• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Arash AF10 concept in Londen

Auteur: autoblogger, gepost 19 juli 2006 om 10:51 – 21 Reacties

Arash AF10


Grootste teleurstelling van de British motorshow is de Arash AF10, want we hadden hoge verwachtingen van de ambitieuze Arash Farboud. Na zijn avontuur met de Farboud GTS, waarbij Arash wegens diverse problemen het merk grotendeels moest verkopen, komt hij terug met een nieuw project. Deze nieuwe supercar heeft de naam AF10 gekregen en moet binnen 4 seconden het sprintje naar de 100 kunnen trekken. In Londen zou de concept getoond worden maar het bleek slechts een schaalmodel van hout/plastic.

De specs van de Arash werden beschreven als een inspiratie uit de F1 en de Le Mans wedstrijden. Het zou een maximaal 1100 kilo zware supercar (carbon) met een 550pk sterke 7-liter V8 van GM moeten worden. In Londen werd echter ook gesproken over 505pk met een max koppel van 637Nm. We wachten af want het is nog te vroeg om te oordelen, er kan natuurlijk nog van alles veranderen… Zeker bij een schaalmodel;)

Oh ja, AP Racing zal waarschijnlijk de remschijven gaan leveren.
Meer gegevens op deze foto’s met tekst: info en specs.

Arash AF10

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Een Grand Prix van Londen is zo gek nog niet?
    Een Grand Prix van Londen is zo gek nog niet?
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

af10, arash, concept, farboud, londen-2006, Supercars

Vorig bericht: « Lotus Elise S, Europa S en Exige S
Volgend bericht: Futuristische impressie Alfa Romeo Spix »

Lees Interacties

Reacties

  1. tellsell zegt

    19 juli 2006 om 11:34

    Ik vind de vorm nog niet echt mooi ofzo,
    zeker die voorkant niet. Beetje ingedeukt ziet het eruit.
    Maar ach, als hij maar hard gaat he

    Login om te reageren
  2. JPM zegt

    19 juli 2006 om 11:41

    Gewoon lelijk, die Arash Farboud zegt en schreeuwt veel over productie autos enz. maar volgens mij is er nognooit eentje in productie genomen. Waarom moest hij het deels verkopen, weet iemand dat?

    Login om te reageren
  3. zapp zegt

    19 juli 2006 om 11:45

    Niet gewoon lelijk héél lelijk.

    Login om te reageren
  4. Marten zegt

    19 juli 2006 om 11:50

    Vindum best mooi eigenlijk

    Afgezien van die 572 liter V8 natuurlijk, verneukt t idee een beetje

    Login om te reageren
  5. m5 zegt

    19 juli 2006 om 12:04

    prachtig ding alleen moet ie wel helemaal zwart zijn

    Login om te reageren
  6. Powerslide zegt

    19 juli 2006 om 12:04

    Volgens mij heeft hij een de Farboud GTS verkocht aan de ex-Marcos man Chris Marsh, aangezien de ontwikkelingskosten de pan uitgerezen waren en Farboud realiseerde dat hij de ervaring miste de auto in productie te nemen. Nu heeft hij ervan geleerd en gaat aan de slag om zijn eigen Enzo te maken. Deze man, Arash Farboud kreeg namelijk geen Enzo en was daar zo verbolgen over dat hij dat zelf wel zou kunnen doen. Vandaar deze AF10.
    Ik vind het alleen jammer dat zijn creatie ook enorm veel op de Enzo lijkt terwijl hij onderhuids er hoogstwaarschijnlijk niet aan zal kunnen tippen.

    Login om te reageren
  7. GeeJee zegt

    19 juli 2006 om 12:14

    Doet me denken aan de Morgan Aero 8.. die kijkt ook al zo scheel…

    Login om te reageren
  8. dekster zegt

    19 juli 2006 om 12:21

    wat een teluerstelling

    Login om te reageren
  9. koenter zegt

    19 juli 2006 om 12:27

    neppe enzo

    Login om te reageren
  10. tim zegt

    19 juli 2006 om 13:01

    de schetsen waren zo mooi…

    Login om te reageren
  11. Michiel van den Brink zegt

    19 juli 2006 om 13:04

    Tot nu toe redelijk teleurstellend.
    De schetsen zagen er nog wel zo veelbelovend uit!

    Ik hoop dat er nog het één en ander aan het design bijgeschaafd gaat worden.

    Login om te reageren
  12. Karaya zegt

    19 juli 2006 om 13:06

    Vermoeiend, al die drieachtergarages die menen een superauto te moeten bouwen.

    Login om te reageren
  13. autoblogger zegt

    19 juli 2006 om 15:29

    Powerslide heeft gelijk wat betreft Arash Cars en Farboud, lees meer daarover op:
    http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=14382

    Login om te reageren
  14. Romeo zegt

    19 juli 2006 om 15:37

    De concept art zag er wel 10 keer beter uit als dit model….

    Login om te reageren
  15. autoblogger zegt

    19 juli 2006 om 15:38

    Arash liet eerder weten: “For me, the new AF10 fits alongside other supercar brands. The brief was simply this: if you’re at a set of traffic lights and an Enzo, Carrera GT, Pagani Zonda, Koenigsegg and McLaren SLR all pull up, the AF10 should not look out of place.“

    Login om te reageren
  16. frank zegt

    19 juli 2006 om 20:57

    mooi he alles
    het is gewwon een mooie auto

    Login om te reageren
  17. Job zegt

    20 juli 2006 om 11:32

    hoezo.. Koenigsegg??? Kom is met wat meer creativiteit! Ik word egt gek van al dat namaken van andere wagens ookal ligt er een 100 keer zo dikke moter in..

    Login om te reageren
  18. vincent#1 zegt

    20 juli 2006 om 22:04

    Het front vind ik dan nog wel origineel.

    Wat me erg opvalt is dat deze net zoals de farbout volledig rechte zijkanten heeft. Alsof ‘ie uit een blok is uitgesneden. De blokkige vormen doen me een beetje aan de countach denken. Het vormt echter weer geen eenheid met dak en de neus.

    Login om te reageren
  19. Cuore sportivo zegt

    30 juli 2006 om 19:25

    invloeden zijn gepikt van ferarri, F430 en de luchthapers aan de achtervleugels van de Enzo…

    Login om te reageren
  20. Ferrarimaniak zegt

    27 augustus 2006 om 19:24

    deze auto kwam klem te zitten tussen twee vrachtwagens:P

    Login om te reageren
  21. TImZZZz zegt

    25 september 2008 om 20:08

    550 pk op 1100kg is best netjes

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North