• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alle modellen van Audi RS worden binnen paar jaar elektrisch

Auteur: nicolasr, gepost 10 juni 2021 om 15:00 – 36 Reacties

De eerste elektrische Audi RS

De Audi RS E-tron GT bevalt blijkbaar zo goed, alle modellen van Audi RS binnen een paar jaar elektrisch worden.

Het is de trend van dit moment en die van de nabije toekomst. Steeds meer auto’s krijgen een stekker. Dat gaat van kleintjes zoals de Opel Corsa-e tot aan de grote jongens als de Volvo XC90. En alles daar tussenin wordt elektrisch.

Ook de sportievelingen moeten eraan geloven

Zeker. Zo heb je bijvoorbeeld de Ferrari SF90 die gewoon elektrisch kan rijden en de Porsche Taycan die zelfs helemaal elektrisch is. En natuurlijk de Audi RS E-tron GT. Een auto die blijkbaar dermate in de smaak valt bij de fabrikant, dat hij smaakt naar meer.

Audi Sport heeft namelijk laten weten het volledige gamma RS-modellen te gaan voorzien van een elektromotor. Dat kan zijn volledig elektrisch, maar er zullen ook hybrides komen.

Over 3 jaar is de helft van Audi RS geëlektrificeerd

Dus al in 2024 heeft 50% van de snelste Audi’s de beschikking over power uit een accu. In 2026, over 5 jaar dus, moet dat al 80% zijn. En in 2030 tenslotte zal er geen enkele Audi RS de fabriek verlaten die niet op de een of andere manier voorzien is van een elektromotor.

De ICE-motor zal voorlopig nog wel even blijven

Dus geen zorgen. Audi Sport heeft laten weten dat je voor een lekker dikke verbrandingsmotor de komende jaren heus nog wel bij RS terecht kan. Alleen worden deze auto’s dan ondersteund door elektropower.

Overigens worden de RS 6, de RS 7 en de RS Q8 nu al bijgestaan door 48-volt mild-hybridesystemen. Toekomstige RS-modelgeneraties gaan nog een stap verder, met krachtige plug-in hybride- en volledig elektrische aandrijflijnen. Aldus Audi.

Een vloek of een zegen?

De elektrificatie van auto’s hoort zoals eerder gezegd bij deze tijd. Dus dat geldt ook voor Audi en de RS-modellen. Je kan het jammer vinden, maar als je bedenkt dat concerngenoot Porsche al ongeveer 700 pk haalt uit een V8 met ondersteuning van een elektromotor, dan zijn er eigenlijk alleen maar winnaars, toch?

Of heb ik het hier helemaal mis en is het wel vervelend dat Audi RS elektrisch wordt? Laat het weten in de comments!!

Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Audi R-modellen
    Alle Audi R-modellen worden geheel elektrisch
  • Audi voert tempo op, al in 2026 volledig elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Elektrisch, rs6, rs7

Vorig bericht: « Video: 3 Ferrari’s, inclusief Pista, crashen op elkaar
Volgend bericht: Bentley Continental GT(C) 2011-2018 occasion aankoopadvies »

Lees Interacties

Reacties

  1. autogeak zegt

    10 juni 2021 om 15:23

    Volledig elektrisch is een vloek, er gaat niets boven mooi motorgeluid het is gewoon onderdeel van de beleving voor mij. Ondersteuning van een elektromotor juich ik wel toe.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      10 juni 2021 om 15:30

      Beetje extra broem broem door de speakers dan, doen ze toch al.

      Login om te reageren
      • bitd zegt

        11 juni 2021 om 11:17

        @harrie: serieuze vraag: ik denk niet dat Audi dit over de speakers doet, maar wel andere trucjes, wie weet dit?

        Login om te reageren
    • smex zegt

      10 juni 2021 om 17:34

      @autogeak: hier ben ik het dus me eens, ondersteuning is prima, maar volledig elektrisch op leuke auto’s lijkt me helemaal niks.

      Login om te reageren
  2. escort77 zegt

    10 juni 2021 om 15:47

    Ik snap het wel. Uiteindelijk is dat een makkelijke manier om extra vermogen te krijgen dat goed op de weg te krijgen is zonder dat de boel snel stuk gaat.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      10 juni 2021 om 16:30

      @escort77: Je moet ook wel, anders kom je niet mee en zijn je modellen gewoon langzamer.

      Login om te reageren
  3. kroon zegt

    10 juni 2021 om 15:58

    VAG en Audi gaan er vol voor. En terecht, de e-tron GT is waarschijnlijk de fijnste EV (en mooiste) voor lange afstanden op dit moment (bron: Bjørn Nyland).
    BMW kan hier een voorbeeld aan nemen. Daar bouwen ze vooral nog ICE modellen en bouwen ze ICE modellen niet al te ruimte efficiënte om tot EV.

    Login om te reageren
  4. Charles Taycan 4S zegt

    10 juni 2021 om 16:25

    Logische ontwikkeling van Audi in het transitieproces. En met de samenwerking van Porsche met de Taycan heeft Audi er een fraaie en goed sturende auto bij in het gamma. En straks wellicht ook nog plug-in hybride van Porsche. Eigenlijk alleen maar voordelen, meer power, meer koppel, lager verbruik, dito uitstoot, dito BPM, stiller… Het gebrek aan geluid is even wennen kan ik nu uit ervaring zeggen maar bevalt uitstekend, een supersnelle auto zonder drama en overlast voor anderen!👍😉

    Login om te reageren
    • lars zegt

      10 juni 2021 om 17:20

      De oude profiel afbeelding weer terug??? ;-)

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        10 juni 2021 om 17:33

        @lars, speciaal voor jou Lars, Taycan in de Lot!👌

        Login om te reageren
        • lars zegt

          10 juni 2021 om 18:09

          Blijft een prachtige auto!

          Login om te reageren
          • Charles Taycan 4S zegt

            10 juni 2021 om 18:16

            @lars, merci vonden wij ook, prachtige auto idd! Live is to short to drive boring and ugly cars!😜

            Login om te reageren
    • usmurf zegt

      10 juni 2021 om 17:26

      Jij hebt zo’n ding toch Charles?

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        10 juni 2021 om 17:35

        @usmurf, geen E-Tron GT maar een Taycan, zijn iets ouder broertje.😉

        Login om te reageren
    • Richmond zegt

      10 juni 2021 om 19:32

      @Charles Taycan 4S: is het niet dat Porsche de techniek van Audi krijgt?

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        10 juni 2021 om 20:00

        @benja01, nope, de Taycan was er ook al in 2019 met 800V accu, de Audi GT zonet.

        Login om te reageren
        • bitd zegt

          11 juni 2021 om 11:19

          @Charles Taycan 4S: maar het was toch echt Audi die als eerste ermee de wereld in ging, verbaasde mij dat Porsche ermee aan de haal ging, maar vanuit marketing misschien wel de beste oplossing.

          Login om te reageren
    • Stefje zegt

      12 juni 2021 om 08:46

      @Charles Taycan 4S: je hebt geluk dat je een fiscaal voordeeltje op een dure bak hebt weten te pakken, maar besef dat die co2 heffing straks, in andere vorm, ook op de ev komt. De overheid rekent op die miljarden, en als die minder en minder binnen komen via ice’s, dan zijn ev’s aan de beurt.

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        12 juni 2021 om 15:03

        @stefje, ik heb 0 Euro voordeel gehad bij de aanschaf van onze Taycan. Ik woon in Frankrijk en heb hem prive gekocht en de aanschafsubsidie is hier ook gecapt tot €45.000,- aanschafprijs, daarboven niets, Rien, Nada…😉

        Login om te reageren
        • Stefje zegt

          13 juni 2021 om 00:48

          @Charles Taycan 4S: de Carte Gris was vast niet een stuk voordeliger ;)

          Login om te reageren
  5. HZW zegt

    10 juni 2021 om 17:19

    Ik zie de geluid factor ook niet als een probleem, hoe stiller de auto in het interieur is, des te beter, verhoogt enorm het reis comfort.

    Login om te reageren
  6. jeroenm83 zegt

    10 juni 2021 om 18:55

    Erg jammer, wel te verwachten.

    Het zal best dat mijn C7 RS6 niet sneller is dan een elektrisch apparaat, maar het gebrom, gebrul en geschreeuw van zo’n V8 is gewoon genieten. Daarbij is ie ook niet bepaald langzaam, en als het wat kalmer aan moet, dan is daar de kalmerende en geruststellende brom van de diezelfde V8 ook daar. Die gromt dat ie paraat is al jij ‘m wakker maakt.

    Bij een RS hoort passend lawaai. Dat extreme uitlaat-getune hoeft van mij niet zo, maar ik word er warmer van dan van ‘niks’.

    Ik mag wel opschieten met de V10 R8 erbij voordat het te laat is. Geluid draagt echt bij aan de beleving van een auto. Of zie/hoor je op termijn liever een 911 GT3RS zonder gejank?

    Login om te reageren
  7. Charles Taycan 4S zegt

    10 juni 2021 om 19:18

    @jeroenm83, geluid is iets wat we gelijk associeren met snelheid. Heb meer dan 12 racemotoren en 3x 911’s gehad , allen voorzien van een sportuitlaat… nu alleen de optionele Electric Sport Sound van Porsche die je als je wilt zelf aan kunt zetten en een Spaceship- achtig geluid geeft maar de auto is superstil en loeisnel en krijg dagelijks duimpjes omhoog maar dat geluid of het ontberen ervan went snel. Zo snel dat ik vorige week een Corvette V8 voorbij hoorde rijden en dacht , mooi geluid was dat… vroeger… tijden veranderen…😉

    Login om te reageren
    • jeroenm83 zegt

      10 juni 2021 om 19:44

      Nee, ik snap je punt Charles, maar ik associeer het niet met snelheid maar met beleving. Noem me maar een klein kind (ontleed mijn nickname maar even, daar kom je vast uit…). Niet dat ik nou perse iets luids wil, maar dat je motor ook daadwerkelijk hóórt werken vind ik echt de beleving van een sportieve auto. Iets wat uit speakers komt vind ik flauw, zo ook bij dikke M’s en RS’en eventueel. Ik wil boze turbo’s horen, ik wil gebrul van de cilinders horen, en die uitlaat mag best even na-tikken. Je wil het zien, horen en ruiken.

      Mooie wagen, zo’n e-tron RS (ook zo’n Taycan), maar nee. Ik geniet zolang het nog kan. Al is mijn wagen uit 2013. Daarvoor een RS6 met V10 uit 2009. Die klonk alsof de motor met z’n vingers tussen de deur zat. Heel bijzonder.

      Dé site voor petrolheads hè?!😎😂

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        10 juni 2021 om 20:08

        Ik begrijp je volledig Jeroen uit 1983!😉 Dat had ik toen ook, ben uit 1969 en zoals eerder geschreven heb ik het allemaal al gehad en van genoten … echter zie nu een andere tijd ontstaan met meer zorg voor de Aarde en minder overlast voor elkaar… geniet er nog van zolang het nog kan.😉👍

        Login om te reageren
        • jeroenm83 zegt

          10 juni 2021 om 20:43

          Ha Charles. Tja, dat argument -Moeder Aarde- wordt vaak aangehaald en vind ik wat gratuit voor een keuze van een auto. Dat gaat ook wat buiten de discussie voor hierboven.

          Maar even chères amies! Ieder zijn genot van zijn of haar wagen. Ik zal op termijn ook wel ergens iets elektrisch gaan rijden. Niet omdat het kan, maar….vul maar in. Voor nu hou ik dat gezegde zoals het bedoeld is….

          Fijne avond!

          Login om te reageren
          • Charles Taycan 4S zegt

            10 juni 2021 om 21:15

            Jeroen, het wordt steeds belangrijker. Enjoy et bonne soiree !😉👍

            Login om te reageren
        • rumour zegt

          10 juni 2021 om 20:58

          @Charles: voorheen Aarde vervuilt voor 6 man ;-) Vervolgens nu zeggen minder overlast is beetje hypocriet. Maar pas op voor Jean de agent. In bosjes met lasergun ;-) Ai, te laat.

          ‘Ja de weg was leeg agent’. Niets mee te maken en niet relevant. Weg rijbewijs. Inleveren.
          Als je Louis de Funès boos maakt krijg je wat je verdiend ;-)

          Login om te reageren
          • Charles Taycan 4S zegt

            11 juni 2021 om 00:03

            @rumour, nee dat wbt dat vervuilen dat valt heel erg mee! Wbt die agent en dat rijbewijs dat is hier en France idd wel oppassen!😜

            Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      11 juni 2021 om 11:25

      U begint oud te worden meneer Charles. Mijn pa stamt uit dezelfde jaartal, die krijg ik met geen enkel mogelijkheid in een elektrische auto. Die zegt dat ie liever een auto heeft met mooi geluid.

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        11 juni 2021 om 11:30

        @ot92, ben 52, valt wel mee toch? Wel wijzer geworden!😉

        Login om te reageren
        • lars zegt

          11 juni 2021 om 11:50

          Nooit te oud om een mooie auto te kopen ;-)

          Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        11 juni 2021 om 11:52

        @ot92, ben 52 en jong van geest! En een EV,dus wel wat moderner dan je pa!😉

        Login om te reageren
        • Ot92 zegt

          11 juni 2021 om 17:06

          @charles Soort brandstof waar je auto gebruik van maakt, maakt je indirect een moderner mens? Interessant meneer Charles.
          Heeft u wel een AMG/M/RS/Porsche 911 o.i.d. erbij als een leuke auto voor in het weekend?

          Login om te reageren
          • Charles Taycan 4S zegt

            11 juni 2021 om 21:39

            @ot92, ik heb ze allemaal gereden of gehad idd… nu de Taycan 4S ook in het weekend👌

            Login om te reageren
  8. scrmeagle zegt

    11 juni 2021 om 12:38

    Loud pipes save lifes

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North