• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze blubberdikke stationwagon komt naar Europa!

Auteur: willeme, gepost 8 mei 2021 om 14:57 – 26 Reacties

blubberdikke stationwagon

Eindelijk! Met deze blubberdikke stationwagon kun je lekker onopvallend genieten.

De crossover is op dit moment de populairste manier om jezelf voor te bewegen. Want echt in elke klasse zien we dat consument een dergelijke auto wensen. Logisch, als je ouder wordt is de instap heel erg prettig. Je zou bijna kunnen aannemen dat een crossover praktisch is. Net als kapotte spijkerbroeken is het eigenlijk een vreemde rage waar iedereen zonder bij na te denken aan mee lijkt te doen.

Want was er gebeurd met de stationwagon? Dat begint nu een beetje een cult-auto te worden, lijkt het wel. Alleen al het feit dat Audi de RS6 nu in de VS levert (na heel erg veel zeuren van de fans) is dar een teken van. Maar het gaat nu ook andersom gebeuren: wij Europeanen gaan ook een dikke stationwagon krijgen die er eerst niet was!

blubberdikke stationwagon
De Lexus IS300 Sportcross (XE10) ’02

Opvolger Sportcross?

Het gaat namelijk om de Genesis G70 Estate, een blubberdikke stationwagon op basis van de Genesis G70 sedan. Voor wie Genesis niet kent, dat is het luxemerk van Hyundai. Zoals Lexus zich verhoudt ten opzichte van Toyota. Wat dat betreft is deze auto de spirituele opvolger van de Lexus IS300 Sportcross (ken je die nog?). Sterker nog, op basis van de ‘spyshots’ die Genesis de wereld over stuurt, doet de Genesis G70 Estate iets denken aan die Sportcross van Lexus. Het is voornamelijk een iets praktischere G70, niet een enorme pakezel als een E-Klasse Estate of Superb Combi.

  • blubberdikke stationwagon
  • blubberdikke stationwagon

Blubberdikke stationwagon voor Europa

De reden dat Genesis met deze auto komt is logisch. Nu veel premium merken zich meer en meer focussen op crossovers, heeft Genesis ook iets cools in de aanbieding. Dat niet alleen, de stationwagon is in Europa vrij populair. Wie tussen de regels door kan lezen begrijpt: Genesis wil naar Europa toe. Er is zelfs een Genesis Europe Instagram-account.

  • blubberdikke stationwagon
  • blubberdikke stationwagon
  • blubberdikke stationwagon

Qua motoren is het redelijk Europees. Er is een 3.3 V6 met 352 pk, een 2.0T viercilinder met 290 pk en een 2.2 diesel met 200 pk. Alle motoren hebben achterwielaandrijving of vierwielaandrijving. Daar mag ook even een plug-in hybride bij om een beetje kans te maken in ons land. Wanneer en überhaupt óf de auto naar Nederland komt, is niet bekend.

Ook interessant!

  • Shooting BREEK
    Shooting BREEK! Dit is de dikste station van vandaag!
  • Genesis GV80 als statige politieauto
  • Hyundai Staria
    Hyundai Staria komt naar Europa met 431 Nm
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

g70, genesis

Vorig bericht: « Vierzits cabrio met dikke motor voor 25K – Autoblog advies
Volgend bericht: Kwalificatie GP Spanje 2021: pakt Max pole? »

Lees Interacties

Reacties

  1. The Stig NL zegt

    8 mei 2021 om 15:39

    Wauw! Zo’n beetje alle Genesis’ (?) zien er super uit als je het mij vraagt. Laat maar komen!

    Login om te reageren
  2. mopar zegt

    8 mei 2021 om 15:51

    Leuke wagens. Maar vrees dat het wederom in Europa ook niet zal lukken. De basis benzine variant heeft 290pk en daar mag best een motor of 2 onder. De gemiddelde BMW/Mercedes in Nederland komt amper boven de 250pk uit dus het zal opereren in de niche blijven voor Genesis. Een 150/180pk spaardiesel zou ze goed doen.

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      8 mei 2021 om 16:10

      Diesel? Wie koopt er tegenwoordig nou nog ’n diesel?

      Login om te reageren
      • porker zegt

        8 mei 2021 om 19:02

        @sportabgasanlage: met deze benzine prijs? En zuipende hybrides want zware accu die snel leeg is?

        Login om te reageren
        • sportabgasanlage zegt

          8 mei 2021 om 19:09

          Je schrijft een diesel harder af dan een pak zure melk.

          Login om te reageren
          • porker zegt

            8 mei 2021 om 20:30

            @sportabgasanlage: ok maar als je de afschrijving in Duitsland laat vallen koop je een 2 jaar oude 6 cil diesel voor de helft

            Login om te reageren
        • frank2b zegt

          8 mei 2021 om 21:22

          ‘zuipende hybrides’ Man man man wat heb jij onder een steen geleefd de afgelopen 20 jaar zeg ….

          Login om te reageren
        • nissanfairladyz zegt

          9 mei 2021 om 09:07

          Mijn plugin rijdt dagelijks op stroom. Lekker goedkoop. En daarnaast lange ritjes 1 op 18,5. Dus ja zuipende hybrides lol.

          Login om te reageren
      • mopar zegt

        8 mei 2021 om 19:21

        @sportabgasanlage: Genoeg mensen. In Nederland wellicht niet maar in Duitsland en Frankrijk (Italië) stikt het van ze. En laten we eerlijk zijn, dat zijn de landen die meetellen in Europa qua autoverkoop. Nederland is een druppel op een gloeiende plaat.

        Login om te reageren
        • sportabgasanlage zegt

          8 mei 2021 om 19:33

          Porker had ’t over Nederland, dus daar reageer ik op.

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 mei 2021 om 16:53

      Als ze die 290pk versie aanbieden voor de prijs waar je een 250pk BMW voor krijgt…

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        8 mei 2021 om 20:36

        @mashell: Eerlijk… zou jij een luxe Hyundai kopen voor exact hetzelfde bedrag als een BMW?

        Login om te reageren
        • robicide zegt

          8 mei 2021 om 23:12

          Ach, mensen kopen ook luxe Volkswagens omdat er vier ringen op staan

          Login om te reageren
    • lluq zegt

      8 mei 2021 om 19:15

      @mopar: diesel?? En wat is er mis met 290pk? Genesis wil niet met een passat concureren. Het is een luxe variant, hoger in de markt dus.

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        8 mei 2021 om 19:20

        @lluq: Ja dat mogen ze wel willen maar de meeste benzine 5 series die ik particulier zie zijn de kleiner gemotoriseerde uitvoeringen. Idem met de E klasse’s. Privé gaat geen hond hetzelfde neertellen voor een Genesis als voor een BMW of Merc. Dus kleinere motoren zijn in Europa wel degelijk nodig, willen ze concurrerend zijn.

        Login om te reageren
        • lluq zegt

          8 mei 2021 om 20:28

          @mopar: maar om je filosofie over boord te gooien. Rollroyce gaat ook geen Smarts verkopen in India. Van Nederland en België moeten ze het sowieso niet hebben. Een merk als dit moet zich focussen op Duitsland , Polen, Rusland (is Azië officieel i know) etc. de auto gekke landen waar mensen wel nog een 35i of 350 kopen. En kom op dat is toch de motor die je wilt in een 5serie of E-klasse. Anders voldoet een 320i ook prima. Nee het 5 serie segment is premium dus mag best wat kosten. Die hopeloze 4 cylinders met al niet M of AMG pakket. Slaat ook als een tang op een varken

          Login om te reageren
          • mopar zegt

            8 mei 2021 om 20:35

            @lluq: Ik zou ook nooit een 4 cilinder willen in een E segment wagen maar dat is waar het nu heengaat. Dit gaat gewoon niet verkopen zo. Wat de boer niet kent… Infiniti probeerde het eerst ook met redelijk zware motoren en dat was ook een faliekante mislukking in Europa. Dat Genesis het van andere markten behalve Nederland moet hebben dat is logisch maar als ze verwachten goede aantallen weg te zetten in Europa dan zullen ze toch met andere motoren moeten komen.

            En om jouw vergelijking over boord te gooien, Rolls Royce is een niche bouwer van wagens. Die hebben altijd klanten, zelfs in India. Genesis is mass-market luxury en daar draait het zeker om verkoopaantallen en zijn mensen redelijk huiverig om een nieuw merk te proberen. Kijk maar hoe lang het heeft geduurd voordat Lexus geaccepteerd werd in Europa.

            Login om te reageren
  3. xj220 zegt

    8 mei 2021 om 16:05

    O wat een heerlijke aanvulling. Ik rijd nu een Lexus ES 300h president line, dit zou potentiele opvolger kunnen zijn mits er een iets leasevriendelijker (lees: zuiniger) variant komt

    Login om te reageren
  4. Charles Taycan 4S zegt

    8 mei 2021 om 16:28

    Volstrekt kansloos in Europa hoe goed of mooi ze ook zouden zijn, Hyundai spaar u de moeite en het vele geld! Niet doen!

    Login om te reageren
    • civicfk3 zegt

      9 mei 2021 om 07:57

      @Charles Taycan 4S: nederland heeft ook de nieuwe i20N en i30N laten vallen als enige land in Europa. Zo jammer.

      Login om te reageren
  5. Robert zegt

    8 mei 2021 om 17:23

    Schitterende auto, een geheid succesnummer! Zal ongeveer net zo vaak te zien zijn als de Kia Stinger.
    [/sarcasme]

    Login om te reageren
    • thjvanvlerken zegt

      9 mei 2021 om 21:29

      @RRRobert: ik zie veel stingers, ik zit alleen niet in Nederland. Nl is een raar land als het om autos gaat.. iets met bpm en wegenbelasting. Wat minder last van in andere landen 😄

      Login om te reageren
  6. Flutterbi zegt

    8 mei 2021 om 19:09

    Mooie pook. Iets voor Anouk.

    Login om te reageren
  7. smex zegt

    8 mei 2021 om 19:37

    Genenis zijn prachtige auto’s. Maar wat zijn die grilles die ze erin zetten toch ontzettend lelijk. Verpest de totale auto.

    Login om te reageren
  8. timvl zegt

    8 mei 2021 om 20:41

    Waarom zetten jullie onderaan het artikel het vorige model terwijl deze gefacelift is en nu ook die typische Genisis smoel heeft met gespleten koplampen
    Welke ik trouwens wel geslaagd vind.
    Ben zelf ook in de markt voor een andere wagen door LEZ in antwerpen. Zat te denken aan hyundai santa fe phev of kia sorrento… maar dit is wel fijne aanvulling

    Login om te reageren
  9. potjak zegt

    9 mei 2021 om 11:25

    Als ik zie hoe ‘naadloos’ de middenconsole doorloopt in het dashboard dan geef ik het weinig kans. Interieur van A4 en 3-serie is verfijnder en rustiger (is uiteraard ook een smaak dingetje maar toch).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North