• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alleen nog maar achterwielaandrijving voor Pontiac

Auteur: Wouter, gepost 29 mei 2006 om 21:09 – 2 Reacties

Pontiac Grand Prix

Pontiac is het zorgenkindje van General Motors en om daar iets aan te doen is een goed plan nodig.
In de US werden vorig jaar 437.806 Pontiacs verkocht ten opzichte van 599.123 in 1995. Gelukkig is er een plan, Pontiac wordt het sportieve merk van GM. Echt sportief en daar past dan alleen nog achterwielaandrijving bij.

Volgens experts kost het vijf jaar om het gehele gamma van Pontiac om te vormen naar achterwielaandrijving. In de tussentijd zullen de kleinere modellen nog voorwielaangedreven of vierwielaangedreven blijven.

Ook interessant!

  • GM geeft Tesla een lekkere steek onder water met Hummer
  • Nieuwe Polestar Re:Move heeft achterwielaandrijving
  • Ford BlueCruise
    Ford haalt woede van GM op de hals
  • Liefhebbersauto met achterwielaandrijving
    Liefhebbersauto met achterwielaandrijving kost 12.500 euro

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

GM, pontiac

Vorig bericht: « GM compenseert dure brandstof prijzen
Volgend bericht: Hummer H4 en pickup »

Lees Interacties

Reacties

  1. skaffa zegt

    30 mei 2006 om 00:13

    al ze nu nog eens een europese ontwerper aannemen zou het misschien iets kunnen worden..

    Login om te reageren
  2. Ruben zegt

    30 mei 2006 om 10:25

    Het grootste probleem met GM/Pontiac is hoe mensen er tegenaan kijken. Terwijl alle anderen de Japanners achterna gaan met motoren met dubbele bovenliggende nokkenassen blijft GM de oude vertrouwde ‘pushrod’-motoren bouwen, en dat valt niet zo goed in dit Fast & Furious-tijdperk. Terwijl deze motoren, zoals de 3.8 V6 in de afgebeelde Grand Prix, nu juist zo ver doorontwikkeld zijn dat ze eigenlijk alleen maar voordelen kennen: onderhoudsarm, soepel, krachtig, laag verbruik.

    Het design, de hondslelijke Aztek even achterwege gelaten, spreekt juist veelal in Pontiacs voordeel, en het is een goede zet van GM om de (inmiddels toch weer ruim beschikbare) achterwielaangedreven platformen voor dit merk te gaan gebruiken. Al krijgen ze het wel een beetje laat door…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North