Niet alleen de gefacelifte Artega GT staat te shinen in Genève, het dak gaat er ook nog eens af met de Targa-variant van de sportwagen.
Het is geen traditionele cabrio geworden, maar een afneembaar glazen dak onderscheidt het Nürburgring-bijtertje van zijn dichte broer. Onder de ‘kap’ van Henrik Fiskers design ligt nog steeds de oude vertrouwde 3,6 liter VR6 met 300 paardjes.
wat een absurd goed geproportioneerd ding blijft het toch ook ..
vrijwel net zo mooi als de Peugeot RCZ ..
@lincoln: de RCZ?? nee die vindt ik juist hardstikke lelijk, hij is neit in balans en de achterkant loopt heel raar. bovendien wordt je eruit getrokken door een petje in ze golf. kortom hardstikke faal.
ik vind de artega wel een hele mooie wagen, misschien dat de voorkant wat beter had gekund, maar de achter en zeikant zijn verschikkelijk mooi!
@lambo4all: Wat boeien petjes in een Golf nou als je zelf in een MOOIE auto zit?
btw… wat is een zeikant? Staat niet in de Van Dale…
@potver7: mischien moet je maar even mierenneuken opzoeken..
maar als je mijn reactie leest dan zie je dat ik de RCZ NIET mooi vindt, dus die reden valt voor mij ook af.
@lincoln: Je spreekt een van de weinige keren je voorkeur uit voor een auto!
Ascari, Artega, Gumpert, Roding allemaal kleine autofabrikanten die een doel voor ogen hebben en dat is het waarborgen van rijvaardigheden de rest komt op de tweede plaats.
@agera:
ga je weer folders oplezen ??
@lincoln: daar heb ik een folder niet voor nodig :P Zulke projecten kan ik alleen maar toejuichen. Kleine, lichte snelle, straksturende auto’s wat zou iemand nog meer willen. En dat in deze tijden waarin iedereen het heeft over zuinig rijden, groen, hybride etc. Als zulke fabrikanten nog steeds alleen maar echte pure sportauto’s willen bouwen heb ik daar respect voor.
@agera: er zijn zo auto’s beschikbaar van grote fabrikanten … porsche cayman!!!!!!! prijs moet geen probleem zijn want zo een artega GT lijkt me ook geen koopje :D
@KaCh1ng: Net is ook wat je zegt als je het geld ervoor hebt ga je weer twijfelen welke je wil hebben. :P
@agera:
je bent echt het bewijs dat het onderwijs in NL failliet is ..
@lincoln: Of niet ik ben hier niet geboren en ben hier niet eens zolang en heb de taal beter geleerd als de meesten die hier al tientallen jaren zijn!
@agera: ga dan lekker terug, of leer nog ff door
@prominent: Huh wat zeg jij nou weer?
@agera: ow heb jij een telefoon die reacties opleest? Druk dan nog een keer op repeat
@prominent: En druk jij maar gauw op uizetten zijn we gelijk van je af wat een onzin kan je lullen man.
@agera: leestekens is ook belangrijk in Nederland…
@prominent: als je gaat lopen zagen over Agera met ‘ leer ff door ‘ dan mag jij dat ook wel EVEN doen want ‘ff ‘ is geen woord. :’)
@Osca: ff is al ff in de volksmond opgenomen gek…
@Osca: ff wat anders: in de bouw zagen ze… Wij praten/typen over het algemeen
@prominent: Leestekens is ook meervoud….
@prominent: Wat zullen je ouders blij zijn als jij niet meer in de puberteit zit. Wat een ongelooflijke onzin kraam je uit.
OT: Echt een hele mooie bak, dat glazen dak doet het hem.
Ziet er heel goed uit. Kan het dakje eraf of is het een glazen dak dat targa noemt (zoals porsche ook durft te doen de laatste tijd)?
3.6 vr6? Een motor van vag?
@love4sportcars:
Yep, motor en DSG-versnellingsbak komen van VAG. Blijft trouwens een geweldig klinkend blok die VR6. Wie herinnert zich niet die Golf III VR6’jes.. De meeste zijn inmiddels waarschijnlijk total-loss gereden door petjespatsers, maar wat een fraaie sound zat daar altijd in.
@Svensson: Denk dat deze 3.6 versie toch wel anders klinkt dan de Golfje VR6 van 2.8 of 2.9, maar je hebt wel gelijk: NA 6-cilinders klinken goed; of het nu lijn, boxer of V is !
Mooiste sportwagen die er op dit moment te kopen is! En het is nog wel Duitse wagen. Unglaublich
Wel even een fatsoenlijk setje velgen monteren.
Hier zou ik best in willen rijden.
Überbak en veel beter dan die andere pruts-werkjes-gemonteerd-in-garages zoals die Melkus..
Lekker hoor!
gaat em nie worden nie