• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin DB6 met stekker zal niet iedereen waarderen

Auteur: RubenPriest, gepost 8 oktober 2021 om 13:03 – 17 Reacties

Aston Martin DB6 met stekker zal niet iedereen waarderen

Klassiekers ontdoen van hun aandrijflijn en ze volledig elektrisch maken. Deze Lunaz Aston Martin DB6 heeft zo’n operatie ondergaan.

Er zijn twee kampen als het gaat om elektrische auto’s en klassiekers. Je hebt mensen die het absoluut heiligschennis vinden. Want, aan een klassieker ga je niet ‘prutsen’. Het andere kamp is juist van mening dat dit een perfecte manier is om een klassieker nieuw leven te geven. En dan hebben we het over de aandrijflijn volledig elektrisch maken.

Aston Martin DB6 door Lunaz

Lunaz Aston Martin DB6

Lunaz Design uit Engeland is gespecialiseerd in het elektrisch maken van iconische oude auto’s. Ze deden het in verleden met een Rolls-Royce en nu met een Aston Martin DB6. Goed getimed, met No Time To Die nu in de bioscoop. Het merk staat weer helemaal in de picture wat dat betreft. De originele vier-in-lijn werd gelepeld uit de DB6. Daar kwam een volledig elektrische aandrijflijn voor in de plaats.

Lunaz Aston Martin DB6

De DB6 van Lunaz komt met twee accupakketten op de markt. Met een 80 kWh accu of met een enorme 120 kWh accu. De keuze is aan de klant. De actieradius bedraagt maximaal 410 kilometer. De bedoeling is dat de eerste klanten in het derde kwartaal van 2023 de sleutels ontvangen van hun elektrische Aston Martin DB6.

De Lunaz Aston Martin DB6 is niet goedkoop. Inclusief donorauto moet je denken aan zo’n 800.000 euro. Dat is nog voor belastingen. Omdat het een elektrische auto is heb je in elk geval geen BPM. Scheelt toch een slok op de borrel, nietwaar. Elke DB6 past Lunaz in huis aan. Naast de aandrijflijn krijgt de elektrische auto moderne remmen, ophanging en een infotainmentsysteem. Het bedrijf is gelokaliseerd in Silverstone.

Ook interessant!

  • "Aston Martin Valkyrie klaar in midden 2021"
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, db6, Elektrisch, ev10daagse-2021, Klassiekers

Vorig bericht: « Video: politieachtervolging gestolen Range Rover
Volgend bericht: Top 15: occasion verkopen EV’s 2021 tot nu toe »

Lees Interacties

Reacties

  1. fendercd60 zegt

    8 oktober 2021 om 13:14

    Zonde.

    Login om te reageren
  2. herve11f zegt

    8 oktober 2021 om 13:50

    Dat is als een koffiezetapparaat op benzine maken. Het is de autogeschiedenis “woken”.Zoiets doe je gewoon niet.

    Login om te reageren
    • heckblende zegt

      8 oktober 2021 om 15:29

      gare vergelijkingen maken. zoiets doe je gewoon niet

      Login om te reageren
  3. pindakoning zegt

    8 oktober 2021 om 13:58

    Soms kan ik het wel waarderen, maar in dit geval…

    Later krijgen we spijt van dit soort projecten

    Login om te reageren
  4. ttr6 zegt

    8 oktober 2021 om 14:02

    Een 4 in lijn???? Ik ken alleen maar 6 in lijn motoren van Aston Martin.
    Maar het blijft totaal belachelijk en vernietiging van cultureel erfgoed. Moest gevangenisstraf op staan (bij wijze van spreken).
    Zullen we de nachtwacht van Rembrandt ook maar vervangen door een poster? Of een LED beeld?

    Login om te reageren
    • r3fl3x zegt

      8 oktober 2021 om 16:26

      De originele aandrijflijn blijft gewoon bewaard. Je kunt het altijd terug bouwen

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    8 oktober 2021 om 14:29

    Ik hoop dat je er voor die 8 ton wel een interieur verfrisser met een fijne oliegeur bij krijgt.

    Login om te reageren
  6. power369 zegt

    8 oktober 2021 om 14:43

    Dit kan ik nou echt niet begrijpen. De DB6 is een slechte auto met bizar veel ziel, nu is het gewoon een slechte auto. Als je moderne snufjes wil moetje maar een moderne auto kopem, die kunnen ook meer geproduceerd worden naar toename van vraag hierna, maar dit stukje geschiedenis is voor goed naar de ballen. Verder lijkt mij het produceren van een aandrijflijn van 120kwh nou ook niet echt goed voor het milieu aangezien deze auto toch geen echte kilometers gaat maken.

    Login om te reageren
    • r3fl3x zegt

      8 oktober 2021 om 16:25

      Vind het ook zonde, maar nu zou je juist wel kilometers kunnen maken

      Login om te reageren
      • power369 zegt

        8 oktober 2021 om 17:53

        @r3fl3x: De body is nog steeds erg roest gevoelig en de auto kost 8 ton dus ik betwijfel het een beetje

        Login om te reageren
  7. 307-2.0-chipped zegt

    8 oktober 2021 om 15:23

    Pfffff, dit is toch wel vloeken, neuken en iemand vermoorden in de kerk tegelijk bij elkaar.
    Doodzonde.

    Login om te reageren
  8. heckblende zegt

    8 oktober 2021 om 15:27

    prachtig hoe deze auto’s op deze manier in leven gehouden kunnen worden.

    neigt toch een beetje naar het autistische om dit niet te accepteren.

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      8 oktober 2021 om 17:15

      @heckblende:
      Bijzonder goedkope manier om mensen met een andere mening weg te zetten.

      Er zijn mensen (ook op deze site) die het liefst alles op voertuiggebied morgen nog elektrisch willen hebben. En iedereen die het daar niet mee eens is of een kanttekening bij plaatst wordt afgeserveerd. Zo ook hier.
      Over autistisch gesproken.

      Ik geloof dat uiteindelijk elektrisch de toekomst is. En voor velen al het heden. Voor mij nog niet. En relikwieën uit het verleden mag je gewoon met rust laten. Die paar kilometers die zo’n ding rijdt op benzine zullen ook het verschil niet gaan maken. Maar je trekt wel het wezen van zo’n wagen eruit door die mooie zes-in-lijn eruit te halen.

      Niet álles hoeft elektrisch. Hoef je niet eens autistisch voor te zijn om dat te begrijpen.

      Login om te reageren
  9. r3fl3x zegt

    8 oktober 2021 om 16:24

    Hmmm. Snap het elektrisch maken van klassiekers vaak wel, maar hier gaat wel wat verloren. Gelukkig las ik op een andere website dat ze bij de ombouw de originele motor bewaren zodat je het altijd ongedaan kan maken.

    Login om te reageren
  10. Wolflow zegt

    8 oktober 2021 om 16:41

    Kun je beter met die 800k direct een kampvuur bouwen dan moeten wachten.

    Login om te reageren
  11. rolov zegt

    8 oktober 2021 om 17:12

    Ik ben 100 procent voor restomodden maar dit gaat mij te ver. En dan nog een miljoen moeten aftikken.

    Login om te reageren
  12. O plaat zegt

    8 oktober 2021 om 20:30

    De bouwer heeft vast een cursus hoe sodomiseer ik klassiekers gevolgt. Ranzig is het enige woord dat ik over heb voor dit misbaksel

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North