
De strijd tussen de twee ring-vechters heeft een nieuwe wending gekregen. Nissan heeft de beschuldiging van Porsche opgevangen en is diep verontwaardigd. Als we de geruchten mogen geloven heeft de directie van Nissan zich de zaak persoonlijk aangetrokken en laat weten dat men de recordtijd gewoon in een normale GT-R heeft neergezet.
Met andere woorden: Porsche testrijders zuigen hard! Porsche’s testrijder, die niet minder dan 16 seconden achterstand wist te realiseren in de GT-R, heeft gewoon zijn best niet gedaan. Porsche bleef met de Skyline 16 seconden achter op de 997 turbo en 20 seconden op de GT2. Er zijn wel 2 typen verschillende banden te krijgen voor de GT-R. Beiden banden zijn echter normale straat-banden, voorzien van een basisprofiel om een regenbui ook te overleven. Geen semi-slicks zoals Porsche stellig beweert.
Nissan Europa wil als meest-wijze-jongetje-van-de-klas verder geen woorden aan de kwestie vuil maken. De voorsprong is simpel te verklaren. De eer gaat naar de testrijder van Nissan, deze heeft duizenden rondjes gereden om ieder hoekje van de ring te leren kennen. De 7.29min is het snelste wat de testrijder heeft kunnen neerzetten. Verder is Nissan erg gevleid door het feit dat zelfs Porsche een GT-R heeft aangeschaft. Dat ze uberhaupt de moeite nemen de auto te testen en dit naar buiten te brengen geeft toch erkenning. (bron: drive.com )
Zielig van Porsche vind ik dat :)
Maak er een wedstrijd van zou ik zeggen..
Laat de bovengenoemde wagens maar tegen elkaar racen op de ring, en wissel zo nu en dan van rijder.
Dan zal snel genoeg blijken wie de betere auto bouwt ;)
1-0 voor nissan
We zullen moeten afwachten totdat de GT-R in Europa beschikbaar is en één of andere autojournalist het geclaimde aan de kaak gaat stellen.
Mark my words dat gaat in 2009 zeker gebeuren. Als het al niet eerder zal zijn….zulke verhalen verkopen autoblaadjes!
verontwaardigD
Ik denk dat we nooit zullen weten wie gelijk heeft. Nissan zal nooit toegeven, dan is hun hele geloofwaardigheid eraan en dan lijkt de auto die zo geprezen is, ineens veel minder. Porsche zal waarschijnlijk blijven volhouden omdat hun modellen niet als een mindere mag worden gezien te opzichte van de GTR.
Dit is nu iets voor een programma als Topgear.
Trommel 5 super coureurs op die de Ring als geen ander kennen. Laat hen zowel (op de ring) zowel in de porsche als in de gtr een zo snel mogelijke laptime rijden.
Einde van de dag weten we wie de snelste van de twee is. En kan die eindeloze discussie worden gestopt.
Jeremy, er is werk aan de winkel!
arme porsche test rijder
Duh, hadden we anders verwacht?! Ik zou ook niet “bekennen”, als ik op ’n dergelijke manier “vals speel”… Maar ik kies partij voor Porsche 8)
Flauw van Porsche om aan deze strijd te beginnen. Moeten ze zich niet mee bezig houden.
zegt helemaal geen ene reet dat die japanners dit zeggen. stug volhouden ook al rammelt het verhaal aan alle kanten is een bekend fenomeen daar.
meten is weten. gewoon een dagje daar testen door beide fabrikanten.
Dat er nu eens een magazine dezelfde piloot liet rijden met die bak over de ring.
Dan weten we het eindelijk.
Ik kan me ook niet voorstellen dat zo’n porsche coureur aan een test rijder van nissan kan tippen, een testrijder die waarschijnlijk half met het interieur vergroeid is nadat hij er maanden in doorgebracht heeft…
De GTR is beter, klaar.
-edit: gefixt, tnx!-
On-Topic; Wel zielig van Porsche. Maar ja, duitsers zijn van nature slechte verliezers :P (om maar ff wat olie op t vuur te gooien)
hier mag dus best een onafhankelijk bureau testen over gaan doen(hopen dat Porsch wint)
@ iedereen
Ik vind de mensen hier zielig. Eerst was Nissan zielig omdat Porsche zegt dat nissan vals speelt. Nu brengt Nissan iets naar buiten en is Porsche zielig. Wat een RTL Boulevard niveau hier. Maar waar hebben we het in godsnaam over? Porsche vs. Nissa? Ik zou het wel weten.
Nissan inderdaad ;)
Er zit hier maar 1 ding op: laat ze op dezelfde dag onder dezelfde omstandigheden nog eens zo’n ritje over de Ring doen, en dan kijken wat er uitkomt;)
tuurlijk ontkennen ze dat..
dacht je nou werkelijk dat ze gaan zegge hey porsche dat hebben jullie goed opgemerkt, en het klopt dat er semibande er onder zaten..
bij voorkeur met Sabine Schmitz als rijder, denk niet dat iemand de ring beter kent dan zij…
opgevanen = opgevangen? ;)
–edit: is gefixt, dank u–
Nee, Nissan is 100% betrouwbaar! Uit het land waar ze al ja knikken en lachen terwijl je nog niks hebt gezegd. Tssss…
-edit: probeer het nog eens, vergeet alleen je capslock niet!-
Lame van porsche hoor. Ik vind dat nissan het opnieuw moet doen om porsche te kloten :p
opgevanen, verontwaardigT
“Nissan heeft de beschuldiging van Porsche opgevanen en is diep verontwaardigt.”
1) opgevanen -> opgevangen
2) verontwaardigt -> verontwaardigd
Nissan – Porsche: 1-0
LOL @ Verder is Nissan erg gevleid door het feit dat zelfs Porsche een GT-R heeft aangeschaft.
@Floyd: helemaal mee eens!
Nissan vs Porsche : onbeslist
Lezers vs autoblog : 1-0
En iedere autoconstructeur koopt wel wagens van zijn concurrenten. Er zijn er zelfs die ze gewoon ruilen, of uitlenen.
0-0 is het gewoon niets is bewezen van allebeide auto hoe hard ze kunen.
dus niks 1-0 voor nissan.
Trouwens nissan is begonen om te zeggen ze beter waren dan Porsche.
Dan kan je de bal terug verwachten.
En voor de nIssan liefhebbers Nissan is gewoon een opgevoerde pimpbak en Porsche een ras spotwagen met een helle historie sport verleden wie kan daar tegen op, Nissan niet PimP mine ride
Wolfgang Porsche eindigde zijn betoog met ..
“Nissan is stom en de GT-R stinkt een uur in de wind .. lekker puh” ..
Rijders wisselen… tja, je mag aannemen dat een porsche testrijder ook de weg wel weet op het circuit. Dus zou niet uit mogen maken, snelste auto is snelste auto en anders hadden ze een andere testrijder moeten nemen, maar niet de auto de schuld geven ! : )
Nissan heeft het gewoon geflikt en ze hebben er de pest over in haha…
Leuk, beetje heen-en-weer schavuiten, leven in de brouwerij, geen politiek correct geneuzel!
Ik heb het gevoel dat mensen hier de stand van zaken niet helemaal begrijpen en het is belachelijk.
Strijd tussen Nissan en Porsche?? Welke strijd? Diverse onafhankelijke autojournalisten, -magazines en -programma’s (Top Gear, Fifth Gear etc.) hebben de wagens al met elkaar vergeleken voor zoveel tig keer en de GTR is gewoon de betere en snellere auto.
Maar ook als je erover nadenkt, wat heeft Porsche nou eigenlijk bewezen? Helemaal niks, wat die heeft gedaan is langzamer rijden in de auto van de concurrent. LOL!!
En dat veel mensen hier dat niet eens inzien, vind ik echt belachelijk. Ik heb het niveau hier wel hoger verwacht.
“Ik heb het niveau hier wel hoger verwacht.”
Kijk, en dat veel mensen hier dat denken, DAT vind IK nou echt belachelijk….
Heren Clarkson, Hamster, en Capt. Slow? There’s work to be done!! I dare say get Stiggie and Schmitz over there!!
Lame van Porsche hoor, zo’n beschuldiging. Zijn onze moffen op hun teentjes getrapt omdat ze voor hun kont zijn geschopt door een veredelde Datsun :P
De GT-R heeft eerlijk gewonnen.
Iets heel anders, als ik al die filmpjes nog eens nakijk, valt het me op dat de testpiloot van de ZR1 de ring veel beter beheerst dan de coureurs van Porsche en Datsun.. ehhh, Nissan :roll:
@Silvia S15 .. misschien staan we hier wel allemaal op het punt om OF een GT2 OF een GT-R aan te schaffen ..
maar daar had meneertje weer niet aan gedacht he ..
nee .. meneertje staat al meteen op zijn achterste benen om ons als imbiciel te verslijten .. tssssss ..
LOL
“Kijk, en dat veel mensen hier dat denken, DAT vind IK nou echt belachelijk”
Ja, en mensen hier die dat denken, DIE zijn pas echt belachelijk.
on topic:
Maar is het niet zo dan? Porsche heeft niks bewezen behalve dat die niet tegen verlies kan en GTR is gewoon beter. En dat mensen hier nog durven te beweren dat Porsche beter is, is gewoon belachelijk.
@lincoln,
“…lekker puh… (maar dit denk-ie erna) “”und jede Person, die dieses Nissan GT-R kauft, ist ein Arschloch mit einem Bradwürst herauf seinen Arsch wem wir Töten mussen! Es ist zeit für Reich! Ein VOLK… Ein.. . . . “” ;)
Iets voor de Stig om een echte bewijs te leveren :)
Denk dat Porsche die testrijdert van Nissan wat centjes moet geven en een Turbo/GT2.
Als dan blijkt dat het verschil niet zo groot is, heeft Porsche gelijk. En anders Nissan, maar dan publiceer je het niet gewoon maar dan ga je in ieder geval eervol ten onder ;-).
Ach ja. Liever een Porsche dan een Nissan, al is het alleen om de looks. Op de openbare snelweg word je er door elke petjes-verkeerdom-dragende GTI rijdert uit gereden…
0-200: UBER
200-..: limited
Tijd voor een officiele shoot-out met deurwaarder?
Dat de GT-R een heel knap staaltje techniek is dat moge duidelijk zijn.
De vraag is alleen, en de vraag die ook door Porsche gesteld wordt, is Nissan wel eerlijk als ze zeggen dat het een “standaard” auto is? Aangezien er uit meerdere tests al blijkt dat er méér PK’s in de GT-R zit dan de door Nissan geclaimde 480 pk lijkt het me niet volledig onzin.
@YK .. ja hallo .. kanst du irre zin even aufmachen bitte .. “ein” was ..
ein kniepaugende smiley order was ..
vieleicht “ein” bradwurst .. ich begreiff da keine sach von ..
@lincoln,
Es ist sehr einfach, bildete ich gerade vergleichung machte zwischen Wolfgang Porsche und der Herr A zu dem Dolf mit dem lustigen Schnurrbart. Ich versuchte, mit diesem letzten Text, den ich schrieb, lustig zu sein, so lachst du mal!!! :lol:
Hast du das verstehen oder “begreiff du da keine sach von”? :?
lekker boeiend, waar gaat deze ruzie over
beide bakken zijn troep en niet meer belangrijk en ze worden geowned door de viper en corvette
Ik heb Top Gear Australië gezien en moet zeggen… apart dat de GTR daar ook sneller is dan een nieuwe 911s MET PDK. Vind wel hun circuit niet zo mooi als de Top Gear UK baan. Maar ja, waar het nu even over gaat is dat die GTR 1-2 seconden sneller die track deed… wel apart…
@YK .. oooooww Charly Chaplin .. ja die is idd wel lache ..
maarrrrrrrrrrr al geruime tijd overleden .. dus die telt niet ..
Elvis Presley daarintegen !!
@lincoln,
:roll: Ich glaubue das du da keine sach von hast begrieff… :lol:
-|Deutsche-mode auf| –
Elvis Presley is oak deauwd heur…
De Porsches en GT-R zijn allemaal super wagens met aan elke kant hun eigen fans. Persoonlijk kies ik voor de GT-R omdat ik nogal een underdog fan ben en het een wagen is met een goed concept.
Ieder zijn meug?
Skyline voor ever (*)!
Tja,
Oude herinneringen komen naar boven!
Ik heb van 1983 tot 1995 in Duitsland gewoond en daar elke week de Duitse auto tijdschriften gelezen.
Toen Honda de NSX op de markt bracht en deze door Auto, Motor und Sport vergeleken werd met een Porsche 911 kwam de Honda ook als beste uit de bus en dat terwijl hier toch een conclusie getrokken werd door Duitse auto journalisten en Duitse testers. De Honda was sneller maar er kon ook normaal stadsverkeer gereden worden zoals 50 km/u in de 5e versnelling en zelfs dan pakte de motor heerlijk op.
Ook toen de Porsche 995 op de markt kwam met BRIDGSTONE banden (jawel, Japans!) stond Duitsland op de kop. Waarom geen Dunlop of een ander Duits merk? Simpel, omdat de Duitse industrie deze banden niet kon maken omdat ze de kennis niet in huis hadden voor de snelheden die deze Porsche kon bereiken.
En nu is het weer de beurt aan Nissan die eraan moet geloven! Wereldwijd stelt de auto industrie niet zoveel voor als je kijkt naar verkoop cijfers. Dan zijn de Japanners niet te verslaan! Kortom, de betere auto’s komen m.i. uit Japan en anders zou de Duitse industrie in alle landen van de wereld zeer zeker meer verkopen. Maar ja, als je veel vraagt voor een Duits product dan zul je altijd achter de feiten aan blijven lopen.
Te vlug op de knop gedrukt!
Er zijn tal van andere tests geweest tussen de GT-R en enkele Porsches en ik moet nog altijd 1 test zien waar de GT-R verliest. Men moet een onafhankelijke coureur(lees: geen Duitser/Japanner) laten testen op de ring, live op elk televisiestation om te kunnen bewijzen welke auto de betere is anders gaan er toch nog mensen zijn die geloven dat de uitslag vervalst is.
echt of niet, mooie reactie van nissan vind ik :)
Prachtig hoe al die poorsche fanboys nu lopen te huilen, jezus hoeveel tests moeten er nog wel niet komen waarbij de GT-R hoger uitkomt dan een een poorsche.
Eerst zeiden fanboys zeggen, wacht maar tot topgear de GT-R test, ze zullen het niks vinden etc etc… maar wat bleek? ze waren enorm onder de indruk..
En over de topgear track bijv, sneller zelfs!
En nu zeggen dat het op de ring ook niet klopt, whahah Nissan ontkent alles?
Fanboys, kijk verder zou ik zeggen!
100k Nissan beats a 200k poorsche.
Wat mij opvalt in de reacites is dat er totaal geen rekening gehouden wordt met het grote prijsverschil tussen beide auto’s, in Nederland, 269000 tegen 120000!. Ook al zou blijken dat de porsche gt2 sneller is, nissan presteert gezien het grote prijsverschil toch beter. Als geld geen rol speelt geef mij dan maar een Porsche, maar bij een vergelijking moet je ook het aanzienlijke prijsverschil meenemen in je conclusie. Dus wie de snelste ook zal zijn, Nissan zet een kwalitatief goed produkt neer voor een relatief lage prijs, dat is klasse!
Jaren geleden las ik in een Duits blad een ingezonden brief van een man die een hele serie Porsches had gehad, maar overgestapt was naar een Toyota Supra. Hij was de arrogantie van Porsche zat. Kan ik me iets bij voorstellen. Wanneer je de prijs in ogenschouw neemt, zou je de GT-r inderdaad niet met een 911 Turbo moeten vergelijken, maar met een Carrera.
Tsja… prijs… als je enkel concurreert op prijs ben je ook zielig.
Ik heb nog nooit een Nissan GTR gereden dus kan niet beoordelen welk gevoel en emotie deze auto bij je los maakt als je deze rijd.
Met een Porsche weet ik dat wel. De emotie’s en gevoelens die worden losgemaakt bij het rijden en zelfs bij stilstaan zijn bij mij ervaren als uniek. Kost iets maar je hebt wel iets…
Je hoort de meeste autoreviewer ook al zeggen dat ie loeisnel is (Nissan) maar dat er geen ziel inzit… Ja… Is net zoals als een bloedmooie meid naast je in bed hebben liggen die frigide is… leuk om te laten zien aan de anderen maar spelen ho maar. Die tijden zeggen niet alles. Het is ook uitstraling, gevoel, emotie, wat doet die auto met je en met je omgeving. Dat is auto-rijden. Een paar keer sex hebben met een bloedmooie frigide vrouw (of man om niet te seksistisch over te komen) is leuk, maar gaat op ten duur vervelen…
Ze moet peper zijn… explosies… knallen… adrenaline… elke dag maar weer…
Mijn spaanse vrouw en Porsche geven dit… elke dag. (nou ja, bijna elke dag)
Porsche, there is no subsitute!
De enige testcoureur die deze auto’s mag gaan testen: Sabine Smitz.
1. Ze is blond en lekker
2. Ze kan goed met een pook omgaan
3. Meeste ervaring op de Ring
Kan niet wachten op de test!
Column op Drivers republic over het onderwerp: “The Nissan deserves some manner of defence though. It is not possible to make any kind of accurate estimation of its actual performance by looking at its bare numbers, as our Silverstone lap on DR TV proves. Numbers mean nothing, it’s the net available and useable performance that counts and, plucking some completely arbitrary figures out of the ether by way of example, if a GT2 can deploy 75 percent of its potential over a given lap, the figure for the GT-R must be in the 90s.”
ach, heb zelf jaren met porshe gereden, en ik moet zeggen het is speciaal, maar dat heeft meer te maken met het image en geschiedenis dan de huidige wagen.
voor het geld dat je aan dat bakje uitgeeft kan je veel beters kopen, met minstens evenveel genot….
Mensen die blijven zeggen dat merk X goed is en al de rest slecht moeten dringend eens naar op de bank bij de lokale zielenknijper..
Ik ben niet gek van nissan, maar kan je wel zeggen dat het een beest is, onlangs bij een bezoek aan japan in eentje testgereden, man de gas is ongelooflijk explosief….
Ik zou er geen kopen, maar was wel onder de indruk.
Wagens zijn nu eenmaal subjectief, en gelukkig zijn ze allemaal appart. Ik heb zeker geen probleem met de boodschap dat de gtr sneller was dan de Porsche, maar wakker lig ik er echt niet van….
”En iedere autoconstructeur koopt wel wagens van zijn concurrenten. Er zijn er zelfs die ze gewoon ruilen, of uitlenen.”
Idd. Ik ken een gast die bij AMG werkt en die zegt ook dat eerst iedereen auto’s van elkaar kocht (onder privenaam, zodat je niet onderaan de stapel bleef liggen etc) totdat ze tot de conclusie kwamen dat dat best wel dom was omdat iedereen toch wel aan elkaars auto’s komt dus nu worden auto’s gewoon uitgeleend. Zo hadden/hebben ze een 599 en zonda (al hebben die natuurlijk een amg motor) staan om te testen.
Waarom slaan japanse sportauto’s nooit aan in NL??? ik gok een image probleempje! (Ik zou ook mijn, door hard te werken centjes niet in zo’n japanner stoppen! )
maar het mag wel duidelijk zijn dat dat gezeik over “de ring” dus echt totaal niets uitmaakt!
@erik2907
ik las in die tijd ook veelvuldig de auto motor und sport. maar ben nog nooit tegengekomen dat een andere dan duitse merk als beste getest werd. ik geloof er dan ook niks van dat die nsx beter uit de bus kwam dan de 911.
zoals iemand al eens schreef hier is de duitse industrie afhankelijk van dit soort test-tijdschriften omdat de duitser een catalogus-koper is. de gemiddelde duitser koopt datgene wat als beste getest is in een duitse tijdschrift. daarbij hoeft hij/zij niet per se zelf een testrit te maken. einfag das predikat ‘sehr gut’ of ‘hervorragend’ of ‘super!’ waehlen…
het testen van hifi, surfplanken, mountainbikes, camera’s, etc. etc. vervolgens het rangschikken in een puntentabel waarvan de puntentelling de 500 dikwijls overschrijdt, dan de beste 3 vermelden waarvan een de joker, namelijk de beste kwaliteit/prijsverhouding, is typisch duitse volklore…
maar ja duitsers maken dan ook de beste auto’s, he… ;)
ps dunlop is engels uiteraard…
@Jorden
Heel simpel, de gevestigde waarde: Aston, Porsche, Maserati, Ferrari hebben meer dan snelheid. Je koopt zo’n auto vanwege de pasie die erachter zit, de extra standing etc.
Terwijl als je een zo’n Japanse sportwagen koopt je dat alleen doet omdat zo’n ding rete snel is en dat het enige is wat je intresseert.
Tja en beide merken mogen zich kapot schamen dat die tupperware musclecars (ZR1 en Viper ACR) nog sneller rijden. En dat voor prijzen waarvoor ze bij porsche nog niet eens de folder uit de lade pakken.
“Passie” in een auto is ook maar net wat je er zelf van maakt, natuurlijk. Tis een abstract begrip, geen toetsbaar iets. Dus meer “passie” in de ogen van Japie maakt een auto niet beter (of slechter) dan wat het feitelijk is.
Dat er dan met die term gesmeten moet worden als een bepaald gerenommeerd Duits automerk het aan de stok krijgt met een niet-nader-te-noemen Japans automerk…tsja.
Het is echt te zielig voor woorden hoe kinderachtig sommige mensen hier zijn (en ik zal maar geen namen noemen).
Dit is duidelijk een prestatie-vergelijking en elke keer als een Japanner wint van een Duitser of een ander Europees merk met overduidelijke cijfers, dan hoor je weer 1 of andere imbeciel over onzinnige off-topic dingen praten als passie, emotie, ziel etc. Echt zo belachelijk!!
En Japanse sportauto’s slaan nooit aan in NL? Ik zal maar eens naar de import- en tuningscene kijken hoeveel Japanners je tegenkomt. Terwijl die auto’s een stuur hebben aan de andere kant en geen type-goedkeuring hebben, worden er nog heel veel ingevoerd en de prijzen zijn niet goedkoop.
En oh ja, de gevestigde waarde van Aston, Porsche, Maserati, Ferrari die meer hebben dan snelheid?? Een Skyline (welk generatie ook), RX-7, Supra of NSX veegt ze allemaal van de baan met een 2 keer zo kleine motor en die wagens blijven nog rijden ook, in tegenstelling tot je Ferrari of Maserati.
Ik zal zeggen: denk eens objectief na voordat je hier een reactie plaatst en jezelf belachelijk maakt.
LOL!
@silvia
ik begrijp je emotionele, passionele comment goed… zo reageert mijn vriendin immers ook altijd op onrechtvaardigheid… :)
@Silvia .. noem eens effe namen .. en rap een beetje ..
“En Japanse sportauto’s slaan nooit aan in NL?”
In beginsel is dat zo, er is er maar 1 echt succesvol maar die is dan ook echt succesvol: de MX5.
Of een GTR nou sneller is op de ring of niet is totaal onbelangrijk, mensen die dit soort geld uitgeven aan sportauto’s die doen dat grotendeels voor het imago, Nissan’s techniek mag dan net zo goed of zelfs beter zijn dan die van Porsche, qua imago zijn ze nog lang niet op het niveau van Porsche. En om dat te bereiken helpt die tuning scene en die Skyline bepaald niet.
@ Lincoln
Google maar ff naar ”’mashamoto 1 van de grootste Jap Cars leverancier van de Benelux ;)
ON-Topic:
Ik vind dat er geen reden meer is om nog te discuseren over wie de snelste is van de 2 ik hoor hier namen zoals de Stig en Clarkson
Would you mind and pleas download the last seasons of Top Gear and Fifth Gear(at http://www.finalgear.com) or check it on youtube.com.Please!!!! People are so full of crap:P
Zo niet dan zeg ik ’t alvast de GT-R bleek daar ook de snelste te zijn;)
@Mashell: is dat imago niet vooral zo “slecht” door onwetende snobs die niet kunnen hebben dat hun 2 keer zo dure sportwagen om de oren wordt gereden? En wordt dat “gebrek aan imago” niet meer dan gecompenseerd door de veel lagere prijs?
Mensen kankeren op dit soort auto’s zoals ze dat doen over “buitenlanders”. Onbekend maakt onbemind en als je maar genoeg aan je vooroordelen en waanbeelden vasthoud, heb je altijd wat te kankeren en hoef je nooit verder te kijken dan je neus lang is.
@Mashell .. neemt niet weg dat snobbisme heel goed is voor de economie .. een geldstroom creeren door lucht te verkopen ..
om er toch maar een positieve draai aan te geven ..
@ Woody
Helemaal mee eens :D
wel makkelijk van porsche om een eigen testrijder in een nissan te zetten en dan te zeggen dat die trager gaat?
natuurlijk gaat die testrijder niet voor 100% rijden, dat is toch in je eigen voet schieten, moest die sneller gaan??
@Fre .. dus jij denkt “complot” ..
interessante gedachtegang .. werpt een heeeeeeel nieuw licht op deze zaak ..
Wanneer je passie wilt en de centen voor een 911 Turbo hebt, kun je beter een Lambo of Ferrari kopen. De volksaard is terug te zien in de auto’s die ze bouwen en Italianen zijn toch niet iets gepassioneerder dan stijve Duitsers. Porsches zijn eigenlijk net als de GT-r. Het zijn auto’s waarbij het om de technologie draait. En de Turbo is minder opwindend dan de gt3, vooral vanwege het ontbreken van motorgeluid. Maar de meeste mensen die Porsches kopen, doen dit om te laten zien dat ze geld hebben. Het is niet voor niets de ultieme juppenauto.
bij porsche kunnen ze beter hun energie steken in het ontwikkelen van een auto die wel van deze tijd is. zo’n 911 kan echt niet meer, volledig achterhaald concept. zo’n ding is zelfs in de handen van een coureur een ongeleid projectiel. laat je een normale 911 berijder (friettent eigenaar, souteneur, nostalgidioot) een rondje ring afleggen, dan is de kans wel heel erg groot dat er geen tijd geklokt kan worden omdat ie in de eerste bocht al onderste boven ligt. is voor de meeste 911 eigenaren helemaal geen probleem, want die hebben zo’n ding alleen maar om gezien te worden. en dat gaat – gelukkig – het beste als je zo langzaam mogelijk rijdt.
Okéééééé, dus omdat je niet voor een GT-R kiest maar voor een Porsche dan ben je een ontwetende snob….
Terwijl de redenen van diegene die die Porsche koopt net zo valide kan zijn als die van jezelf…
Maar dan toch nog de ander voor een snob uitmaken omdat ie het niet met JOUW redenen eens is.
Wie is hier dan de snob? Of zijn beide partijen op hun eigen manier dan een snob….
*onwetende*
Als Porsche zich de moeite getroost dat ze een GTR aanschaffen dan kan dit mi maar 2 zaken betekenen:
1 Ze beseffen heel goed dat dit een knappe sportwagen is waar ze rekening mee moeten houden.
2 Ze moeten wel zeer zeker geweest zijn dat er iets abnormaal aan de ringversie was,ze weten uit ervaring genoeg wat met welke wagens mogelijk is
Tevens,gaan zeggen dat de Porsche testpiloot de Nissan niet gewoon zou zijn is de uitleg van iemand die niets van zulke zaken kent.
Elke race of testpiloot zal na enkele rondjes met eender welke (gelijkwaardige) auto compleEt vergelijkbare tijden neerzetten op een circuit.
Zou Porsche nu ook een ZR1 hebben aangeschaft om te controleren of er echt bladveren onder de Corvette zitten?
De Stig heeft al laten zien dat de GT-R sneller is. Basta.
@ willie.
dat is wel het domste wat ik in tijden gehoord heb. wat een dom gelul om te lopen verkondigen dat ‘het concept volledig uit de tijd is’. helemaal die typering van de rijder ervan.
ik heb er 3 gehad, en val in geen van die categorieen. wel in de sectie liefhebber. clarkson (geen fan) noemde de turbo bijna de perfecte auto. de techniek verdient respect.
dan hebben het nog niet over de waanzinnige prestaties op circuits over de hele wereld.. en wie ben jij dan om te gaan vertellen dat het helemaal niks is????
daar ben ik echt benieuwd naar. waarschijnlijk rijd je zelf in een japanse leasebak, en kom je never nooit in de buurt van dit soort auto’s.
@ jeff
word.
@wg
je valt wel in een van de geschetste categorien (de laatste).
clarkson heeft helemaal geen verstand van auto’s, die heeft vooral verstand van het lullen over auto’s.
het grote nadeel van de 911 is de gewichtsverdeling en dat wreekt zich hier.
dat je met wat voor een auto dan ook, een hele boel lol kunt hebben is een ander verhaal.
Hmm Porsche rijders zuigen hard?? dat is trouwens deze man om de tijden op de ring te zetten. Niet iemand die niet de volle 100% van een auto kan benutten.
http://www.youtube.com/results?search_query=walter+r%C3%B6hrl&aq=2&oq=walter+ro
De gewichtsverdeling van de 911 wreekt zich hier?
Maar wat wreekt zich hier dan? Een auto die zichzelf met die handicap al jaar en dag bewijst en als maatstaf voor de autoindustrie dient?
Die nu pas voorbijgestreefd wordt door een computer op wielen? En waarvan je op je vingers kunt natellen dat Porsche met hetzelfde concept diezelfde computer op wielen het nakijken geeft? Hebben we over DIE auto die niet meer van deze tijd is? Daar moeten we bij het minste of geringste van afstappen? Typisch een lage landen mentaliteit. Misschien ook wel de reden dat we geen noemenswaardige autoindustrie hebben….
Comment: sebastianchubasco
“quote” ik las in die tijd ook veelvuldig de auto motor und sport. maar ben nog nooit tegengekomen dat een andere dan duitse merk als beste getest werd. ik geloof er dan ook niks van dat die nsx beter uit de bus kwam dan de 911. Dunlop is engels uiteraard… “quote”
Dunlop is inderdaad Engels. Na even een terugblik in de archieven moet het Continental zijn. en nog een:
1984 ook Auto, Motor uns Sport:
Het testverslag / testvergelijk tussen de Honda Accord 2.0i Ex, Mercedes 190E en de BMW 320i werd “gewonnen” door …………… de Honda Accord.
@Willie, die gewichtsverdeling is eerder een voordeel dan een nadeel volgens mij. Heb laatst met een M3 V8 een sprintje getrokken tegen een carrera S, en toen bleek dat die carrera S met 355 pk niks onderdeed voor de 420 pk van de M3.
En Porsche kennende, die hebben hier veel tijd in gestoken om er voordeel uit te halen. Nissan verdient ook een compliment, dat ze hun auto zo competitief gemaakt hebben trouwens. Maar om Porsche zo weg te zetten vind ik te kortzichtig, ga er in eentje rijden en je verandert je mening vast (heb zelf al 2 porsches gereden).
waar het hier over gaat is dat een auto die gebaseerd is op een modern concept, met optimale handling, de vloer aanveegt met een een overblijfsel uit de vorige eeuw. porsche en porsche fans zitten zo te lezen nog in de ontkenninsfase, maar dit betekent het einde van de 911 in zijn huidige vorm.
Als ik zeg dat ik er gister een heb zien rijden op de A27, heb ik dan de eerste GT-R in nederland zien rijden?
@Rick dos: ik had het alleen over het feit dat imago bij veel mensen gebaseerd is op hun snobbisme…. dat staat op zich los van welke keuze ze maken voor welke auto…. Alleen zullen mensen met sterke vooroordelen tegen een bepaalde auto of een bepaald merk zelden tot nooit voor die auto kiezen.
Dat betekent niet dat je mijn opmerkingen mag uitleggen als: “iemand die niet voor de GT-R kiest is een snob….” maar wel als: “als je een snob bent kies je niet voor de GT-R.”
@wOoOdy
Die stelling vind ik nog vreemder dan je eerste of tenminste zoals ik ‘m geïnterpreteerd had.
Dus m.a.w. zul je nooit een snob in een GT-R vinden? Denk je niet dat de GT-R ook door snobs wordt aangetrokken JUIST om de hype rond deze auto? En dan hoeven we het over de snobisme van de GT-R fanboys niet te hebben…
@Rick dos: onmogelijk is het niet, onwaarschijnlijk is het wel. Hoe snel de auto ook moge zijn…. indrukmaken met het imago van de auto zal niet de reden zijn om de auto te kopen.
Say what?! Zeg me dat je dit niet serieus meent hoor….
in japan kon Clarkson niet meer doorrijden omdat die GT-R zo verschrikkelijk hard door de bocht gaat en in zijn nek schoot.
Niet voor niets zei hij toen, deze auto zet een nieuwe maatstaf neer in autoland. dat is niet niks…..
In engeland reed de GT-R seconden sneller dan de Porsche over het circuit, trouwens ook sneller dan een aantal ferrari lambo’s etc.
Wanneer je tegen de buurman zegt dat je een Porsche hebt besteld, zal hij denken: zo, jij doet het goed. Wanneer je zegt een Nissan gekocht te hebben, krijg je weinig aanzien. Daarom kopen snobs een Porsche (of ander prestigieus merk). Dat is ook het probleem van de NSX geweest. De meerderheid van de tienduizenden mensen die ieder jaar een nieuwe, uiterst exclusieve Porsche aanschaffen boeit het totaal niet hoe snel de auto is of hoe hij rijdt. En ze hebben ook niet de rijvaardigheid om de auto op de limiet te rijden. Het merkimago is nu eenmaal voor heel veel mensen heel belangrijk. Daarom rijden ook veel trophy wives in een Z4 en niet in een S2000. Dat heeft helemaal niets met de kunstoffen in het interieur te maken, maar met het feit dat een BMW sleutelhanger meer indruk maakt dan een van Honda. De dure auto’s van een alledaags merk worden daarom ook relatief gezien meer door echte liefhebbers gekocht, want als het hun om aanzien te doen was, hadden ze wat anders gekocht.
@classic red:…. spijker op z’n kop, vooral je voorbeelden zijn glashelder.
Wanneer een snob een GT-R bestelt dan zal die dat doen op basis van wat hij in een boekje heeft gelezen en gehoord heeft dat hij een Porsche Turbo in elke test verslaat en dat het sneller over de Ring gaat dan wat dan ook.
Jaaaa, precies wat ik dacht. Zelfde onzin andere invalshoek…
Absoluut waar. De imago die aan het merkje hangt telt ontzettend mee voor mensen die een snelle sportwagen kopen maar an sich helemaal niet zulke automensen zijn.
Die gaan toch geen Nissan kopen, ben je nou helemaal? Nee, status willen ze. Wat dat betreft is Porsche 100 keer meer snob dan Nissan en is de 911 100 keer meer snob dan de GT-R.
Wat ik verder ook komisch vind is dat van alle supersportmerken, Porsche met afstand de meest klinische en passieloze fabrikant is (vergeleken met Fezza, Lambo, etc). Maar nu het Kevertje om de oortjes wordt fgereden door een Nissan, krijst men opeens over passie, historie en legende. Pff. Das alleen dat mooie zwart/rood/gele Stuttgarter merkje maar. Een 911 zelf is een Gründlichkeitsprodukt. Wat dat betreft zou ik zeggen dat een NSX meer “passie” heeft dan een 911, met Senna die zo actief betrokken is geweest bij de ontwikkeling ervan. Maarja, da’s maar een Honda, hé. :)
Nee Rick, een snob geeft niet een ton euro’s uit aan een Nissan. Da’s t punt van een snob zijn. Een snob die niet zoveel om auto’s geeft zal het de reet roesten wat sneller is. Die wil iets voor de PC Hooft en om 2 keer per jaar stoer te doen met z’n ex-Corps kameraden.
duhhuh ..
of je van een zwiters zakmes alle friemels gebruikt ??
of je met je mobieltje ook echt foto,s maakt ??
of je de videorecorder gaat instellen voor over een half jaar ??
of je gaat modderen met een SUV ??
enz enz ..
maar het kan wel .. en dat verkoopt ..
@Classic red .. en welke verstandige rationele keuze heb jij gedaan bij de aanschaf van jouw auto ??
Het punt van een snob is je beter WILLEN voelen dan een ander.
Wat je wellicht kunt onderscheiden zijn de merkensnobs en de prestatiesnobs.
Uit al die comments hier boven en ook op andere GT-R topics komt dat maar weer eens van beide kanten duidelijk naar voren. Het grappige alleen ervan is is dat niemand dat onder ogen wilt zien. Want ik ben toch zeker geen snob? Jawel, dat ben je wel. En wat dan nog? Dag flut-argument!
@classic red
als je de schoonheid van het ontwerp van een 911, en ook een kever overigens, niet ziet, maar louter naar functionaliteiten kijkt, ofwel, geen gevoel voor vormgeving hebt, dan koop je waarschijnlijk een GT-R. Sterker, wanneer je besluit om een 911 te kopen, die op veel vlakken understated is, en waar je comfort en luxe inlevert, voor echt design, dan heb je waarschijnlijk meer beschaving dan de gemiddelde autokoper. En verder, juist de mensen die in duurdere japaners rijden zin vaak mensen die (voor minder geld) proberen maximaal aan status te verwerven. Daarbij gebruiken deze japanse merken vaak (lukraak) stijlelementen van duitse ontwerpen om aan hun auto een bepaalde status te geven. en ik kan je als klap op de vuurpijl melden dat mijn ervaring is dat mensen die in dure japanners rijden, heel erg vaak tot de nouveau riche kunnen worden gerekend met opzichtige statussymbolen om de pols en op de neus. dus dan ben ik benieuwd wie hier een snob is. en dan als laatste: ik heb in veel auto’s gereden en ook japanners geprobeerd. en mij valt altijd een ding op: ZE HEBBEN GEEN ZIEL….. ik word er niet door geraakt. het is geen persoonlijkheid. het is gecalculeerde efficency… het is net als met kunst. als ik het technisch ultieme schilderij maak. is het waarschijnlijk koud en kil… dan koop ik het niet.
o,ja .. een ton euro uitgeven aan een auto en GEEN snob zijn ..
laat me niet lachen .. niemand .. maar dan ook niemand hoeft meer dan pakweg 20.000 euro te spenderen aan een auto ..
Oh! En dan heb je ook nog de “autoliefhebbersnob”.
Degeen die roept dat ie meer een autoliefhebber is omdat hij naar andere zaken dan bijvooreeld het merk kijkt!
De “ik ben meer een autoliefhebber dan jij”-snob…..
@ Classic red: mooi stukje, en helemaal mee eens!
Ik durf het zelfs nog sterker te stellen: bij de aankoop van een auto komt het rijgedrag vaak op de laatste plaats!!
Ik heb daar zelf een mini-onderzoekje aan gewijd in mn directe omgeving. Wat vriendjes hebben nieuwe auto’s gekochermmmm leased en als je vraagt: ‘en, hoe reed hij tijdens de proefrit?’, krijg je zelden een serieus antwoord.
Je hoort meer dingen als ‘het is toch een Audi, dat rijdt vast goed’.
Rij-ervaring is subjectief, en kun je dus niet uit de autopers halen! Autopers die hun mening geeft over een auto is eigenlijk onzin, en zou afgeschaft moeten worden…
na het lezen van al die comments hier ..
kan ik maar 1 ding concluderen ..
snobs zijn gewoon beter ..
Uhmmmm…..
“Rij-ervaring is subjectief, en kun je dus niet uit de autopers halen!”
Dus hoe komt men dan aan de stelling?
‘het is toch een Audi, dat rijdt vast goed’.
Dat wordt dan toch ook: het is toch een GT-R, dat rijdt vast goed.
Want anders waren de ordeboeken niet al vol LANG voordat er één GT-R op Europese bodem was gearriveerd…
*Want anders waren de ordeboeken niet al volgeboekt LANG voordat er één GT-R op Europese bodem was gearriveerd*
@lincoln
Ik mag toch hopen dat ik de grootste snob ben….
helemaal gelijk heb je Classic.
laatst liep ik stage bij een advocatenkantoor, sta ik naast de koffieautomaat en komt zo een jonge advocaat ernaast staan en die legt zijn bmw sleutelhanger op de bar, vervolgens komt er nog een advocaat bij staan en die legt zijn porsche sleutelhanger ernaast.
dus ik ga met mijn hand in mijn broekzak, en je ziet ze al denken van nee he….toen haalde ik daar mijn OV-jaarkaart uit en die legde ik naast de sleutelhangers van die protserige snobs.
Je had hun rode gezichten moeten zien :D hahaha…..
Het is jammer genoeg zo dat de meeste “autokenners” hier in nederland niet verder kijken dan Nederland, duitsland etc.
die zien niet dat bijvoorbeeld dat een S2000 al jaren prijzen wint met beste motor gemaakt. Dat de NSX verkoopaantallen haalt in andere landen waar een porsche of ander sportmerk alleen maar van droomt.
nog zo een saai en slechte auto, de honda legend, althans in de ogen van nederlanders. Hier slechts in tientallen verkocht, in de rest van de wereld niet aan te slepen en in honderdduizenden verkocht.
met ze allen weer de opel en vw de file in :D
@astrid
Oooooh, dus jij bent zo’n OV-jaarkaartsnob. Zo eentje die weet dat ik en die BMW en Porsche rijdende advocaten voor onze kaartjes moeten betalen….
Gadverdegadver die snobs zijn nóg erger!
wie zegt dat rick dos, ik heb beide, dat is nog beter hahaha…
@Rick Dos ..
ik dacht eigenlijk aan @Classic Red .. want die zou zijn buurman meedelen als hij een porsche zou gaan kopen ..
of @Astrid .. want die komt met het flauwste verhaaltje ooit ..
maar omdat die 2 NOOIT hun money putten where hun mouth is ..
kroon ik u bij deze .. opper-snob ..
ik geef mijn geld aan wat ik zelf op waarde acht, niet omdat de buurman of buurvrouw een stijve piemel of harde tepels krijgt van mijn auto.
ik rijd dus gewoon een japanner, A) omdat ik het een mooie auto vond en B) deze blijft heel
enne Rick Dos en Lincoln, als je europese auto er mee nokt en weer in de garage staat, je mag mijn OV wel lenen dan :D
@astrid
Uw snobisme kent geen grenzen. Ronduit stuitend vind ik dat.
@lincoln
Dank u! Heb ik tenminste dat ook om snobistisch over te zijn…
Naast mijn liefde voor de Dacia Logan MCV natuurlijk…
rick dos, kenmerkend zo een reactie nadat je bent uitgeluld ;-)
Ik ben uitgeluld? Verplaats je je snobisme nu ook naar andere terreinen dan?
Erger dan dit kan en mag het niet worden hier op AutoBlog. Ik vind een ip-ban voor astrid dan ook op z’n plaats…
prima ;-)
laten we jou die dan ook geven, als een merk niet in jouw straatje valt dan kan je die enkel tot op het bot afbranden.
over snobisme gesproken…blablablabla…..
1 woord voor je…zielig ben je ;-)
:D kom maar op met die IP-ban, hoop dat autoblog jouw reacties ook niet kan waarderen…
@Astrid .. thanks .. but no thanks ..
ik heb meestal wel een reserve auto ..
o,ja .. en ik krijg harde tepels van japanse auto,s die heel blijven ..
Krijgen we dat weer, een pot (niks persoonlijks! Nee, echt niet. ;) ) die de ketel verwijt dat ie zwart ziet.
@ lincoln gelukkig…ik dacht ik de enige was ;-)
@ rick dos, over snobisme gesproken met je uitspraak POT haha…..
en de ketel verwijt dat ie zwart ziet.
doel je hier op je eigen uitlaatpijp? heb je hier weer in een kont lopen roeren met je staafmixer :D
sorry hoor inkoppertje ;-)
trouwens, haal die laatste reactie maar weg, dat is Rick dos niet waard.
laat hem maar in zijn eigen sopje gaar koken. als we zo doorgaan zien we door de bomen het bos niet meer ;-)
Ik zit ‘m op dit moment bij jou te roeren…
Maar goed, laten we het maar beeindigen want zo schiet het niveau ook niet omhoog.
rare dating-site hier ..
eigenlijk altijd al gevonden ..
laten maar weer ff ontopic houden ;-)
als er een porsche of GT-R voor mij staan en ik mag er gratis een uitkiezen, dan wordt dit heel lastig. het zijn beide hele mooie autos.
Moet ik ervoor betalen, dan is de prijs doorslaggevend. en ik moet ook wel een beetje zeggen de exclusiviteit.
Vroeger draaide ik mijn nek om voor elke Posche die voorbij kwam. nu doe ik dat bijna niet meer, enkel nog bij de hele speciale modellen.
Porsche zelf, daar heb ik diep respect voor, dat is een van de beste sportauto’s ooit gemaakt en ook nog eens super goede kwaliteit, niet voor niks eindigt dit merk altijd hoog in betrouwbaarheidsonderzoeken.
en nu, ga ik eten maken, veel plezier hier ;-)
@Astrid .. dus zorgen dat snobs snobs zijn .. dat doe je nu bijna niet meer ??
alleen bij speciale modellen dan ..
Moet ik nog wat roeren?
Hè, gadver Rick, doe eens even normaal!
Sorry! Ik heb niks gezegd!
@ rick
ben je nu eindelijk klaar met roeren?? het begint te jeuken en het is niet lekker :D
sjonge sjonge….
Ik ben klaar. Ik zeg niks meer!
Gadver, weer zo’n dubbel interperteerbare zin. ;)
*interpReteerbare*
zo ..
allemaal uitgesnobt ..
allemaal een weloverwogen beslissing kunnen maken ..
allemaal hartje kunnen luchten ..
allemaal andermans mening kunnen absorberen ..
allemaal daar iets nuttigs mee gaan doen ..
allemaal weer vriendelijk tegen elkaar ..
nee ?? nog lang en breed niet .. mooi zo ..
@ Rick dos: dat is dus precies wat ik bedoel! Er wordt teveel klakkeloos een MENING uit de autopers aangenomen voor de waarheid.
En dat vind ik niet kunnen!
@ Lincoln: inderdaad, volgens mij zouden enkelen hier zonder AB als uitlaatklep vervallen in ‘Falling-Down-the-movie’ achtige praktijken…
:D
@erik2907
ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat het een hoge uitzondering was als er een niet-duitse auto als beste getest werd in de auto, motor & sport.
interessant dat die accord het won van het groepje. ben dan ook zeer benieuwd op welke punten…
Volgens Rick’s redenatie is iedereen een snob. Dan kom je ook nergens natuurlijk. Snobbisme is bij iedereen aanwezig, alleen in meer of mindere mate. Bij de meesten in zo’n mindere mate dat het verwaarloosbaar is. Bij mensen met veel geld komt het vaker voor. En er zijn meer mensen die een Porsche kopen omdat ze ‘em mooi vinden en ’t heeft status en dat alles, dan er mensen zijn die om precies die reden een GT-R kopen. Blijft een Nissan en heeft dus geen status. DAT is snobisme. Jezelf beter vinden omdat je een autoliefhebber bent en je autokeus hebt gemaakt op basis van onafhankelijke voorophanging of zoiets maakt je mssn een arrogante zak, maar niet zozeer een snob.
Een snob is arrogantie vanuit status en/of geld. En die zie je meer in echt dure auto’s dan echt snelle auto’s.
Toch geloof ik Porsche, geen ander merk ter wereld weet de ring beter dan Porsche.
@bozewolf .. snobisme is NIET te koop ..
andermans jalouzie trouwens ook niet ..
toch zorgt die laatste voor de eerste ..
O, sinds wanneer is €120.000 niet veel geld voor een auto?
Mijn redenatie en wat eigenlijk meer mijn punt is, is dat een “argument” als snobisme als een tang op een varken slaat.
Maar goed, de meeste GT-R fanboys willen dat vooral als een “echte” argument gebruiken niet wetende dat het te dom is om waar te zijn. Uiteindelijk hebben ze het over hun EIGEN perceptie en NIET dat van de Porsche-rijder daar waar het uiteindelijk om draait.
@Richard Brunsveld
Wat is dat nou weer voor redenering.. je kan die baan wel goed kennen, maar met een langzamere auto kom je ook niet ver en als de rijder niet 100% geeft, dan ook niet.
@”ik dacht eigenlijk aan @Classic Red .. want die zou zijn buurman meedelen als hij een porsche zou gaan kopen ..”
Dat is wat een snob zou doen, niet ik. Begrijpend lezen is blijkbaar niet je sterkste kant
@”als je de schoonheid van het ontwerp van een 911, en ook een kever overigens, niet ziet”
Het originele 911 ontwerp was mooi. Nu is hij veel te veel aangekomen. Zet een nieuwe maar eens naast een oude. De kever is altijd leijk geweest.
@”ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat het een hoge uitzondering was als er een niet-duitse auto als beste getest werd in de auto, motor & sport.”
Ze hebben indertijd inderdaad eens in een vergelijkig van de Porsche 964, Ferrari 348 en Honda NSX de NSX op één gezet. Leverde heel wat ingezonden brieven op van mensen die waarschijnlijk geen van de auto’s ooit bestuurd hadden, maar toch dachten het beter te weten.
“Leverde heel wat ingezonden brieven op van mensen die waarschijnlijk geen van de auto’s ooit bestuurd hadden, maar toch dachten het beter te weten.”
Goh, kun je nagaan hoe lang geleden dat was.
Nu doen we dat digitaal. Op AutoBlog enzo….
maw .. jij koopt geen Porsche dus jij bent geen snob ..
of jij bent geen snob dus koopt geen Porsche ..
of je bedoeld .. als IK een porsche koop dan is dat niet uit snobisme ..
wat dan weer betekent .. ik ben snobber dan een snob ..
@Classic .. ook leuk en aardig dat je komt vertellen wat anderen met hun bezittingen moeten doen en dat ze er NIET trots op mogen zijn ..
maar waar rij je zelf in .. en waarom ??
Best grappig wat voor discussies de GT-R altijd veroorzaakt op autoblog!
de Nissan GT-R vergelijken met een Poorsche 911 Turbo kan eigenlijk helemaal niet, andere klasse toch? Maar toch verslaat de GT-R de poorsche
Prachtig!
Gewoon respect voor de Nissan GT-R!! Gruwelijk snel en gruwelijk mooi
@lincoln
Je leesvaardigheid is toch wel erg beneden pijl, aangezien je dingen leest in mijn posts die er niet staan. Of je verdraait met opzet zaken om herrie te zoeken. Ik denk het laatste. En daar heb ik geen trek in.
Kansloos eindeloze welles/nietes discussie hier… Hoeveel tests willen de porschofielen zien voordat ze eindelijk toegeven (als ze dat al doen)? Het is nu onderhand al 10-1 in het voordeel van de nissan qua tests… I rest my case…
“Verder is Nissan erg gevleid door het feit dat zelfs Porsche een GT-R heeft aangeschaft.”
Whahaha, die zit!!! Wat mij betreft een goed idee voor Top Gear. ook voor de kijkcijfers natuurlijk, nou ja behalve in Duitsland dan.
Als ik al dit “gelul” lees,kan ik maar een zaak concluderen,er zijn hier mogelijk 3 categorieen aan het werk:
– Mensen die met een echte sporwagen rijden of altans gereden hebben in het verleden
– De would be’s – zijnde degene die er over lullen en er nog nooit mee gereden hebben (maar graag eentje zouden bezitten)
-De yuppie’s welke met een namaak sporwagen rijden dwz iets met veel letters op de achterzijde – veel te grote uitlaten – een tupperware plakkit en een motortje waar veel geluid maar weinig echte paardjes uitkomen
Ik snap het van Porsche wel en geef ze gelijk om dit naar buiten te brengen. Maar ze komen nu ongeloofwaardig over doordat Nissan de aantijgingen zo afwimpelt.
Ik stel voor dat ze een wedstrijdje houden waar de bekende autopers bij is, auto’s vooraf keuren etc.
Maar goed, zover zal het niet komen want Nissan zal zich niet (meer) bewijzen. Ze hebben immers de reclame die ze willen toch?
Ik ben geen Nissan liefhebber, en zou eerder voor een Porsche gaan. Maar eerlijk is eerlijk, wat een prachtige auto is die GTR !
Over het imago van Nissan is al genoeg gezegt, tuurlijk heb je mee aanzien in een BMW of Mercedes of wat dan ook. Maar toch hebben wel meer merken zoals al gezegt is een afwijkendere auto dan hun collectie.
Ik kan alleen zeggen dat die GT-R een onwijs grote indruk op mij maakt. Ik ging gelijk aan de kant op de snelweg en toen hij mij voorbij kwam wist ik niet waar ik moest kijken WAT EEN DIKKE BAK!!!
@ iedereen die denkt dat Porsche het enige merk is dat auto’s van andere merken koopt om uit te zoeken heeft het mis… ALLE merken doen dit… lijkt me ook dat dit artikel door marketingafdeling van Nissan is geschreven. Ook Daar is niets mis mee. Iedereen heeft dezelfde kansen en mogelijkheden. Je moet ze alleen pakken en uitbenutten.
als jullie dit filmpje eens zouden bekijken dan snap je misschien dat de nissan gtr ECHT wel sneller is als de porsche 911 turbo.
http://www.youtube.com/watch?v=F2IHcp10BRI
Hier in een vergelijking tussen de twee, de nissan gt-r is juist aangekomen nieuw uit de fabriek toen dat hij nog niet te verkrijgen was in het UK.
NISSAN weet niet dat mensen deze gt-r kopen om het vergelijken met de porsche 911 turbo dus. Hun vaste rijder doet vele ronden met de porsche en stapt dan voor de eerste keer in de nissan, na één lap legt hij een ronde 1 seconde sneller af als de porsche!
!!!! ALS dat niet genoeg zegt
Porsche moet gewoon toegeven dat de nissan gt-r in elke opzicht beter is
PUNT andere lijn.
@ferrenzi206
Heb je het filmpje wel gekeken en geluisterd?
1. Hij zegt “Het is te nat… te gevaarlijk… ik glij steeds weg”. Auto’s moeten ook handelbaar zijn in de regen…
2. Hij zegt “Een japanse dame zegt me dat ik zometeen geen benzine meer heb”. Dus hij rijd met lege tank.
3. Hij kan geen Porsche rijden of hij doet het voor expres. Hij continue neemt een bocht driftend met de Porsche, met de Nissan niet. (Ik heb genoeg drift gezien van de Nissan).
Leuk filmpje, beetje gedramatiseerd als je het mij vraagt…
En de Nissan is goed maar niet beter in elk opzicht…
Je moet blijkbaar niet te vaak je launch control (wordt gegokt) van je GT-R gebruiken, na 2000 mls is dit gebeurd…
http://www.gtr.co.uk/forum/105287-gearbox-failure-opinions.html
@Classic Red .. leesvaardigheid ?? dat merk ken ik niet ..
je motivatie is dan weer wel aannemelijk ..
Maar goed, hier WEER een GT-R die meer dan de opgegeven 480 pk produceert.
http://www.youtube.com/watch?v=NLI2dDPne-A
Dus als Nissan daar alover liegt, waar liegen ze dan nog meer over? Hmmmmm?
@Rick dos: daar gaan we weer…… zoals zo vele keren hiervoor….. dat soort dynotests bewijzen niets veel…. hooguit dat je prima de kluit kunt belazeren door met zo’n auto te rommelen. Waarom de aandrijfas voor verwijderen? Wat is de correctie voor luchtdruk en temperatuur? Welke bandenspanning? Uitlaatsysteem demonteerd? Geforceerde lucht toevoer? Waarom wordt het vermogen in de 5e versnelling gemeten?
De tests van Motortrend wijzen erop dat als je 20% verlies als correctie in je meting meeneemt je boven de 500pk uitkomt… maar of die 20% klopt dat is maar de vraag.
Anyway…. Jij ( en een boel anderen) gelooft toch wel wat je wil geloven, ik ga die discussie niet nog een keer voeren.
Mja, het is toch wat…..oogkleppen op hebben…..
Oh ja en nog één ding…. stel dat Nissan wel heeft gelogen over het standaard vermogen…. dan is de claim van Porsche dat Nissan met de “ring-auto” heeft gesjoemeld deels weerlegd. Als, immers als de standaard auto werkelijk 525pk zou hebben dan hoefde Nissan niet met de auto te rommelen maar had de standaardauto simpelweg meer vermogen.
Oogkleppen of simpel iedere claim geloven zonder de details te kennen zijn twee verschillende dingen.
OMG…
Het lijkt mij redelijk waarschijnlijk dat de GT-R meer vermogen dan opgegeven zou hebben. Ik zeg niet dat het zo is, maar in de geschiedenis van de Skyline is dit al veel vaker gebeurd. De R33 namelijk had een opgegeven vermogen van 276 pk terwijl dat meer in de buurt kwam van de 320pk.
Dat is ongeveer hetzelfde verschil als bij de R35.
En om er iets aan toe te voegen; de zogenaamde “gentlemen’s agreement”
werd nog erger verbroken door de NISMO versies van de eerdere Skylines, die vermogens hadden van 400-500pk.
En toch heb ik meer met de GT-R.
Ik vind een Porsche een redelijk alledaags voertuig terwijl je de GT-R bijna nooit ziet.
Een Porsche hebben is ook een beetje een cliché geworden: hij is rijk, dus hij heeft een Porsche omdat dat zo mooi is.
Terwijl je bij een GT-R toch eerder een liefhebber ziet (of een Arabier die anders wil zijn).
PS: Laatst op Zandvoort tijdens de A1GP was er ook een witte GT-R bij het Coronel-driftteam. En vlakbij stond een Porsche 997 Turbo Cabrio.
3x raden waar ik naar keek…
ik denk dat we hier wel eeuwig kunnen flamen….
De GT-R en de Porsche zijn zulke verschillende auto’s, daar is geen “betere”. Beide lijken me behoorlijk spannend, de GT-R meer gericht op het videogame effect (met digitale console door gamedesigners ontworpen), de Porsche meer op het gevoel van “beau monde”, zelfs al strippen ze hem kaal.
Wat Nissan heeft bewezen, onafhankelijk van de betere laptijd, is dat ze een monumentaal en niet over het hoofd te zien stuk ingenieurswerk hebben afgeleverd. Het design staat ver af van wat je van een europese superauto gewend bent, maar dat het een stoere kar is, is niet te ontkennen.
Wat ik zelf zou kiezen? Toen ik jong was, kocht mijn eerste computerspel: Test Drive II voor de commodore 64. De Ferrari F40 tegen mijn droomauto: de Porsche 959. Poster aan de muur ook nog eens ;) (Dat en een Alfa SZ) Daar is niet zo veel veranderd.
Misschien maakt Porsche zich daarom wel zulke zorgen, als kiezen voor de Porsche in Gran Tourismo of Need for Speed betekent dat je van de GT-R verliest, kan het best wel eens zijn dat de kids van nu als ze over 15-30 jaar een bak geld verdienen hele andere droomauto’s hebben.
Zelf moet ik overigens nog zien waar de bak met geld toch blijft :p
De Drift King in eigen persoon heeft een rondje gedaan op Tsukuba met de GT-R én de GT2 die veel krachtiger is (op papier). Zelfs de GT2 kan niet tippen aan de tijd van de GT-R.
http://users.telenet.be/HansDeraedt/Foto/Auto/Howto/NDVD_002.BMP![]()
http://users.telenet.be/HansDeraedt/Foto/Auto/Howto/NDVD_001.BMP
Blabla, het blijft een Nissan. And that’s all she wrote. And she’s fucking right.
Vind dat je goed voor paal staat in zo’n GT-R, behalve dan onder de 30 plussers die nog een Playstation thuis hebben staan.
Jeetje heren, moet dat nou!
@Rick Dos, wat is jou probleem?
Al je een hekel hebt aan Nissan en de GT-R in het bijzonder, waarom kom je dan steeds op deze topic?
Als het alleen gaat om af te geven, stop daar dan eens mee.
Wie ben jij om zo arrogant(dus niet snobisties, meer asociaal) te reageren?
Ruzies uitlokken past niet in het algemeen belang van de gemiddelde lezer.
dank je.
goedzo magret ^^
ik vind de GT-R wel een supermooie auto, maarja ik heb ook nog een playstation thuis staan… ;) in ieder geval is hij een stuk origineler dan de porsche :)
Mijn zoon heeft ook een playstation staan, nou boeiend, ik weet niet eens hoe die werkt.
Hij en zijn vriendjes zijn er gek mee en ik hoorde hun wel eens over de Skyline praten, heel enthousiast, zijn droomauto.
Maar om er zo denigrerend over te doen is natuurlijk ware onzin, hoewel als dit de auto’s worden voor de toekomstige generatie, mag de zgn. gevestigde orde zich inderdaad zorgen maken.
Nu hebben ze(Porsche en wie weet welke Autofabrikanten nog meer), zelf een GT-R aangeschaft voor eigen onderzoek, ongetwijfeld om de geheimen achter die veelbesproken techniek te achterhalen.
De moderne (auto)industrieen maken zoals bekend gebruik van bedrijfsspionage zo ook Porsche, het lijkt me onwaarschijnlijk dat de mensen achter Porsche de ontwikkelingen bij Nissan al niet eerder geconstateerd zouden hebben, mogelijk zijn ze al in een gevorderde stadium met het ontwikkelen van een nieuw model om de Nissan te beconcurreren maar is het concept nog niet klaar, zoniet dan hebben ze nu het voorbeeld in hun bezit.
Vooral uit Azie werd verwacht dat zij met nieuwe modellen de concurrentie aan zullen gaan, zowel met duurdere topversies alsmede met de zgn. supersportwagens, ofwel het premium-segment.
@marget
Tuurlijk verschuift misschien de droom van de ene generatie naar de andere generatie. Er zijn in het verleden al genoeg ‘grote’ merknamen verdwenen.
Denk maar niet dat Porsche pàs geleden die GTR heeft gekocht, ze zouden het ook niet naar buiten brengen. Voordat wij aan de GTR hebben kunnen ruiken hadden zij al wat test kilometertjes erop zitten bij Porsche, neem dat maar aan.
Kijk de eerste dag maar eens op de beurs in Parijs of Frankfurt… lopen ze , met de meetlat en digitale camera’s, metingen en foto’s te maken van de gekste dingen. (spiegel of band…) Ach ja, waarom niet. Als de producten maar beter worden voor ons :)