• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin combineert het beste van twee werelden

Auteur: RubenPriest, gepost 5 december 2018 om 07:38 – 20 Reacties

Afbeelding Aston Martin combineert het beste van twee wereldenAfbeelding Aston Martin combineert het beste van twee wereldenAfbeelding Aston Martin combineert het beste van twee wereldenAfbeelding Aston Martin combineert het beste van twee wereldenAfbeelding Aston Martin combineert het beste van twee wereldenAfbeelding Aston Martin combineert het beste van twee wereldenAfbeelding Aston Martin combineert het beste van twee wereldenAfbeelding Aston Martin combineert het beste van twee werelden

Aston Martin combineert het beste van twee werelden
Oud en nieuw in een gegoten maatpak.

Het hebben van een klassieke auto is een mooie hobby. Door allerlei regelgeving is het helaas steeds lastiger om te genieten van een oude vierwieler. Zeker als je een oude binnenstad wil binnenrijden met je oldtimert.

Misschien dat Aston Martin dé oplossing heeft gevonden. Het is een zeer interessante techniek. De Britten hebben een omkeerbare elektrische aandrijflijn ontwikkeld. Met dit platform kunnen (oudere) auto’s toch emissievrij door het leven na een ombouw.

Het merk heeft het voorbeeld toegepast op een DB6 MkII Volante uit 1970. Onder de motorkap zit nog steeds de conventionele brandstofmotor, inclusief de originele versnellingsbak. Er is echter een cassette aanwezig die de auto in staat kan stellen om volledig elektrisch te rijden. Via een schermpje in het interieur kan de bestuurder dit regelen. Details over hoeveel kilometer er elektrisch gereden kan worden heeft Aston Martin niet bekendgemaakt, maar emissievrij door stadsverkeer rijden zal waarschijnlijk tot de mogelijkheden horen. Opladen gaat, net als bij een normale elektrische auto, met een stekker. Het concept klinkt briljant. Die zes-, acht- of twaalfcilinders heb je in stadsgebied niet nodig en kunnen zo op buitenwegen tot leven gebracht worden.

De EV-aandrijflijn op de DB6 is nog een concept. De kans bestaat dat Aston Martin de techniek, eenmaal klaar voor gebruik, groot kan inzetten. De techniek is ontwikkeld door Aston Martin Works in Newport Pagnell. Doel van de ontwikkeling is dat klassieke auto’s in de toekomst legaal blijven, met strenge wetgeving voor conventionele auto’s in het vooruitzicht. Aston Martin verwacht het product in 2019 te kunnen leveren.

We have been looking for some time to find a way of protecting our customers’ long-term enjoyment of their cars. Driving a classic Aston Martin on pure EV power is a unique experience and one that will no doubt be extremely attractive to many owners, especially those who live in city centres. We also foresee collectors adding another dimension to their collection by commissioning EV-converted heritage cars. – Paul Spires, President Aston Martin Works

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Cabrio, concept, db6, Elektrisch, Klassiekers, volante

Vorig bericht: « Mercedes-AMG A35: rijtest en video
Volgend bericht: Tesla’s plannen voor de Model Y uitgelekt »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    5 december 2018 om 07:54

    Gewoon een hybride dus. Achteraf inbouwen is bij de gemiddelde occasion niet echt interessant, maar bij een auto van deze waarde wel. Al vraag ik me af of deze waarde zo hoog blijft wanneer er aan geknutseld is.

    Login om te reageren
    • maarteno zegt

      5 december 2018 om 08:10

      @dutchdriftking: zal 100% afhangen van hoe het gedaan wordt en als zoals in dit geval AM het zelf doet, zal het wel meevallen hoeveel minder waard het wordt….iemand die zelf gaat knutselen daarentegen…

      Login om te reageren
  2. goodolddays zegt

    5 december 2018 om 08:03

    Beste van beide werelden? Wat is er goed aan het verkloten van een mooie klassieker?

    Login om te reageren
    • maarteno zegt

      5 december 2018 om 09:43

      @goodolddays: wat wordt er verkloot als ze gewoon de brandstofmotor laten zitten en functioneren? Wegligging is vaak al ruk dus 99% van de mooiheid zit in het design. Kortom een klein beetje gewicht extra voor een iets grotere accu om zo iemand wel z’n stad in en uit te kunnen laten rijden waar extra milieu normen voor gelden zodat ze toch van hun hobby auto kunnen blijven genieten lijkt me juist alleen maar goed…niet iedereen gaat z’n auto steeds op een trailert zetten.

      Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    5 december 2018 om 08:15

    Mooi dat je als bestuurder zelf kan bepalen of je electrisch rijdt of jezelf trakteert op het heerlijke geluid van de benzinemotor.

    Maar de auto zal nog steeds geregistreerd staan als benzineauto. Even vooropgesteld dat je normaal niet met deze oldtimer de milieuzone in mag kan ik me niet voorstellen dat je dat na deze aanpassing wel mag. De camera die daar bij de ingang staat kan moeilijk zien of je electrisch of op benzine rijdt.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      5 december 2018 om 11:27

      @moveyourmind: Misschien dat de regelgeving aangepast moet worden naar “het is verboden een brandstofmotor ingeschakeld te hebben in een milieuzone”, los van of het voertuig er mee is uitgerust of niet.

      Login om te reageren
  4. desjonnies zegt

    5 december 2018 om 08:16

    Juist het geluid van de zes acht of twaalf cilinders in de stad is waarvoor de gemiddelde gefortuneerde ‘liefhebber’ zo’n auto koopt, om te bluffen. Zo’n ding snel rijden op een kronkelig landweggetje is een heel ander verhaal, daar moet je voor kunnen sturen en ziet niemand je.

    Login om te reageren
  5. alpinafanb10 zegt

    5 december 2018 om 08:36

    Niet direct zo negatief reageren. Is een interessante ontwikkeling. Zeker als het op grote schaal toegepast zou kunnen worden.

    Login om te reageren
  6. ttr6 zegt

    5 december 2018 om 08:42

    Ik vraag mij serieus af of dit nu wel nodig is. Als “we” ooit allemaal electrisch rijden, zouden die paar oldtimers dan niet gewoon op benzine mogen rondrijden? OK, de benzine zal dan € 10,-/liter kosten….zal de gemiddelde AM rijder niet over wakker liggen.
    Zo’n schitterende DB4/5/6 moet je niet aan gaan zitten knutselen….je bouwt er ook geen navi in, toch?
    Stel je voor dat na de uitvinding van het fotorolletje alle rembrandts waren verboden want stinkverf, onzuiver beeld etc etc…..zou toch zonde zijn geweest.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      5 december 2018 om 08:52

      @ttr6:
      Laatste zin, episch!

      Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      5 december 2018 om 08:53

      @ttr6: Ik snap je punt, maar heb je enig idee hoeveel chemicaliën je nodig hebt voor het ontwikkelen van een fotorolletje ?

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        5 december 2018 om 08:59

        @crashingduke: Exact het punt bij accu’s!?

        Login om te reageren
        • crashingduke zegt

          5 december 2018 om 11:14

          @reactief: Tja, en dan klopt de vergelijking weer. De wereld redden is knap lastig ?.

          Login om te reageren
          • kennone zegt

            5 december 2018 om 14:40

            @crashingduke: gewoon op benzine blijvenrijden. Bomen groeien niet voor niets enorm goed langs de snelweg

            Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      5 december 2018 om 14:29

      @ttr6: ik denk dat zelf rijden over 20-30 jaar ook voorbij is.
      Door de auto zelf te laten rijden kun je sneller en dichter op elkaar rijden. Hierdoor zullen er ook geen files meer zijn.
      Dus dit is voor even geinig maar uiteindelijk verdwijnen alle mooie oldtimers in een schuur of museum.

      Login om te reageren
  7. frederik zegt

    5 december 2018 om 09:42

    Het klinkt leuk, maar je maakt je klassieker honderden kilo’s zwaarder met een beetje accupakket. Dat rijdt dus voor geen meter meer.

    Login om te reageren
  8. kennone zegt

    5 december 2018 om 14:39

    Het beste van 2 werelden,, HAHAHAHAHA

    Login om te reageren
  9. lacker zegt

    5 december 2018 om 16:18

    Dit is toch echt heel bijzonder!! Een automerk dit zelf aanbiedt. Hierdoor blijft hij wel een origineel AM.

    Login om te reageren
  10. O plaat zegt

    5 december 2018 om 18:42

    Er is geen enkele milieu zone die geen uitzondering voor oldtimers heeft. Ik zie hier echt geen meerwaarde in. Ja mijn V8 zuipt maar ik wil mijn wagen nog niet verkrachten door hem op gas te doen rijden laat staan dat ik er een hybride van maak. In het geval dat benzine pompen ooit schaars zouden worden bouw ik hem wel om naar ethanol.

    Login om te reageren
  11. mats106rallye zegt

    5 december 2018 om 21:25

    Toch zonde, maar vind dit een van de beste oplossingen alhoewel hybride niet perse beter is ivm de uitstoot van het maken van de accu. Hoop dat ze dit zo lang gaan uitstellen totdat iedereen weet dat elektrisch rijden hem niet gaat worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North