• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin gaat hun modellen radicaal veranderen

Auteur: Loek, gepost 12 februari 2022 om 11:47 – 7 Reacties

DB11-opvolger

Aston Martin gaat hun modellen volledig omschoppen in 2023, zonder dat het al compleet nieuwe auto’s worden.

Aston Martin is er niet geheimzinnig over dat ze banden hebben met Mercedes-AMG. De 4.0 V8 motor die momenteel gebruikt wordt komt uit de schappen van het bedrijf in Affalterbach en ook de techniek binnenin leunt zwaar op Mercedes. Dat laatste is een doorn in het oog van de huidige topman van Aston Martin, Lawrence Stroll. Het interieur en nog veel meer gaat drastisch veranderen in 2023, voor alle sportwagens van het merk.

Mercedes interieurs

Stroll meldt ten eerste dat de deal met Mercedes een beetje apart was. Aston Martin mocht namelijk zo rond 2018 gebruik maken van Mercedes-interieurs, maar dan wel van drie jaar oud. Dat was tijdens de eerste integratie van MBUX, dus Aston Martins lopen nog op een late versie van Comand. Dat betekent geen touchscreen en zo’n gekke draaiknop in het midden. “Een vreemde deal” zegt Stroll. Aston Martin mag daarom vanaf 2023 gebruik maken van een nieuwe versie van MBUX, mét touchscreen. De deal omvat nu dat Aston Martin het nieuwe systeem mag gebruiken, maar volgens Stroll gaan ze wel hun best doen om het beter voor Aston Martin te maken. “Er komt een eigen gezicht op, met eigen stemmen en een ‘echt Brits accent'”.

Radicale verandering Aston Martin modellen

Verder gaat er nog meer ‘radicaal’ op de schop bij de drie sportieve modellen van Aston Martin. Stroll spreekt over een compleet nieuwe versie van de ‘front engine’ auto’s, bijna onherkenbaar vernieuwd. Let wel dat het niet gaat om compleet nieuwe auto’s.

Dat betekent bijvoorbeeld dat de motoren gelijk blijven. De Vantage blijft zijn 4.0 V8 houden van Mercedes-AMG, maar wel een ‘nieuwere versie ervan’. Ook de 5.2 V12 blijft nog heel even voordat deze weggaat. Die motor blijft een rol spelen in de DB11 V12 en de DBS. Nieuw design, nieuw interieur, zelfde basis en motor, zo moet je het maar zien.

Dat alles vanwege de verhoogde vraag naar deze modellen van Aston Martin. Stroll zegt dat 4.000 auto’s per jaar de echte vraag is van de consument. Wel blijft het belangrijk dat Aston Martins ‘made-to-order’ zijn. Als je een Aston Martin bestelt, wordt ‘ie gebouwd. Weinig voorraden dus. Enfin, 2023 gaat een belangrijk jaar worden voor het merk. (via Autocar)

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, db11, dbs, Lawrence Stroll, vantage

Vorig bericht: « Dít is BMW allemaal van plan de komende jaren
Volgend bericht: Raadplaat: wat voor Mercedes S-Klasse kloon is dit? »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghini zegt

    12 februari 2022 om 12:20

    Eindelijk. Stroll neemt eindelijk een beslissing die hard nodig is. Focus lag te veel op Valkyrie wat een moeizaam project blijft. Inkomsten daarvan zijn te belangrijk. Ze moeten meer andere modellen verkopen. DBX blijft achter. FE is helemaal onvoldoende dus goed dat ze nu iets gaan doen.

    Login om te reageren
  2. bernoulli zegt

    12 februari 2022 om 12:53

    Het is nu in elk geval al beter dan in de tijd dat het interieur bestond uit een graai uit de onderdelenbak van de Volvo S40. Inclusief de sleutel.

    Login om te reageren
    • banderas zegt

      12 februari 2022 om 15:40

      @bernoulli: ik heb een V8 Vantage en onder het leer van de sleutelhanger zit gewoon een Volvo logo 😂

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    12 februari 2022 om 13:10

    Kortom, oude wijn in nieuwe zakken.

    Login om te reageren
  4. Stefje zegt

    12 februari 2022 om 17:48

    Begin er voor te zorgen dat die gele cabrio hierboven mij niet doet denken dat we naar een MX5 kijken en dan zal het denk ik een stuk beter verkopen :)

    Login om te reageren
  5. mc96 zegt

    12 februari 2022 om 22:34

    Aston Martin gaat hun modellen vervangen? Kom op zeg, is het te veel gevraagd elementaire spellingregels in de titel van een artikel toe te passen?

    Login om te reageren
    • schreute01 zegt

      13 februari 2022 om 10:22

      @mc96: Ook de 5.2 V12 blijft nog heel even voordat deze weggaat.
      Ook een leuke. Maar ok. Verder staan de stukjes van Loek kwalitatief bovenaan!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North