• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alpina D5 Bi-Turbo Touring heeft die 3e turbo niet nodig

Auteur: Alwood, gepost 6 maart 2012 om 21:05 – 54 Reacties

Afbeelding Alpina D5 Bi-Turbo Touring heeft die 3e turbo niet nodigAfbeelding Alpina D5 Bi-Turbo Touring heeft die 3e turbo niet nodigAfbeelding Alpina D5 Bi-Turbo Touring heeft die 3e turbo niet nodigAfbeelding Alpina D5 Bi-Turbo Touring heeft die 3e turbo niet nodigAfbeelding Alpina D5 Bi-Turbo Touring heeft die 3e turbo niet nodigAfbeelding Alpina D5 Bi-Turbo Touring heeft die 3e turbo niet nodigAfbeelding Alpina D5 Bi-Turbo Touring heeft die 3e turbo niet nodigAfbeelding Alpina D5 Bi-Turbo Touring heeft die 3e turbo niet nodig

Alpina D5 Bi-Turbo Touring is WINNING
Een turbo minder om stuk te gaan. De Bi-Turbo schopt er bovendien nog steeds een heftige 350pk/700Nm uit.

Alpina maakt al iets langer een hele snelle diesel. Na BMW’s toevoeging van de M550d aan het assortiment verdient de Alpina D5 echter ook wat meer aandacht. Met een turbo minder blijft de Alpina namelijk maar 30pk achter op de BMW. Ondertussen lijkt de lijst voordelen haast eindeloos. Waarom kopen mensen nog een standaard BMW?

De D5 is er ook als sedan maar de touring is veel groter, leuker, mooier, enzovoort. In tegenstelling tot de M550d is de Alpina D5 gewoon met achterwielaandrijving leverbaar. Er kan één turbo minder stuk. De Alpina is zuiniger: 6,2 l/100km vs 6,7 l/100km en slechts een heel klein beetje (0,3s) langzamer. Kijk vervolgens nog eens naar de afwerking, alleen al dat Alpina interieur!

Ook interessant!

  • Gespot: een Alpina D3-buikschuiver
  • Alpina met dieselmotor
    Alpina met dieselmotor: dit zijn ze alle 11!
  • The Collectables Alpina B3 Touring
    Alpina B3 S Touring
  • BMW Alpina B3 Touring
    BMW Alpina B3 Touring rijtest: beter dan M3 Touring?

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

alpina, Autoshows, BMW, D5, f11, geneve, geneve-2012, touring

Vorig bericht: « Ford Fiesta ST zegt ARRR
Volgend bericht: Lexus LF-Lc Concept: just for dudes »

Lees Interacties

Reacties

  1. meer3713 zegt

    6 maart 2012 om 21:06

    mag ook wel bij mij op de oprit, altijd beter als een Aygo die momenteel in besit is

    Login om te reageren
  2. meer3713 zegt

    6 maart 2012 om 21:06

    bezit*

    Login om te reageren
  3. michelyman zegt

    6 maart 2012 om 21:07

    Mooie auto, die kleur hoort er gewoon bij! Ziet er lekker ingetogen uit, sleeper.

    Login om te reageren
  4. zdev zegt

    6 maart 2012 om 21:09

    Ik heb tourings nooit mooi gevonden.
    Maar sinds een paar weken staat er een 535d met M-pakket voor de deur.
    Touring dus. Mooier dan de sedan.
    Wat een mooie en geweldige auto. Deze Alpina is ook prachtig!

    Login om te reageren
    • 993c zegt

      6 maart 2012 om 21:11

      @zdev: woon je toevallig bij mij in de buurt??

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        6 maart 2012 om 21:20

        @993c: als er ook een maseratie bij staat is de kans groot ;)

        Login om te reageren
        • 993c zegt

          6 maart 2012 om 21:59

          @dennisr: ik bedoelde eigenlijk dat hij tegenover mij woonde.. ;)

          Login om te reageren
  5. amazinglaurent zegt

    6 maart 2012 om 21:09

    Doe mij ook maar een Alpina ipv de M550d

    Login om te reageren
    • loloo zegt

      6 maart 2012 om 22:53

      @amazinglaurent: fuck yes

      Login om te reageren
  6. griffendahl zegt

    6 maart 2012 om 21:13

    ’t Wordt nu gewoon tijd dat Alpina nu een model gaat baseren op de M550d ;)

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      7 maart 2012 om 08:41

      @griffendahl: afspraken…pas bij een ‘update-versie’ mag het vermogen méér gaan worden dan (in dit geval) de snelste diesel (M550d). Kortom, nog een jaartje of 3 wachten.

      Login om te reageren
  7. Tonnie zegt

    6 maart 2012 om 21:13

    Sws alpina boven de standaard bmw, veel mooier gewoon en de prerstaties ga je ook wel van lachen.

    Login om te reageren
  8. zdev zegt

    6 maart 2012 om 21:13

    Maar wat is er zo anders aan het interieur? Ik zie geen verschil. Het leren dashboard is een optie bij BMW.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      6 maart 2012 om 21:18

      @zdev: Groen-blauwe stiksels, Alpina logo’s, Alpina serie nummer tegen de hemel, optioneel zijn meestal de stoelen ook te voorzien van groen-blauwe stiksels en evt geborduurde logo’s. Verder hebben Alpina’s blauwe wijzerplaten in de tellerbak.

      Login om te reageren
      • zdev zegt

        6 maart 2012 om 21:21

        @griffendahl: aha, nou daar zou ik het niet voor doen.
        De buitenkant is wel prachtig. Ik ga minimale Hamann tuning doen, tikje stoerder maar niet ordinair.

        Login om te reageren
        • griffendahl zegt

          6 maart 2012 om 21:23

          @zdev: ’t Is imho precies zoals de rest van Alpina… Niet te spannend, net ff anders als standaard, maar nog steeds erg stijlvol. Iets wat je van Hamann niet kan zeggen.

          Login om te reageren
          • zdev zegt

            7 maart 2012 om 08:05

            @griffendahl:

            http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/11/hamann-ontsaait-bmw-5-touring-f11

            Login om te reageren
    • dennisr zegt

      6 maart 2012 om 21:21

      @zdev: bij Alpina kan je volgens mij zelf kiezen wat voor kleuren je allemaal wilt, stiksel kleur kan je kiezen, volgens mij niet verplicht groen/blauw..

      Login om te reageren
      • Alpinaa zegt

        6 maart 2012 om 21:54

        @dennisr: Jup. En luxere hout- en leersoorten. Veel meer combinaties, nóg betere kwaliteit, alles is mogelijk. Prachtige auto btw!

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          7 maart 2012 om 08:42

          @Alpinaa: Lavalina line…erg sjiek.

          Login om te reageren
  9. norge zegt

    6 maart 2012 om 21:19

    Opeens is het maar 30 peeka ,in andere topics wordt dan lyrisch gedaan over het giga vermogenverschil.

    Login om te reageren
    • AudiQuatro zegt

      6 maart 2012 om 21:27

      @norge: op papier ja, vergeet niet dat de X-drive een stuk zwaarder is! Op tussensprints zal deze het de 550D dan ook meer dan moeilijk maken!

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        7 maart 2012 om 08:42

        @AudiQuatro: en op het circuit ook, overigens.

        Login om te reageren
  10. bimmerbenzporsche zegt

    6 maart 2012 om 21:35

    Doet Alpina toch wel goed, ben alleen geen fan van die velgen, maar voor de rest een mooie strakke wagen!

    Login om te reageren
  11. jaapiyo zegt

    6 maart 2012 om 21:42

    Voordeel van de 550d is dat je die voor een diesel vrij hard door kan revven. Niet dat je daar heel veel aan hebt met een automaat natuurlijk.

    Ik zou voor de alpina gaan al is het maar voor de RWD.

    Login om te reageren
  12. vale46 zegt

    6 maart 2012 om 21:46

    Mooie auto hebben ze er van gemaakt!
    Dit ding lijkt me nog veel praktischer dan de M diesel.
    het zuipt minder, kost minder, ziet er even goed uit(of nog beter),..
    Slechts ‘iets’ minder power.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      6 maart 2012 om 21:54

      @vale46:

      Alpina is dan ook de way to go als je BMW wil kopen.
      Ik stel me wel vragen bij de prestaties, maar 6,2 liter verbruiken is echt wel heel weinig voor een potent blok als dit.

      Login om te reageren
    • bosje zegt

      6 maart 2012 om 21:57

      @vale46: kost minder? Volgens mij kost deze in duitsland 90k, en de m550d ‘maar’ 81k..

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        7 maart 2012 om 15:34

        @bosje: Als hij zo weinig verbruikt, en dus weinig uitstoot, komt dat vaak veel goedkoper uit voor de belastingen, dus ik denk al bij al dat deze er goedkoper uit zou moeten komen.

        Login om te reageren
  13. ascari15 zegt

    6 maart 2012 om 21:54

    Als het kwa prijs niet al te veel er boven zit, zou ik hem kopen(als ik het geld had).
    Je krijgt iets unieks met zo veel stijl.
    Kan alpina altijd wel waarderen.
    Ze geven een nieuw karakter aan de auto.
    En ze verneuken hem niet met een lelijke bodykitt.

    Login om te reageren
  14. Alpinaa zegt

    6 maart 2012 om 21:55

    Hmm chipje in deze en je zit zo op die 380pk. Bovendien is deze exlcusiever en onbegrensd en is xDrive ook mogelijk.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      6 maart 2012 om 22:36

      @Alpinaa: Njah… Alpina’s chippen kon wel eens geen goed plan zijn.
      1) de chipboer heeft niet wat liggen op de plank, want het is nogal een zeldzame uitvoering van de motor.
      2) Alpina is niet voor niets ‘huistuner’: het meeste chip-potentieel hebben ze bij Alpina al opgemaakt.
      3) Alpina geeft niet voor niets een kortere fabrieksgarantie. Sommige onderdelen vinden het echt niet leuk om nog meer op hun donder te krijgen.

      Login om te reageren
  15. bozewolf zegt

    6 maart 2012 om 22:04

    Hmmm…mooi donkerblauw en traditionele Alpina velgjes eronder…

    I approve, I approve very much so.

    Login om te reageren
    • bimmerbenzporsche zegt

      6 maart 2012 om 22:33

      @bozewolf: I approve this message! Ja dit is stukken beter dan die AC Schnitzer!

      Login om te reageren
  16. mrB zegt

    6 maart 2012 om 22:14

    En die velgen! vind alpina velgen altijd mooi onder bmw’s

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      7 maart 2012 om 08:44

      @mrB: er rijden in Nederland alleen zo verdomd weinig van rond…je kan ze op 2 handen tellen volgens mij.

      Login om te reageren
  17. whoppie zegt

    6 maart 2012 om 22:18

    Kost dat?

    Login om te reageren
  18. swaffelaer zegt

    6 maart 2012 om 22:51

    Potverdomme wat een ontzettend geile bak. Hebben. Maar ik vrees dat ie niet te betalen is. Zag dat een B5 biturbo in België al meer dan een ton kost, deze diesel zal hier dus wel richting de anderhalve ton gaan. Maar goed, die velgen, die kleur, dat interieur, die motor… De enige BMW-tuner die het originele product niet verkloot. Respect.

    Login om te reageren
  19. SimonMc zegt

    6 maart 2012 om 22:51

    Autoblog, nog eens mijn felicitaties om die wondermooie afbeelding viewer van jullie. Daarjuist eens via een android smartphone afbeeldingen bekeken, en ook daarmee was het hemel om het te bekijken.

    Kunnen velen nog van leren !

    Login om te reageren
  20. wobwobgaserop zegt

    6 maart 2012 om 23:10

    Dit vind ik persoonlijk BMW op z’n mooist! Alpina is echt een superbedrijf wat de puntjes op de i zet. Ze bouwen de BMW’s zoals BMW ze zelf niet mag bouwen. Prachtig blauw, toch zou ik heel donker groen overwegen. Die striping MOET erop. Die wielen zijn natuurlijk klassiekers. Natuurlijk Touring, want heb n station fetisj (station rules the nation) ;)

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      7 maart 2012 om 00:27

      @wobwobgaserop: Donkergroen op zo’n wagen is ook absoluut niet verkeerd nee..zeer smakelijk!

      Login om te reageren
  21. drivingpleasure zegt

    7 maart 2012 om 00:26

    Mooie auto, prachtig interieur. De strepen op de zijkant mogen van mij weg gelaten worden. Verder vind ik dit de mooiste station van het moment.

    Login om te reageren
  22. ronin1130 zegt

    7 maart 2012 om 00:36

    Een Alpina blijft toch een prachtige manier om je te onderscheiden van de andere BMW-rijders. Dat vind ik wel het probleem bij BMW. Je bestelt je er één, je ontvangt hem en rijdt ermee uit de garage en komt jezelf 20x tegen.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      7 maart 2012 om 08:45

      @ronin1130: de exclusiviteit is in Nederland volgens mij hoger dan die van een Rolls Royce.

      Login om te reageren
  23. syliaca zegt

    7 maart 2012 om 06:00

    Vind het toch wel vet dat alpina zich ook bezig houd met de mindere modellen.

    Login om te reageren
  24. sebasjuhh zegt

    7 maart 2012 om 08:49

    Heerlijk. Vooral die wielen doen het toch erg goed! Is zeker het kleine turbo’tje onderin dat ze hebben verwijdert?

    Login om te reageren
  25. raul88 zegt

    7 maart 2012 om 09:34

    De nieuwe 5 in het Alpina-blauw, niets meer aan doen a.u.b.

    Login om te reageren
  26. ar156sw zegt

    7 maart 2012 om 10:20

    Erg mooi. En in tegenstelling tot veel getunede auto’s geen schreeuwerig aandachtskanon… In duitsland een vanaf prijs die 14k hoger ligt dan een standaard 535d (en bijn 10k onder de m550d), lijkt ook een redelijke prijs voor wat je krijgt.

    Hoe zit het met garantie/onderhoud etc. als je in nederland zo’n Alpina koopt, is dat een hoop gedoe? Zie op hun site geen verkooppunten in NL, moet je dan alles via Duitsland (of België) regelen?

    Login om te reageren
  27. gedwongenleaser zegt

    7 maart 2012 om 10:54

    Dit is voor mij gewoon perfectie, wat een geweldige wagen is dit. Die prachtige lijnen; chique en toch sportief/stoer. En dat prachtige kleurtje icm met dat heerlijke interieur, helemaal af!

    Login om te reageren
  28. kevinRS6 zegt

    7 maart 2012 om 11:32

    Lijkt me fantastisch! Dit koppel met achterwielaandrijving moet toch een hoge funfactor hebben…

    Login om te reageren
  29. objectieveautofan zegt

    7 maart 2012 om 11:52

    Ik ben geen BMW-fan, maar dit is wel af. Je hebt een zeer snelle wagen die ook nog perfect dagelijks te gebruiken is, veel meer dan de M’s.

    En je kan hem ook zeer discreet bestellen ;-)

    Login om te reageren
  30. objectieveautofan zegt

    7 maart 2012 om 12:26

    Ik bedoel: neem een donker kleurtje, laat de striping er af en… je hebt een “doodnormaal” bakkie voor de meeste mensen haha… ;-)

    Login om te reageren
  31. capo1bastone zegt

    7 maart 2012 om 13:32

    Geef mij maar de gewone bmw, alpina tekens zijn lelijk en die wielen bekoren me ook niet. En please tint de ramen achteraan.

    Login om te reageren
  32. objectieveautofan zegt

    7 maart 2012 om 15:03

    Een gewone BMW doet me niks en wordt helaas te vaak gereden door “stoere jonkies”.

    Dit is toch wat anders, ook al lijkt het slechts om marginale veschillen te gaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North