
Zelfs het beste paard struikelt wel eens, in dit geval over een legosteentje.
In de jaarlijkse ‘sterke merkenlijst’ van Brand Finance ging Ferrari vanaf 2013 fier aan kop, maar sinds aan de top van het bedrijf het onberispelijke maatpak is ingeruild voor de groezelige trui tuimelen de Italianen uit de top: Ferrari moet het dit jaar stellen met een negende plek.
Nieuwe aanvoerder is Lego, dat een flinke boost kreeg van de speelfilm die over de Deense blokjesmerchandise werd gemaakt (everything’s a produuuct!), maar ook moet Ferrari – extra zuur voor de Scuderia – energiedrankjesfabrikant Rode Stier voor zich dulden. Ook merken als Burberry (populair onder Griekse potverteerders) en Rolex (populair bij oude mannen) passeerden Ferrari.
Het meest waardevolle merk was en bleef overigens *tromgeroffel* Apple. Had je vast niet verwacht, he? De hele merkenparade allemaal op je gemak rustig nalezen? Klik dan hierrrr.
Dit boeit mij geen ene fl*kker
-=edit: leuk voor je=-
@philipf: Blijkbaar wel dus.
@sydney: nee hoor, maar dacht dat jullie dat wel wilde weten
@philipf: Ich ben ein macho :p
@axel968: precies!
@axel968: mastermovies? Zo lees ik hem igg wel :p
@johanhummer9: Klopt :p
@philipf: haha mooie edit van AB :)
@pudi: ja ik zag het ook al, ging helemaal stuk
Rolex is zeker niet alleen populair bij oude mannen Smoke.Van dat stereotype is al lange tijd geen sprake meer.
@sydney: inderdaad, ook bij taxi-chauffeurs.
En bij mensen die dingen van Svarovski kopen (erg erg erg duur glas).
En bij mensen die wel snappen dat een echt Zwitsers klokkie, vol automatisch, wat kan kosten, maar die niet bij de andere merken rondshoppen, waar ze er een mooiere omhulsing omheen gooien (SubMariner is zo 1954!)
@gregorius: Ik ben het heel vaak met je eens, maar op dit vlak helaas niet.Voor mij zijn Omega en Rolex (en ok,een TAG)echt het hoogst haalbare(in mijn geval zeker financieel) zonder al te veel op te vallen.De meeste mensen hebben geen idee wat voor horloge ik draag, daar hou ik wel van.Objectief in deze ben ik niet, ik zal de eerste zijn die het zegt.
@sydney: autoverkoperts met een Rolex om: zóóó fout… Hoe stereotiep wil je zijn??
@gregorius: als je niet vermogend ben om meerdere horloges uit dat segment aan te schaffen, is het toch prettig een niet modegevoelig model te kiezen.
@jorden: En daar kan je, naar mijn mening, precies t verschil maken. Veel van merken die actief zijn in t 2000 – 10000 eur, ‘Automatic’ segment, hebben wel een aantal klokjes die tijdloos zijn; maar die niet op zo’n ouderwetse knots met te veel staal lijken. TagH, IWC, Baume&M & Omega heb daar toch mooie voorbeelden.
En ik heb ook geen zin om 20 horloges aan te schaffen: daarom heb ik 1 tijdloze en 1 minder-tijdloze, maar naar mijn mening wel erg mooi (beide geen Rolex).
Lego is ook echt geweldig spul.
@bouwvakkert: en dat is zeker waar!
@bouwvakkert: en die film is zowaar ook echt leuk.
@mashell: zeker weten, met mn vriendin gekeken was een hele leuke film.
@bouwvakkert: Beste speelgoed die je voor je kinderen kan kopen..
Vooral die Technic’s speeldozen vond ik super!
@Dimglor: niet alleen voor kinderen, ik zit met smacht te wachten tot mijn zoontje van 4 oud genoeg is om samen met papa te kunne gaan bouwen
Dan speel ik toch liever met een Ferrari dan met Legoblokjes. Ben nooit into Lego geweest, als kind vond ik Playmobil de shit.
@kapiteinaudi:
Tja, waarom verbaast het mij nou niet dat jij liever met poppetjes speelde….
@kapiteinaudi: Playmobil >> audi…dat verklaart een hoop ;)
boeiend om te weten -,-
@snitcher009: vind ik wel!
Juist een reden om bij autoblog te komen, smoke trekt het wat verder dan de zoveelste pk-hoer…
@autogedrocht: Inderdaad, dit artikel zelf vind ik dan niet zo intersant, maar randzaken kunnen best leuk zijn. Kijk maar naar TopGear
@snitcher009: Voor mij is dit juist een van de redenen dan ik hier kom veel meer dan alleen auto’s alleen. Veel nuttige info en entertainment die onder aandacht wordt gebracht zoals nieuwe films (als filmfreak mooi meegenomen) verder heb je apparata en noem maar op.
En op basis waarvan meten ze dat? Vind het maar een zinloze lijst.
@berlinetta: Er zit een aardig algoritme achter. Ik was ook een aardig sceptisch, en ben dat nog steeds best aardig, maar ze zuigen t niet zomaar uit de vingers. Kan me herinneren dat ik wat links heb gepost in de comments van het vorige item dat hierover ging.
Ik lees twee tegenstrijdige alinea’s:
“In de jaarlijkse ‘sterke merkenlijst’ van Brand Finance ging Ferrari vanaf 2013 fier aan kop, maar sinds aan de top van het bedrijf het onberispelijke maatpak is ingeruild voor de groezelige trui tuimelen de Italianen uit de top: Ferrari moet het dit jaar stellen met een negende plek.”
En vervolgens wordt er geschreven: “Het meest waardevolle merk was en bleef overigens *tromgeroffel* Apple.”
Wie was vorig jaar nou het meest waardevolle merk, Ferrari (zoals in die eerste alinea wordt aangegeven) of Apple (wat uit die laatste alinea blijkt)?
@Edge: apple is het meest waardevol wat geld betreft, Ferrari was de sterkste merknaam.
@Edge: Dat (lekker belangrijk) rapport maakt onderscheid tussen ‘powerful’ brands en ‘valuable’ brands. Ferrari noemen ze één van de 12 sterkste merken ter wereld.
Waar @sir_smokealot dan weer geen aandacht aan geeft – geen zin misschien – is de ranglijst van waardevolle automerken, met op:
13. Toyota
15. BMW
17. Volkswagen
21. Mercedes-Benz
35. Mitsubishi
36. Honda
44. Ford
49. Hyundai
54. Nissan
65. Tata (maar dit is wel het hele conglomeraat natuurlijk)
124. Audi
155. Renault
169. Chevrolet
204. LandRover
214. Peugeot
223. Fiat
261. Kia
290. Mazda
295. Ferrari <<<<<<<<<
303. Mini
307. Rolls-Royce
349. Volvo
366. Suzuki
392. Porsche
393. Subaru
449. GMC
Zoals duidelijk mag wezen, dit Ferrari-nieuws is heus zo belangrijk niet.
"Toyota meest waardevolle automerk" zou een beter artikel vormen…
@Esprit_de_Flandre: Maar dat artikel heeft ie al 3 keer geschreven.
En hij moest die foto van die gozer natuurlijk plaatsen!
Overigens staat Mitsubishi op 35 lijkt me dat daar wat andere bedrijfsonderdelen ook wel helpen in de lijst. En op dezelfde fiets: Hyundai op 49, Kia op 261; dus daar zullen de andere onderdelen van Hyundai ook wel inzitten dan.
Oh en ik wil niet mierenneuken, maar het is “Arrivederci”, niet “Arrivedeci”
@Edge:
..en dan toch mierenneuken..
Jammer voor ferrari maar denk dat het hun eigenlijk helemaal niks kan schelen.
En ik heb helemaal niets met Ferrari. Gevoelsmatig vind ik Porsche nog altijd het sterkste merk.
In hoeverre is dit een reactie op de herstructurering bij FIAT, waarbij ze besloten hebben het merk een stuk meer te gelde te maken?
De grootste automerk is ook Ferrari naar mijn mening, Ferrari is veel meer dan alleen een automerk. Zet het steigerende paard op een bloempot en nog zal het verkopen. Ferrari heeft een mooie naam, mooie logo en een ongelofelijke aantrekkingskracht.
Verder Lego is een schitterende merk en speelgoed, je kunt ermee uren zoet zijn voor jong en oud.
Lekker foute foto, je gaat als kerel zijnde toch niet zo op een wagen liggen hahaha
Sterkste automerk?
Je kunt ook van Lego een Ferrari bouwen. Dan bende gewoon klaar war.
Ik denk dat apple niet lang meer bovenaan staat, steeds meer lof naar google en adroid met hunbopen mind systemen. Zal toch de toekomst zijn.
Arrivederci.
Met een r ertussen dus
Als ik naar de link ga voor de lijst krijg ik een hele andere lijst te zien met geen Ferrari op nummer 9. Apple Samung Google Microsoft begint het mee….
Zoals al in de tekst is aangegeven maken de onderzoekers onderscheid tussen ‘sterke merken’ en ‘merken met de grootste waarde’, uitgedrukt in financiële geldeuro’s.