• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alles wat je wilt: Fornasari Racing Buggy

Auteur: RubenBaeten, gepost 17 juni 2009 om 10:12 – 13 Reacties

Afbeelding Alles wat je wilt: Fornasari Racing BuggyAfbeelding Alles wat je wilt: Fornasari Racing BuggyAfbeelding Alles wat je wilt: Fornasari Racing BuggyAfbeelding Alles wat je wilt: Fornasari Racing Buggy

Fornasari Racing Buggy
Fornasari is typisch zo’n merk dat is ontstaan nadat de bedenker op een goed moment een biertje teveel op had en dacht: ach, waarom ook niet. Het gevolg: een bloedsnelle rotte tomaat en een ontplofte hatchback met Lambo-lampen. De Italianen snappen echter best dat het oog ook wat wil, en daarom komen ze hier met een nieuwe ontwerppoging: de Racing Buggy.

De auto is gebaseerd op de RR600 en heeft een buizenframe dat slechts 150 kg weegt. En het leuke is: het dak kan ook open, als we Fornasari’s Google-Engels tenminste goed begrijpen:

This is a vehicle particularly studied for a everyday and every conditions use and particularly indicated for the free time thanks to the possibility to be competed open.

In eerste instantie heeft de Racing Buggy wel wat weg van een Lancer Evo met een oude Colt in z’n reet, maar als ze dit echt in productie gaan nemen hoor je ons niet klagen. Vooral niet omdat er dan een V8 van 602 pk onder de kap komt te liggen, goed voor een pk/gewichtsverhouding van 3,1 kg/pk. Via permanente vierwielaandrijving (60% achter) zorgt dit vermogen voor een 0-100-sprint van 3,8 seconden en een begrensde topsnelheid van 280 km/h. Wij zijn vooral benieuwd naar het bochtengedrag bij dat soort snelheden, maar in principe heeft deze Fornasari toch alles wat je je maar zou kunnen wensen?

THE RACING BUGGY

Represents the access point to the Fornasari’s world. It has been designed with 2 levels of mechanical; one is more accessible and a little less performance, the other one uses the classic architecture of Fornasari with a tube chassis, overlapped triangle suspensions and a Chevrolet motorization.

This is a vehicle particularly studied for a everyday and every conditions use and particularly indicated for the free time thanks to the possibility to be competed open.

For the rest it keeps unchanged the technical information of the RR600 and a big capacity of a off road and relevant performances on road.

The wheel base is shorter and the line is particularly aggressive and underline the possibility of a use more uninhibited and less binding then the RR600.

THE CHASSIS

The car’s skeleton consists of a special steel piping chassis in molybdenum-chrome that means a real space-frame in a 5 users’ model adaptation. More than 450 pipelines go across in order to obtain stiffness and torsion capability with a weight of less than 150 kg. The suspension triangles are equal on the four sides and they are mechanical jewels, with welding joints like those in Formula 1. The suspensions travel of 240 mm has been studied so as not to affect or change in any extent the geometrical configuration, as it had been set.

THE ENGINE

The heart consists of the latest generation of engines by General Motors’ as reviewed by Fornasari in the U.S. under the specialist Mr. Cottrell. The result is a light but reliable complex all built in aluminium. Sparing of consumption, in compliance with law about gas emissions puts no limits to power exploitation, which comes to be underlined by great values of torque.

TECHNICAL SPECIFICATIONS

Engine: 6.000cc-8 Cylinders
Power: 610Cv @ 6000 rpm
Torque: 748Nm @ 5100 rpm
Traction: Integral 4WD
Lenght: 520CM
Width: 215CM
Height: 185CM
Wheelbase: 325Cm
Weight: 1850kg
Seats: 5

PERFORMANCES

Max Speed (self-limited): 280KM/H
Accelleration 0-100Km/h: 3.8 seconds
Chilometro da fermo: 23 secondi

DRIVE TRAIN ALL WHEEL DRIVE

Central differential: Viscous coupling 60% rear, 40% front
Rear differential: Dana 44 slip limited
Automatic transmission: Hydra-matic 6 speed
Manual transmission: Borg Warner 6 speed
Gear ratios: Automatic: 4,02/ 2,36 / 1,53 / 1,15 / 0,85 / 0,67 / 3,06.
Manual: 1^2.66, 2^1.78, 3^1.30, 4^1.00, 5^0.74, 6^0.50, reverse 2.90
Axle ratios: Automatic 4.10, Manual 4.56

Ook interessant!

  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: magistrale herstart Verstappen
  • Video: drama bij herstart
  • Krijgt Max concurrentie uit Nederland?
    Krijgt Max concurrentie uit Nederland?

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Fornasari

Vorig bericht: « Officieel: Audi A5 Sportback
Volgend bericht: Wordt dit de Peugeot 408? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 juni 2009 om 10:15

    Leuk apparaat wel!
    Zijn ze al verder dan deze render??

    Login om te reageren
  2. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 juni 2009 om 10:19

    Ik zie net dat je die vorige, de ‘ontplofte hatchback’ wel gewoon kan bestellen! In Italië althans…

    Appeltje: nieuwe supersot lijkt me zo!
    Die is best mooi

    Login om te reageren
  3. Rouge zegt

    17 juni 2009 om 10:24

    Wat zouden de tuners hier mee doen? ;-)

    Login om te reageren
  4. Franqie zegt

    17 juni 2009 om 10:34

    Leuk karretje inderdaad, ze zouden er ook een Parijs-Dakar variant van moeten maken voor volgend jaar!

    Login om te reageren
  5. CasperH zegt

    17 juni 2009 om 11:18

    Wat Franqie zegt. Lijkt mij een mooie concurrent voor de Bowler Wildcat.

    Login om te reageren
  6. brecht zegt

    17 juni 2009 om 11:47

    Als je de hoeken wat afvlakt dan kan het nog wel iets worden zoals deze: http://www.autoblog.nl/archive/2009/04/24/audi-we-hebben-inderdaad-een-nieuw-design-nodig

    offtopic: met deze schoenen ben je metteen assorti: http://www.converse.nl/collection_images/Shoes_spring_09/HeritageB/108457.jpg

    Login om te reageren
  7. Bugger zegt

    17 juni 2009 om 12:35

    Leuk speelgoed, maar wel lelijk. Ik denk dat hij echt gebaseerd is op de Evo en de Colt..

    Login om te reageren
  8. Yasin zegt

    17 juni 2009 om 13:04

    Mooi speeltje, het is gelijk een spacewagentje.

    Login om te reageren
  9. Polygoon zegt

    17 juni 2009 om 13:19

    Volgens mij is het een futuristisch project dat nooit zal verwezelijkt worden.

    Login om te reageren
  10. monk zegt

    17 juni 2009 om 14:13

    heeft potentieel voor een lekker cross-bommetje

    Login om te reageren
  11. corvette z06 zegt

    17 juni 2009 om 17:41

    geweldig mooi design , zo moeten er meer komen , mooie lijnen .

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    17 juni 2009 om 23:10

    Handig voor wanneer de mens de maan weer met een bezoekje gaat vereren. Het is geen maanlandingsvoertuig? Oh… Wat moet je er dan mee?

    Lol @ Engels trouwens.

    Login om te reageren
  13. sansebastiano zegt

    18 juni 2009 om 11:01

    In het persbericht staat 610 CV (cavalli=paarden) ipv 602…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North