merk (had alleen de 911 en 968, weer u nog?) huurde wat ‘kaizen’ Japanners in, en kijk waar ze nu zijn. Lotus is van eigenaar naar eigenaar gegaan, is veelste duur en haalt het in alle opzichten niet bij Porsche. Hopelijk is er nu dan de verlossing.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    8 juli 2020 om 09:53

    Schitterend merk wat veel te weinig verkocht wordt. Onbekend maakt onbemind. Mensen met geld voor dergelijke voertuigen zijn meestal niet de idiote liefhebbers die voor laag gewicht gaan. Hoog vermogen of een bekende badge wil men liever….

    Login om te reageren
  10. menster zegt

    9 juli 2020 om 15:19

    Fijne auto… heb een 111R gehad, gooi en smijtauto… heerlijk. Ingeruild op een Ferrari en af en toe wel eens spijt van…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North