• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Amsterdam lost het parkeerprobleem in de stad op

Auteur: Michel, gepost 17 januari 2025 om 13:57 – 11 Reacties

amsterdam parkeerprobleem

Het parkeerprobleem in Amsterdam is opgelost door de gemeente. Ze gooien het over de schutting.

De gemeente Amsterdam staat niet bekend om zijn liefde voor de automobilist. De parkeertarieven behoren tot de hoogste ter wereld en dit jaar is de stad sowieso onbereikbaar.

Om toch in Amsterdam te komen is het advies dan ook om met het openbaar vervoer te komen. Lekker met de (eveneens onbetaalbare) burgerrups zo naar Amsterdam Centraal. Wil je toch met de auto komen, dan zijn er altijd nog de P+R locaties.

Probleem met die P+R locaties is alleen dat het groene stadsbestuur die aan het volbouwen is met woningen, want die zijn ook nodig in het reservaat Amsterdam. Er komen natuurlijk steeds meer expats die ook een huis willen. Voor de gewone hardwerkende loonslaaf is een woning in Amsterdam vinden sowieso al niet meer mogelijk.

Parkeerprobleem Amsterdam over de schutting

Dus wat doet de gemeente Amsterdam? Die zet gewoon de P+R terreinen van andere gemeentes op hun website. Doen ze net alsof zij die als oplossing hebben bedacht. Die andere gemeentes zijn daar alleen niet zo enthousiast over, zo lezen we bij stadszender AT5.

Zo prijst de website van Amsterdam P+R Spaarnwoude bij Haarlem aan. Die P+R heeft zelf alleen al een behoorlijke hoge parkeerdruk voor de eigen stad. De verantwoordelijk wethouder van de hoofdstad van Noord-Holland is dan ook helemaal niet blij met de extra “reclame” voor de P+R.

De gemeente Haarlem heeft P+R Spaarnwoude gerealiseerd om de binnenstad van Haarlem te ontlasten, niet als hub om naar Amsterdam te gaan.

Hetzelfde geldt voor P+R ’t Oor vlakbij Almere. Een woordvoerder van de verkeerswethouder aldaar spreekt klare taal: “P+R ’t Oor is een belangrijke uitvalsbasis voor bezoekers aan Almere. Dat blijft de belangrijkste functie van het terrein.”

Arrogantie Amsterdam?

Zo willen we ook graag nog even de P+R Sassenheim noemen. Daar prijst de gemeente Amsterdam zelfs gratis parkeren aan. Alleen ligt de rekening daarvoor wel bij de gemeente Teylingen, die, je raadt het al, ook niet blij is met de verwijzing door de gemeente Amsterdam. De capaciteit is naar hun mening al beperkt en de P+R is aangelegd voor de eigen bewoners die gebruik willen maken van het openbaar vervoer, niet voor toeristen en dagjesmensen die naar een andere gemeente willen.

Op zich bijzonder dat de gemeente Amsterdam op deze manier gewoon P+R faciliteiten van andere gemeentes als van Amsterdam beschouwt. Het probleem zelf oplossen lukt niet, dus heeft een slimme ambtenaar dit als oplossing bedacht. Wie wil er nou naar Sassenheim of Haarlem als je ook naar Amsterdam kunt? Mooi staaltje Amsterdams denken.

Iedereen nu boos op Amsterdam?

Niet iedereen is boos op Amsterdam. De gemeente Haarlemmermeer is wel blij met de verwijzing op de website. Zij verwelkomt de extra parkeerders graag. Maar er lijkt hier wel een verborgen agenda.

In de slipstream hiervan pleit de verantwoordelijk wethouder van Haarlemmermeer namelijk wel meteen even voor het doortrekken van de Noord/Zuid metrolijn naar Schiphol en verder Haarlemmermeer in. De gemeente Haarlemmermeer staat vol in de lobby stand en tot die tijd bieden ze met plezier ruimte aan de (dag)toerist om te parkeren op hun P+R.

En de gemeente Amsterdam? Die is zich van geen kwaad bewust… die hebben het parkeerprobleem van Amsterdam heel eenvoudig opgelost. Koste niets!

Ook interessant!

  • Blijf weg uit Amsterdam. Ik herhaal, blijf weg uit Amsterdam!
    Blijf weg uit Amsterdam. Ik herhaal, blijf weg uit Amsterdam!
  • Parkeervergunning in Amsterdam? Ga het onderwijs in!
    Parkeervergunning in Amsterdam? Ga het onderwijs in!
  • Keizerlijk parkeren in hartje Amsterdam met dit pand
    Keizerlijk parkeren in hartje Amsterdam met dit pand
  • Amsterdam gaat tóch niet voor slimme stoplichten, teveel nadelen

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

amsterdam, overheid, parkeren

Vorig bericht: « Iedereen wil van zijn Tesla af!
Volgend bericht: InterClassics 2025: Top 10 betaalbare auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. berrybentley zegt

    17 januari 2025 om 14:11

    Blij dat ik niet meer in die contreien woon als autoliefhebber.

    Login om te reageren
  2. mjpamsterdam zegt

    17 januari 2025 om 14:24

    Maakt niks uit. Amsterdam wordt alleen nog maar bezocht door buitenlandse “ dope-heads “. Dagjesmensen uit de rest van het land gaan al lang niet meer naar de hoofdstad.

    Login om te reageren
  3. jippie zegt

    17 januari 2025 om 14:50

    Ruiger Groot Wassink adviseert om te parkeren op de P+R Doetinchem Oost. Dat doet ie zelf ook altijd.

    Login om te reageren
  4. mark_mulder zegt

    17 januari 2025 om 14:57

    Dat ’t Oor in Almere erbij staat is inderdaad om je kapot te lachen. Dat ligt 30km van Amsterdam Centraal af en er zijn slechts 100 parkeerplaatsen. En als kers op de taart ligt het niet eens in de buurt van een treinstation. Geniaal!

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    17 januari 2025 om 15:35

    Complimenten voor de wethouder van Haarlemmer meer, slim gespeeld. En natuurlijk voor die van Almere, goede humor!

    Login om te reageren
  6. RiKe zegt

    17 januari 2025 om 15:57

    Amsterdam moeten we gewoonweg niet meer als Nederland zien. Ze zijn compleet wereldvreemd en gaan hun eigen gang alsof de rest niet bestaat, of onder hun staan.

    Login om te reageren
    • timdawg zegt

      17 januari 2025 om 18:46

      Hoe linkser hoe gekker. Inmiddels een schuld van bijna € 10 miljard opgebouwd. Het ambtenarenapparaat is ontelbaar groot. Inderdaad compleet wereldvreemd daar. En Femke moet weg. Die kan echt niks

      Login om te reageren
  7. schuimbekje3 zegt

    17 januari 2025 om 19:27

    in amsterdam is het nieuwe los angeles ipv het oude new jurk. allemaal flowerpower junkies met infuus in hun arm en koptelefoon op tegen de overprikkeling.. maar zoooo gezellig… van 6 uur ’s ochtens tot half 1 ’s nachts dender je je shack uit door trams, want vrachtwagens maken geluid=evil, je gaat kotsend op staan omdat de hele wijk naar drugs stinkt maar geen diesels gelukkig.. alleen BNers wonen er nog en links spuitende en rechts graaiende groenlinksers..

    Login om te reageren
    • 2scan zegt

      18 januari 2025 om 08:35

      En ik! En ik herken niks van wat je probeert te schetsen. Amsterdam is iets groter dan de Damrak en het Leidseplein…

      Login om te reageren
  8. DAT zegt

    17 januari 2025 om 23:05

    Gewoon met OV.
    Klaar en opgelost.
    Het is niet moeilijk

    Login om te reageren
  9. M3 comp. zegt

    18 januari 2025 om 08:58

    Halsema en klimaat praktijken. Oh wat is die stad groen. Liever helemaal geen auto’s meer wat dat verpest HUN omgeving. Ze vergeten alleen dat HUN stad het meeste stinkt, de meeste junks heeft, met geweld heeft en het duurste is. En wat krijg je d’r voor. Gratis stank (grachten), gratis geweld, gratis diefstal of beroving, alles veel te duur en je mag d’r niets. En dit alles willen ze graag uitbreiden naar de rest van het land, want oh wat zijn zij goed bezig🖕.
    Gewoon boycotten en negeren. Doe ik al jaren. Rij er altijd met een grote boog omheen (ringweg) en zou d’r nog niet dood gevonden willen worden.
    Vroeger was het er echt gezellig, maar dat is (zoals zoveel na de jaren ‘90) helaas verleden tijd🤷‍♂️

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North