• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AMS Performance brengt ons de Nissan GT-R Alpha

Auteur: ricardo, gepost 15 september 2010 om 18:01 – 29 Reacties

Nissan GT-R Alpha 9

Met de pk-verslaafde Amerikaantjes van AMS Performance kwamen we één keer eerder in aanraking toen ze deze Mitsubishi Evo IX wereldkundig maakten. Nu zijn ze terug met een serie aan opvoersetjes voor de GT-R, variërend van 600 tot 900 pk.

De GT-R’s die worden opgefokt door AMS Performance krijgen de naam ‘Alpha’ mee. De eerste en minst krachtige uitvoering is de Alpha 6 met -hoe raad je het- 600 pk’s. Iets explosiever wordt het al met de Alpha 9; 900 pk. Oké, bij die laatste moet je er dan wel racebenzine ingooien. Maar op gewone doornsee peut haalt ‘ie nog steeds een niet misselijke 800 pk. De Nissan’s halen dit vermogen dankzij turbo’s als watermeloenen en een hele reeks bijbehorende aanpassingen aan de motor (info).

Nog niet overtuigd, en denk je “ach, voor meer peekaa’s in mijn GT-R ga ik wel naar Switzer“. AMS gaat nog even door met sleutelen en komt binnenkort met de Alpha 10 en Alpha 12-edities. Wait, what? Ja, 1000 en 1200 pk in een Japans circuitmonster. Veel info daarover is er nog niet. De site meldt ons ‘Comming Soon‘. Wel hebben ze een tweetal video’s online gezet van de Alpha 9. In de eerste zien we een wit exemplaar op de testbank die daarna in 9 seconden de kwartmijl aflegt. De tweede laat een zwart model zien die voor dezelfde afstand -op gewone benzine- 10 seconden nodig heeft. Jummie! (via GTRblog)

Nissan GT-R Alpha 9

Nissan GT-R Alpha 9

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

ams-performance, gt-r, Nissan, tuning

Vorig bericht: « Audi gaat met 20 elektrische A1’s door München cruisen
Volgend bericht: Maar wat is hier gebeurd? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Wild2Mild zegt

    15 september 2010 om 18:04

    Lol dat filmpje zag ik net op autojunk!

    Login om te reageren
  2. bassie zegt

    15 september 2010 om 18:04

    best buy!

    dat zijn nog is pk’s voor minder dan een nieuwe basic 911!

    Login om te reageren
  3. GTR zegt

    15 september 2010 om 18:12

    woow, en er komt ook nog een pakket met 1000 en 1200!?
    nou heerlijk, doet mij weer denken aan de voorouders van de gtr, de r34, die ook vaak wat anabolen als voer kregen!
    heeerlijk!

    Login om te reageren
  4. bozewolf zegt

    15 september 2010 om 18:28

    Ik ben benieuwd hoeveel de aandrijflijn enzo aankan qua pk’s…Nissan riep heel hard dat je er niet mee moest ouwehoeren en dat de auto af-fabriek “perfect” was (as if..) maar die lui zijn toch ook geen idioten en zullen wel hebben gerekend op tuners.

    Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      15 september 2010 om 18:43

      @bozewolf: De launchcontrol doet zijn herintrede met de GT-R MY2012 (DBA-R35) met een gere-engineerde transmissie.

      Login om te reageren
  5. AMGknul zegt

    15 september 2010 om 18:31

    bam 1200 PK!

    Login om te reageren
  6. BaySideBlueBoy zegt

    15 september 2010 om 18:33

    De Alpha 6 en Alpha 9 zijn nieuwe namen voor de bestaande performance packs. ;) De Alpha 10 is al in de maak voor de voorzitter van NAGTROC. (hint: Chuck’s GT-R).

    Login om te reageren
  7. bozewolf zegt

    15 september 2010 om 18:45

    Nog afgezien van de launch control, kan de drijflijn zelf het geweld aan? Ik neem maar aan van wel, aangezien er nog weinig extreem getunede GT-R’s in een grote wolk van rook de geest hebben gegeven, maar wat was Nissan’s gezeik dan bij de introductie? :P Japanse beleefdheid ofzo?

    Het blok trouwens, is dat alu of gietijzer? Ik kan die info dom genoeg niet makkelijk vinden :S

    Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      15 september 2010 om 19:13

      @bozewolf: Het blok VR38DETT is van aluminium. Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_VR_engine
      Overigens over dat transmissie gebeuren, Nissan weigerde de transmissie te vervangen als je achter elkaar launchcontrol gebruikte zonder de transmissie te laten afkoelen. En de retarded Amerikanen spanden toen een rechtszaak aan. Terwijl in de gebruikershandleiding expliciet stond vermeld dat je de transmissie moet laten afkoelen na het gebruik maken van de launchcontrol. ;)

      Login om te reageren
  8. Roy zegt

    15 september 2010 om 18:46

    Kijk, 1000 en 1200 pk zijn weer oldskool cijfers voor een GT-R! Voorheen werd dat zelfs uit een 2.6 liter motor gehaald.

    Login om te reageren
  9. DTB zegt

    15 september 2010 om 18:55

    Ach waar hebben we het over. De oude Skylines haalde dit soort cijfers al uit een 2.6l (RB26DETT)

    Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      15 september 2010 om 19:29

      @DTB: Tell me about it, 388kW (520PK) op Euro 95. Met RON108 455kW (608PK). Vmax ligt volgens Driftbox op 328,2km/u. Vmax ligt volgens Driftbox op 328,2km/u. Acceleratie (Driftbox) 0-100 km/u in 3,3s.
      Ik had kunnen kiezen voor een veel hogere (piek)vermogen en koppel, maar de dyno grafieken van de mijne zijn zo hoog en vlak als de tafelberg. 8) Dat rijd overigens veel lekkerder in het verkeer. :P

      Login om te reageren
  10. Pressman zegt

    15 september 2010 om 18:57

    Serieus geweld! :P

    Login om te reageren
  11. Jokkebrok zegt

    15 september 2010 om 18:57

    Al draagt een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk hok! huh?

    Login om te reageren
  12. Lan_Evo zegt

    15 september 2010 om 19:06

    Turbo’s spoelen toch nog best aardig op voor die 900 pk versie zo te zien.

    Login om te reageren
  13. ///M3 EVO zegt

    15 september 2010 om 19:16

    *yawn*
    .. zoals door anderen al eerder vermeld is; deze waarden werden met RB26DETT varianten vrij gemakkelijk behaald.. Maak me wakker voor iets nieuws van Amuse of nog beter Mine’s

    @ bozewolf; VR38DETT blok is alu..

    Login om te reageren
    • Blitz zegt

      16 september 2010 om 09:45

      @///M3 EVO: Jij begrijpt het! :)





      Login om te reageren
  14. bozewolf zegt

    15 september 2010 om 19:58

    De RB26 haalde inderdaad 1000+ pk, maar ook niet meteen 1 jaar nadat ie uitkwam, hoor. De RB26 stamt uit ’89 en heeft 3 generaties meegedaan. Dus er is veel tijd geweest om daaraan te sleutelen.

    De VR238 zijn ze net pas mee begonnen…

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      15 september 2010 om 22:16

      @bozewolf: het zou ook nog wel kunnen dat men een andere versnellingsbak+koppeling gaat monteren voor dat soort monstervermogens… verder is het prima mogelijk het vermogen te sturen zodat er niet al teveel krachten op de koppeling en de bak komen, alleen gaat dat wel ten koste van de schakeltijden… kortom mogelijkheden genoeg.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        15 september 2010 om 23:44

        @w0o0dy: Wat zou een bak verwisseling doen voor alle high-tech gizmo’s erin? De ATESSA variant dat er in ligt, etc etc?

        Het lijkt mij toch een aardig geintegreerd systeem allemaal.

        Aan de andere kant, als je de centen hebt voor een 1000pk GT-R zal je over wat extra kosten ook weer niet zo snel wakker liggen…

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          17 september 2010 om 22:24

          @bozewolf: je zult wel moeten zorgen dat de 4wd zijn werk kan blijven doen, maar een een (hand)bak met wat sterkere onderdelen is best mogelijk om in te bouwen. Differentiëlen zitten NA de bak dus het lijkt me dat je de bak kan vervangen door een sterker stuk techniek. Gezien de verstevigingen die rider hierboven meldt aan het blok zal de neus iets zwaarder worden en dan past een iets zwaardere versnellingsbak ook wel.. is het weer in balans.

          Login om te reageren
  15. Denis zegt

    15 september 2010 om 21:20

    Coming ipv comming. Ik zou er geen neen tegen zeggen als iemand zich geroepen voelt om me er één te geven of om mee te rijden.

    Login om te reageren
  16. ///M3 EVO zegt

    16 september 2010 om 01:10

    @ bozewolf; daar heb je gelijk in..

    De eerste RB26 met 1000hp die ik me kan herinneren is Drag R, de R33 Skyline van Top Secret uit ’97 als ik het goed heb.. ( 600hp varianten in R32 zijn er sinds ’92 )
    De R35 is inmiddels alweer 3 jaar op de markt en ik mag hopen dat de ontwikkelingstijden enigzins zijn verbeterd (lees: aanzienlijk verkort) de afgelopen 15 jaar..

    Login om te reageren
  17. CSL zegt

    16 september 2010 om 09:52

    Wie zei ook al weer dat aluminium blokken zoveel vermogen niet aan kunnen? rubbish..

    Login om te reageren
  18. Corrado16v zegt

    16 september 2010 om 10:13

    Doe mij die maar!

    Login om te reageren
  19. rider zegt

    16 september 2010 om 13:17

    het blok is van aluminium. AMS bouwt het gehele onderblok in eigen regie. Er komen diverse verstevigingen en verstevigingsprofielen aan de buitenzijde van het blok om hem tegen de extreme krachten duurzaam bestand te maken. wel gebruiken ze een eigen legering die duurzamer is tegen stress. kijk maar eens op hun website over de ontwikkeling van een klantenauto die er 1000pk in wil hebben. alles wordt op pc berekend en getekend. mooi om dat zo te zien.
    het gave aan de R35 is, dat hij zo bizar veel grip heeft, ook met zoveel vermogen, dat je het ook heel goed kunt gebruiken.

    Login om te reageren
  20. KaCh1ng zegt

    16 september 2010 om 14:32

    GT-R is zo nice!

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    8 oktober 2010 om 22:05

    Meer dan 1000pk aan de krukas (900awhp gemeten) Alpha 10 doet de 400m met staande start in 9,33 sec… Veyron (SS) fast….
    http://www.youtube.com/watch?v=-OutkvEm90Y

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    8 oktober 2010 om 22:14

    Cruising (en ff planken) op de openbare weg, de dag na de 9,33 op de dragstrip
    http://www.youtube.com/watch?v=IqvCbdI1MF8

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North