• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alpha-N komt met Ferrari 488-upgrade voor 25 euro per pk

Auteur: Dizono, gepost 11 november 2015 om 15:53 – 41 Reacties

Afbeelding Alpha-N komt met Ferrari 488-upgrade voor 25 euro per pkAfbeelding Alpha-N komt met Ferrari 488-upgrade voor 25 euro per pkAfbeelding Alpha-N komt met Ferrari 488-upgrade voor 25 euro per pkAfbeelding Alpha-N komt met Ferrari 488-upgrade voor 25 euro per pkAfbeelding Alpha-N komt met Ferrari 488-upgrade voor 25 euro per pkAfbeelding Alpha-N komt met Ferrari 488-upgrade voor 25 euro per pkAfbeelding Alpha-N komt met Ferrari 488-upgrade voor 25 euro per pkAfbeelding Alpha-N komt met Ferrari 488-upgrade voor 25 euro per pk

Ferrari met extra paard
Ok, 25 euro per pk, maar je mag er maximaal 120 bestellen.

Moest de Ferrari 458 Italia het nog doen met 570 pk, het turbogeblazen blokje uit de 488 GTB is goed voor 670 pk. Nu weten jij en ik heel goed dat auto’s met drukvulling zich een stuk beter lenen voor chiptuning dan natuurlijk ademende blokjes, dus het wachten was op een tuner die zich zou uitleven op de ECU van de Ferrari 488 GTB.

Welnu, die tuner is er nu, in de vorm van het Duitse Alpha-N Performance. Zij beweren de 488 GTB te kunnen kietelen naar een bizarre 790 pk en dat enkel met hun EVOX ECU-upgrade. Het gaat om een extra CPU, die elke handige harry zelf kan monteren, dus je hoeft niet eens naar Duitsland. En dat is nog niet alles, de upgrade is de jouwe voor slechts 2999 euro. Da’s minder dan 25 euro per extra paardje, een schijntje in vergelijking met prijzen die fabrikanten en tuners soms durven te vragen als het om exoten gaat.

Aan de andere kant, ik zou mijn fabrieksgarantie er niet voor opgeven om zelf een of ander dubieus kastje in mijn raspaardje te solderen. Dat is vragen om problemen, dan maar 120 pk minder.

Ook interessant!

  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
    Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
  • Ferrari 488 Pista Tailor Made
    Video: Ferrari Pista crasht in Wassenaar
  • Ferrari 488 maakt flinke klapper in Zeeland [video]

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

488, alpha-n, Ferrari, rood, tuning

Vorig bericht: « Veroordeelde doodrijder veroorzaakt opnieuw dikke crash
Volgend bericht: Dit krijgen VW-rijders in Amerika onder hun ruitenwisser »

Lees Interacties

Reacties

  1. mercedesclk350 zegt

    11 november 2015 om 15:56

    Als hier 800 PK uit te peuteren valt, wat moet je dan nog met een F12?

    Login om te reageren
    • zweed zegt

      11 november 2015 om 15:57

      @mercedesclk350: shinen

      Login om te reageren
      • keeper1 zegt

        11 november 2015 om 16:51

        @zweed: vroemen

        Login om te reageren
    • power369 zegt

      11 november 2015 om 16:01

      @mercedesclk350: genieten van die prachtige V12 en inzien dat 740 pk al bizar is.

      Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        11 november 2015 om 16:03

        @power369: V12 vind ik een argument, maar daar betaal je dan veel meer voor.

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      11 november 2015 om 16:03

      @mercedesclk350: Genieten van het geluid van een uitstervend blok.

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    11 november 2015 om 16:02

    De photoshop is echt meesterlijk gedaan haha.
    Ikzelf zou het er ook niet voor over hebben om dit te doen. 570 pk is natuurlijk al veel, 670 pk is natuurlijk alweer erg veel, en 790 pk is bruut veel. Maar dat hoeft niet wat mij betreft.

    En als ik mocht kiezen tussen de 570 pk sterke 458 of de 670 pk sterke 488? 458 all day every day want mooier!

    Login om te reageren
    • stino zegt

      11 november 2015 om 18:29

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  3. clarkson zegt

    11 november 2015 om 16:03

    2999 is niet eens al te laag voor een chippie van zo’n auto. Ik weet zeker dat over enkele weken de chips voor 999 te koop zijn.

    Login om te reageren
    • IJsblok zegt

      11 november 2015 om 16:13

      @clarkson:

      Ja bij Jet Cars tuning…..

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 november 2015 om 16:13

      @clarkson: de Jumbo verkoop chips voor €0,99. Die kun je niet alleen in een F488 eten maar ook in je Opel Astra!

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        11 november 2015 om 16:39

        @mashell: Die chips moet ik met een korreltje zout nemen neem ik aan? Ik hou namelijk niet van paprika chips.

        Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      11 november 2015 om 16:42

      @clarkson: O ja hoor Ziptuning komt er vast wel mee… Dan mag je daarna in goed vertrouwen zonder Dyno uitdraai weer naar huis rijden! ?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        11 november 2015 om 16:54

        @VeniVidiVici: Haha Ziptuning, leuke organisatie. Chippen zelfs je Veyron naar 1.500 pk terwijl je even naar de wc gaat.

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          11 november 2015 om 17:07

          @berlinetta: Ja en als je dan alle recensies op hun website leest dan zijn er OF heel veel domme naïeve konijnen OF de familie, vrienden en kennissen van het personeel maken overuren met typen haha!

          Login om te reageren
      • clarkson zegt

        11 november 2015 om 17:36

        @VeniVidiVici: Zo’n groot bedrijf heeft toch wel een dyno staan?

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          11 november 2015 om 17:52

          @clarkson: Nee! Ga maar langs bij ze en val in verbazing ? De Dynobank op de plaatjes (met Zip logo is erop gephotoshopt) op de site is in werkelijkheid nergens te vinden!

          Login om te reageren
          • clarkson zegt

            11 november 2015 om 18:11

            @venividivici: Meen je niet?! Had ik niet verwacht. Dus die kunnen in het rijtje jetcars?

            Login om te reageren
            • Maarten123 zegt

              11 november 2015 om 19:17

              @clarkson: onzin. De Dyno staat bij hun vestiging in Gent. Heb de Megane van mijn vrouw daar laten tunen. 1.4TCE. Netjes dyno vóór en na. Had vóór overigens al 141pk op Super98, maar na de tuning precies 163pk, zoals opgegeven in de tuningspecs.

              Login om te reageren
              • VeniVidiVici zegt

                11 november 2015 om 20:18

                @maarten123: Ja die staat in Gent, maar deuzig een exact dezelfde copy/paste software in alle auto’s uploaden en de klant geen nette zwart op wit vooraf en achteraf vermogensuitdraai is GEEN betrouwbare nette tuning. Dat is in mijn ogen gewoon de klant belazeren en snel willen cashen!!!

              • Maarten123 zegt

                12 november 2015 om 09:45

                @VeniVidiVici: het hoeft misschien niet jouw smaak te zijn, maar dat maakt het niet direct betrouwbare tuning. Klanten hebben er klaarblijkelijk geen moeite mee en vinden hun auto beter trekken na de tuning. Die behoefte aan Dyno tests leeft bij lang niet alle klanten. Ik wilde dit overigens wel en ging om die reden naar Gent. Ziptuning was de enige tuner die de Megane via de OBD kon tunen toentertijd, dit was een knappe prestatie. Nooit spijt van gehad.

              • Maarten123 zegt

                12 november 2015 om 09:45

                @Maarten123: …. niet direct ONbetrouwbare…….

            • VeniVidiVici zegt

              11 november 2015 om 20:20

              @clarkson: Als je voor een op maat gemaakte betrouwbare software tuning gaat waar je een mooie zwart op wit uitdraai mee krijgt dan ga je NIET naar Ziptuning nee!

              Login om te reageren
              • clarkson zegt

                11 november 2015 om 22:43

                @venividivici: Hmm. Ik hoorde altijd wel positieve verhalen over zip tuning.

  4. pomoek zegt

    11 november 2015 om 16:04

    Volgens mij worden ze in Maranelo al pislink als je het instapverlichtingslampje vervangt voor een lampje dat niet door hen is geproduceerd. Ik denk dat bij het horen van dit nieuws er een paar Italianen een appelflauwte zijn gevallen.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      11 november 2015 om 16:15

      @pomoek: Italianen kunnen al pislink worden als hun haar niet goed zit in de ochtend. (wist je dat het volkomen normaal is dat een Italiaan ene Fohn in zijn voetbal tas heeft zitten? Geen grap).

      Maar bij Ferrari vinden ze t prima: chipje? Garantie weg.

      Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    11 november 2015 om 16:05

    Als ik een 488 zou kunnen kopen, zou ik slechts even naar Akrapovic gaan met de lieve vraag of ze iets aan het geluid willen doen. Verder zou ik niks veranderen aan die auto. Het ding lijkt me al een ontzettend beest op wielen en het is meer dan je ooit nodig zult hebben.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      11 november 2015 om 16:08

      @berlinetta: Ohja, en mocht ik in een dronken bui toch besluiten om mijn 488 op te fokken d.m.v. een chipje, dan zou ik (nadat ik mijn roes heb uitgeslapen uiteraard) naar Novitec Rosso rijden en niemand anders.

      Login om te reageren
      • crackdavid zegt

        11 november 2015 om 16:38

        @berlinetta: Bij Novitec hangen ze ook gewoon een plug & play powerbox aan de ecu…

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          11 november 2015 om 17:20

          @crackdavid: Alleen weet je bij Novitec wel dat je kwaliteit in huis haalt. Die toko bestaat al een tijdje en is ook redelijk bekend. Dat lukt je niet als je rommel verkoopt. Dit Alpha-N is een vrij onbekende partij, dus of de kwaliteit ook goed is is nog maar de vraag.

          Login om te reageren
          • crackdavid zegt

            11 november 2015 om 17:54

            @Edge: Toch lees je vaak slechte verhalen over powerboxen, ongeacht het merk.

            Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    11 november 2015 om 16:06

    Gewoon roepen dat je bijna 800pk hebt Is goedkoper en heeft net zoveel nut in de praktijk aangezien de 488 al veel te snel is om daadwerkelijk regelmatig die 670pk los te laten op de openbare weg

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    11 november 2015 om 16:17

    Volgens mij doet zo’n tussen ECU niet veel anders dan het uitgangs signaal voor wat betreft de brandstofinspuiting van de gewone ECU (eigenlijk MCU) met 1,1 vermenigvuldigen en opnieuw uitsturen. Zo’n hobby project wil je toch in geen enkele auto?

    Login om te reageren
    • n54coupe zegt

      11 november 2015 om 16:37

      @mashell: Echt, is dat wat jij denkt een juicebox doet bij een motor met drukvulling?
      welkom in 2015 dan.
      Om de drukvulling gecontroleerd te verhogen in samenwerking met de DME is veel meer nodig dan een simpel fopcircuitje.
      Zeker als je niet wilt dat er een zuiger verbrandt de eerste keer dat er per ongeluk Euro95 in gegooid wordt ipv 98.
      Toegegeven , €3K is behoorlijk aan de prijs, maar de ontwikkelkosten afgezet tegen de mogelijke hoeveelheid te verkopen tunes is het een verklaarbare prijs voor de expertise.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        11 november 2015 om 16:56

        @n54coupe: Is dit echt behoorlijk aan de prijs? Zeker omdat het om een Ferrari gaat? Bij AC Schnitzer betaal je ook wel zulke prijzen voor een chipje voor je simpele BMW. Maar ik heb niet echt een idee wat een gangbare prijs is.

        Login om te reageren
        • n54coupe zegt

          11 november 2015 om 20:50

          @berlinetta: afhankelijk van welk platform wordt de hardware voor minder dan €300 verkocht.
          De truc is de hardware te laten samenwerken met de DME zodat ze elkaar ondersteunen.
          Schnitzer levert geen juicebox maar remapt de DME met nieuwe parameters.
          Dat vereist toegang tot de DME. Aangezien BMW 2048 bits encryptie toepast op de DME heb je dus een fabriekssleutel nodig. En die zijn duur.

          Login om te reageren
  8. Edge zegt

    11 november 2015 om 17:17

    Joh, 670pk is meer dan genoeg. Als je meer wilt, koop je maar een F12tdf of wacht je op de 488 Speciale/Challenge/GTO/Carbonara

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    11 november 2015 om 17:24

    Ik wacht met mijn 488 wel op Novitec……

    Login om te reageren
  10. stino zegt

    11 november 2015 om 18:31

    3000 euro, best weinig voor een ferrari die dan 120 pk meer krijgt, zou dat absoluut doen zodra de garantie vervalt

    Login om te reageren
  11. robbie123 zegt

    11 november 2015 om 20:41

    Liever een Lamborghini Murclielago met een geweldig V12 geluid en 600PK dan een Ferrari V8 met turbosetje waar nauwelijks emotie in zit> Het oor wil ook wat!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      11 november 2015 om 21:25

      @robbie123: vroeg of laat zal lambo ook zijn atmosferische motoren vaarwel zeggen…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North