• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

American muscle komt naar Europa, Cadillac STS-V

Auteur: robbie, gepost 11 april 2007 om 16:22 – 46 Reacties

Cadillac STS-V


Ik vraag me sterk af of het dun door de broek loopt bij de BMW M5 en Audi RS6, maar ik ben bang van niet. De Cadi is met 476 pk natuurlijk niet direct een concurrent voor het Duitse geweld een mooi alternatief is het wel.

Zeker met zijn “extreem” lage prijs van €99.950 en dan krijg je veel auto voor relatief weinig geld. Helaas zijn er nog geen foto’s beschikaar van de gefacelifte STS-V maar die zullen ongetwijfeld snel opduiken.

Cadillac STS-V

Ook interessant!

  • Cadillac wil je het summum van relaxt rijden geven
  • Cadillac toont officiële Lyriq en kondigt afscheid ICE aan
  • Blubberdikke stationwagon
    Deze blubberdikke stationwagon komt naar Europa!
  • Dit is de goedkoopste Cadillac ATS van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, sts, sts-v

Vorig bericht: « Unleash the beast: Abt R8
Volgend bericht: Geciviliseerde Gumpert in ontwikkeling »

Lees Interacties

Reacties

  1. Noid zegt

    11 april 2007 om 16:27

    Ik vind hem niet mooi! :S Te hoekig…

    Login om te reageren
  2. Jurrian zegt

    11 april 2007 om 16:28

    jammer dat die facelift echt geen porem is

    Login om te reageren
  3. RubenBaeten zegt

    11 april 2007 om 16:35

    …and my life is complete.

    Oh nee, eerst een kopen.

    Login om te reageren
  4. Neliz zegt

    11 april 2007 om 16:37

    een echte Cadillec, zijn genoeg mensen die hem als alternatief gebruiken voor de duitse wagens… ik ga toch liever voor de duitse bakken… qua uiterlijk en rijden denk ik lekkerder…

    Login om te reageren
  5. Robin zegt

    11 april 2007 om 16:37

    Nee daar worden de Duitsers niet bang van. Ik ook niet trouwens, maar dat ligt aan mijn onverschrokken karakter.

    Maar goed ik hou niet van amerikanen,… als ze echt goede auto’s gaan bouwen mag je me roepen… 19 liter voor 80pk en gietijzeren bladveren hebben niet mijn voorkeur.

    Ok dit zal wel klappen maar voor een ton heb ik toch liever een echt gave wagen, dan maar wat minder paarden.

    Login om te reageren
  6. Fova' zegt

    11 april 2007 om 16:44

    Dit is meer een concurrent voor de Chrysler 300C SRT-8

    Login om te reageren
  7. Chrisjuh zegt

    11 april 2007 om 16:45

    Zeker wel een mooie auto, keer wat anders dan dat Duitse gedoe!!

    Login om te reageren
  8. w-j zegt

    11 april 2007 om 16:53

    de ¨facelift¨ van de SRX is wel goed, daar hebben ze tenminste het dashboard niet meer van plastic gemaakt maar van leer. hopelijk doen ze dat bij de andere ook. want vind het zeker een vette auto!

    Login om te reageren
  9. MarcO zegt

    11 april 2007 om 16:59

    Ik ben wel het type dat wat anders zou kopen dan de gedoodverfde duitse bakken. Rijden op de echte limiet van deze krachtpatsers kan toch niet in nederland. Dus laat maar komen. En ik vind hem nog mooi ook – lekker hoekig. Alleen de voorbumper mag iets anders, maar in totaal beter dan een 7 of een S. Maar in deze ‘categorie’ blijft desondanks een S8 op nummer 1. Of toch een 4-porte? Gelukkig kom ik mega centen tekort…. hoef ik ook niet voor het echie te kiezen. Goh, eigenlijk lastig als je veel poen hebt.

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    11 april 2007 om 17:06

    Het kan dus wel! Er nog goedkoper dan een Aziaat uitzien!
    Thx but no thx! Dat bedrag leg ik liever neer voor de nieuwe M3……

    Login om te reageren
  11. slk55 amg zegt

    11 april 2007 om 17:07

    toch jammer dat ook deze snelle sedan – net als de duitse concurenten – is begrensd op 250km/h. 30.000 euro is veel verschil. ik denk toch dat deze wagen qua rijgedrag niet op zou kunnen tegen de duitse concurentie. hoewel hij wel even snel is (0-100: onder de 5 sec. en een begrensde top van 250) maar daarvoor zou ik hem eerst eens moeten rijden.
    de facelift vind ik trouwens niet echt geslaagd, die lampen tussen de mistlichten en de voorlampen zijn overbodig en zien er niet uit.

    Login om te reageren
  12. OLY zegt

    11 april 2007 om 17:09

    ja maar het blijf een americaan met veel plastic.

    Login om te reageren
  13. glo95 zegt

    11 april 2007 om 17:18

    Login om te reageren
  14. glo95 zegt

    11 april 2007 om 17:18

    de sts-v;)

    Login om te reageren
  15. stefan zegt

    11 april 2007 om 17:26

    Die ding is ongeloofelijk lelijk.

    Login om te reageren
  16. Hans zegt

    11 april 2007 om 17:30

    Zoals Noid al zegt.. Te hoekig

    Login om te reageren
  17. RubenBaeten zegt

    11 april 2007 om 17:31

    Dit Stefan kan egt geen Nederlands.

    Login om te reageren
  18. hansco zegt

    11 april 2007 om 17:31

    Ik doe één oog dicht en zie een uitgebouwde vectra…

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    11 april 2007 om 17:32

    Het is weer eens wat anders, maar niets voor mij. Doe mij voor dat geld maar gewoon een lekker rijk uitgeruste C6! :D Geen echte concurrent, maar ja.

    Login om te reageren
  20. Susp1cious zegt

    11 april 2007 om 17:40

    Ik vind het wel weer eens wat anders dan het ‘europese’ wat we allemaal kennen.
    Behalve het vermogen en het koppel ken ik de verdere specs niet. Behalve veel pk’s heb je ook een goed onderstel nodig en behoorlijke remmen om de duitsers het lastig te maken.
    Dus als de remweg van 100-0 bekend wordt etc. dan kunnen we gaan vergelijken. Natuurlijk weten firma’s als Bilstein en Eibach altijd wel wat leuks voor het onderstel, maarja dat is niet standaard dus laten we kijken waar Cadillac zelf mee komt.

    Dus autoblog, testen die auto!!

    Login om te reageren
  21. Stylez zegt

    11 april 2007 om 17:44

    Pff, STS… Ik wil de Seville terug!

    Login om te reageren
  22. Stephan zegt

    11 april 2007 om 17:54

    Ding is toevallig wel op de Nurburgering ontwikkelt. Het rijdt echt net zo goed als de duitste concurrenten.

    Login om te reageren
  23. Fer zegt

    11 april 2007 om 18:04

    Ik vind hem niet eens zo lelijk, maar dit ding is niet echt in dezelfde klasse als een M5 of RS6. Zolang Amerikaanse auto’s niet in Europa worden verkocht voor ongeveer dezelfde prijs als in Amerika, moeten ze concurreren met auto’s die een klasse hoger zijn.
    Ik denk niet dat er een Amerikaan is die deze auto’s serieus met elkaar gaat vergelijken en de Cadillac beter vindt.

    Als ik het me goed herinner kost dit ding in Amerika ongeveer 75k in dollars en dat is een hele hoop minder dan 1 ton in euro’s.
    Voor 70 000 euro zou ik dit niet eens een slechte deal vinden.

    Trouwens is het niet 469 pk ipv 476?

    Login om te reageren
  24. Silverarrow zegt

    11 april 2007 om 18:12

    Best een leuke auto, maar haalt het bij lange na niet bij de europese powersedans.
    Trouwens, volgens mij kostte de M3 toch ook een krappe 100.000 euro? Mag dan wel een andere (iets kleinere) klasse zijn, maar ik zou het wel weten…

    Login om te reageren
  25. C200 Kompressor zegt

    11 april 2007 om 19:01

    Geeft mij maar een duitse, dan een Amerikanse en Jappanse platic potzooi.

    Login om te reageren
  26. Lotus7 zegt

    11 april 2007 om 19:19

    Denk je in: je zit in dit ding.
    Denk je in: iemand die je kent ziet je.
    Denk je in: je bloost; je gaat door de grond; je schaamt je rot.

    Zelfmoord is je enige uitweg.

    Dat zou ik niet voor een auto overhebben.

    Login om te reageren
  27. LTZ zegt

    11 april 2007 om 19:46

    Een erg mooie auto van Cadillac. Jammer dat ze door slechte marketing nog steeds niet echt bekend zijn op de Europese markt. Deze nieuwe Cadillacs kunnen namelijk op veel gebieden concurreren met Europese modellen.

    Hier meer over de STS-V van Car & Driver, tegen de M5 en de CLS AMG. Oordeel zelf!
    http://www.caranddriver.com/comparisons/10433/bahn-burners-episode-39.html

    Login om te reageren
  28. DAT zegt

    11 april 2007 om 20:06

    Het blijft trekken aan een dood paard.

    476 paarden welteverstaan.

    Login om te reageren
  29. ejs zegt

    11 april 2007 om 20:16

    tjah..,, geef mij maar een m5 of s6.. dit lijkt me niks

    Login om te reageren
  30. Speedlimit zegt

    11 april 2007 om 20:38

    Vind de gewone cts er mooier uitzien…deze heeft ’n te hoog tupperware gehalte…specs zijn wel weer lekker ;)

    Login om te reageren
  31. Beau92 zegt

    11 april 2007 om 20:59

    Ik ben benieuwd naar de facelift, deze ziet er ook erg mooi uit!

    Login om te reageren
  32. slk55 amg zegt

    11 april 2007 om 21:44

    lol@DAT

    Login om te reageren
  33. flierace zegt

    11 april 2007 om 21:53

    mooie wagen hoor en die weg liging niks mis mee

    Login om te reageren
  34. Alex zegt

    11 april 2007 om 21:54

    Dit staat boven alle Duitsers.

    Login om te reageren
  35. Mr. R zegt

    11 april 2007 om 22:33

    @Citrofiel: ‘Doe mij voor dat geld maar gewoon een lekker rijk uitgeruste C6!’ Hahaha, heel grappig! :D Dat is best een fraaie bak, maar inderdaad natuurlijk helemaal geen concurrent voor deze Amerikaanse bak.

    Zal best een aardig aanbod zijn, vergeleken met de Duitse concurrenten. Maar toch heeft ’t qua design al niet de verfijning, zoals je die wel ziet bij de Duitsers. Doe mij dan maar een S6. (Of een rijk uitgeruste C6, hahaha! ;))

    Login om te reageren
  36. floryn zegt

    11 april 2007 om 22:58

    wat is hiet toch mis mee een amerikaanse auto is natuurlijk slecht dat weet ik, maar cadillac is toch wel het beste wat ze aan de andere kant van de plas te bieden hebben en de CTS oa heeft zich toch wel bewezen als “goede” auto. daarnaast heeft deze auto lekker veel power en is goedkoop in vergelijking met concurrenten uit het power sedan segment. de cadillac stijl is op z’n minst apart te noemen en anders dan de europese rivalen dus van plagiaat kan je m ook niet beschuldigen. Het enige waar je m op kan afrekenen is z’n kwaliteit maarja als je een skoda niet goed genoeg vind koop je toch een VW en dan doet dat toch niks af aan de skoda dat ligt aan de eiden die je stelt aan een auto

    de cadillac is gewoon een simpele auto met apart design een hoop power en voor een goede prijs

    Login om te reageren
  37. stefan zegt

    12 april 2007 om 00:00

    @Ruben baeten

    Egt

    Login om te reageren
  38. Olleh zegt

    12 april 2007 om 01:42

    Deze auto kost in de US of A geloof ik maar iets van rond de 45.000 dollar (de 300C srt-8 kost er maar $35.000).

    Zolang die prijsverschillen zo gigantisch groot blijven zul je mij nooit in een American Muscle zien rijden.

    Dat het een goede auto is wil ik niet ontkennen, dit ding liever dan een gepimpte Corvette (uitzondering van de Z06). Ding is inderdaad ontwikkeld voor Europees rijgedrag.

    Login om te reageren
  39. Reyn zegt

    12 april 2007 om 08:36

    Qua rij-eigenschappen zal ie het vast afleggen tegen de Duitsers, maar qua design niet! Wat een mooie lijnen. Hierbij vergeleken in een M5 toch gewoon aarslelijke, lompe, stompe, overgepropotioneerde patserbak!

    Login om te reageren
  40. roderick zegt

    12 april 2007 om 10:14

    Jullie weten dus niet waar jullie het over hebben!
    Ik zeg zolang je niet in een auto gereden hebt mag je ook geen mening hebben over zijn prestaties. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de caddilac cts en de cts-v erg lekker rijden en cker een goede concurrent zijn voor de duitse auto’s. Over smaak valt niet te twisten maar het is wel erg makkelijk om met de menigte mee te gaan en te zeggen dat BMW het merk is (de makkelijke weg kiezen kan iedereen)

    Login om te reageren
  41. sebastiaan zegt

    12 april 2007 om 10:57

    het is natuurlijk een nieuwe dus je moet er ook niet veel van verwachten

    Login om te reageren
  42. Nick zegt

    12 april 2007 om 11:24

    Is dit die STS-V met het infameuze dashboard (daarmee bedoel, alom bekend vanwege het gekraak en het loskomen van de stripjes nep hout enz?) en een S4 kan bijhouden rond de baan ook al heeft hij daar 476 paarden voor nodig?

    Login om te reageren
  43. CSL zegt

    12 april 2007 om 11:57

    Dit lijkt nergens op.
    Een prijs van 30.000 zou meer bij de auto passen.

    Login om te reageren
  44. Lebastille zegt

    12 april 2007 om 16:54

    Qua vermogen hoort deze idd in het territorium van de M5 en RS6. Ik betwijfel echter ofdat de handling dit ook zal zijn. Wat voor onderstel ligt er eigenlijk onder? Van de andere kant; ook de Corvette Z06, met een onderstel op bladveren achter, presteert erg goed zelfs op de Nürburgring. Het voornaamste waarmee deze auto zich onderscheidt t.o.v. zijn concurrenten is de styling en die is Amerikaans en niet echt mijn smaak. Kan me echter voorstellen dat sommige mensen wat anders willen en er wel voor vallen.

    Login om te reageren
  45. Ivo zegt

    12 april 2007 om 18:01

    De RS6? Die bestaat toch niet?!? Of heeft iemand hier een glazen bol.

    Login om te reageren
  46. Chief_S5 zegt

    12 april 2007 om 20:53

    Ziet er wel netjes uit. Ook een echte concurrent voor de Chrysler 300C SRT-8. De Duitsers zullen hier niet eens naar omkijken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North