• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Amerikanen + MINI = Cooper S 6.4 HEMI [650pk]

Auteur: Alwood, gepost 5 november 2011 om 15:50 – 60 Reacties

Mini met V8-powerr
Iedereen die het nog niet door heeft: deze MINI (?) wisselde de 1.6 vierpitter dus in voor een hele grote V8, met supercharger.

Zo kom je nog eens wat Europees tegen op die Amerikaanse tuning-show. Hoewel, behalve het formaat en de banden (Michelin) is deze MINI Cooper S inmiddels aardig Amerikaans. Alles is weer gericht op zo hard mogelijk rechtdoor rijden. De supercharged 650pk/850Nm V8 voorin en de onmisbare starre achteras die de aandrijving verzorgt.

Een leuk project maar volgens mij heeft het nog wat verfijning nodig. Zelfs Amerikanen zijn tegenwoordig ook met circuit’s en bochtsnelheden bezig. Een MINI-V8 zie ik graag terug maar dan wellicht een Clubman met de aandrijflijn uit een BMW M3 of Corvette (om het Amerikaans te houden)? (bron: GTSpirit.com)

Ook interessant!

  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper
  • Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
    Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
  • En daar is de vernieuwde MINI John Cooper Works
  • MINI Cooper SE met daktent ideaal voor Hollandse vakantie

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

cooper, cooper-s, geel, MINI, sema, sema-2011, tuning

Vorig bericht: « Ferrari 430 Scuderia is turquoise als geen ander
Volgend bericht: Ferrari review-verbod, dus rijtest vanaf passagiersstoel »

Lees Interacties

Reacties

  1. trisx zegt

    5 november 2011 om 15:56

    Haha vett

    Login om te reageren
  2. tunefuldjmike zegt

    5 november 2011 om 15:57

    zijn ze de maker vergeten te vertellen dat er een motor uit ze auto steekt?

    Login om te reageren
  3. dennisr zegt

    5 november 2011 om 15:57

    ja leuke projecten, voor in je schuur..

    wel weer leuk om te weten dat het ”mogelijk” is :D

    Login om te reageren
  4. MARS zegt

    5 november 2011 om 15:57

    Leuk omdat ’t kan, voor de rest volkomen nutteloos!

    Login om te reageren
  5. Initial_D zegt

    5 november 2011 om 16:01

    De bougiekabels kleuren wel mooi bij de rest van de auto, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  6. Hupke zegt

    5 november 2011 om 16:06

    Fijn maar doe mij maar een aude mini met een honda VTEC in het vooronder en ik rijd dit bechroomde gedrocht het snot voor de ogen.

    Login om te reageren
    • Truttenschudder zegt

      5 november 2011 om 16:09

      @Hupke: Ja inderdaad, die 2 liter uit de S2000 zal wel passen toch? :D

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        5 november 2011 om 16:54

        @Truttenschudder:

        http://vtec.minimania.com/index.htm

        Zelfs de 2.4 past erin :D

        Login om te reageren
        • Truttenschudder zegt

          5 november 2011 om 19:52

          @Hupke: Ja maar als ik voor karakter kart zou gaan, zou ik toch de 2.0 uit de S2000 pakken. :P

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            5 november 2011 om 20:09

            @Truttenschudder: Daar heb je zelfs geen andere motor voor nodig. Gewoon de toenmalige dienstklopper volstaat…

            Login om te reageren
    • Seroo zegt

      5 november 2011 om 16:24

      @Hupke: Logisch, er zit maar een automaat in met maar 4 verzetten.

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      5 november 2011 om 16:37

      @Hupke: ben je bekend met VTEC? en VVTi ? weet jij ook of een VVTi het zelfde effect kan hebben als een VTEC, aangezien het wel nagenoeg het zelfde is..

      zou onze Toyota Avensis VVTi ook bij hoog toeren ineens een extra duwtje krijgen ? :D

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        5 november 2011 om 16:53

        @dennisr:

        Ik ben bekend met VTEC niet zo zeer met VVTi maar het lijkt me precies hetzelfde te zijn.
        Ik zou zeggen probeer het eens met je avensis.

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          5 november 2011 om 16:59

          @Hupke: ok, ja zodra de gelegenheid er is zal ik het zeker een keer proberen :)

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            5 november 2011 om 17:05

            @dennisr: VVTi standaard is afgesteld op verbruik. In de Corrola T-sport werkt het soortgelijk aan V-Tech

            Login om te reageren
        • Freewarefreak zegt

          5 november 2011 om 18:06

          @Hupke: Het lijkt niet hetzelfde, het is hetzelfde. Alleen ander naampje..

          VTEC: Valve Timing Electronically Controlled
          VVTI: Variable Valve Timing Intelligence

          Geeft er maar een draai aan. ;)

          Login om te reageren
          • dawwg zegt

            5 november 2011 om 20:05

            @Freewarefreak: LOL, V-TEC en VTT-i is helemaal niet hetzelfde, al lijkt het wel allemaal op elkaar …

            Zie b.v.:
            http://my.is/forums/f87/vvt-i-vs-vtec-109457/index6.html
            http://www.billzilla.org/vvtvtec.htm
            http://www.diffen.com/difference/VTEC_vs_VVT-i

            VTT-i is vooral zuiniger en lineair-soepel over de hele toeren-range, VTEC heeft de agressievere nokkenas en uitlaatkleppen-lift boven ~6000rpm en dus meer piekvermogen. En VTTL-i is diddy.

            Login om te reageren
            • Freewarefreak zegt

              6 november 2011 om 00:43

              @dawwg: Thx! Ja da’s niet eerlijk hè.. ik wist die linkjes niet.. ; Weer wat geleerd. Ik ben ook geen autotechnicus.. maar denk soms dat ik een beetje mee kan kletsen, hahaha.. :) Correct me if I’m wrong.. and you did! ;)

              Login om te reageren
  7. mariodv zegt

    5 november 2011 om 16:11

    Wat een onzinproject..

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      5 november 2011 om 16:31

      @mariodv: Het was gewoon voor de lol hoor, gewoon kijken of het kan. Ze zullen het (denk ik) niet in productie nemen.

      Login om te reageren
      • mout zegt

        5 november 2011 om 19:14

        @masterstig: Toch een duur lolletje. Je bent een blok van €40.000 kwijt, een zooi materialen, en minstens een half manjaar aan tijd.

        Login om te reageren
        • masterstig zegt

          5 november 2011 om 20:07

          @mout: Voor sommige mensen is geld niet het belangrijkste, en het was een hobby project en dus zijn al die manuren het vast wel waard geweest (ze hebben het vast gezellig gehad).

          Login om te reageren
  8. the-budel-guy zegt

    5 november 2011 om 16:26

    een woord WOW!!

    Login om te reageren
  9. fiets zegt

    5 november 2011 om 16:29

    Als je zo’n auto koopt haat je bochten.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      5 november 2011 om 19:15

      @fiets: En zo niet, dan haat je ze vanaf het moment dat je de eerste bent tegengekomen.

      Login om te reageren
  10. norge zegt

    5 november 2011 om 16:39

    Ben pas onder de indruk als ze het op Nederlands kenteken krijgen.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      5 november 2011 om 18:02

      @norge: :mrgreen: I lol’d :)

      Login om te reageren
  11. mightymike zegt

    5 november 2011 om 16:40

    Waarom? Ja omdat het kan begin ik ook al zat te worden. 4 speed automaat, 650 pk op? Voorwielen? Typisch Amerika bla bla bla kijk ons eens bah! Zou stoerder zijn als je 400 pk uit die 1.6 krijgt en 4×4 onder krijgt.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      5 november 2011 om 17:00

      @mightymike: ”onmisbare starre achteras die de aandrijving verzorgt.” ik denk dus op de achterwieltjes :)

      Login om te reageren
  12. toontje96 zegt

    5 november 2011 om 16:44

    http://www.youtube.com/watch?v=my_J7lmd_-4
    de mini op video

    Login om te reageren
  13. joosthoeve zegt

    5 november 2011 om 16:55

    Wel mooi dat ze het uiterlijk redelijk standaard hebben gelaten en onzettend overdreven bumpers erop hebben gegooid! Vind alleen de nieuwe mini wat karakter missen..

    Login om te reageren
  14. yup923 zegt

    5 november 2011 om 17:04

    Doe mij dan deze maar:

    http://miniv8.com/

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      5 november 2011 om 20:14

      @yup923: Ziet er leuker uit, maar ik vind het jammer dat ze daar zo’n motor in ploffen. Je bent daar geen zak mee. Liever het gewone standaardmotortje, of een moderner exemplaar maar nog steeds compact en voorin, en achteraan een bruikbare laadbak…

      Login om te reageren
  15. vale46 zegt

    5 november 2011 om 17:11

    Is een starre achteras street legal? Zo ja, ik zou er toch niet graag een snelle bocht mee willen nemen in de regen :p

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      5 november 2011 om 17:16

      @vale46: Vorige generatie Mustang had ook een starre achteras, volgens mij de Corvette ook.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        5 november 2011 om 17:53

        @E34M5Touring:
        @euro95:
        Starre achteras is toch geen differentieel zodat het linkerwiel even snel draait als het rechter, ook in bochten.
        Of hebben we het over iets anders?

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          5 november 2011 om 17:57

          @vale46: Wat opzoekingswerk heeft me slimmer gemaakt.
          Ik was verkeerd.
          Uiteraard is een starre as street legal, ze zijn zo veel auto’s die er mee rond rijden (oldtimers).
          Ook bijna alle vrachtwagens/bestelbusjes hebben nog een starre achteras.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            5 november 2011 om 18:16

            @vale46: wat je bedoelde was misschien een Diff Lock dan is er geen toerentalverschil mogelijk tussen links en rechts.

            Login om te reageren
            • vale46 zegt

              6 november 2011 om 10:41

              @E34M5Touring: Zoiets. Zoals een quad, gewoon 1 vaste as hebt waar de wielen op zitten. Maar dat is het dus duidelijk niet.

              Login om te reageren
              • Hupke zegt

                6 november 2011 om 10:50

                @vale46:

                Zelfs quad’s hebben een diff, toch?

                Starre achter as is gewoon eentje die geen onafhankelijke achterophaning heeft.

              • vale46 zegt

                6 november 2011 om 11:19

                @Hupke: Mijn quad is cardan aangedreven, dus er zit een differentieel op, maar mijn achteras is 1 volle as door mijn diff.
                De 2 achterwielen hangen gewoon vast aan elkaar.
                Bij alle cross-quads is dat zo.

                ATV quads (zo van die dingen met veel bagagerekken op) kunnen een diff hebben, maar dan zeker ook een diff-lock, anders kan je er niks mee in de modder.

              • vale46 zegt

                6 november 2011 om 11:22

                @Hupke: Foto van een cross-quad die met een ketting is aangedreven, je ziet, geen diff:

      • super zegt

        6 november 2011 om 20:44

        @E34M5Touring:
        huidige mustang heeft ook een starre as. corvette heeft onafhankelijke ophanging met double wishbone en bladvering (niet het type bladvering dat je op vrachtautos aantreft)

        Login om te reageren
    • euro95 zegt

      5 november 2011 om 17:24

      @vale46: Buitendat wat E34M5Touring zegt, Kijk eens naar vrachtwagens, bestelbusjes en terreinauto’s en ook meerdere oldtimers hebben nog steeds een “starre” achteras ;)

      Login om te reageren
  16. atakan zegt

    5 november 2011 om 17:22

    HMmmm

    Login om te reageren
  17. euro95 zegt

    5 november 2011 om 17:22

    Wow! Dit is echt TE gaaf! Who cares voor de achteras? Dan maar een stugge klootzak. Volgens mij is een starre achteras zoiezo beter, aangezien het steviger is ;)

    Login om te reageren
    • joosthoeve zegt

      5 november 2011 om 17:34

      @euro95: Lol, starre achteras beter? Op vrachtwagens wellicht goed voor zijn doel en relatief goedkoop. Maar beter? Lijkt me sterk.

      Login om te reageren
    • vale46 zegt

      5 november 2011 om 17:58

      @euro95: Steviger?
      Ik denk dat A-draagarmen toch een stuk steviger zijn hoor!

      Login om te reageren
  18. Freewarefreak zegt

    5 november 2011 om 18:01

    Als ze een low mounted turbo hadden gebruikt i.p.v. zo’n megagrote blower met paraplu dan had ie met een powerdome a la BMW M3 nog dicht gekunnen. Dan was het een dikke sleeper geweest. Beetje jammer dit. Wel vet natuurlijk!

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      5 november 2011 om 20:18

      @Freewarefreak: Als je een V8 in een Mini draait, wil je er geen sleeper van maken. Iedereen moet kunnen zien hoe F’up je wel niet bent in ’t kopke…

      Login om te reageren
  19. theman1996 zegt

    5 november 2011 om 18:34

    wel erg lelijke velgen

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      5 november 2011 om 18:59

      @theman1996: Wow dat je daar op gelet hebt!! Dat was toch niet het eerste dat je opviel he? ;)

      Login om te reageren
  20. E550 zegt

    5 november 2011 om 19:13

    Waarom hebben zij een nep ‘S’ embleem op de achterkant geplakt?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      5 november 2011 om 20:19

      @e550: Hoezo nep? Donorauto was misschien een S…

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        5 november 2011 om 20:20

        Allez ja, niet donor, maar de ontvanger van de donatie. Hoe noem je dat??

        Login om te reageren
  21. Esprit_de_Flandre zegt

    5 november 2011 om 20:08

    Yuk. Ziet eruit als een goedkoop plastieken speelgoedmodelletje…

    Login om te reageren
  22. bozewolf zegt

    5 november 2011 om 21:19

    Dragstrip bommetje!

    Login om te reageren
  23. Truttenschudder zegt

    5 november 2011 om 23:41

    Ik zeg gewoon nieuwe mini pakken, blok eruit, die in een oude mini doen, en dan een superged lotusblok in die nieuwe gooien. Hihi.

    Login om te reageren
  24. Truttenschudder zegt

    5 november 2011 om 23:42

    Supercharged lotus/toyotablok. Gaat ook hard zat.

    Login om te reageren
  25. jdmfan zegt

    6 november 2011 om 11:31

    Ziek!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North