• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Top 15: occasion verkopen EV’s 2021 tot nu toe

Auteur: RubenPriest, gepost 8 oktober 2021 om 14:00 – 13 Reacties

Top 15: occasion verkopen EV's 2021 tot nu toe

Welke elektrische auto’s als occasion doen het goed dit jaar tot nu toe? We zochten het voor je uit.

Hadden we eerder deze week een lijstje met de nieuwverkopen van de eerste drie kwartalen. Nu is het de beurt aan de occasion verkopen EV’s 2021 tot nu toe. De lijst is samengesteld aan de hand van gegevens van de BOVAG. Daar is vervolgens een top 15 uit voortgekomen.

Wat opvalt is dat de Volkswagen ID.3 een echte hit blijkt. Als occasion dan. De ID-auto staat stipt op één. Het zijn eigenlijk zeer jong gebruikte auto’s, want de ID.3 kwam pas in 2020 op de markt. Maar ook een auto met slechts een paar honderd kilometer op de klok is formeel gezien een occasion en dus wordt deze als zodanig geregistreerd. Sowieso staan er meer jonge auto’s in deze top 15 occasion verkopen EV’s 2021. De Volkswagen ID.4, Peugeot e-208 en Opel Corsa-e zijn tevens EV’s die nog maar kort verkrijgbaar zijn.

Oudgedienden

Begeven zich er dan geen veteranen tussen? Jazeker wel. We zien onder andere een Tesla Model S, Nissan Leaf, Renault Zoe en Hyundai IONIQ in het lijstje staan. Stuk voor stuk elektrische auto’s die toch al heel wat jaren bekend zijn op de markt. De zojuist genoemde EV’s als de Nissan Leaf en Renault Zoe zijn door de jaren heen wel vernieuwingen onder gaan. Onder andere een opgefrist uiterlijk en een verbeterd accupakket met een verder rijbereik behoort tot die updates.

In de maanden januari tot en met september 2021 zijn er in totaal 23.182 elektrische occasions verkocht, aldus de BOVAG. De top 15 occasion verkopen EV’s 2021 check je hieronder.


Merk + Model2021 Q1-3
1Volkswagen ID.3  3.914 
2Hyundai Kona  2.717 
3Renault Zoe  1.605 
4Audi e-tron  1.454 
5Volkswagen ID.4  1.121 
6Nissan LEAF  1.074 
7Volkswagen e-Golf  1.066 
8BMW i3  1.018 
9Tesla Model 3  883 
10Tesla Model S   537   
11Peugeot e-208 536
12Opel Corsa-e 510
13Peugeot e-2008 445
14Hyundai IONIQ 376
15Kia e-Niro 351
Bron: BOVAG

Ook interessant!

  • Autoblog EV 10 Daagse 2021
  • Autoblog Occasionweek 2021
  • Welke auto's zou Nederland WEL moeten kopen?
    EV's import en export 2021 tot nu toe
  • De best verkochte EV's van 2021 tot nu toe
    De best verkochte EV's van 2021 tot nu toe - UPDATED

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, bovag, ev10daagse-2021, lijstjes, occasion

Vorig bericht: « Aston Martin DB6 met stekker zal niet iedereen waarderen
Volgend bericht: Rivian vindt bedrijfswagen belangrijker dan pickup »

Lees Interacties

Reacties

  1. krisp zegt

    8 oktober 2021 om 14:36

    Volkswagen-dealers hadden als eerste door dat hoewel particulieren niet meer 4.000 euro konden vangen voor een nieuwe EV, diezelfde EV wel 2000 euro subsidie kon krijgen als ’tweedehands’ exemplaar. Zie daar de verklaring voor de hoge tweedehands verkopen van de ID3. Ik hoop dat de voorraad bij VW inmiddels op is.

    Login om te reageren
  2. HZW zegt

    8 oktober 2021 om 15:45

    Occasions. ??
    Zeg niet veel goeds, als er al zo veel EV occasions beschikbaar zijn,
    Je zou zo toch denken dat je langer met een EV blijft rijden.

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      8 oktober 2021 om 18:39

      @HZW: ja zegt genoeg welke mensen niet willen, zie die VW nu. Iedereen wilt er weer van af!

      Login om te reageren
  3. chrisvis zegt

    8 oktober 2021 om 15:57

    Wie koopt nu een electrische wagen tweedehands??? Als ik zie hoe op onze electrische fietsen en onze Segway de batterijen na verloop van tijd aan capaciteit verliezen dan zou ik het zelf nooit riskeren om zo een (dure dan ook nog) wagen te kopen. Blijft me nog altijd bij dat er hier in België een kranenbezorger was die een Nissan busje kocht(electrisch met de motor van een leaf)…de beste man kreeg zijn ronde niet gedaan omdat de autonomie echt beneden peil was. De beste man kon in de winter zelfs aan geen 100km geraken

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      8 oktober 2021 om 17:13

      @chrisvis: tja, Nissan is dan ook niet het beste voorbeeld op gebied van accu techniek. Gelukkig is de nieuwe generatie beter.

      Login om te reageren
      • chrisvis zegt

        8 oktober 2021 om 17:30

        @flutterby: das niet gelogen maar heb zowel een Segway es4 gehad en een max g30 en toch gaat die autonomie en de maximum snelheid serieus naar beneden. Onze electrische fietsen net hetzelfde, in de zomer op sport een bereik van 70 en in de winter amper 45 alst niet teveel wind is…

        Login om te reageren
    • karhengst zegt

      8 oktober 2021 om 17:33

      Daar staat tegenover dat de degradatie van Toyota’s accu’s zoals al decennia lang geleverd in de Prius nooit voor grote ophef heeft gezorgd. Die bleek juist enorm mee te vallen. En ook over Tesla’s heb ik tot noch toe enkel indianenverhalen gehoord over de accu’s.

      Misschien is Nissan dus wel één van de weinige uitzonderingen?

      Login om te reageren
    • Richmond zegt

      8 oktober 2021 om 18:55

      Hoezo? Meeste merken geven een aparte garantie op de accu’s van 6 – 8 jaar en 100.000 / 160.000 km

      Login om te reageren
  4. detroitv8 zegt

    8 oktober 2021 om 16:50

    Dit heeft absoluut niks, of naja heel weinig, met particulieren occasionvkp te maken. Dit zijn gewoon nieuw doch bij “verkoop” geregistreerde wagens welke als leaseauto zijn ingezet.

    Login om te reageren
  5. MarcoM zegt

    8 oktober 2021 om 17:37

    Degene welke de ID kochten, wilde er gelijk weer vanaf zeker :-)

    Login om te reageren
  6. frank2b zegt

    8 oktober 2021 om 18:59

    Verbijsterend om te zien hoeveel ID-eigenaren na tien minuten rondtoeren in hun EV er weer de brui aan gaven….

    Login om te reageren
  7. stekkerkoning zegt

    8 oktober 2021 om 20:42

    Zowel van de ID.3 als de Kona Electric zijn er in 2020 vanwege de lagere bijtelling enorme aantallen op kenteken gezet, die worden nu volgens de formele definitie als occasion verkocht, terwijl het feitelijk om (vrijwel) nieuwe auto’s gaat. Dat verklaart de aantallen wel een beetje.

    Login om te reageren
  8. grandvitara zegt

    8 oktober 2021 om 20:55

    Ik merk dat er nu geen ev rijders een reactie geven. Roepen van de zijlijn. Ik rijd een lease id3 alleen zakelijk en ben zeer content. Rijdt erg goed. Na de software update geen enkel probleem meer gehad. Nadeel de opgegeven 420 heb ik nog nooit op m’n scherm gezien. Max 340 gereden. Oké maar niet zoals verwacht. Nu twijfel ik om m’n privé Tiguan in te ruilen voor een id4 . Daar durf ik zeker mee op wintersport

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North