• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin: DBX PHEV bevestigd, meer Mercedes techniek

Auteur: Loek, gepost 2 november 2020 om 18:52 – 15 Reacties

Aston Martin wil meer met elektrificatie gaan doen, en hun recente aangesterkte banden met Mercedes zouden daarbij kunnen helpen.

Aston Martin doet wat vele merken deden in het verleden: een SUV bouwen. Bij dit ene model kan je gaan voor volume, in plaats van de beste sportwagen ooit maken als nichemerk. De DBX is het resultaat en deze is sinds kort op de markt.

Mercedes

Automotive News Europe heeft wat nieuwe uitspraken van de CEO van Aston Martin, Tobias Moers, die wat nieuwe info geven. Eerst even wat we weten: om het hoofd boven water te houden, werkt Aston Martin nauw samen met Mercedes. Sterker nog, Das Haus heeft een flinke portie aandelen in het merk. Mercedes stelt dan ook meer techniek beschikbaar aan Aston Martin, net nadat het merk de AMG V8 wil vervangen door een zelf ontwikkelde hybride V6. De hybride-technologie kan behouden worden, maar de V6 wordt wellicht weer bij Mercedes weggeplukt.

DBX Plug-in

In 2023 komt de eerste plug-in van Aston Martin. Uiteraard is de eerste auto die de techniek aan boord krijgt, de DBX. Specificaties voor deze plug-in-SUV zijn nog verre van bekend. Het termijn is zo rond 2023, dan komt hij op de markt. Samen met opvolgers van huidige Aston Martin modellen met extra Mercedes techniek. Bijvoorbeeld de opvolger van de DB11. In ieder geval noemt Moers een ‘nieuwe sportwagen met de motor voorin’.

20% geëlektrificeerd

De geëlektrificeerde DBX maakt deel uit van een elektrificatie-strategie. Zo richt Aston Martin zich op een hoog doel voor 2024: dan moeten 20 procent van de nieuw verkochte Aston Martins geëlektrificeerde modellen zijn. Een volledig elektrische Aston Martin komt pas tegen 2026 op de markt. Hierbij gaat Aston Martin ook de hulp van Mercedes inschakelen, door bijvoorbeeld het EV-platform te gebruiken van de aankomende EQS. De auto moet wel het Aston Martin-DNA krijgen. De eerste EV zou komen van submerk Lagonda in 2022, maar dit wordt geschrapt. Eerst moet Aston Martin haar leven op de rails krijgen.

Aston Martin wil wel mettertijd haar eigen EV- en hybrideplatforms ontwikkelen, maar het spul lenen van Mercedes geeft wat tijd om te ademen. Voordelig, zo’n samenwerking.

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin hypercar
    Aston Martin hypercar krijgt Mercedes motor
  • Sebastian Vettel doet serieus in een Aston Martin DBX
  • Aston Martin kaapt aerodynamica-baas weg bij Mercedes

Nieuwste artikelen

  • Zo krijg je 100% cashback op Flitsmeister PRO
  • Amsterdamse oplossing voor milieuzone flopt als een malle!
  • Meer informatie gelekt over de volgende 3 Serie en iM3!
  • Zeer zeldzame sportauto die je al was vergeten staat op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Elektrisch, geld, Mercedes, plug-in, tobias-moers

Vorig bericht: « Video – Klapband Max Verstappen in beeld
Volgend bericht: Elektrische MINI JCW GP is onderweg »

Lees Interacties

Reacties

  1. sntial zegt

    2 november 2020 om 18:59

    Bestaat de DBX ergens anders dan op papier?

    Login om te reageren
    • iphonistvongates zegt

      2 november 2020 om 19:42

      @sntial:
      Zie Top Gear Season 29 Episode 4, uitgezonden op 25-10-2020!
      De Aston liet een goede indruk achter volgens mij.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        3 november 2020 om 06:57

        @iphonistvongates: Britten die over Britse auto’s oordelen…

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          3 november 2020 om 07:13

          @mashell; die zijn vaak zelfkritischer dan welk ander land ook. Zéker bij Top Gear.

          Login om te reageren
    • subaru555 zegt

      2 november 2020 om 20:27

      @sntial: er zijn drie nu op NL kenteken

      Login om te reageren
  2. leonlampe zegt

    2 november 2020 om 19:48

    Ik hoop dat deze toch nog een succes word, puur omdat ik niet wil dat ze failliet gaan

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      2 november 2020 om 20:16

      @leonlampe: dus dat, ben ook wel Urus moe

      Login om te reageren
      • Jochen zegt

        2 november 2020 om 21:21

        @flatsixx: er zijn toch weken zat waarin ik er geen zie

        Login om te reageren
  3. godfather zegt

    2 november 2020 om 20:00

    Hopelijk bemoeid Mercedes zich dan ook met die foeilelijke interieurs van belabberde kwaliteit (maar wél prachtig leer)…..

    Login om te reageren
  4. PunicaOase zegt

    2 november 2020 om 20:32

    Leuke Kuga :-(

    Login om te reageren
  5. sonnybonds zegt

    2 november 2020 om 20:55

    Austin Martin is meer een gerebadge Mercedes geworden. wel jammer

    Login om te reageren
    • Turbo S zegt

      2 november 2020 om 21:00

      Mensen die helemaal niets met auto’s hebben noemen het merk ook zo.

      Login om te reageren
      • dwfc zegt

        2 november 2020 om 21:13

        Het was dit of verdwijnen!
        MB heeft nu 50% van de aandelen !

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          3 november 2020 om 07:01

          @dwfc: volgens het laatste artikel een paar dagen geleden kregen ze 20% bij de 2,26% die ze al hadden. Zelfs particuliere investeerder Stroll heeft een groter belang in Aston Martin.

          Login om te reageren
  6. pindakoning zegt

    2 november 2020 om 21:11

    Op de header foto oogt de DBX best gaaf en stoer. De voorkant vind ik, op de foto’s, wat braafjes over komen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North