Slechts drie gemaakt, nog maar twee van over en nu staat er één te koop. Voor wie al die modieuze Shooting Brakes van tegenwoordig maar niets vind hebben we de een DB6 Vantage Shooting-Brake in de aanbieding.
De DB6 was na zijn introductie in 1965 al snel een van de meest ultieme Grand Tourings. Reisauto’s met flinke krachtreserves, geen auto om van en naar de kruidenier te rijden. Of om te gebruiken in andere hobby’s die ruime auto’s vereisen. Formule 1-coureur Innes Ireland (een Schot) dacht daar anders over een bood zijn DB6 aan bij de Londense coachbuilder FLM Panelcraf.
Daar werd zijn twee jaar oude DB6 in 1969 omgebouwd tot de Shooting Brake die hij vandaag de dag is. Uitgevoerd in de kleur Gunmetal Grey, en met een zijraam dat niet helemaal lijkt te passen, is dit een hebbeding voor de collecteur van bijzondere carrosserieën.
Aston Martin Works Service
De auto is samen met de 3.7-liter zescilinder onder de kap compleet gerestaureerd door Aston Martin Works Service. Bovendien niet meer buiten geweest sinds 1995, twee jaar voor de dood van Ireland. Dus breng de plumeau mee als u hem wilt kopen. Hij staat trouwens niet bij een chique veilinghuis met diedubbele naam en exorbitante veilingkosten, maar bij Daniel Donovan Classics in Londen. Prijs is op aanvraag.
Niet echt mooi, wel een echte Shooting Brake.
Niet heel erg mooi, wel heel erg gaaf!
Apart,zijn er 2 van.Prijs op aanvraag? Maar wie na de prijs vraagt kan hem niet betalen.
Achterkant lijkt wel een lada, maar dit is de eckte eckte schietenderem.
Geweldig dit karretje, een echte hoerenkast van binnen ook nog, zeer typerend voor die tijd, leuk karretje.
Nu al meer dan een jaar te koop, gezien het eerste relevante artikel. Voor dit vehikel is het hoogste bod van 300k Britse ponden blijkbaar niet genoeg.
Dus dit is wat je krijgt wanneer je een DB6 kruist met een Volvo 240 station?
Mooie James Bond verhuiswagen.
Een echte shooting brake.
Jammer dat ze nu alleen van die neppe 4 deurs shooting brakes maken :(